Meh vintsi kardaani nurk

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Meh vintsi kardaani nurk

Postitus Postitas tarmo »

On Toyota meh vints tavalise võlliväljundiga - ehk siis lihtsalt ümar võll, millest on auk läbi, kuhu pannakse tihvt/polt.

Siiani on kardaan jooksnud selle võlli peale nii, et vahetult enne vintsi on kardaani liigend. Ehk siis kardaan siseneb vintsi suht järsu nurga all. Illustreeriv pilt (reaalselt ei ole nurk päris nii järsk):

Pilt

Ja probleem, mille pärast üldse kirjutan, on selles, et kardaani ots ja vintsi võlli omavaheline ühendus (tihvtiga flants) loksub päris tugevalt vintsi sisendvõlli otsas.

Kas üldse on mõtet sinna uut (täpsemat) puksi treima hakata või hakkab see nii kui nii uuesti loksuma?

Alternatiiv on kardaan sedasi ringi teha, et viimane jupp kardaanist siseneks vintsi otse (pärast vahepukki). Kuigi see ülesanne pole ka kuigi lihtne lahendada, sest ülejäänud kardaani nurk muutub veelgi järsemaks siis.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Meh vintsi kardaani nurk

Postitus Postitas uputaja »

Võlli ühel otsal on kiilusoon sees? Tavaliselt on.

Tööriista marketist on olemas miskid lõhikuga(küljepealt polt läbi, et asi ümber võlli kinni tõmmata) traktorikardaanid, kus siseava on 25mm ning omab samuti kiilusoont.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
--kala--
Fitting 38"
Postitusi: 337
Liitunud: K Apr 15, 2009 10:14 pm
Asukoht: Läänemaa

Re: Meh vintsi kardaani nurk

Postitus Postitas --kala-- »

Pole seal mingit kiilu soont, kõige nõrgem koht mis järgi annab kui koormus liialt suureks läeb hakakb tühjalt käima.
Toyota LC HJ61 -89
BMW 320d -05 man.
WV Passat 1.9tdi -97 atm.

5230047 Ergo
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Meh vintsi kardaani nurk

Postitus Postitas uputaja »

--kala-- kirjutas:Pole seal mingit kiilu soont, kõige nõrgem koht mis järgi annab kui koormus liialt suureks läeb hakakb tühjalt käima.
Istu. 5+
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Meh vintsi kardaani nurk

Postitus Postitas tarmo »

Vaatan need tööriistamarketi kardaanid üle - selline lahendus võiks sobida küll, kui on õige mõõduga leiab. Sellise teeb tegelikult ka ise valmis.
Suuremal Toyota meh vintsil vist on jah kiilusoon. Mul on see harudlasem alu korpusega väiksem variant. Sellel kiilusoon puudub, aga see ei ole vast probleemiks.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Meh vintsi kardaani nurk

Postitus Postitas Movistar »

Olen meh vintsi mitu aastat kasutanud ja võtaks ka sõna.
Ühtegi sellist jõudu kandvat lahendust ei konstrueerita loksuma.Väide ,et siis saab purunenud juppe paremini kätte ja nii peabki olema ei ole õige.

Sobivaim lahendus oleks kiil ja täpne flants ning rist kohe flantsi taga. Kardaan peab olema balanseeritud.Saab vibratsioonivabalt pööret tõsta.
Kui on suur soov tekitada süsteemi nõrk lüli siis see tuleb teha kõige mugavamasse kohta ja selleks on tross või selle ots.

Tarmo:selle trossi otsa kohta on mul üks mõte .Telefoni teel võin seletada.Äkki tundub huvitav.
HM Racing Team
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”