Rehvimustri imelik kulumine

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2476
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Rehvimustri imelik kulumine

Postitus Postitas v6sa »

Pohl kirjutas:Umbes 15 000 km tagasi lasin rehvivahetusega ühtlasi teha ka sillastendi.
...
15 kkm sihtotstarbelist tarvitamist võib jooksuosale üsna hävitavalt mõjuda...

Oma tähelepanek sõiduautode alt on see, et kord "hambuliseks" kulunud rehv jätkab sama jama ka teise auto all.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
matikala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: P Nov 25, 2012 10:36 pm
Asukoht: Republic of Ireland

Re: Rehvimustri imelik kulumine

Postitus Postitas matikala »

Huvitav teema.

Ebaviisakana ma ei hakkaks uut teemat tegema vaid kurdaks oma mure kah siiasamma teemasse ara:

Mul on Pajeerol tagarattad "laapas"

Soob mustrit molemal tagumisel rattal seestpoolt kuni kumm on lannu ja noorid valjas.

Sai siis sillajooksu mehaaniku juurde mindud kes proovis kull seal taga kokkujooksu asjatada aga teatas et poldid kinni roostetanud ja muuta ennem midagi ei saa kui need poldid uute vastu vahetatud. (ules alla laapa jooks " / + \ ")

Sedakorda siis sai teise mehaanikuonu juurde mindud kes need pahad poldid sealt alt valja saagis ja uued asemele pani.

Sama aegselt vahetasime ka tagumised vedrud uute vastu valja sest tundus et uks vedrudest hakkas ara vasima.

Tagasi minnes kokkujooksu reguleeriva mehaaniku juurde ei teinud ta midagi sest teatas et seal on nuud veel uks jooks polte mis kinni roostetanud ehk nyyd kokku-lahku jooks

Ja see teine mehaanikuharra,kes mul esimesed poldid ara vahetas arvas et see esimene mehaanikuharra on jobu sest kokku-lahku jooks ei muuda suurt laapas olemist ning pajeerodel seda jooksu suuremas osas pole vaja korrigeerida, vahemalt mitte minu mure puhul (muidu arvas et kui ma vaga tahan siis voib ara teha kull aga see polevat nuud tunni aja too ja maksab jalle natukene raha)
Keerasime vaaderpassi abiga ise rattad vahe sirgemaks ja sirgeks nad jaid.Vahemalt esialgu.
Siis soitsin siia ja sinna, parkisin auto ja kaesin perra - nuud oli uks ratas nagu jalle vahe laapas.
Soitsin siia ja sinna ja seisatasin auto ja kaesin uuesti perra - nuud olid rattad jalle nagu oiged.
Kurvidesse minnes auto oli nagust kits teel,ei ta kuuletunud suurt juhile ja soidaks nagu kerge kruusa peal, tagaots vahe nagu lohisedes.
Lakisn onu juurde tagasi ja keerasime rattad tagasi vahe laapa et soita saaks ja kuna mul autot igapaevaselt ka vaja on siis nii ta nuud kuuks kolmeks jaigi. Laapa.
Onu arvas et akki peaks uued heavy duty vedrud taha panema mis tagumise otsa raskust siis kuidagi moodi sirgemaks venitaksid?

Minu segase jutu kokkuvote:

Tagumine reguleerimis poldid (laapast sirgeks) on uued ja taiesti reguleeritavad nuud.
Tagumised reguleerimis poldid ( kokku ja lahku jooks) on vahetamata.
Tagumised vedrud on uute vastu vahetatud.Taiesti vetruvad.
Rattad sirgeks keerates hakkab tagumine ots "huppama" nagu kruusateel soites (kurvides)
Laapas ratastega on auto teel nagu kivi aga soob sisemist kummijooksu molemalt poolt.
Amordid on vahetamata
Laagrid on vahetamata - aga miskit veidrat loksu ega humming heli nagu pole

Tea siis kas:
tagumine raam on pekkis ja tuleks valja vahetada (see om suur too)
Amordid vigurdavad?
Toesti heavy duty vedrud taha aretada (mingid safari omad?)
Kumme lihtsalt iga aasta muudkui vahetada ja mitte tahelepanu poorata


2003 Mitsubishi Pajero 3.2 auto


Tanud
-------------------------------------------------------
2003 Shogun Warrior LWB 3.2 Di-D auto full UK spec's
Maakeeli valge mehe naftamootoril Pajeero,pika kerega
jlx
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 145
Liitunud: K Dets 29, 2004 6:49 pm

Re: Rehvimustri imelik kulumine

Postitus Postitas jlx »

Kui sa rattad püsti reguleerisid ja kokku lahku vardaid ei puutunud, siis tekkis tugev lahkujooks, sellest see kehv teel püsimine.
Silda reguleeritakse mõlemast vardast korraga :!:
Kasutaja avatar
matikala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: P Nov 25, 2012 10:36 pm
Asukoht: Republic of Ireland

Re: Rehvimustri imelik kulumine

Postitus Postitas matikala »

Ahsoo..

Tanud vastamast

Tuleb siis ikkagi need kokku lahku varda poldid kah lasta uued panna..
-------------------------------------------------------
2003 Shogun Warrior LWB 3.2 Di-D auto full UK spec's
Maakeeli valge mehe naftamootoril Pajeero,pika kerega
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Rehvimustri imelik kulumine

Postitus Postitas ibra »

v6sa kirjutas:
Pohl kirjutas:Umbes 15 000 km tagasi lasin rehvivahetusega ühtlasi teha ka sillastendi.
...
15 kkm sihtotstarbelist tarvitamist võib jooksuosale üsna hävitavalt mõjuda...

Oma tähelepanek sõiduautode alt on see, et kord "hambuliseks" kulunud rehv jätkab sama jama ka teise auto all.
Täpselt õige. Hambuliseks kulunud rehv jätkab samamoodi edasikulumist ka veoka all, olenemata sellest kuhu sa ta jooksma paned.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Rehvimustri imelik kulumine

Postitus Postitas TiitR »

ibra kirjutas:
v6sa kirjutas:
Pohl kirjutas:Umbes 15 000 km tagasi lasin rehvivahetusega ühtlasi teha ka sillastendi.
...
15 kkm sihtotstarbelist tarvitamist võib jooksuosale üsna hävitavalt mõjuda...

Oma tähelepanek sõiduautode alt on see, et kord "hambuliseks" kulunud rehv jätkab sama jama ka teise auto all.
Täpselt õige. Hambuliseks kulunud rehv jätkab samamoodi edasikulumist ka veoka all, olenemata sellest kuhu sa ta jooksma paned.
Kõik õige! Juba omale "tee sissesöönud" rehv jätkab samasugust kulumist.
Pohl
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: R Mai 06, 2011 3:26 pm

Re: Rehvimustri imelik kulumine

Postitus Postitas Pohl »

Tänud vastuste eest.
Lähen siis lasen teha uue reguleerimise. Lubati ka mõõta diagonaale.
Nagu aru saan siis rehvidega nägemist jälle, kardan et nendega suve lõpuni ei sõida.

Eks kui mingit muutust näen siis annan ka siin teada.

Ideed endiselt veel oodatud.

Aitäh
Ls200 2004a. 2,5 TD
Pohl
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: R Mai 06, 2011 3:26 pm

Re: Rehvimustri imelik kulumine

Postitus Postitas Pohl »

Käidud siis nüüd kahes kohas:

1: Esimene töökoda ütles et tagumine sild all viltu. Viltu pidi olema siis tänu sellele et on vahetatud 1 vedrupakk, mitte kaks nagu, nemad soovitasid.
Lahendus: Vaheta uuesti mõlemad pakid uute vastu ja peaks olema korras. ~ 450 + töö.

2: Sillastend ei tuvastanud et midagi oleks viltu.
Ühesõnaga nemad mind aidata ei osanud.

Ei teagi siis mida teha. Eelmised suvekad hakkasid ka imelikult kuluma, uued talvekad ainult natuke ühest servast.
Ühesõnaga oleks vaja viia auto kuskile kus teatakse ka mida tehakse.

Võite soovitada korralike remondi kohti.
Ls200 2004a. 2,5 TD
Otokas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: N Juun 09, 2005 3:52 pm
Asukoht: Tallinn-Viljandimaa-Haanja

Re: Rehvimustri imelik kulumine

Postitus Postitas Otokas »

See vedrupakkide vahetamise teema vist küll pole. Ma olen oma erinevatel kastikatel vaid 1 korra mõlemad vedrupakid ära vahetanud, sest uued vedrud lubasid tõstet. 6 kuu pärast polnud muidugi tõstest haisugi alles. Tavaliselt ikka 1 leht või 1 pakk vahetatud. Purunenud lehe asemel on ka teiste autode lehtedest midagi aretatud. Peale selliseid aretusi pole tagumiste rehvidega kunagi midagi juhtunud. Vedrud peaksid olema erineva pikkusega või väga erineva paindega (auto peaks nähtavalt kaldu olema), et see mulle usutav põhjus oleks.
Gaz 66, Gaz 66/ATS-30, Volvo C306, Toyota Hilux x2, MB 230GE.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”