Talvesõit "SAAREKOLL 2007"
Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators
-
- Rookie
- Postitusi: 5
- Liitunud: E Jaan 15, 2007 2:57 pm
Saarekoll 2007
Suured tänud korraldajatele Musta Noole võistkonna poolt. Olite tublid ka juhtudel, kus tekkisid segadused, sest leidsite kompromisse.
Samas tahan tõsta teatud probleeme, mis kerkivad aeg ajalt karikasarja etappidel suuremal või väiksemal määral ülesse.
1. Autod on standartiseeritud klasside kaupa. Seda on tehtud eesmärgiga, et võistlejaid panna võimalikult võrdsetesse tingimustesse.
Samas navigatsiooni tehnikat ja sellelaadset varustust ei ole võimalik standartiseerida.Bülletänides ei ole see kohustusena. Sest arvutid, erinevad kaardiprogrammid, GPS-id ja paberkaardid on kasutusel nagu igal konkreetsel võistkonnal on neid võimalik hankida. Ei ole mõtet teha ka teatud tarkvara kohustuslikuks, sest vastasel juhul on mõtekas koralldada analoogseid võistlusi ainult virtuaalmaailmas.
Probleemiks on see, et etapi legend antakse kätte elektrooniliselt 10-15 min. enne vastavat starti ja seda reeglina mõne programmi (N:APS-i põhiliselt). Seega luuakse mõnedele võistkondadele suuremad eelised. Aga, kui mul ei ole ühtegi kaardiprogrammi, on ainult paberkaart ja kompass( 2004 aastal ei olnudki meil muud ja saime hakkama)?Ei ole võimalik mõne minutiga kanda paberkaardile või trükkida sisse 40-60 kontrollpunkti koordinaate.
Korraldaja peab tagama kõikidele võistkondadele, olenemata navigatsiooni varustusest, võrdsed tingimused.
Lahendus: Kõikide lisakatsete legendid peavad olema võistkondadele kätte antud piisavalt vara, et neil oleks võimalik kanda oma kaartidele (programmidesse) aegsasti siisse.
2. Kontrollpunktide tähistamine.
Kindlasti ei sobi talvel valget värvi kontrollpunkti tahvel.
Samuti ei tohi kontrollpunkte paigutada nii, et nad jäävad lume või vee alla. Kui väidetakse, et talvel ei arvestatud lume sajuga, siis suvel võib katta kontrollpunktide tahvlid pinnasega, sest vahet ju ei ole.
Lahendusena oleks vaja kehtestada konkreetsed nõuded kontrollpunktide tähistustele.
N. Kontrollpunkti tahvli taustvärv on helekollane või oranz ja ta paigutatakse maa- või veepinnast 0,5-2 m kõrgusele.
Lõpetuseks tahan öelda, et senini on ainult kehtestatud ja muudetud nõudeid võistlusautodele ja ka võstlejatele. On juba aeg kehtestada nõudeid korraldajatele mõningates põhiasjades, millest sõltuvad meeskondade tulemused. Ehk teiste sõnadega, kehtestada teatud standartid.
Samas tahan tõsta teatud probleeme, mis kerkivad aeg ajalt karikasarja etappidel suuremal või väiksemal määral ülesse.
1. Autod on standartiseeritud klasside kaupa. Seda on tehtud eesmärgiga, et võistlejaid panna võimalikult võrdsetesse tingimustesse.
Samas navigatsiooni tehnikat ja sellelaadset varustust ei ole võimalik standartiseerida.Bülletänides ei ole see kohustusena. Sest arvutid, erinevad kaardiprogrammid, GPS-id ja paberkaardid on kasutusel nagu igal konkreetsel võistkonnal on neid võimalik hankida. Ei ole mõtet teha ka teatud tarkvara kohustuslikuks, sest vastasel juhul on mõtekas koralldada analoogseid võistlusi ainult virtuaalmaailmas.
Probleemiks on see, et etapi legend antakse kätte elektrooniliselt 10-15 min. enne vastavat starti ja seda reeglina mõne programmi (N:APS-i põhiliselt). Seega luuakse mõnedele võistkondadele suuremad eelised. Aga, kui mul ei ole ühtegi kaardiprogrammi, on ainult paberkaart ja kompass( 2004 aastal ei olnudki meil muud ja saime hakkama)?Ei ole võimalik mõne minutiga kanda paberkaardile või trükkida sisse 40-60 kontrollpunkti koordinaate.
Korraldaja peab tagama kõikidele võistkondadele, olenemata navigatsiooni varustusest, võrdsed tingimused.
Lahendus: Kõikide lisakatsete legendid peavad olema võistkondadele kätte antud piisavalt vara, et neil oleks võimalik kanda oma kaartidele (programmidesse) aegsasti siisse.
2. Kontrollpunktide tähistamine.
Kindlasti ei sobi talvel valget värvi kontrollpunkti tahvel.
Samuti ei tohi kontrollpunkte paigutada nii, et nad jäävad lume või vee alla. Kui väidetakse, et talvel ei arvestatud lume sajuga, siis suvel võib katta kontrollpunktide tahvlid pinnasega, sest vahet ju ei ole.
Lahendusena oleks vaja kehtestada konkreetsed nõuded kontrollpunktide tähistustele.
N. Kontrollpunkti tahvli taustvärv on helekollane või oranz ja ta paigutatakse maa- või veepinnast 0,5-2 m kõrgusele.
Lõpetuseks tahan öelda, et senini on ainult kehtestatud ja muudetud nõudeid võistlusautodele ja ka võstlejatele. On juba aeg kehtestada nõudeid korraldajatele mõningates põhiasjades, millest sõltuvad meeskondade tulemused. Ehk teiste sõnadega, kehtestada teatud standartid.
Saarekoll 2007
Tore üritus ka pealtvaatja pilgu läbi. Lumi tegi asja veel põnevamaks, nii et selle all peidus olevad kivid-kännud põhjaaluse kaitsmata varraste kallale pääseks.
Proovisin ka ise mõne punkti võtta - üritus päädis laupäeva lõunal mudasse kinni jäämisega - vints lõpetas koostöö ja highliftist ei olnud abi. Tänud Arto Künnapasele pealtvaatajasse mõistva suhtumise ja abistava traktori kontakti eest.
Tagumise juhipoolse gabariiditule (Nissan Patrol Y60, '92) klaasist sain ka jagu - kui kellelgi kasutult seisab, olen tänulik pakkumise või kontakti eest.
Jõudu korraldajaile tulevaste ürituste tarvis!
UMarko
Proovisin ka ise mõne punkti võtta - üritus päädis laupäeva lõunal mudasse kinni jäämisega - vints lõpetas koostöö ja highliftist ei olnud abi. Tänud Arto Künnapasele pealtvaatajasse mõistva suhtumise ja abistava traktori kontakti eest.
Tagumise juhipoolse gabariiditule (Nissan Patrol Y60, '92) klaasist sain ka jagu - kui kellelgi kasutult seisab, olen tänulik pakkumise või kontakti eest.
Jõudu korraldajaile tulevaste ürituste tarvis!
UMarko
Tervist Saaremaalt
Meil sajab täna laia lund ja külma oli minu kodus -25.Seega talv missugune.
Teatmiseks siis teile,et meil on üle üks väike punane rellakas,kummivarrega haamer ja on Ratlast leitud autovõtmed.
Veel küsiks kas kõik,kes särgist ilma jäid,sellest ka teada andsid?Õigus särgile on ainult võistlusmeeskonna liikmetel.Helistage siis mulle,või Artole.
Need kes lõputseremooniast osa ei saanud,nende diplomid toon Tallinna.Kuidas ja kelle käest kätte saab,annan siis teada.
Küsiks ka seda,kas veel on mõni masin metsa jäänud,praegu veel saaks aidata.
Urmas
Meil sajab täna laia lund ja külma oli minu kodus -25.Seega talv missugune.
Teatmiseks siis teile,et meil on üle üks väike punane rellakas,kummivarrega haamer ja on Ratlast leitud autovõtmed.
Veel küsiks kas kõik,kes särgist ilma jäid,sellest ka teada andsid?Õigus särgile on ainult võistlusmeeskonna liikmetel.Helistage siis mulle,või Artole.
Need kes lõputseremooniast osa ei saanud,nende diplomid toon Tallinna.Kuidas ja kelle käest kätte saab,annan siis teada.
Küsiks ka seda,kas veel on mõni masin metsa jäänud,praegu veel saaks aidata.
Urmas
Tööle seltsimehed,igatahes!
Võistkond PLEKSOR tänab eelkõige kopajuhti kes võttis vaevaks meid abistada (mis maksis muidugi omajagu). Ei tea, kui mõni auto oleks põlema läinud kas oleks tulnud siis ka pritsimeestele eraldi maksta? Kriitika kohapealt ühinen kõiges Palukotkaga ja lisada oleks veel lehekülg kindlasti. Kuna olime kõikides startides esimene auto siis kogesime korralduse kitsaskohti eriti valusalt. Esimesed kaks starti tulid korraldajatele täieliku üllatusena.
Rada oli muidu tore ja ilmgi sõiduks igati kohane.
Kaotasime väikese halli värvi lällari. Kui keegi leidis oleks heameel selles teada saada.
Rada oli muidu tore ja ilmgi sõiduks igati kohane.
Kaotasime väikese halli värvi lällari. Kui keegi leidis oleks heameel selles teada saada.
"Päikesejänkud" tänavad ka korraldajaid ilusa raja eest. Seda et korraldus lonkas ju jägmine aasta enam ei juhtu... nii et sellest ei ole mõtet enam heietada vast. Küll aga nõustun samuti kõiges Palukotkaga et korraldajatel peaksid olema mingid reeglid millest kinni pidada. Meie jäime ilma vähemalt viiest punktist olles mitme teamiga läbi kamminud arvestatava maaala (lume alt ja lume pealt, puude alt ja põõsaste seest). Kaotatud punktide koguväärtust kokku ei löönud aga seal ikka oli ka midagi. Kõige nõmedam ongi ju see et enne rassid ja vintsid ja... siis jääd peitusemängude pärast punktidest ilma.
Tänud
Rommi@ikkagi rahul
Tänud
Rommi@ikkagi rahul

Metsas, vahelduva eduga, alates 2002a. Suvesõidust
Pakun laadur - ekskavaatorite-, kallurite- ja hüdrokraanadega madelautode teenuseid.
56614969
Pakun laadur - ekskavaatorite-, kallurite- ja hüdrokraanadega madelautode teenuseid.
56614969
- urmas
- unistus kahest 4-pakist kapoti all
- Postitusi: 1917
- Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
- Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185
Kungla Team Turistidelt veel tänusönu. Tore, et võeti ette ka meile korraldada. Ja südamlik öhusuudlus korralduskomitee kenale tütarlapsele, kes meid kindlakäeliselt läbi Saaremaa avaruste LK2 joonorienteerumisradadele suunas.
P.S. Joonorienteerumine kujunes Dodge seltskonnaga vägagi haaravaks.
Kohalikud saare noored panevad täiega. Ei lugenudki täpselt, palju neid öö jooksul sai kraavidest kuivale tömmatud.

P.S. Joonorienteerumine kujunes Dodge seltskonnaga vägagi haaravaks.
Kohalikud saare noored panevad täiega. Ei lugenudki täpselt, palju neid öö jooksul sai kraavidest kuivale tömmatud.

Viimati muutis urmas, K Jaan 31, 2007 7:28 pm, muudetud 1 kord kokku.
-
- Fitting 44"
- Postitusi: 482
- Liitunud: T Mär 18, 2003 9:43 pm
- Asukoht: Tallinn, Õismäe; Helsingi, Lassila
- Kontakt:
Mõned pidid ka lendavate oravate poolt.
http://www.pesapaik.pri.ee/thumbnails.php?album=47
http://www.pesapaik.pri.ee/thumbnails.php?album=47
Ei takista vallid, ei takista kraav...
Kaarel Puk; Turist; võistkond Lendorav;
; Sõitis Uunoga Ümber Eesti 1999
Kaarel Puk; Turist; võistkond Lendorav;

Võistkond Visa hulkur tänab korraldajaid põneva raja eest. Pusimist oli üksjagu, ärevust lisas veel lumi mis varjas enda all salajasi ohte. Üks neist - käsivarre jämedune puunott üritas eemaldada me autol esitiiba karates kavalalt rattakoopasse.
Paraku aga ei õnnestunud meil võistlust lõpuni sõita kuna kolmandal katsel kadus mootoril kontakt tagasillaga ja aint esisillaga ei olnud võimalik lumes liigelda.
Korralduse poole pealt ei saa sõna võtma jätta - soovitan alakomiteel saata sarja osavõistlustele nn. volinik kelle kohustus oleks jälgida, et võistluse korraldus ja kulg oleks kontrolli all.
Üks oluline tähelepanek, mille tõttu (vaadates ja analüüsides võistluse protokolli) meie võistkond ei saanud kirja lõpptulemust oli II katse finisi SI jaama asukoht, mis oli blokeeritud ühe võiskonna saateautoga. Kuna SI pulk oli paelaga auto küljes pidime me lihtsalt ootama kuni kohale tuli juht ja vabastas ligipääsu jaamale. Sestap läksime üle oma kontrollajast.
Paraku aga ei õnnestunud meil võistlust lõpuni sõita kuna kolmandal katsel kadus mootoril kontakt tagasillaga ja aint esisillaga ei olnud võimalik lumes liigelda.
Korralduse poole pealt ei saa sõna võtma jätta - soovitan alakomiteel saata sarja osavõistlustele nn. volinik kelle kohustus oleks jälgida, et võistluse korraldus ja kulg oleks kontrolli all.
Üks oluline tähelepanek, mille tõttu (vaadates ja analüüsides võistluse protokolli) meie võistkond ei saanud kirja lõpptulemust oli II katse finisi SI jaama asukoht, mis oli blokeeritud ühe võiskonna saateautoga. Kuna SI pulk oli paelaga auto küljes pidime me lihtsalt ootama kuni kohale tuli juht ja vabastas ligipääsu jaamale. Sestap läksime üle oma kontrollajast.