Roolivõimupumba tootlikuse ja surve tõstmine
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
- nelikjooksja
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 150
- Liitunud: T Juul 24, 2012 8:18 pm
Roolivõimupumba tootlikuse ja surve tõstmine
Tere,
Äkki oskab keegi kogenum arvata, kas roolivõimupumpadel on surve ja tootlikkuse tõstmine võimalik? Teoorias on need muidugi pöördvõrdelised suurused. Konkreetselt sooviks seda teha 3.0TD Toyota diiselmootori pumbal. Ikka kõik selleks, et rool oleks kergem. Pumba väljundis on kerge vedruga surutav "kolb", mille sees omakorda on vasktihendiga tihendatud vedrumehhanism. Loogika ütleb, et üks neist vedrudest on nn tagasivooluklapp, mis ketrab õli pumba sees ringi, kui vajadus puudub. Kui ohtlik oleks selle vedru pingsust suurendada? Kas see tapab pumba tihendid ära? Lisaks lugesin netist, et on olemas väljundtoru vahel vahetükid/voolikud koos manomeetriga hüdrosurve mõõtmiseks. Kas äkki on kellelgi olemas sellist komplekti laenuks anda?
Parimat,
Rünno@aegajalt.raske.rooliga
Äkki oskab keegi kogenum arvata, kas roolivõimupumpadel on surve ja tootlikkuse tõstmine võimalik? Teoorias on need muidugi pöördvõrdelised suurused. Konkreetselt sooviks seda teha 3.0TD Toyota diiselmootori pumbal. Ikka kõik selleks, et rool oleks kergem. Pumba väljundis on kerge vedruga surutav "kolb", mille sees omakorda on vasktihendiga tihendatud vedrumehhanism. Loogika ütleb, et üks neist vedrudest on nn tagasivooluklapp, mis ketrab õli pumba sees ringi, kui vajadus puudub. Kui ohtlik oleks selle vedru pingsust suurendada? Kas see tapab pumba tihendid ära? Lisaks lugesin netist, et on olemas väljundtoru vahel vahetükid/voolikud koos manomeetriga hüdrosurve mõõtmiseks. Kas äkki on kellelgi olemas sellist komplekti laenuks anda?
Parimat,
Rünno@aegajalt.raske.rooliga
"Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail"
+3725107238 rynno.lohmus@gmail.com
+3725107238 rynno.lohmus@gmail.com
Re: Roolivõimupumba tootlikuse ja surve tõstmine
Vedru pingsuse suurendamine (üle tehase normi) on selline omal vastutusel asi, Terrano pump elas selle edukalt üle.
100% ohutu oleks väsinud vedru taastamine lubatud normini.
Surve tõstmine on alati mingi riskiga seotud, roolikarp võib ka saba anda.
Manomeeter ja testvoolik on minul olemas, vahetüki jaoks on vaja teada keeret.
100% ohutu oleks väsinud vedru taastamine lubatud normini.
Surve tõstmine on alati mingi riskiga seotud, roolikarp võib ka saba anda.
Manomeeter ja testvoolik on minul olemas, vahetüki jaoks on vaja teada keeret.
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1807
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Re: Roolivõimupumba tootlikuse ja surve tõstmine
Pumba tootlikkuse suurendamine on võimalik kahel viisil: pumba mahu või pöörlemiskiiruse suurendamise teel. Esimene versioon jääb ilmselt ära
teisel juhul on võimalik rihmaseibide suurusega mängida. Arvestada tuleb, et pöörded mootori maksimumpööretel liig suureks ei läheks, liigne tootlikkus hakkab õli kuumutama ja samuti võib pumba eluiga puhtmehaanilistel põhjustel lühikeseks jääda. Tootlikkuse puudujääk muideks ei põhjusta rasket rooli, roolil on siis jõudu piisavalt, aga on lihtsalt aeglane.
Surve tõstmiseks tuleb ülevooluklapi vedru tugevamaks saada. Ei soovita survet liigselt tõsta, enamus roolipumpasid on labapumbad, mis iseenesest ei ole suurtele survetele mingil kujul ette nähtud. Natuke ehk tõsta kannatab, aga üldiselt tuleb sellisesse tegevusse suhtuda ettevaatusega. Kõige õigem oleks ära mõõta, palju reaalselt survet välja annab, see annab pumba korrasolekust õige pildi ja võrdlusmaterjali, palju reaalselt survet tõsta tohiks. Mõõduriistad on mul küll olemas, aga ma ei ole kindel, et konkreetsele pumbale otsikuid leian. Astu mõnikord minu poolt läbi, leiutame ehk midagi.
Ja see on eksiarvamus, et ülevooluklapp pumbas ringvoolu korraldab, kui parajasti rooli ei keerata.
Tegelikult toimub õli vaba ringvool läbi roolikarbi või -lati, kui koormus puudub.
Surve tõstmiseks tuleb ülevooluklapi vedru tugevamaks saada. Ei soovita survet liigselt tõsta, enamus roolipumpasid on labapumbad, mis iseenesest ei ole suurtele survetele mingil kujul ette nähtud. Natuke ehk tõsta kannatab, aga üldiselt tuleb sellisesse tegevusse suhtuda ettevaatusega. Kõige õigem oleks ära mõõta, palju reaalselt survet välja annab, see annab pumba korrasolekust õige pildi ja võrdlusmaterjali, palju reaalselt survet tõsta tohiks. Mõõduriistad on mul küll olemas, aga ma ei ole kindel, et konkreetsele pumbale otsikuid leian. Astu mõnikord minu poolt läbi, leiutame ehk midagi.
Ja see on eksiarvamus, et ülevooluklapp pumbas ringvoolu korraldab, kui parajasti rooli ei keerata.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
56 486769, isakene@gmail.com
- nelikjooksja
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 150
- Liitunud: T Juul 24, 2012 8:18 pm
Re: Roolivõimupumba tootlikuse ja surve tõstmine
Tere,
Pump ja roolikarp on uued. Kui eeldada, et surved on pumba poolt paigas, siis kas saab pumbas midagi reguleerida selleks, et surve läheks rataste keeramiseks?
Parimat,
Rünno
Pump ja roolikarp on uued. Kui eeldada, et surved on pumba poolt paigas, siis kas saab pumbas midagi reguleerida selleks, et surve läheks rataste keeramiseks?
Parimat,
Rünno
"Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail"
+3725107238 rynno.lohmus@gmail.com
+3725107238 rynno.lohmus@gmail.com
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1807
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Re: Roolivõimupumba tootlikuse ja surve tõstmine
Nagu ma ütlesin - ülevooluklapi vedru pingsuse suurendamine. Ilma manomeetrita ei soovita seda tööd ette võtta.nelikjooksja kirjutas:Pump ja roolikarp on uued. Kui eeldada, et surved on pumba poolt paigas, siis kas saab pumbas midagi reguleerida selleks, et surve läheks rataste keeramiseks?
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
56 486769, isakene@gmail.com
Re: Roolivõimupumba tootlikuse ja surve tõstmine
3,0 td toyol käitatakse rv pumpa "mootori siseste" hammasrataste kaudu, seega ka 2ne versioon langeb ära.isakene kirjutas:Pumba tootlikkuse suurendamine on võimalik kahel viisil: pumba mahu või pöörlemiskiiruse suurendamise teel. Esimene versioon jääb ilmselt ärateisel juhul on võimalik rihmaseibide suurusega mängida.
TR3 BHC
Madis 5115033
Madis 5115033
-
v6sa
- I live off from the mud
- Postitusi: 2483
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Roolivõimupumba tootlikuse ja surve tõstmine
Ei ole pöördvõrdelised. Kuid sõltuvad küll: surve saab tekkida siis, kui pumba tootlikkus ületab tarbimise. Tootlikkust saab natuke tõsta juba viidatud viisil, kuid seal tulevad varsti piirid ette.nelikjooksja kirjutas:Tere,
Äkki oskab keegi kogenum arvata, kas roolivõimupumpadel on surve ja tootlikkuse tõstmine võimalik? Teoorias on need muidugi pöördvõrdelised suurused.
...
Kasutatud masinate puhul on esmane tegevus ikka algse võimekuse taastamine. Reeglina sellest piisab. Kui aga soov on modifitseerida, siis peab üsna ettevaatlikult toimetama - kõrge rõhu all hüdrovedelik ei ole naljaasi.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Roolivõimupumba tootlikuse ja surve tõstmine
Sellest pole ka midagi hullu, tootlikuse tõstmine rooli pööramise kergemaks saamise eesmärgil pole ka väga oluline. Mõjutab see pigem rataste reageerimise aega ja pööramise kiirust ja sedagi peamiselt teoreetiliselt, antud isendi puhul muidugi. Saan aru, et pole plaanis rattaid keerama panna mingi hiiglasliku silindriga.Madis kirjutas:3,0 td toyol käitatakse rv pumpa "mootori siseste" hammasrataste kaudu, seega ka 2ne versioon langeb ära.isakene kirjutas:Pumba tootlikkuse suurendamine on võimalik kahel viisil: pumba mahu või pöörlemiskiiruse suurendamise teel. Esimene versioon jääb ilmselt ärateisel juhul on võimalik rihmaseibide suurusega mängida.
Ise panin ühele nendest mainitud vedrudest seibi alla. Kuna mõõtmiseks puudusid igasugu vahetükid ja kellad, siis on tulemus teadmata. Kindel on aga see, et hullemaks ta vaevalt läks. Minul kasutuses hüdrorool ja survevoolikud pole originaalid. Kuidas sellele reageerivad originaal jupid pead sina otsustama, isiklikult arvan, et kuidagi.
Kas keegi oskab öelda palju on selle mootori roolivõimupumba tehase andmed tootlikuse ja surve osas, oleks tore teada.
Tore oleks kui teemaalgataja saaks surved mõõdetud, saaks mingidki algandmed.
Kui manomeeter ja muud tükid olemas, on võimalik ka hinnata ja ilmselt mingil määral ka mõõta pumba tootlikuse mõju rataste keeramisel. Saab ära mõõta aja max surve langemisest selle taastumiseni. Kui see on häirivalt pikk, siis oleks põhjust mõelda tootlikusele. Samas pole ju keegi tõstnud mootori pöördeid, tõstnud pumba tootlikust, parema pööramise eesmärgil.
- nelikjooksja
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 150
- Liitunud: T Juul 24, 2012 8:18 pm
Re: Roolivõimupumba tootlikuse ja surve tõstmine
Plaan on surve ära mõõta küll. Hetkel on esisild laiali, kuid nii kuukese pärast on äkki juba võimalik. Mootori pöörete tõstmine ja seeläbi ka pumba pöörete suurendamine ei mõjuta roolikeeramise raskust. Raskus tekib siis, kui kiiresti rooli keerata. Siis jääks nagu kinni....Hetkel viitavad kõik märgid sellele, et kala (kui see ikka on kala? Äkki on hoopis Toyotadele tüüpiline?) on roolimehhanismis endas. Olen otsinud netist hüdrotoetusi olemasolevale süsteemile, kuid IFS sillale pole neid saadaeero I kirjutas:Sellest pole ka midagi hullu, tootlikuse tõstmine rooli pööramise kergemaks saamise eesmärgil pole ka väga oluline. Mõjutab see pigem rataste reageerimise aega ja pööramise kiirust ja sedagi peamiselt teoreetiliselt, antud isendi puhul muidugi. Saan aru, et pole plaanis rattaid keerama panna mingi hiiglasliku silindriga.Madis kirjutas:3,0 td toyol käitatakse rv pumpa "mootori siseste" hammasrataste kaudu, seega ka 2ne versioon langeb ära.isakene kirjutas:Pumba tootlikkuse suurendamine on võimalik kahel viisil: pumba mahu või pöörlemiskiiruse suurendamise teel. Esimene versioon jääb ilmselt ärateisel juhul on võimalik rihmaseibide suurusega mängida.
Ise panin ühele nendest mainitud vedrudest seibi alla. Kuna mõõtmiseks puudusid igasugu vahetükid ja kellad, siis on tulemus teadmata. Kindel on aga see, et hullemaks ta vaevalt läks. Minul kasutuses hüdrorool ja survevoolikud pole originaalid. Kuidas sellele reageerivad originaal jupid pead sina otsustama, isiklikult arvan, et kuidagi.
Kas keegi oskab öelda palju on selle mootori roolivõimupumba tehase andmed tootlikuse ja surve osas, oleks tore teada.
Tore oleks kui teemaalgataja saaks surved mõõdetud, saaks mingidki algandmed.
Kui manomeeter ja muud tükid olemas, on võimalik ka hinnata ja ilmselt mingil määral ka mõõta pumba tootlikuse mõju rataste keeramisel. Saab ära mõõta aja max surve langemisest selle taastumiseni. Kui see on häirivalt pikk, siis oleks põhjust mõelda tootlikusele. Samas pole ju keegi tõstnud mootori pöördeid, tõstnud pumba tootlikust, parema pööramise eesmärgil.
Parimat,
Rünno
"Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail"
+3725107238 rynno.lohmus@gmail.com
+3725107238 rynno.lohmus@gmail.com
- nelikjooksja
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 150
- Liitunud: T Juul 24, 2012 8:18 pm
Re: Roolivõimupumba tootlikuse ja surve tõstmine
Tere!
Kas keegi kogenum oskaks seletada, mis on 1995 a 4Runneri roolikarbi peal oleva sisekuuskant korgi all? Väidetavalt üks vedruga klapp. Kas see on nö ülerõhuklapp?
Parimat,
Rünno
Kas keegi kogenum oskaks seletada, mis on 1995 a 4Runneri roolikarbi peal oleva sisekuuskant korgi all? Väidetavalt üks vedruga klapp. Kas see on nö ülerõhuklapp?
Parimat,
Rünno
"Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail"
+3725107238 rynno.lohmus@gmail.com
+3725107238 rynno.lohmus@gmail.com