Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
mrtn kirjutas:Kütuse kokkuhoid on erinevatel autodel erinev. Samas, mulle on oluline, et -20C juures tuleb kilomeetrise sõidu järgi juba salongi sooja õhku.
Pane Defa puhur ka salongi ja saad kohe sooja autosse istuda, ei pea kilomeetrit sõitma
Aga see soojus polegi nii oluline, olulisem seejuures on see, et klaasid on juba enne sõitu puhtad ja ei pea neid kraapima jääst.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT tarmo@4x4.ee, 526 5874
mrtn kirjutas:CR-Vs on Defa puhur ka, aga see on nii suure auto jaoks lahja. Üks märgatav, positiivne omadus on see, et aknad sulavad lumest puhtaks.
Neid puhureid on muide erineva võimsusega. Land Cruiseris oli mul vist 2 kW (tol hetkel kõige võimsam, mis saada oli) ja tegi enamvähem töö ära. Natuke võinuks veel võimsam olla, aga võibolla on ajad muutunud vahepeal.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT tarmo@4x4.ee, 526 5874
tarmo kirjutas:Land Cruiseris oli mul vist 2 kW (tol hetkel kõige võimsam, mis saada oli) ja tegi enamvähem töö ära. Natuke võinuks veel võimsam olla, aga võibolla on ajad muutunud vahepeal.
Üle 2 kW minu arust ei ole, aga samas on uued, kus saab võimsust ka valida!
Ma pole ka kindel, et võimsam on hea idee... vastavalt paigaldusele sulatab sul istmekatted üles;)
Pane varem sisse ja pole probleemi..., kui uksed midagigi peavad...
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Kaevan vana teema välja ja küsin, mida arvata sellisest asjast: http://www.autostuudio.ee/components/co ... 3ac8e9.jpg
Pindpaigaldus-element on tolle virbli nimi, käib ta karteri külge. Küss on selles, et palju too vidin reaalselt sooja teeb ja kaua see aega võtab. Õli teeb ta ilmselt vedalaks küll, a kas soojust jagub ka ülespoole, et masuut kergemini läbi tuleks. Enda naftaautol on peal Defa spiraal, see kütab ca 45-e mintsaga kapotialuse piisavalt soojaks, et ka totaalselt peetis pihustitega läks auto -25c nigu antsu viiul käima. Plaanis on too pindpaigaldus-asi installida ühele nafta-Audile, millel spiraali kohta pole. Audi kipub suuremete miinuskraadidega pisut jonnima. Käima ta lõpuks ikka läheb alati, a on`s vaja piinata teist.
Või mis?
kadjakas2000 kirjutas:Kaevan vana teema välja ja küsin, mida arvata sellisest asjast: http://www.autostuudio.ee/components/co ... 3ac8e9.jpg
Pindpaigaldus-element on tolle virbli nimi, käib ta karteri külge. Küss on selles, et palju too vidin reaalselt sooja teeb ja kaua see aega võtab. Õli teeb ta ilmselt vedalaks küll, a kas soojust jagub ka ülespoole, et masuut kergemini läbi tuleks. Enda naftaautol on peal Defa spiraal, see kütab ca 45-e mintsaga kapotialuse piisavalt soojaks, et ka totaalselt peetis pihustitega läks auto -25c nigu antsu viiul käima. Plaanis on too pindpaigaldus-asi installida ühele nafta-Audile, millel spiraali kohta pole. Audi kipub suuremete miinuskraadidega pisut jonnima. Käima ta lõpuks ikka läheb alati, a on`s vaja piinata teist.
Või mis?
Mis aasta Audi see on ja mis mootoriga, et spiraali ei paku.
Osadele saab spiraali panna tagumisse flantsi lõdviku vahele.
Pane mulle maili auto andmed ja vaatan mis teha saab taavi@forss.ee
Need plokisoendused, akud ja eelsüüteküünlad hakkavad vaikselt otsa saama
mrtn kirjutas:Karterisoojendus on mineraalõli tahkumise vastu, muud pointi pole. Plokisoojendus aitab reaalselt kulumise vastu, rääkimata kiiremast soojenemisest.
Ja soojenev õli ei soojenda enda kohal paiknevat metalli? Ning peenemaid õlisid ei vedelda?
Kui plokisoojendus karteris oleva õli tempratuuri olulielt mõjutada ei suuda, siis õlisoojendus enda kohal olevat mootorit kütab kenasti (kuigi aeglasemalt).
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
No, karteri soojendus toimib samamoodi, kui ploki soojendus. Ainuke vahe on soojusülekandes ja selle effektiivsuses. Soe õli on aga mootori kulumise seisukohast vat, et paremgi kui soe jahutusvedelik....soe vedelik on jälle parem, et auto salong kiiremini soojeneks...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Plokisoojendusele kindlasti JAH.
Kindlasti ka salongipuhur.
Plokisoojendus hoiab väga kõvasti kokku mootori tööressurssi.Kuskilt olen lugenud,et ÜKS külmkäivitus pidavat mootorit sama palju kulutama kui 500km läbisõitu.Kahjuks pole enam meeles,kas jutt käis diislitest või bensukatest.
Salongipuhur teeb toa soojaks ja aknad jääst puhtaks.Lisaks on salongipuhuril veel üks kasulik omadus,mida siin teemas vist mainitud ei ole.Nimelt säästab salongipuhur esiklaasi.
Näiteks kui autol on küll mootori/ploki soojendus aga salongi puhurit ei ole,siis enne sõidu alustamist on mootor enam-vähem soe,salong aga külm ja aknad jääs.Sa käivitad auto ja esimese asjana suunad sooja õhuvoolu aknale,et seda võimalikult kiiresti lahti sulatada.Külmale klaasile sooja õhu peale suunamine tekitab üsna kiiresti klaasi alumisse serva pika prao.Selliseid pragudega esiklaase oli mõned ajad tagasi Soomes massiliselt näha.
Tuttaval ühel Fordi vanil oli see karteri soojendus peal. eelmistel aastatel suurte külmadega õhtul juhe seina ja hommikul ikka väga vaevaline käivitus. Masin ise 2-3 aastat vana ta siis oli. Teeninduses pandi Defa peale, samas Calixil oli variant mis käis lõdviku vahele.
Kalamees kirjutas:Tuttaval ühel Fordi vanil oli see karteri soojendus peal. eelmistel aastatel suurte külmadega õhtul juhe seina ja hommikul ikka väga vaevaline käivitus. Masin ise 2-3 aastat vana ta siis oli. Teeninduses pandi Defa peale, samas Calixil oli variant mis käis lõdviku vahele.
Väidad, et 2-3 aastat vana Ford on nii läbi aetud, et ei suuda iseseisvalt käivituda meil aeg-ajalt ette tulevate keskmiste külmadega (miinuskolmkümmned ei ole veel PAKANE)? Siis oli küll tõhusalt tapetud seda motot.
Mis soojendus karteris oli? Isegi 300W kleebitav peaks 12 tunniga suutma mootori üles sulatada ja nullkraadine mootor peaks küll rõõmust käima hüppama!
Ellektrilevi poolt toidetav soojendus on tõhus, kui auto on vähegi kaetud. Päris lagedal jääb poolekilovatine pulk jahutavale tuulele alla...
Vedelikahju võimsus on ju 3+ kW...
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kalamees kirjutas:Tuttaval ühel Fordi vanil oli see karteri soojendus peal. eelmistel aastatel suurte külmadega õhtul juhe seina ja hommikul ikka väga vaevaline käivitus. Masin ise 2-3 aastat vana ta siis oli. Teeninduses pandi Defa peale, samas Calixil oli variant mis käis lõdviku vahele.
Mu transitil on kah veebruaaris sünnipäev. saab 22a vanaks. Ma ei ütleks, et väga sitasti käima läheb. Kuni -5 pole mingit küsimust. nii kui võtit näitad nii käib. kui juba -10 siis tahab küünalt. ja sealt edasi on saba seinas. panin mingi 3a tagasi frontera pealt pärit 600w defa kütte keha. aga kuna transitil plokis suurem auk, siis tegi treial adepter võru vahele. õhtul pistan saba seina. mul taimer kapeal, saan regullida, millal tõõle hakkkab. tavaliselt ca 2 tundi ennem, kui startida vaja. autos sees puhur kah, teeb klaasid puhtaks. siiin eelmised talved pole ka -20 ja alla selle hullu midad olnud.auto ajan ninapidi kuuri või teise auto poole, et tuul otse peale poleks. Transit käib muidu üldse tuugalt käima, seega head akud on võtmeküsimus.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016