"Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
mudahuligaan
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 106
Liitunud: E Sept 10, 2012 8:23 pm
Asukoht: Tallinn

"Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas mudahuligaan »

Kas maanteel ja linnas tohib "kalasaba" all olla?

Läbivus mudas, liivas?

Pilt VS Pilt
Samurai 1.6
Kasutaja avatar
rt23
True Off Roader!
Postitusi: 1232
Liitunud: P Jaan 27, 2008 1:45 am
Asukoht: Viljandimaa

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas rt23 »

Läbivus hea aga igapäevasõiduks ei sobi, kui just kõrvatroppe kasutada ei taha :mrgreen:
Kalasaba pole vist maanteelegaalne kah. Teine on aga pikemal sõidul kukuvad kõrvad peast :mrgreen:
Asukoht viljandimaa Suslepa. Tel 53365288 - Toomas
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas Praks1 »

Tohib olla küll,kui on kiirus indeks peal näiteks 90km/h ja see kajastub ka passis.
Kui plaanid neid samuraile alla panna,siis unusta kohe ära.
Kalasaba rehv lõhub kõige rohkem sildasi.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
mudahuligaan
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 106
Liitunud: E Sept 10, 2012 8:23 pm
Asukoht: Tallinn

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas mudahuligaan »

Muude kolinate juures ma arvan, et seda rehvide müra tähele ei paneks :) aga sillad on mulle küll tähtsad!
Samurai 1.6
Kasutaja avatar
Lomp
Rock Crawler
Postitusi: 891
Liitunud: K Nov 30, 2011 7:07 pm
Asukoht: loksa/valgejõe/harjumaa
Kontakt:

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas Lomp »

Kalasaba Mudas hea,liival kaevab end kergesti sisse
aga strack peaks norm. Móódus samurail ok olema.
A.Lomp
5116876
Kuusalu 4x4
Errare humanum est
Kasutaja avatar
mudahuligaan
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 106
Liitunud: E Sept 10, 2012 8:23 pm
Asukoht: Tallinn

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas mudahuligaan »

Hetkel on Insa Turbo Special Track (205/80/r16)

Kas üldse peaksin mõtlema kalasaba peale? Kas on üldse läbivust võimalik päästa suurtemate rehividega või rikun täiesti ära.

Mul on võimalik veel sillad lehtvedrude alla sobitada, mis tõstaks autot veidi pluss veidi suuremad rehvid. Kas nii suureneb läbivus või tekib oht auto ümber keeramisel ning jõu kadumisega. (mootor 1.6)
Viimati muutis mudahuligaan, K Mär 05, 2014 11:45 pm, muudetud 1 kord kokku.
Samurai 1.6
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas Landy »

Tere!

See Special Track on hea valik. Maastikul krapsab hoolega ja maanteel jääb veidi kõrvakuulmist ka veel alles.

Nivamehel oli kunagi selline rehv all:
http://www.landy.ee/nivamees/nivamees66-2/index.htm
See lõugas kogu maailmast suuremal kiirusle üle. Pikapele päris valus
Lisks on väiksemd kalasbad tihti väga väikese kiirusindeksisga 40-60km/h

mudahuligaan kirjutas:Hetkel on Insa Turbo Special Track (205/80/r16)

Kas üldse peaksin mõtlema kalasaba peale? Kas on üldse läbivust võimalik päästa suurtemate rehividega või rikun täiesti ära.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
mudahuligaan
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 106
Liitunud: E Sept 10, 2012 8:23 pm
Asukoht: Tallinn

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas mudahuligaan »

mudahuligaan kirjutas: Mul on võimalik veel sillad lehtvedrude alla sobitada, mis tõstaks autot veidi pluss veidi suuremad rehvid. Kas nii suureneb läbivus või tekib oht auto ümber keeramisel ning jõu kadumisega. (mootor 1.6)
Samurai 1.6
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas tarmo »

Mis samurai sillad sul on seal? 410 või 413? Kui esimene, siis nendega ära üle 31" alla kruvi. See 31 on viimane piir, kui veel enamvähem sõita kannatab, aga juppe võib ikka lennata. Teisel juhul natuke parem olukord, aga mitte oluliselt.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
mudahuligaan
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 106
Liitunud: E Sept 10, 2012 8:23 pm
Asukoht: Tallinn

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas mudahuligaan »

tarmo kirjutas:Mis samurai sillad sul on seal? 410 või 413? Kui esimene, siis nendega ära üle 31" alla kruvi. See 31 on viimane piir, kui veel enamvähem sõita kannatab, aga juppe võib ikka lennata. Teisel juhul natuke parem olukord, aga mitte oluliselt.
413 peaksid ikka olema. Mis soovitate?
Samurai 1.6
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas tarmo »

mudahuligaan kirjutas:413 peaksid ikka olema. Mis soovitate?
Soovitan, et ära üle 31" või 32" (kui 413) pane noh :)
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
mudahuligaan
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 106
Liitunud: E Sept 10, 2012 8:23 pm
Asukoht: Tallinn

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas mudahuligaan »

hetkel on 27'' kui ma õigesti arvutada oskan.. 4 tolli siia sinna, päästab midagi? või peaksin investeerima oma raha pigem lukkudele? Või taha keevise tegema, ette lsd/lockright ?
Samurai 1.6
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas enx »

Taha võid julgelt luku panna, kannatab 31" specialit ka, kuigi originaal rehviga võrreldes see ongi juba 32".
Ette 31"-sega ma küll luku peale ei mõtleks, tahab tugevamaid pulkasi saada.
Aga kindlasti tasub 31" special panna ja taha lukk, masina läbivus muutub kohe kindlasti.
Samas pead sel juhul ka aeglasema ülekande peale mõtlema vahekastis, sest 31" special ja lukk taga teeb kindlasti sidurile väga ruttu pojad.
Ise kunagi proovisin originaal vahekastiga, 31" ja lukk nii ees, kui taga - mudas korralikult sees, pole suutnudki korraga mõlemat lukku ringi ajada. Sul see vist 59kw 1,6, et ega see ka just kõige jõulisem pole, oleks pritsungiga 1,6 siis oleks lood teised.
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
mudahuligaan
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 106
Liitunud: E Sept 10, 2012 8:23 pm
Asukoht: Tallinn

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas mudahuligaan »

Tervist, tänud kõigile kes vastasid. Läksin üle siis 29" 31" tollile aga kakskorda laiemad kui eelmised. Taga nüüd siis lockright.
Muster on klassikaline "kalasaba". Müra üldse ei koti, jäik pukseerimis kolmnurk veab masinat maanteel(kiirus 50km/h max lubatud niivõinaa). Varsti saab siis ehk testima!
Samurai 1.6
Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Re: "Kalasaba" mustri plussid, miinused?

Postitus Postitas asko4x4 »

Ennastki huvitab kalasaba ja Special Track mustri võrdlus. Paraku ei ole siin keegi nende läbitavuse erinevust selgitanud. Kui mõlemad on ühe mõõduga, siis kumb on parema läbitavusega, muda, liiv, rabapind. Pakun et kalasaba kaevab end rabas ja liivas kiiremini maasse kui mitte oskuslikult pedaali anda, kuid kas on muus olukorras parema haakuvusega? Mind samuti asfaldi müra väga ei koti.
TR1 - SÖÖRIK
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”