Suur pool on ainult trossi hoidmiseks. Seda selleks, et võiks olla näiteks 1 km trossi poolil.
Ehk sai keegi aru

Moderaator: Moderators
Kuidas see vidin inglise keeles oleks? Saaks Guugeldada.kaits09 kirjutas:Need on hõõrdtrummel vintsid. Kaitseväes on sellised uuematel 8x8 mannidel peal.....manni vintsi tõmbejõud on küll ainult 8 tonni.
Sellise vintsi eelis on see, et tal on tõmbejõud konstantne, ei sõltu trossi kogusest trumlil.
Otsetõlkes võiks olla friction drum winch.elmarm kirjutas:Kuidas see vidin inglise keeles oleks? Saaks Guugeldada.kaits09 kirjutas:Need on hõõrdtrummel vintsid. Kaitseväes on sellised uuematel 8x8 mannidel peal.....manni vintsi tõmbejõud on küll ainult 8 tonni.
Sellise vintsi eelis on see, et tal on tõmbejõud konstantne, ei sõltu trossi kogusest trumlil.
Kas tõesti trossi ainult 50 meetrit? Äkki jäi üks null puudu?totu kirjutas:MAZ 537 paigaldati sellist asja ja sai ka kasutatud, samuti evakuatsiooni URAL il. Vist oli 25T ja 50m, kaalus 1,5 tonni. http://data3.primeportal.net/trucks/gab ... of_126.jpg
No ei mäleta täpselt, lõpuni ei pidanud maha kerima.elmarm kirjutas:Kas tõesti trossi ainult 50 meetrit? Äkki jäi üks null puudu?totu kirjutas:MAZ 537 paigaldati sellist asja ja sai ka kasutatud, samuti evakuatsiooni URAL il. Vist oli 25T ja 50m, kaalus 1,5 tonni. http://data3.primeportal.net/trucks/gab ... of_126.jpg
Tegelikult ei libise, selleks ongi 2 trumlit. Sarnased, 1 trumliga vintsid libistavad nööri edasi, kahe trumli korral toimub ülekerimine, sarnaselt plokirattale ja jõu suurenedes pingutab trossi trumlitele tugevamalt, e. hõõrdejõud suureneb. Pingutustrumlitel on selleks ka ringsooned (mitte spiraal), et tross kindlal trajektooril püsiks.elmarm kirjutas:Pole ikka täpselt aru saanud, kuidas süsteem toimib![]()
Kas tross vintsi trumlil libiseb kerides kogu aeg edasi, kui teisest äärest maha keritakse?