D40, külmaga käivitamine

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
hillart
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 171
Liitunud: P Okt 29, 2006 6:52 pm
Asukoht: Tallinn

D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas hillart »

Ütlen kohe ära, et üritasin siiski eelnevalt enne küsimist kogu senist foorumit läbi vaadata, aga kahjuks ei leidnud siit mind huvitavale seigale ammendavat vastust.
Küsimus järgmine:
Kas D40 saab kah kuidagi eetriga käivitumisel kaasa aidata või mitte? Ma nimelt ei leia seal kusagil sellist kohta, kust lõõrile ligigi pääseks. Ja pealegi ütlesid just-kui targemad mehed, et ega seda masinat taoliselt kaasa aidata tohigi - pidada igasugu elektroonilise regulatsiooni segi ajama. On see nii? Krt küll - kes seda enne teadis, et see kaadervärk nii komplitseeritud saab olema. Enne mul ikka n.ö. mõistusega võetavad masinad olnud.
Eelmise D22-ga polnud nagu probleemi. Isegi miinus 25-27 sai korraks surtsu antud ja peale pisukest meelitamist hakkas kohe nurruma. Praegu aga oli juba miinus 15-ga oi-oi kui ääre pealt hakkama saamine (ja sedagi alles peale soojade pudelitega aku soojendamist). Aga pikk talv on ju veel ees. Kas siis tõesti peab nüüd edaspidi igal hommikul käivitusmurest tuleneva peavaluga ärkama ja siis hingevärina ning kriitilise piirini tõusva vererõhuga süütevõtit keerama? :(
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas tarmo »

No kui nii kriitiline mootor juba on, siis kas või miks ei mõtle eelsoojendi paigaldamisele? Näiteks koos akulaadijaga.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
hillart
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 171
Liitunud: P Okt 29, 2006 6:52 pm
Asukoht: Tallinn

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas hillart »

Vaat, selle eelsoojendiga on asjad sellised, et lahtist elektrit pole ümbruskonnas käepärast võtta. Majapidamine nimelt päikese ja tuule poolt saadava ja akudesse koguneva vooluga varustatud, ning see süsteem ei kannata eelsoojendi pidevat sisselülitust välja. Talvel niigi selle päevavalgusega na nadid olud ja voolu olemasolu n.ö. piiripealne.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas v6sa »

hillart kirjutas: ...
Praegu aga oli juba miinus 15-ga oi-oi kui ääre pealt hakkama saamine (ja sedagi alles peale soojade pudelitega aku soojendamist).
...
Kas mootori kordategemine poleks lahendus?

Väikeseks vihjeks, mida muu hulgas silmas pidada:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php? ... #pid211486

Eetrist ma hoiaks diiselmootori puhul eemale, ka käivitusgaasidega peab ette vaatama. Mõrad kolbidel on kerged tekkima.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
hillart
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 171
Liitunud: P Okt 29, 2006 6:52 pm
Asukoht: Tallinn

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas hillart »

Hm-mm?
Kas mootoril on siis miskit viga? Kuni ca. miinus 7-8 ´ni hüppab poolest starteripöördest käima. Ja tuksub kah ilma igasuguse kõrvalkahina või -kriginata-kolimata. Tea nagu miskit viga olevat.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas v6sa »

hillart kirjutas:Hm-mm?
Kas mootoril on siis miskit viga? Kuni ca. miinus 7-8 ´ni hüppab poolest starteripöördest käima. Ja tuksub kah ilma igasuguse kõrvalkahina või -kriginata-kolimata. Tea nagu miskit viga olevat.
Praegune temperatuur pole mingi miinus veel. Kui diiselmootor praegu protestib, on midagi viga. On selleks siis kulumisest lahkunud surved kolvi peal, hõõgumast loobunud küünlad, kehvad pihustiotsad või tõrkuv KSP - selgitab juurdlus.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 951
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas ahto42 »

Alustaks akust, küttefirltist, enne talve mootoriõli vahetusest(ise teen seda iga 10k tagast ehk enne talve ja enne suve) ja küünaldest. Küttekvaliteet ka muidugi kas on ikka tanklas -21 või -27 kütus.
Massi ja vooli juhtmed. Starteri harjad, puksid laagrid.

Milline on käivitamistaktiga?
Ise ootan pärat spiraali kustumist niikaua, kuni käib relee klõps, alles siis lähevad küünlad tagant. uuesti u 2 sekundiks süüde välja, ja nii u 2-3 korda, külmast.
küünlad on taga külmaga u 30 sekundit, võid ju relee klõpsuni lugeda, et teada saada.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1973
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas Maasturid »

ahto42 kirjutas:Alustaks akust, küttefirltist, enne talve mootoriõli vahetusest(ise teen seda iga 10k tagast ehk enne talve ja enne suve) ja küünaldest. Küttekvaliteet ka muidugi kas on ikka tanklas -21 või -27 kütus.
Massi ja vooli juhtmed. Starteri harjad, puksid laagrid.

Milline on käivitamistaktiga?
Ise ootan pärat spiraali kustumist niikaua, kuni käib relee klõps, alles siis lähevad küünlad tagant. uuesti u 2 sekundiks süüde välja, ja nii u 2-3 korda, külmast.
küünlad on taga külmaga u 30 sekundit, võid ju relee klõpsuni lugeda, et teada saada.
Kõik see väga õige.Arvan samuti, et aku tahab vahetamist.Olles ise eelnevad 5 aastat sellist masinat omanud sai ka ühel talvel aku vahetatud kuna -15 kraadiga polnud hommikul võtit keerates akus piisavalt voolu, et mootor käima vedada.
Edasi sai mudigi ka Webasto peale pandud ja sealt edasi oli hommikul lausa lust autosse minna...
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas honkomees »

v6sa kirjutas:... Praegune temperatuur pole mingi miinus veel. ....
no ma ei tea, nädalavahetuse hommikuti oli 22 ja 24 miinuskraadi, ka plokisoojenduse järel tegi mootor ikka minutikese jorisevat häält. Käima läheks tõenäoliselt muretult ka ilma, kuid mootorit piinata, milleks?
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas v6sa »

honkomees kirjutas:
v6sa kirjutas:... Praegune temperatuur pole mingi miinus veel. ....
no ma ei tea, nädalavahetuse hommikuti oli 22 ja 24 miinuskraadi, ka plokisoojenduse järel tegi mootor ikka minutikese jorisevat häält. Käima läheks tõenäoliselt muretult ka ilma, kuid mootorit piinata, milleks?
Kuulge, needsamad mootorid käivituvad ja töötavad ka miinus 30 juures. Praegune -15-17 pole ju midagi. Ka ausad kütused hakkavad trikitama alles -30 ligidal.

Eks õige on, et miinuskraadidel käimaväänamine kahju teeb. Suur vaidlus on, mitme km läbisõidu võrra ja palju see rahas teeb. D40 tahab tühikäigul tiksudes vist enam, kui liitri tunnis saada... :roll: Eks siit peab igaüks kaaluma, kas tuleb odavam auto korda teha, lasta seiskamise asemel tühikäigul käia ilmade soojenemiseni või mängida vene ruletti edasi.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas honkomees »

v6sa kirjutas:... Kuulge, needsamad mootorid käivituvad ja töötavad ka miinus 30 juures. Praegune -15-17 pole ju midagi. ...
praegu ikka kraadid -20 kuni -25 hommikuti ja päeval jah kõige soojemal hetkel 15-17 miinust. Minu diisel töötas paar talve tagasi ka -35 juures, vahepeal lõi küll filtri tule põlema ja hakkas jõnksutama ... a see kütuse probleem.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas v6sa »

Põhja-Läti mõju võib lõunas olla küll nii tugev, et kisub juba kolmandasse kümnesse miinused. Kilulinna läheduses pole veel autos -20 näinud, lume pinnal küll. Täna hommikul oli üldse ainult -17,5...

Teemaalgataja küsimusele "kuidas käivitusgaas mugavalt mootorit lõhkuma saada" soovitaks õhupuhasti kesta puurida sobivasse kohta augu, mille sulgeda kummikorgiga. Vajadusel võtad korgi ära ja sutsutad sobiva koguse sisse. Mul on nii tehtud saskale ja olen näinud sarnast ava mitmel russil. Hübriidrussil lasen sisse õhupuhasti avasse 1 sekund iga 5 miinuskraadi kohta. Kolmas talv probleemideta käivitusi 8)

Kui ava tehakse filtri järele, siis peab olema kindel korgi püsimises. Enne filtrit tehtud ava puhul pole see väga oluline. Käivitavad gaasid läbivad filtri kenasti... :roll:

Gaasitades peab alati meeles pidama, et pigem liiga vähe, kui liiga palju, sest SEE pauk jääb siis viimaseks.

Kuigi selle mootori puhul ei tohiks olla teemaks, kuid igaks juhuks mainin ära: käivitusgaase ei tohi lasta sisselaskesse neil mootoritel, millel on küünal (või küünlad) sisselasketorustikus ja mitte põlemiskambris. Võib saada lühiajalise välispidise põlemisega mootori. :lol:
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
hillart
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 171
Liitunud: P Okt 29, 2006 6:52 pm
Asukoht: Tallinn

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas hillart »

Noh, tegelikult olen praeguseks probleemi lahendanud selliselt, et kuna see aku paistab ikka vist juba oma nõrku külgi näitavat, siis - soojendan hommikul seda kuumaveekotiga ca. 10 min, ja - mootor käib momendist. Seega - hoian nii palju, kui võimalik, eetrist eemale. 18 miinust, nagu täna, ei peaks ju iseenesest tappev olema ja praeguseks sain hakkama. Elame edasi! Pea see suvigi käes ole. :wink:
sndr81
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: N Apr 07, 2011 12:39 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas sndr81 »

Peale eetri või käivitusgaasi olemas ju muid palju tervislikemaid ja leebemaid varjante,need gaasid viimane varjant. Ise kasutanud vene traktori käivitamiseks kuumaõhu fööni,õhupuhasti maha ja föön otse sisselaske kollesse. Autopeal ka katsetaud ja ka aitab liiter poolteist kuuma vett sisselaske kolle peale,antud aparaati ei tea ega tunne,et kas seal mõni andur vett ei karda.
Eetriga käivitamine on nagu hommikune äratus nuuskpiiritusega :lol:
Horsetaxi
Rookie
Postitusi: 7
Liitunud: T Nov 19, 2013 11:23 am

Re: D40, külmaga käivitamine

Postitus Postitas Horsetaxi »

Miski viga sul peab seal olema.
Omast kogemusest võin ütelda,et peale võtme pole midagi muud D40 käivitamiseks kasutanud.
Eelmine talv läks ka soomes käies muretult käima kui väljas mingi -33 oli.
Nendel esineb muidugi seda, et niiskus kondens tapab selle common klapi ära.
Aga see mõjub juba sõidus mitte käivitamisel.
Vasta

Mine “Nissan / Renault”