Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.
Kõigepealt mul 469-l soojendusradikas tilkus ja puhur ka natuke nagu nõrga võitu. Üritasin siis tinutada aga ei midagi. Aga igalt poolt hakkas muudkui auke tulema. Käisin siis Pihkvas(Venemaa) ostsin uue soojendusradika ja veel mõningaid vidinaid. Seejärel lugesin siit foorumist et moskvitsi soojendus mootor pidi 469-sale peale minema ja võimsam olema. Panin siis uue radika peale mosse soojendusmootori külge ja nüüd sooja tuleb nii et rohkem pole vaja. Muidu mõtlesin lisa soojenduse peale aga nüüd enam mitte. 469-l on fordi 2,5D peal ja soojaks läheb ka masin ikka väga kiiresti. Vähemalt kaks korda kiiremini kui teised masinad mul (audid). Nii et suured tänud abi eest!!!!!!!!!! No võibolla oskab keegi veel öelda miks külmaga see fordi mootor käima ei lähe nagu alla +3 kraadi nii ei lähe. Kas mingi tüüpviga äkki. Eelsüüte küünlad said eelmine aasta vahetatud vaja vist starter lasta üle vaadata ja korrarik kere mass panna, aga äkki veel midagi võib olla. Kui tõmmata siis läheb paugust tööle. Ok siis vähe pikk jutt küll aga noh nõmedam oleks sada erinevat teemat üles panna ma arvan.
eeldatavasti on sul ka transiti mootor ühe akuga?
juhul kui jaa, siis on mul sama fordi mootor ja sama viga. asi nimelt sellest, et see mootor on mingi türgi või hispaania variant ning pole mõeldud põhjamaadesse. mingi algeline eelsüütesüsteem on ka, aga selle relee on suure tõenäosusega katki. parandada ei saa ning uus relee pidi mõni tuhat maksma. aga et talvel ka vaja ju sõita, siis mina kasutan plokisoendust ja töötab iga ilmaga.
casca kirjutas:eeldatavasti on sul ka transiti mootor ühe akuga?
juhul kui jaa, siis on mul sama fordi mootor ja sama viga. asi nimelt sellest, et see mootor on mingi türgi või hispaania variant ning pole mõeldud põhjamaadesse. mingi algeline eelsüütesüsteem on ka, aga selle relee on suure tõenäosusega katki. parandada ei saa ning uus relee pidi mõni tuhat maksma. aga et talvel ka vaja ju sõita, siis mina kasutan plokisoendust ja töötab iga ilmaga.
Kaarel
On Küll jah ühe akuga. Aga palju eelsoojendus maksab.
diff kirjutas:eelsüüte relee ??? mehed mehed.. selleks on taastuva asendiga lüliti ja oskus kümneni lugeda....
ma mõtlesin ise ka selle peale, aga kuna ma ise selle transiti remondiga ei tegele, siis pole ka süvenenud sinna piisavalt, vaid usun remondimeeste juttu . eks kui järgmine kord auto hooldusse läheb, mainin ära selle võimaluse.
Ükski korras diiselmootor ei saa olla nii ebapõhjamaine varjant, et 3 kraadi käivitusel mingi piirangu seaks. Kindlasti läheb ka kõige lõunamaisem diisel käima -20C juures, kui ainult kõik korras on!
Alustuseks kontrolli ära oma eelsüüteküünlad. Kui neist mõni ei tööta, võiks mootor käima minnes heledalt tossata ja plagiseda näiteks (Kuna Sul eelsüüte relee on olemas, siis vast pole Sa veel küünlaid läbi põletanud - veendu selles).
Kui küünlad korras ja ikka ei käivitu, veendu et aku on korras ja piisava võimsusega Su mootori jaoks (korras mootorile piisab täiesti tehn. andmetes ettenähtud akust).
Ka starter võib olla vana ja väsinud - vahest aitab ka lihtsalt lahtivõtmise käigus korralik puhastamine, vajadusel vaheta harjad ja puksid!
Kui aku on piisav, starter korras ja eelsüüteküünlad töötavad, saab Su mootor piisavalt pöördeid, et ilusti käima minna - see ongi diisli juures oluline!
Kui nüüd ka ei lähe, võib kergem viga olla ka pihustites (ka pihustite halba seisukorda võib reeta käimaminnes mootori "lonkamine" ja heledam suitsulont). Reeglina annab pihusteid puhastada ja lihvida (selleks on vaja korralikku töökoda).
Mootor võib olla ka juba lihtsalt piisavalt kulunud ja surveaste pole enam käivituseks piisav. Siis ei lähe ka enam starterist, lükates-tõmmates aga hetkega juhul, kui pihustid on enamvähem OK.
Tugevalt kulunud mootoril võiks olla sinakas õlisuits ja mootor võiks siis tarbida ka õli.
Kui mootor on vanadusest kulunud, tuleks mõelda, kas teha üks korralik kap.rem. või hankida töötav kasutatud mootor. Kap. rem. läheb kindlasti tunduvalt kallimaks aga korraliku töö ja juppide puhul saad praktiliselt uue mootori!
G-69 kirjutas:Ükski korras diiselmootor ei saa olla nii ebapõhjamaine varjant, et 3 kraadi käivitusel mingi piirangu seaks. Kindlasti läheb ka kõige lõunamaisem diisel käima -20C juures, kui ainult kõik korras on!
Alustuseks kontrolli ära oma eelsüüteküünlad. Kui neist mõni ei tööta, võiks mootor käima minnes heledalt tossata ja plagiseda näiteks (Kuna Sul eelsüüte relee on olemas, siis vast pole Sa veel küünlaid läbi põletanud - veendu selles).
Kui küünlad korras ja ikka ei käivitu, veendu et aku on korras ja piisava võimsusega Su mootori jaoks (korras mootorile piisab täiesti tehn. andmetes ettenähtud akust).
Ka starter võib olla vana ja väsinud - vahest aitab ka lihtsalt lahtivõtmise käigus korralik puhastamine, vajadusel vaheta harjad ja puksid!
Kui aku on piisav, starter korras ja eelsüüteküünlad töötavad, saab Su mootor piisavalt pöördeid, et ilusti käima minna - see ongi diisli juures oluline!
Kui nüüd ka ei lähe, võib kergem viga olla ka pihustites (ka pihustite halba seisukorda võib reeta käimaminnes mootori "lonkamine" ja heledam suitsulont). Reeglina annab pihusteid puhastada ja lihvida (selleks on vaja korralikku töökoda).
Mootor võib olla ka juba lihtsalt piisavalt kulunud ja surveaste pole enam käivituseks piisav. Siis ei lähe ka enam starterist, lükates-tõmmates aga hetkega juhul, kui pihustid on enamvähem OK.
Tugevalt kulunud mootoril võiks olla sinakas õlisuits ja mootor võiks siis tarbida ka õli.
Kui mootor on vanadusest kulunud, tuleks mõelda, kas teha üks korralik kap.rem. või hankida töötav kasutatud mootor. Kap. rem. läheb kindlasti tunduvalt kallimaks aga korraliku töö ja juppide puhul saad praktiliselt uue mootori!
Võtsin siis täna starteri maha ja viin spetsialisti kätte aga eks siis paistab. Ise arvan et starteri viga ei ole kuna soojalt pole probleemi.
G-69 kirjutas:Ükski korras diiselmootor ei saa olla nii ebapõhjamaine varjant, et 3 kraadi käivitusel mingi piirangu seaks. Kindlasti läheb ka kõige lõunamaisem diisel käima -20C juures, kui ainult kõik korras on!
sellel variandil puuduvad eelsüüteküünlad silindrites. on ainult üks küünal ja see asub kollektoris, et õhku soojendada. vähemalt nii mulle öeldi.
teoorias räägiti auto koolis ka, et kuni -15 kraadi pole korras diiselmootoril üldse eelsüüteküünlaid vaja, kütuse süttib pihustist tuleneva survega. aga samas on mu transiti mootor heas korras, ei suitse, turtsu jne. käib väga hästi aga näed külmaga käima ei lähe. aku ka uus ja muu tehnika ka korras.
eelsoojendus maksis mul mingi 1200 eeki + paigaldamine.
Oli kunagi 1,8 diisel ford Fiesta pirukas ja talvel paela otsas käivitus paari meetriga, soojast peast paugupill ja külmalt käiates krokodillide abiga peale poolt tundi läks ka käima. Eelsüüde ja muu jama korras ja aku ka kaks korda vägevam kui vaja, aga 1,8 fordi mootoritel näiteks pidigi olema tüüpviga et vanadusest lihtsalt hõre. Ehk on sinugi mootor väsinud, kui läbisõitu tead ja remondist ka siis ei tohiks ju raske olla tuletusi teha, aga pole küll asjatundja kuid miskeid rõhkusid peaks saama ka ju silindrites mõõta. Edu
Kuna ma kümneni lugeda ei oska siis panin armatuurlauale lisa (viienda küünla),hea vaadata,küünal punane õige aeg käivitada.toimib hästi kolmas aasta juba.
Viimati muutis Muska71, L Dets 30, 2006 7:16 pm, muudetud 1 kord kokku.
Vihmaga udusest esiklaasist vabanesin nii:ahju kohal oleva õhuvõtu luugi panin kinni(silikooniga) ,kapoti all lõikasin augu läbi kere ja ahju seina.Ahi
võtab sooja kuiva õhu kapoti alt,salong läheb ka nüüd mitu korda kiiremini
soojaks
Asi siis sääne ,et sai lastud starter uazil korda tehtud puksid olid täitsa läbi 700kr. Seejärel vahetatud eelsüüte küünalde relee ja küünlad ära kontrollitud.(relee lammarist 100). Nüüd ikka pikalt eelsüüte küünlad ka töötavad. Vana releega ei läinud tulisekski. Kõik on tore aga ikka tööle ei lähe. Võimas aku ka peal. Kas keegi oskaks järgmiseks midagi pakkuda mis oleks kõige mõtekam teha. Ise arvan et näiteks uued pihustid. Täna tõmasin pool kilomeetrit käima. Igasugune info on ikka eriti teretulnud sest hommikul tahad jahti minna aga kõigepealt pead ju teise autoga villise tööle tõmbama. Natuke nadi lugu on see. Oky.