Roolivõimendi õlid

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Roostekoll
Fitting 38"
Postitusi: 391
Liitunud: K Juul 31, 2013 9:24 pm
Asukoht: Tallinnacundimeesükskorsakov

Roolivõimendi õlid

Postitus Postitas Roostekoll »

Jäin juurdlema oma roolivõimendi õli paagi näidu üle. Nimelt võiks seda sutsu rohkem olla.
Neid õlisid müüakse igas hinnaklassis ja iga lits kiidab oma p***i (vabandage väljenduse eest aga ega ma tegelt eriti ei vabanda, sest nii see olukord kaubanduses kord on).

Kas on mõtet mingit keskmiseotsa õli sinna peale kallata või peaksin kogu mahla välja vahetama? Võib neid õlisid niisama segada?
Paar tarka soovitasid mul minna nissanisse, et neil on kindlasti õige asi olemas ja kallavad lonksu peale :roll:
Oleks nagu tüütu käik aga kui vaja, siis vaja.
...või on olemas ka mingid konkreetsed head õlid, mis 2+ tonnise auto peal kohe ega natukese aja pärast söestuma ei hakka?


Seega jääb see teema Armeenia Raadio pädevusse või on igal mehel oma eelistus? :mrgreen:
Trolle pole olemas
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: Roolivõimendi õlid

Postitus Postitas isakene »

Minu möödunud sajandi sõidukid on kõik eranditult ATF-i roolivõimu paaki saanud ja probleemivabalt töötanud. Muidugi tuleb järgi uurida, kas ATF su praeguse vedelikuga tülli ei lähe. Mõistlik on süsteem värske vedelikuga läbi pesta ja edaspidi vaid ATF-i kasutada, vähemalt on kindlalt teada, mis sul roolivõimu paagis on.

Roolivõim on lihtsalt suht madalal survel töötav hüdraulikasüsteem, ATF sobib sinna väga hästi. Ma ei oska küll öelda, kas päris uue aja autode vedelikule mingeid erinõudeid ei esitata...
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Gennadi
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 128
Liitunud: K Veebr 25, 2009 10:07 am

Re: Roolivõimendi õlid

Postitus Postitas Gennadi »

Kuna endal just sama teema päevakorral siis huvipärast küsiks, et miks osadel autodel on manuaali märgitud spetsiaalselt Power Steering Fluid. Näiteks GM'i toodangus on osadel õliks märgitud GM Spec 9985010 vastav õli. Valvoline lehel on märgitud et vastav õli EI SOBI hondadele http://www.valvoline.com/products/brand ... g-fluid/29
Kas tõesti roolivõimendi süsteemi ehitus teistsugune? Õli omadustest märgatavaid erinevusi välja ei lugenud, kui ainult et ATF kannatas vist rohkem kuumust.
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: Roolivõimendi õlid

Postitus Postitas kalleo »

2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Gennadi
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 128
Liitunud: K Veebr 25, 2009 10:07 am

Re: Roolivõimendi õlid

Postitus Postitas Gennadi »

Huvipärast sirvisin Usa foorumeid ja seal soovitatakse nii roolivõimu, kui ka atf'i. Roolivõimu pooldajad ütlevad, et poes ju olemas ja eks ta ikka asja pärast on spetsiaalselt roolivõimu, atf'i pooldajad jällegi ütlevad, et koguaeg seda kasutanud ja pole kelleltki kuulnud, et ei peaks vastu vms, sest roolivõimendi süsteem ei ole kosmoseteadus.
margus61
Zootramm
Postitusi: 721
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Re: Roolivõimendi õlid

Postitus Postitas margus61 »

Hiljuti installisin ühele 1,5x4 autole aftermarket roolivõimupumba. Kuna selle pumba tootja käsk oli kasutada nafta baasil (petrol based) rv õli ja mitte mingil juhul ATFi, siis sai rv õli teemaga veidi tegeletud.

Roolivõimu õlid on sünteetilisel baasil, mineraalõli baasil, nafta baasil pluss igasugu lisandid. Vbl kaks viimast on üsna samad erinevalt nimetatuna, sest millest seda min õli ikka saada kui naftast.Tootja kartis, et ATF (neid on ka palju liike) kasutamisel ei saa ta garanteerida tihendite vastupidavust.

Sai siis igasugu õlide tootelehti loetud, et millest nad tehtud on. Nafta baasil leidsin olevat Pennzoili Power Steering Fluid ja seda ei õnnestunud meie kaubandusest saada. Tootjaga suheldes pidi mineral based õli olema ka OK. Sellise leidsin STP Power Steering Fluid, sain BEN-ist ja läks käiku. Neile mõlemale oli tootjapoolsesse kasutusjuhendisse kirjutatud, et sobivad lisamiseks (top up) igasugu muudele õlidele.

Eks rv õliga on vist nagu teistegi õlidegagi - sünt peab vastu karmimatele kasutustingimustele, kui aga tihendid sündile vastu peavad. Aga lisada julgeks min. õli baasil ja ATFiga ei katsetaks, kui tehas pole seda ette näinud. RV süsteem pole jah kosmoseteadus, aga iga tootja detailid/tihendid ei pruugi kesta.

Seega kõige kindlam valik on ikka see, mida tootja tehas ette näeb. Ju selline info on kuskil saadaval, nt. WJ Grandil on kasutusjuhendi lõpus kõik vedelikud ja mahud ilusti kirjas. Mõned neist (vahekasti õli, lukuga silla õli) on väga kriitilised.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”