Dana44 rattalaager

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
agent007
Rock Crawler
Postitusi: 562
Liitunud: T Dets 28, 2010 1:46 am
Asukoht: Tartu

Dana44 rattalaager

Postitus Postitas agent007 »

Tervist,

Kõigepealt... Autoks 2003a Jeep WJ.
Probleem mingi jubeda kolksuga taga kaasreisija poolel. Sihuke tume kolks/kõmin. Tagavararatas ilusasti kinni, amordid kinni, stabikavarras lahti ühendatud ajutiselt, vedru kohapeal, puksid Crownid aga hetkel veel pole murdunud. Mis siis ikka võtsin täna siis laagri ette. Vahetasin mõlemal pool mõned kuud tagasi ära, kuid enam midagi muud ei oska kahtlustada. Texases diagnoositi samuti parem tagumine laager surnuks, lõtku pärast. Hakkasin siis otsast harutama, poolteljeni välja jõudes hakkasin loksutama pooltelge. Poolteljega pikisuunas oli loks ikka küllalt võimas, mõõta ei jõudnud, kuid ~3-5mm. Ristisuunas samuti korralik lõtk. Kuna tegemist on koonuslaagriga ju siis olekski loogiline, et kui pikisuunas lõtk juba siis kindlasti ka risti... Edasisel vaatlusel selgus, et välimine laagrisaale on ringi käinud sillatorus. Väike küünega tuntav rant on olemas aga saale otseselt sees ei lõtku. Manual väidab, et ongi normaalne kui välimine saale lahtiselt istub. Laager erilisi kulumisjälgi ei näita. Simmer laagri taga oli veidi lekkinud.
Sõidu ajal mingit vilet või undamist ei kuulnud tagant.

Seda ei usu, et laager on mõõdust väljas, pigem kahtlustaks veidi kitsamat simmerit. Samas never say never.
Kui kellegil laagri ja simmeri laiust pakkuda siis oleksin ülitänulik.

Kui hullusti teistel Jeebi omanikel poolteljed lõtkuvad? Just huvitaks pikilõtk.
Homme vist hakkan laagri taha distantsseibe proovitama... kui paremaid ideid pähe ei tule.
Anyway, andke head ja väärt nõu... Tänud.

Pilt
Jeep GC 2.7CRD
58454535
Kasutaja avatar
agent007
Rock Crawler
Postitusi: 562
Liitunud: T Dets 28, 2010 1:46 am
Asukoht: Tartu

Re: Dana44 rattalaager

Postitus Postitas agent007 »

Nonii, hakkab pihta jälle. Ise küsin ise vastan:

DANA 44 REAR SEMI FLOATING AXLE BEARING SHIMS

These shims are designed and made to fit behind the Timken Set 10 axle bearing race.
They are used to adjust and eliminate bearing end play on those axle bearings.

The shims allow adjustment to 0.00" end play, which is the conditions semi-floating tapered roller bearings are designed for and supposed to work in.
Eliminating the end play on a Dana 44 semi floating tapered roller bearing increases gas mileage
by 1-2 mpg!!
The bearings when fully seated [ no endplay]
distributes the vehicle weight, and thrust over entire bearing cone/race and rollers' surfaces,
this lowers friction, and wear, decreases rolling resistance.
All tapered roller bearings on axles fail at top surfaces of the race, where entire load is focused
on one or two rollers, when there is any endplay;
That and lack of/wrong type of lubrication leads to early bearing failure.
So using these shims behind the race, achieves longer bearing life and better gas mileage.


The early series Dana axles [two piece] had shims on the outside of race, and were easy to adjust and zero end play.
Now with my special shims you can adjust and eliminate end play on later model D44 semi-floating axles.

Causes of axle End play: worn bearings, and WRONG OUTER AXLE SEALS., bent axle bearing retainers, factory machining out of tolerances .

The correct and only seal that should be used is a National 9912 seal.
The seal sets axle endplay , keeps the bearing in the race, held by the retainer plate.
These National seals are thicker- .415” to .425”.
The other seals are only .380” thick, this fact alone is why a lot of vehicles have .030”+ axle end play!!
So use correct thicker National seal 9912, and my shims for 0.000” end play, for bearings that will last a long time.
Factory tolerances for end play is 0.00" to 0.015”.

Remember: axle end play is equal to axle vertical [side ] play!
So if your axle shaft has .030" end play, that means there is equal amount [.030”] of side play,
[ with original retainers].

Meaning: your axle bearing isn't seated firmly into the race, causing extreme load onto one bearing roller, leading to quick bearing failure and seal failure!
HERE IS YOUR FIX FOR DANA 44 REAR AXLE BEARINGS end play!!!
Average axle end play is .020" [ from my observations] before adjustment.
1 -set Includes 4- .003", 4- .005", 4 - .010" shims. and instructions.

Pilt
Jeep GC 2.7CRD
58454535
Kasutaja avatar
agent007
Rock Crawler
Postitusi: 562
Liitunud: T Dets 28, 2010 1:46 am
Asukoht: Tartu

Re: Dana44 rattalaager

Postitus Postitas agent007 »

Nii... Tee mis sa teed lõtku välja ei saa. 3,5mm lehti laagri välimise saale ja sillatoru vahel. Ja ikkagi väike lõks on sees. Tundub, et see simmer mis mul seal on pole ka see National 9122. Pigem mingi odav hiina käkk ning see annabki jälle järgi kuna see äär millega laagrit lükkama peaks on lihtsalt nii õhuke.

Aga positiivne on see, et ma sain selle kolksu nüüd kätte. Ongi laagri lõtkust tingitud hääl. Vähemalt nüüd saab asjaga tegeleda mitte pimedas kompida asju vahetades.
Jeep GC 2.7CRD
58454535
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Dana44 rattalaager

Postitus Postitas ibra »

agent007 kirjutas:Nii... Tee mis sa teed lõtku välja ei saa. 3,5mm lehti laagri välimise saale ja sillatoru vahel. Ja ikkagi väike lõks on sees. Tundub, et see simmer mis mul seal on pole ka see National 9122. Pigem mingi odav hiina käkk ning see annabki jälle järgi kuna see äär millega laagrit lükkama peaks on lihtsalt nii õhuke.

Aga positiivne on see, et ma sain selle kolksu nüüd kätte. Ongi laagri lõtkust tingitud hääl. Vähemalt nüüd saab asjaga tegeleda mitte pimedas kompida asju vahetades.
Sa oled võib-olla asjast valesti aru saanud. Simmer ei mängi laagri lõtku juures mingit rolli. Vaata, kas see kinnitusrõngas on tugevalt pooltelje peal, mis hoiab laagrit paigal.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
agent007
Rock Crawler
Postitusi: 562
Liitunud: T Dets 28, 2010 1:46 am
Asukoht: Tartu

Re: Dana44 rattalaager

Postitus Postitas agent007 »

ibra kirjutas:
agent007 kirjutas:Nii... Tee mis sa teed lõtku välja ei saa. 3,5mm lehti laagri välimise saale ja sillatoru vahel. Ja ikkagi väike lõks on sees. Tundub, et see simmer mis mul seal on pole ka see National 9122. Pigem mingi odav hiina käkk ning see annabki jälle järgi kuna see äär millega laagrit lükkama peaks on lihtsalt nii õhuke.

Aga positiivne on see, et ma sain selle kolksu nüüd kätte. Ongi laagri lõtkust tingitud hääl. Vähemalt nüüd saab asjaga tegeleda mitte pimedas kompida asju vahetades.
Sa oled võib-olla asjast valesti aru saanud. Simmer ei mängi laagri lõtku juures mingit rolli. Vaata, kas see kinnitusrõngas on tugevalt pooltelje peal, mis hoiab laagrit paigal.
Jah, see on kinni. Ning see tõmbab ennast vastu sillatoru otsa ja sealt simmerit enam ei liiguta ning laagrit ei pinguta.
Jeep GC 2.7CRD
58454535
margus61
Zootramm
Postitusi: 721
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Re: Dana44 rattalaager

Postitus Postitas margus61 »

Kuidas asi korda sai? Kas reguleerseibidega poolassi laagri välisvõru alla? Kas seibe müüa, või tuleb ise tekitada? Kas simmereid on erineva paksusega saada?

Omal sarnane häda sama asjaga - poolassidel on pikilõtku ca 0,5...0,6 mm. Sellega kaasneb tuntav radiaallõtk ja simmerite vahelt leemendab sillaõli piduriketaste sisse. Vahetatud said laagrid-simmerid ca 20 000 km. tagasi. Kui õigesti mäletan, siis Nationali remokomplektid Top Partsi riiulist läksid käiku. Kas pärast vahetamist poolasside pikilõtku oli, ei mäleta.
Kasutaja avatar
agent007
Rock Crawler
Postitusi: 562
Liitunud: T Dets 28, 2010 1:46 am
Asukoht: Tartu

Re: Dana44 rattalaager

Postitus Postitas agent007 »

Hetkel pole olnud mahti asjaga tegeleda. Nüüd lõtk jälle suuremaks läinud. Arvata on, et see simmer seal on jooksnud seibide ja sillatoru seina vahele. Tahaks kuskilt leida korraliku laia plekiga simmeri ja siis reguleeriks selle lõtku sealt ka välja.

Simmeri laiuse kohta ei oska rääkida, ei teagi mis nüüd võsa sai minna kas simmer või laager ise oli vales mõõdus. Kolmas kurjajuur võib olla see otsaplekk mis nelja poldi all. See iseenest polnud mingi tugev raud.

Nüüd mingiaeg kui pihustitega saan ühele poole siis hakkan tagumist silda remontima. Puksid, laager, simmer, käsipidur ja õlid.
Eks anna siia tagasisidet kui toimub midagi.
Jeep GC 2.7CRD
58454535
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”