Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
Ebaviisakana ma ei hakkaks uut teemat tegema vaid kurdaks oma mure kah siiasamma teemasse ara:
Mul on Pajeerol tagarattad "laapas"
Soob mustrit molemal tagumisel rattal seestpoolt kuni kumm on lannu ja noorid valjas.
Sai siis sillajooksu mehaaniku juurde mindud kes proovis kull seal taga kokkujooksu asjatada aga teatas et poldid kinni roostetanud ja muuta ennem midagi ei saa kui need poldid uute vastu vahetatud. (ules alla laapa jooks " / + \ ")
Sedakorda siis sai teise mehaanikuonu juurde mindud kes need pahad poldid sealt alt valja saagis ja uued asemele pani.
Sama aegselt vahetasime ka tagumised vedrud uute vastu valja sest tundus et uks vedrudest hakkas ara vasima.
Tagasi minnes kokkujooksu reguleeriva mehaaniku juurde ei teinud ta midagi sest teatas et seal on nuud veel uks jooks polte mis kinni roostetanud ehk nyyd kokku-lahku jooks
Ja see teine mehaanikuharra,kes mul esimesed poldid ara vahetas arvas et see esimene mehaanikuharra on jobu sest kokku-lahku jooks ei muuda suurt laapas olemist ning pajeerodel seda jooksu suuremas osas pole vaja korrigeerida, vahemalt mitte minu mure puhul (muidu arvas et kui ma vaga tahan siis voib ara teha kull aga see polevat nuud tunni aja too ja maksab jalle natukene raha)
Keerasime vaaderpassi abiga ise rattad vahe sirgemaks ja sirgeks nad jaid.Vahemalt esialgu.
Siis soitsin siia ja sinna, parkisin auto ja kaesin perra - nuud oli uks ratas nagu jalle vahe laapas.
Soitsin siia ja sinna ja seisatasin auto ja kaesin uuesti perra - nuud olid rattad jalle nagu oiged.
Kurvidesse minnes auto oli nagust kits teel,ei ta kuuletunud suurt juhile ja soidaks nagu kerge kruusa peal, tagaots vahe nagu lohisedes.
Lakisn onu juurde tagasi ja keerasime rattad tagasi vahe laapa et soita saaks ja kuna mul autot igapaevaselt ka vaja on siis nii ta nuud kuuks kolmeks jaigi. Laapa.
Onu arvas et akki peaks uued heavy duty vedrud taha panema mis tagumise otsa raskust siis kuidagi moodi sirgemaks venitaksid?
Minu segase jutu kokkuvote:
Tagumine reguleerimis poldid (laapast sirgeks) on uued ja taiesti reguleeritavad nuud.
Tagumised reguleerimis poldid ( kokku ja lahku jooks) on vahetamata.
Tagumised vedrud on uute vastu vahetatud.Taiesti vetruvad.
Rattad sirgeks keerates hakkab tagumine ots "huppama" nagu kruusateel soites (kurvides)
Laapas ratastega on auto teel nagu kivi aga soob sisemist kummijooksu molemalt poolt.
Amordid on vahetamata
Laagrid on vahetamata - aga miskit veidrat loksu ega humming heli nagu pole
Tea siis kas:
tagumine raam on pekkis ja tuleks valja vahetada (see om suur too)
Amordid vigurdavad?
Toesti heavy duty vedrud taha aretada (mingid safari omad?)
Kumme lihtsalt iga aasta muudkui vahetada ja mitte tahelepanu poorata
2003 Mitsubishi Pajero 3.2 auto
Tanud
------------------------------------------------------- 2003 Shogun Warrior LWB 3.2 Di-D auto full UK spec's Maakeeli valge mehe naftamootoril Pajeero,pika kerega
Kui sa rattad püsti reguleerisid ja kokku lahku vardaid ei puutunud, siis tekkis tugev lahkujooks, sellest see kehv teel püsimine.
Silda reguleeritakse mõlemast vardast korraga
Tuleb siis ikkagi need kokku lahku varda poldid kah lasta uued panna..
------------------------------------------------------- 2003 Shogun Warrior LWB 3.2 Di-D auto full UK spec's Maakeeli valge mehe naftamootoril Pajeero,pika kerega
Tänud vastuste eest.
Lähen siis lasen teha uue reguleerimise. Lubati ka mõõta diagonaale.
Nagu aru saan siis rehvidega nägemist jälle, kardan et nendega suve lõpuni ei sõida.
Eks kui mingit muutust näen siis annan ka siin teada.
1: Esimene töökoda ütles et tagumine sild all viltu. Viltu pidi olema siis tänu sellele et on vahetatud 1 vedrupakk, mitte kaks nagu, nemad soovitasid.
Lahendus: Vaheta uuesti mõlemad pakid uute vastu ja peaks olema korras. ~ 450 + töö.
2: Sillastend ei tuvastanud et midagi oleks viltu.
Ühesõnaga nemad mind aidata ei osanud.
Ei teagi siis mida teha. Eelmised suvekad hakkasid ka imelikult kuluma, uued talvekad ainult natuke ühest servast.
Ühesõnaga oleks vaja viia auto kuskile kus teatakse ka mida tehakse.
See vedrupakkide vahetamise teema vist küll pole. Ma olen oma erinevatel kastikatel vaid 1 korra mõlemad vedrupakid ära vahetanud, sest uued vedrud lubasid tõstet. 6 kuu pärast polnud muidugi tõstest haisugi alles. Tavaliselt ikka 1 leht või 1 pakk vahetatud. Purunenud lehe asemel on ka teiste autode lehtedest midagi aretatud. Peale selliseid aretusi pole tagumiste rehvidega kunagi midagi juhtunud. Vedrud peaksid olema erineva pikkusega või väga erineva paindega (auto peaks nähtavalt kaldu olema), et see mulle usutav põhjus oleks.
Gaz 66, Gaz 66/ATS-30, Volvo C306, Toyota Hilux x2, MB 230GE.