Mina oma universaal-kere tüübiga maasturi ümberehitamisel kastikaks olen jõudnud nii kaugele, et auto on kastikana lausa arvel, sõiduki tüüp on nüüd N1G (enne oli M1G) ja ... olles koerast üle saanud, siis saba taha vist jäängi.tuningman kirjutas: Tegelt mõtlesin kerge tõstega ja, et 235/70 15 alla mahuks. nuh, et selline mängu auto millest jutt käib , välja ei näeks![]()
ehk kui tahad autosse pead oma keret nati ikka uptama ka
Nimelt N1G sõidukil kantakse passi rehvi mõõt.
M1G seda üldjuhul ei ole, mistõttu saad sinna aretada, millise ratta tahad, peaasi, et keregabariidist (häirival viisil) välja ei ulatu ja auto ära ei lagune.
Autot sünniaastaga 1996 alates on see mõõt määratud tüübikinnituse andmetes ehk on avaliku infona kättesaadav, vanematel autodel (need, mille tüübikinnituse kohal on number 9999) aga maanteeameti tehnoosakonna peaspetsi ainuisikulisel otsusel kantakse passi nii väike mõõt kui vähegi võimalik.
Jutu mõte - ratta mõõt on hell teema ja ümberehituse paberipoole ajamisel tuleb sellega kohe tegeleda ja kaasatud tunnustatud spetsialistil nõuda sellega kohest tegelemist. Protsessi nimi on veermiku ja roolisüsteemi katsetamine, protsess ise on konkreetselt reglementeerimata - kas see on oma olemuselt pöörderaadiuse mõõtmine või siis hoopis suusahüppenõlvalt allahüppamine. Või hankida sõiduki margiesindusest tõend, et tehas ei keela näiteks Toyota 4 runnerile alla panna 39'' rattaid.
Kui juba ümberehitusega pass käes, siis kipud ise loll olema.
