
Tulistage aga edasi.Endalgi huvitav lugeda.
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
Comeup koduleht kirjutab vintsi DV-9 kohta:v6sa kirjutas:Viin jah, sest neid asju aetakse sassi. Võimsus on alati arvutatud suurus - nurkkiirus korda pöördemoment. Mõõta seda ei saa. Kas seda väljendada kW või hj, on vaid keele küsimus, kuna 1 kW on alati ligikaudu 1,36 hj.ibra kirjutas: Kas viid füüsika tundi läbi või? Ei ole ju mõtet võimsust (hj) ja jõudu (N) segi ajada.1 N on jõud,mis tekitab kehale massiga 1 kg kiirenduse 1 m/s2. Tõmbetugevust ei väljendata mitte vintsil vaid trossil, mille ühikuks on N/mm2, MPa või kg/cm2.
Mõõta saab pöördemomenti, kui vinstsit rääkides on lihtsam mõõta tõmbejõudu. Ning vintsi korral on see ka lihtne - puhas tõmme vintsitrossi sihis.Ei mingit keemiat nurkadega. Samas peab tross taluma kogu tõmmet, ajami ülekannet saab aga pöörlemiskiirust tõstes tapvast pöördemomendist päästa...
Mis puudutab takistuse arvutamist, siis selleks on vaja teada pinnase tihedust, niiskusesisaldust, pinnase iseloomu (materjali), auto ristlõikepindala ja selle kujutegurit ning saab esimese lähenduse kätte. Veega küllastunud turvas on hea materjal, voolab kergesti, mistõttu vajalik jõud võiks jääda vahemikku 4-6 auto massi väärtust. Aga võib ka väiksem olla, kui auto esiosa kujundada libisema ja põhja alla ankruid mitte teha. Ning võib olla oluliselt suurem, kui haakida mõni maakera küljes kõvasti kinni olev asi (näiteks puukänd) auto küljes kõvasti kinni oleva detaili (näiteks sillatala) külge kinni.![]()
Erinevate vintside tehniline arutelu on huvitav ja vajalik - palju on eelarvamusi, vähe teavet! Loen isegi äärmise huviga.
Pelgast mootorivõimsusest jääb väheks - ka ülekanded peavad vastavad olema. Selgitan lähemalt.raulex kirjutas: ...
Ikkagi on kõige olulisem komponent kiire vintsimise juures mootori(te) võimsus.
rt23 kirjutas:Ehitan kah hobikorras mingit sellelaadset vintsi. Siiamaani kirpeldab ainult see, et mismoodi see jõuväljavõte vastu peab? Kuidagi armetu tundub, kui sinna mootori võim otsa laiatada ning vints, tross, kardaan suhteliselt tummiseks ajada:(
Muidugi peas paar ideed on aga teostuseni läheb veel aega.
Hea kui see 3,3D jõuab generaatorit ringi vedada,millega akut laadida ,et Comeupile särtsu anda.uputaja kirjutas:rt23 kirjutas:Ehitan kah hobikorras mingit sellelaadset vintsi. Siiamaani kirpeldab ainult see, et mismoodi see jõuväljavõte vastu peab? Kuidagi armetu tundub, kui sinna mootori võim otsa laiatada ning vints, tross, kardaan suhteliselt tummiseks ajada:(
Muidugi peas paar ideed on aga teostuseni läheb veel aega.
Kui sa seda Patroli 3,3D külge aretad, siis enne lõppeb siduri jaks seda armetut kiluvatti kinni hoida. Tal vints otse 3nda käigu pealt ning käikudega varieerimine jääb ära. Kui nüüd lajatada veel kiirema ülekandega vints, siis tulemus üsna sitt.
A mida mina ka tean.....
Mis siis veel saaks,kui tahaks vintsida mitte 2m/s vaid 3 või 4 m/s ?Kjen kirjutas:keha liikumise kiiruse suurendamisel kasvab (muda) takistus ruutvõrdeliselt ja võimsustarve kuupvõrdeliselt.
Et siis kui meie 5hj comeup suudab autot sikutada mingis mülkas kiirusega 1m/s, siis samas mülkas kaks korda kiiremine ehk siis kiirusega 2m/s liikumiseks oleks vaja kaks kuubis ehk 8 korda võimsamat tõmbeseadet. Mis peaks olema siis 5hj asemel 40hj.
Vastavalt arv kordi suureneb ka võimsusvajadus (vajalik tõmbejõud vintsi trossil) sama kiiruse säilitamiseks. Võite uskuda võite mitte, kuid füüsikaseadused kehtivad sellest hoolimata.Movistar kirjutas:
Mis siis veel saaks,kui tahaks vintsida mitte 2m/s vaid 3 või 4 m/s ?
See on ainult paberil ja arvutuslikult nii.Tegelikkuses päris nii hull see asi pole.Eks see muidugi oleneb miljonist tegurist.
Ja come-up ei tõmba ka koormuseta 1m/sMõistliku koormuse all pigem 1m/minutis ja raske koormuse all kisub rohkem nulli poole.
Patroli kasti külge jah. Olen kunagi ühe väjavõtte ka purustanud.uputaja kirjutas:rt23 kirjutas:Ehitan kah hobikorras mingit sellelaadset vintsi. Siiamaani kirpeldab ainult see, et mismoodi see jõuväljavõte vastu peab? Kuidagi armetu tundub, kui sinna mootori võim otsa laiatada ning vints, tross, kardaan suhteliselt tummiseks ajada:(
Muidugi peas paar ideed on aga teostuseni läheb veel aega.
Kui sa seda Patroli 3,3D külge aretad, siis enne lõppeb siduri jaks seda armetut kiluvatti kinni hoida. Tal vints otse 3nda käigu pealt ning käikudega varieerimine jääb ära. Kui nüüd lajatada veel kiirema ülekandega vints, siis tulemus üsna sitt.
A mida mina ka tean.....
Saab ikka - ja on ennegi tehtudrt23 kirjutas:Aga mõtteks, kas väljavõtte ja vintsi vahele ei saaks ehitada põrksiduri laadset asja? Liigsuure koormuse all hakkaks järgi andma
Olen mehhaanilise vintsiga (Toyota toodang) ja Patroli 3,3 TD mootoriga (TR3) võistelnud 2 aastat ja enne seda veel aasta safareid ja võin öelda,et see jääb unistuseks.rt23 kirjutas:
Veidi kiirem kui toyota 5-nda käiguga oleks tore.