Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada.

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

KeegiVeel
Fitting 38"
Postitusi: 331
Liitunud: R Nov 14, 2008 1:34 am
Asukoht: harjumaa

Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada.

Postitus Postitas KeegiVeel »

Hei! On kellelgi kogemusi sellise asjaga. Nimelt plaan lasta sd33 mootor üle, aga mis silmas pidada. Kui soe peaks olema mootor ja mis tööretel (youtubest sain pööreteks 1600 - 2500)? Samas, R6 mootor, kas jäävad ikka kepsud sisse :lol: On mõnel kogemusi ja oskab ehk täpsemalt seletada.
KeegiVeel
Fitting 38"
Postitusi: 331
Liitunud: R Nov 14, 2008 1:34 am
Asukoht: harjumaa

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas KeegiVeel »

Julgemalt härrased! Ühesõnaga plaan nädalavahetusel asi ära teha. Proovin ehk ka mõne videoklipi teha (telefoniga), eks siis ole näha. Just huvitab vee temp (kui üldse on oluline) ja mootori pöörded ning mootori temp.
Kasutaja avatar
Taivo
Rock Crawler
Postitusi: 763
Liitunud: L Juul 04, 2009 1:30 pm
Asukoht: Viljandi

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas Taivo »

Ma enda arust palju aastaid tehnikaga tegelenud, aga sellisest asjast veel kuulnud ei ole.. Milles see protsess seisneb, ehk lihtsalt ei ole nimetusest aimu olnud või olen lihtsalt loll..?
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2646
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas helar »

Ma ka küsisin just kuuglilt. Lihtsustatult: asja mõte eemaldada sisselaskest, kolbidelt, rõngastelt, klappidelt põlemisjäägid ilma mootorit lahti võtmata..
Seda siis tehakse kas keemiliste ainete või vee auruga. Arvamused metoodikast on vastukäivad.
Isiklikult arvan, et ainus mis selle pasa eemaldamise vastu aitab on mehhaaniliste vahenditega sekkumine.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas ibra »

KeegiVeel kirjutas:Julgemalt härrased! Ühesõnaga plaan nädalavahetusel asi ära teha. Proovin ehk ka mõne videoklipi teha (telefoniga), eks siis ole näha. Just huvitab vee temp (kui üldse on oluline) ja mootori pöörded ning mootori temp.
Milleks sul seda vaja on? Mootor peab olema vähemalt 60+ soe. Vee temp ei oma mingit tähtsust, ainult vett ei tohi palju korraga peale valada. Palju üle 2000 pöörde esialgu ära näita. Olen mõned korrad teinud Kamaz-i mootorile. Ajas teine sumpast valget auru ja musta vett välja. Ei tea kas see must vesi oli sumpast või mootorist. :) Vene ajal mõni mees tegi seda vanale mootorile, kui rõngad olid kinni pigitanud. Minul selle asja peale head usku ei ole. Halvemaks ta kindlasti ei lähe, aga kas paremaks...
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Tercel
Fitting 38"
Postitusi: 289
Liitunud: N Dets 06, 2007 7:28 pm

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas Tercel »

Bensukal proovinud, 2 silindert olid natuke laisad ja tahamasid küünlaid, vesi läbi ja hääl läks päris heaks kuni küünlad jälle ära tahmas. Niiet tundub et vast ikkagi aitab põlemiskambrist midagi eemaldada.
Y61
KeegiVeel
Fitting 38"
Postitusi: 331
Liitunud: R Nov 14, 2008 1:34 am
Asukoht: harjumaa

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas KeegiVeel »

Taivo kirjutas:Ma enda arust palju aastaid tehnikaga tegelenud, aga sellisest asjast veel kuulnud ei ole.. Milles see protsess seisneb, ehk lihtsalt ei ole nimetusest aimu olnud või olen lihtsalt loll..?
Ehk siis maakeeli mootori sisepesu veega. Põhimõtteliselt lased vett peene joana õhuavast töötavasse mootorisse. Vanakoolimehed vist ravisid nii kinnikiilunud kolvirõngaid. Kui liiga palju vett lasta, siis võib mõni keps minna maailma avastama... :mrgreen:
Aga youtubes on sellest paar videot ka üleval, mõni oli isegi suht asjalik ("decarbonize engine with water").
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas LR90 »

Ei tea kas nüüd kolvirõngaid lahti sai, aga sügaval nõuka ajal pandi
siksi jagaja ja karbussi vahelisse vaakum voolikusse süstla nõel
mis ühendati voolikuga mingi anumaga kus oli vesi.
Tulemust ja vee kulu enam ei mäleta aga si..maks ka ei teinud
mootori tööd.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas LR90 »

jaan mmc kirjutas:Nt. jahutusvedeliku leke põlemiskambrisse, vigasest plokikaanetihendist, teeb ideaalse sisepesu. Punast jahutusvedeliku ei soovita värvaine ja vett, abrasiivsuse pärast kasutada.
Kuidas nt. kübemefiltrid sellele reageerivad, see teave minul puudub.
Dekarboniseerimine :mrgreen:
Teeb küll aga ainult sellele silindrile mille tihend ei pea, kaasaegsetel autodel on all katalüsaatorid mis umbe lähevad,
niiet ei soovitaks .
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
igiliikur
Rock Crawler
Postitusi: 675
Liitunud: P Dets 16, 2007 4:01 pm
Asukoht: Võru

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas igiliikur »

Omal ajal sai puhastamise eesmärgil Moskvitsi karbussi otse liiter vett kallatud. Muidugi niipalju korraga, et välja ei surnud :D Eks ta puhtamaks ikka köhis :mrgreen:
Exid:Frontera´95, Blazer´97,Ranger´03,Pajero´93,Galloper´98,Ranger´08, XC90´03
Hetkel Isuzu Trooper ja RX400h
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 984
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas Maaks »

Külas naaber kunagi kaugetel aegadel sõitis leivaautoga (TA6) ja tal oli karburaatorisse vesi voolikuga juurde viidud. Kui mootor töötas (R6), siis tehti väike kraan natuke lahti ja lasti vett vähehaaval peale karburaatori õhulõõri, aga seda kindlasti mitte "dekarboniseerimiseks". Väidetavalt oli võimalik suht arvestatavalt bensiini säästa :lol: (mis on ilmselt isegi õige, sest vesi temp tõustes aurustub ja paisuv aur teeb samamoodi tööd kui paisuvad bensiini põlemisproduktid)
Iidne Tõstamaa vanasõna ütleb: Ära remondi töötavat asja :!:
Kasutaja avatar
TTUUL
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 161
Liitunud: N Jaan 05, 2012 10:09 am
Asukoht: Oru ja Saula küla piiril

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas TTUUL »

Kunagi ammustel aegadel samuti Mosse, Volga ja mingi Sierra sisse vett valanud. Need olid muidugi bensukad. Ei juhtunud miskit paha. Diisliga pole kogemust, aga proovida võid. Samas kui ajad mootori kõvasti pöördesse ja veekoguse doseerimisega liialdad, võib vist pauhti kah teha.
XJ ´91, 136KW AMC242, AW4, NP 242, ..... EX
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, .....
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... M: 3000.-
ZJ ´96, 131KW AMC242, 42RE, NP 242, ..... teatri seades. M: 2000.-
Mell
Fitting 44"
Postitusi: 481
Liitunud: T Mär 20, 2007 8:39 pm
Asukoht: Sweet Home Kalamaja

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas Mell »

Diiselmootori ja bensiinimootori ehitus teatavasti vähe erinev.Esimesse vett ei julgeks valada.
GAZ 69A
Elu on ilus
5177232
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas Praks1 »

Pole vahet on see bensiin,või diisel vett taluvad samamoodi,kui just voolikust jooksvad vett sisse ei lase,iseasi on selle tegevuse mõtekus ja kindlasti ei julgeks ma seda teha kaasaeksete mootoritega.
Etanooli pritse kasutatakse mõlemi mootoritüübi puhul,küll vähe teisel eesmärgil.
Ja kepsud saab kõveraks alles pöördega vette sõites(proovitud korduvalt)pooleks pole siiani ükski läinud,aga on nii kõveraks läinud,et enam välja ei mahu hülsist :D
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 984
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Mootori dekarboniseerimine - ehk siis mida silmas pidada

Postitus Postitas Maaks »

Mell kirjutas:Diiselmootori ja bensiinimootori ehitus teatavasti vähe erinev.Esimesse vett ei julgeks valada.
Sa nüüd võib-olla ei usu, aga nad on ikka väga sarnased. Mõlemal liigub kolb üles<-> alla ja väntvõll koos nukkvõllidega käivad ringi ja vända ja kolvi vahel on keps mis neid omavahel seob :lol:
Erinevusi muidugi on - suurim on surveastmes, aga kummassegi ei tohi silindrisse sattuda rohkem vedelikku kui on põlemiskambri maht, sest vedelik suht kokkusurumatu.
(ei olnud aasimisena mõeldud - pisut igav on)
EDIT: Arvudest kah, et ei oleks tuim tekst. Näiteks 2L mootoril oleks diislil (surveaste ~19) põlemiskambri maht ~25cm3 ja bensukal (surveaste ~12) aga ~40cm3.
Samas uus Mazda SkyActiv tehnoloogia lubab, et nii diilil kui ka bensukal on täpselt samasuur surveaste :-)
Viimati muutis Maaks, R Dets 13, 2013 10:03 am, muudetud 1 kord kokku.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”