4Runner kastikaks?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 542
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas Kjen »

tuningman kirjutas: Tegelt mõtlesin kerge tõstega ja, et 235/70 15 alla mahuks. nuh, et selline mängu auto millest jutt käib , välja ei näeks :lol: :roll: ehk kui tahad autosse pead oma keret nati ikka uptama ka :mrgreen:
Mina oma universaal-kere tüübiga maasturi ümberehitamisel kastikaks olen jõudnud nii kaugele, et auto on kastikana lausa arvel, sõiduki tüüp on nüüd N1G (enne oli M1G) ja ... olles koerast üle saanud, siis saba taha vist jäängi.
Nimelt N1G sõidukil kantakse passi rehvi mõõt.
M1G seda üldjuhul ei ole, mistõttu saad sinna aretada, millise ratta tahad, peaasi, et keregabariidist (häirival viisil) välja ei ulatu ja auto ära ei lagune.
Autot sünniaastaga 1996 alates on see mõõt määratud tüübikinnituse andmetes ehk on avaliku infona kättesaadav, vanematel autodel (need, mille tüübikinnituse kohal on number 9999) aga maanteeameti tehnoosakonna peaspetsi ainuisikulisel otsusel kantakse passi nii väike mõõt kui vähegi võimalik.
Jutu mõte - ratta mõõt on hell teema ja ümberehituse paberipoole ajamisel tuleb sellega kohe tegeleda ja kaasatud tunnustatud spetsialistil nõuda sellega kohest tegelemist. Protsessi nimi on veermiku ja roolisüsteemi katsetamine, protsess ise on konkreetselt reglementeerimata - kas see on oma olemuselt pöörderaadiuse mõõtmine või siis hoopis suusahüppenõlvalt allahüppamine. Või hankida sõiduki margiesindusest tõend, et tehas ei keela näiteks Toyota 4 runnerile alla panna 39'' rattaid.
Kui juba ümberehitusega pass käes, siis kipud ise loll olema.
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas tuningman »

nuh mul veel nii pikk aeg sinnani, kui ükskord selle projekti kallele jõuan. kehvimõõduga panin natuke mõõda. pidasin silmas siiski 225/70 r15 või midagi sinna kanti 235 on ilmselgelt liiga palju.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
sirr
Rock Crawler
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 27, 2003 11:23 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu
Kontakt:

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas sirr »

Aasta möödas ja mul pole ikka õue peal 4-runner kastikat... :(

Seega võtan vastu hinnapakkumisi umbes sellisesse konditsiooni viimise kohta nagu pildil. Värvida pole vaja. Materjal minu poolt. Tasumine võimalik nii rahas kui 4-runnerites või nende juppides :)
Pilt
---------------------------------------------------------
2003 aasta automaat Y61 juppideks!
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1019
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas mart77 »

Tegin sellise lõike ära. Karbid tuli kirvetööga veidi järgi aidata. Mis aga selgus - kaalujaotus on leebelt öeldes peldikus. tagaotsa võib panna põrkama nagu tahad, kontakt teepinnaga olematu.... Miskise tummise korrigeerija tuleb sabale riputada, et asi mõistlikuks saada.
Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 542
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas Kjen »

mart77 kirjutas:.... Miskise tummise korrigeerija tuleb sabale riputada, et asi mõistlikuks saada.
Teemaalgataja ilmselt paneb selleks korrigeerijaks veokasti?
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1019
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas mart77 »

Mõistlik oleks ühtlasi sellise aretamise käigus sobitada sabale alla raami vahele ette-taha toimetav vints. Akukasti võiks ka sobitada tahapoole.
Kasutaja avatar
sirr
Rock Crawler
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 27, 2003 11:23 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu
Kontakt:

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas sirr »

Vints ja akud on hea mõte. Uurisin ka kasti kallamisvõimeliseks tegemist ja kogu hüdrostuff maksab suurusjärgus 800€
Samas, kui vintsid peal on, saaks ilmselt tross-süsteemiga kasti kallama paari rulliku hinnaga...
---------------------------------------------------------
2003 aasta automaat Y61 juppideks!
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas raulex »

Kas see 800 EUR on oma hüdrojaamaga? Roolivõimu pumbalt saab ka surve võtta, tuleb tunduvalt odavam.
Silinder tasub ka kasutatud valida, vajadusel uued tihendid.Jagaja leiab ka vajadusel kasutatuna.Ainult voolik(-ud) on vaja uued teha.
Pakuks hinnaks max 200 EUR hüdraulikale.Tunduvalt mugavam, kui trossidega mässata.
Kasutaja avatar
sirr
Rock Crawler
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 27, 2003 11:23 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu
Kontakt:

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas sirr »

Jah. Täiskompott. roolivõimu mõte on ka muidugi huvitav aga ma ei kujuta ette, mis selle läbilase on minutis... Ehk siis silinder tahaks kardetavasti vähemalt 12 liitrit õli tsüklis saada, kas roolivõim mitte ei jäägi seda pumpama?
---------------------------------------------------------
2003 aasta automaat Y61 juppideks!
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas raulex »

Minu kollil käib lumesaha tõstmine ja pööramine roolivõimu pumbalt.Toimib piisavalt kiirelt.Jõu poolest piisab masina esiotsa maast lahti tõstmiseks.
Kui silinder korraks külge panna, siis saab tsükli aja ka mõõta.Õlikogus on pigem 1- 2 liirit tsükli jaoks (30 mm vars, 50 mm kolb).
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas Landy »

Meil siin Imedepõllul üks Land Rover Discovery I, millele ehitati pele IFA Multicari kolmes suunas kallutav kast koos hüdrualika lahendusega. Eelpool kirjutanud isand Kjen oskab sellest maisnast ja kasutatud lahendustest sulle lähemalt pajatada. Masin on ka ametlikult ümberehitatuna arvel.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas tarmo »

sirr kirjutas:Jah. Täiskompott. roolivõimu mõte on ka muidugi huvitav aga ma ei kujuta ette, mis selle läbilase on minutis... Ehk siis silinder tahaks kardetavasti vähemalt 12 liitrit õli tsüklis saada, kas roolivõim mitte ei jäägi seda pumpama?
Mul hüdrorool 4runneri originaalpumba pealt. Härrade arvates muidugi selline lahendus jama ja aeglane, aga kui võidu sõit pole eesmärk, siis toimetab täiesti normaalselt. Kallutava kasti jaoks oleks sellest maa ja ilm.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 542
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas Kjen »

Landy kirjutas:Meil siin Imedepõllul üks Land Rover Discovery I, millele ehitati pele IFA Multicari kolmes suunas kallutav kast koos hüdrualika lahendusega.
See mehaanikute teovõimet erakordselt hästi halvav koleauto omab Multicar M25 originaal silindrit ja hüdropumpa, mida käitab jõuväljavõte vahekastist.
Multicari pumba mark interneti andmetel on idasaksamaal toodetud "Orsta A10" tootlikusega 10l/min 1500p/min juures.
Multicar iseenesest on uskumatuna tunduva 2t kandevõimega, seetõttu ei pea vast pump nii äge olemagi. Viskab selle tühja kasti vähem kui 10sek püsti.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas totu »

Sõidukate roolipumbad ca.8-13 kuupsentimeetrit pöörde kohta (ccpr)ja rõhk ca. 80-120bar (78,4-117,6 kilo ruutsentimeetrile) edasi ainult matemaatika (ringi pindala valem on pii r ruut).
Tehtud, mõeldud.
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1019
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Re: 4Runner kastikaks?

Postitus Postitas mart77 »

Hüdraulikaga kast Runnerile = raiskamine. Kasti mõõtmed on niigi suht kribalad ja väikene füüsiline liigutamine ei tee kunagi paha.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”