O: Land Rover Defender
Moderaator: Moderators
O: Land Rover Defender
Ostetaan käteisellä Land Rover Defender 110 eli pitkä malli, joka olisi Td5 -koneella. Uudenmalla Fordin tekniikalla olevia ei kannata tarjota. Yhteyspyynnöt: Ari Myllylä, gsm: +358-45-1287410, e-mail: ari.myllyla@4x4maailma.fi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: O: Land Rover Defender
Haluatako 5 ovisen (9 istuma paikkaa) tai 3 ovisen (3 istima paikaa) joten saisit käyttää verovapana?
Mikä olisi hintaraja?
Mikä olisi hintaraja?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- inseneer
- Legod Varuosadest
- Postitusi: 2560
- Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
- Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157
Re: O: Land Rover Defender
Ota siis minulta jotain
...
http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... rhash=b53c siitä saat ALV pois, jos mene Suomen yritykselle.
Tai siis halpa 300tdi?
http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... rhash=8616

http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... rhash=b53c siitä saat ALV pois, jos mene Suomen yritykselle.
Tai siis halpa 300tdi?
http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... rhash=8616
I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
http://imedepold.ee/
Re: O: Land Rover Defender
Ei kannata ostaa enään ulkomailta. Suomessa on siirrytty ulkomailta tuotavien autojen kohdalla päästöverotukseen ja lantikan päästöt 299g/km on huippuarvoja tullin paperissa. Eli veroprosentti on 47% vastaavan suomi auton arvosta. Päälle vielä muut kulut niin ulkomailta tuotu auto tulee kalliimmaksi. Pelkkä veron osuus esim. 2003 vuoden lantikassa on noin 10.000 euroa. Jos sen tuo pakettiautona niin silloin veron osuus on noin 6.500e. Mutta silloin ei ole takapenkkejä ja auto rekisteröity kahdelle hengelle. Paljonko auto ulkomailla maksaa sillä ei verottajalle merkitystä ainoastaan paljonko vastaava auto tai vastaava malli maksaa Suomessa.
- inseneer
- Legod Varuosadest
- Postitusi: 2560
- Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
- Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157
Re: O: Land Rover Defender
Uskomatonta!myllis kirjutas:Ei kannata ostaa enään ulkomailta. Suomessa on siirrytty ulkomailta tuotavien autojen kohdalla päästöverotukseen ja lantikan päästöt 299g/km on huippuarvoja tullin paperissa. Eli veroprosentti on 47% vastaavan suomi auton arvosta. Päälle vielä muut kulut niin ulkomailta tuotu auto tulee kalliimmaksi. Pelkkä veron osuus esim. 2003 vuoden lantikassa on noin 10.000 euroa. Jos sen tuo pakettiautona niin silloin veron osuus on noin 6.500e. Mutta silloin ei ole takapenkkejä ja auto rekisteröity kahdelle hengelle. Paljonko auto ulkomailla maksaa sillä ei verottajalle merkitystä ainoastaan paljonko vastaava auto tai vastaava malli maksaa Suomessa.

I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
http://imedepold.ee/
- LR90
- I live off from the mud
- Postitusi: 1563
- Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: O: Land Rover Defender
Onko see niin myös silloin kun asut ja työskentelet vuoden ulkomailla ja tuot sieltä auton mukana?myllis kirjutas:Ei kannata ostaa enään ulkomailta. Suomessa on siirrytty ulkomailta tuotavien autojen kohdalla päästöverotukseen ja lantikan päästöt 299g/km on huippuarvoja tullin paperissa. Eli veroprosentti on 47% vastaavan suomi auton arvosta. Päälle vielä muut kulut niin ulkomailta tuotu auto tulee kalliimmaksi. Pelkkä veron osuus esim. 2003 vuoden lantikassa on noin 10.000 euroa. Jos sen tuo pakettiautona niin silloin veron osuus on noin 6.500e. Mutta silloin ei ole takapenkkejä ja auto rekisteröity kahdelle hengelle. Paljonko auto ulkomailla maksaa sillä ei verottajalle merkitystä ainoastaan paljonko vastaava auto tai vastaava malli maksaa Suomessa.
Küllä "inseneer" ota Sut "töihin" ja myy auton mukana.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
- inseneer
- Legod Varuosadest
- Postitusi: 2560
- Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
- Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157
Re: O: Land Rover Defender
Ei Myllista kannata otta töihin...LR90 kirjutas: Küllä "inseneer" ota Sut "töihin" ja myy auton mukana.

I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
http://imedepold.ee/
- LR90
- I live off from the mud
- Postitusi: 1563
- Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: O: Land Rover Defender
don't ever say neverinseneer kirjutas:Ei Myllista kannata otta töihin...LR90 kirjutas: Küllä "inseneer" ota Sut "töihin" ja myy auton mukana.

kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: O: Land Rover Defender
Tässatä voi löytyä vastauus:LR90 kirjutas: Onko see niin myös silloin kun asut ja työskentelet vuoden ulkomailla ja tuot sieltä auton mukana?
Küllä "inseneer" ota Sut "töihin" ja myy auton mukana.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Auton_tuon ... i_Suomessa
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: O: Land Rover Defender
Niin muuttoauto oli yleisin syy miksi suomalaiset lähti YK-joukkoihin, mutta nyt sekin on tukittu. Muuttoautona saa tuoda käytännössä minkä vaan auton eikä siihen tarvitse tehdä EU-muutoksia. Mutta sitä on pidettävä 3 vuotta ennenkuin sen saa myydä ( ja se lasketaan auton suomeen tuonnista) ja tuona kolmen vuoden aikana sillä saa ajaa vain perheenjäsenet. Muuttoautosta kannetaan ns. alennettua autoveroa. Eli jos vastaavan auton suomessa myynnissä olevan autoveron osuus myyntihinnasta on 13.450 euroa niin muuttoauto on verovapaa. Jos vastaavan suomi auton tullin arvioima autovero myyntihinnasta on yli tuon 13.450e niin maksat ylimenevän summan autoveroa. Eli jos tulli laskee, että muuttoautosi on niin arvokas, että vastaavassa suomiautossa on myyntihinnassa 20.000 autovero-osuus maksat muuttoautosta autoveroa 6.550e. Jos auto on niin harvinainen, ettei sille suomessa ole määritelty hintaa niin silloin tullilla on viiden jäsenen ryhmä, joka etsii lähinnä vastaavan auton ja laskee hinnan sen mukaan. Jos homma menee tuohon niin siinä ei voi kuin hävitä. Käytännössä muuttoauton tuonnilla ei voi enään tienata niinkuin ennen. Siksi kukaan ei oikeastaan enää halua suomen yk-joukkoihinkaan. En ole varmaan ainoa, joka toivoisi joskus muutaman risteilyohjuksen harhautuvan tiettyyn paikkaan. Itse asiassa, kun Eesti on Naton jäsen niin voisitte pyytää muutaman risteilyohjuksen ja meiltä kyllä sitten löytyy oikeat koordinaatit mihin ne voi lähettää. Sitten teidän presidentti voisi vain valitella meidän presidentille, että sattuipa ikävä erehdys harjoituksissa...Landy kirjutas:Tässatä voi löytyä vastauus:LR90 kirjutas: Onko see niin myös silloin kun asut ja työskentelet vuoden ulkomailla ja tuot sieltä auton mukana?
Küllä "inseneer" ota Sut "töihin" ja myy auton mukana.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Auton_tuon ... i_Suomessa