Talverehvid lumme ja jääle
Moderaator: Moderators
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1292
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Talverehvid lumme ja jääle
Milline rehv valida? Tingimused: ronimisvõime paksus lumes, kinnisõidetud lumel püsivus + jäätunud kruusateedel püsimine!
Muidugi saab sõita iga rehviga ja nii ise vene ajal ka teinud, aga ikka üritaks leida parimat kompromissi talveks, et sõita saaks ka võimalikult kiiresti.
Praegu silma jäänud Bridgestone Blizzak DM V1, Cooper Discoverer M+S, Goodyear UltraGrip 500 või Nokian HKPL7. Eelistaks naastrehvi aga ära iial ...
Kes mida oskab soovitada antud tingimuste järgi ja ka soodsaid ostlemiskohti vastavale kaubale?
Muidugi saab sõita iga rehviga ja nii ise vene ajal ka teinud, aga ikka üritaks leida parimat kompromissi talveks, et sõita saaks ka võimalikult kiiresti.
Praegu silma jäänud Bridgestone Blizzak DM V1, Cooper Discoverer M+S, Goodyear UltraGrip 500 või Nokian HKPL7. Eelistaks naastrehvi aga ära iial ...
Kes mida oskab soovitada antud tingimuste järgi ja ka soodsaid ostlemiskohti vastavale kaubale?
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Jääpeal on isegi tutikas tänapäevane lamell suhteliselt jama (kogemus Hilux + Bridgestone Blizzak ja Võrumaa teed). Kui kevadel kruusateedele veidi päikest tuli ja teed ilusti siledaks klaasiks muutus siis 60kmh pidurdusmaa oli ikka paarsada meetrit.honkomees kirjutas: ronimisvõime paksus lumes, kinnisõidetud lumel püsivus + jäätunud kruusateedel püsimine!
Eelistaks naastrehvi aga ära iial ...
Kes mida oskab soovitada antud tingimuste järgi ja ka soodsaid ostlemiskohti vastavale kaubale?
Kinnisõtkutud lumel on lamell veidi parem aga minuarust mitte nii palju, et ohverdada pidamine jääl. Seega kui võimalik, pane ikka nael alla. Eelmine talv sõitsin pidevalt Kagu eestis (igapäevaselt tuli Tartu-Võru-Tartu + Võrumaa metsade vahel liikumine) ja Avensisele ostsin poole talve pealt Nokiani lamellide asemele naastud. Teehooldus lihtsalt selline, et maanteel oli tihti hommikuti must jää ja seal mina ei näe lamellil mingit lootust naela vastu.
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Mul on Jeebi all paar talve Nokianid kasutuses olnud. Hakkapeliita SUV oli äkki nimeks. Sooritus on hea ja kestavad hästi(naelad püsivad hästi sees ja mustri poolest samuti kenasti kestnud). Töökaubikul olid kunagi mingid GY UG naelad all, mis absoluutselt ühestki asendist ei pidanud. Kestsid kahjuks hästi 
4wd sõiduautole sai leitud garaažinurgast ühed pikemat aega seisnud tutikad masteri lamellid, mis nüüd kolmandale talvel vastu lähevad ja esimese kahe talve põhjal üllatas lamell küll positiivselt. Pidasid igal pool. Uusi talvekaid valides siiski käsi veel lamelle võtma ei tõuse.

4wd sõiduautole sai leitud garaažinurgast ühed pikemat aega seisnud tutikad masteri lamellid, mis nüüd kolmandale talvel vastu lähevad ja esimese kahe talve põhjal üllatas lamell küll positiivselt. Pidasid igal pool. Uusi talvekaid valides siiski käsi veel lamelle võtma ei tõuse.
- CaveMan
- True Off Roader!
- Postitusi: 1059
- Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
- Asukoht: Tallinn ja Peetri
- Kontakt:
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Tegelikult vist ei ole ainult lamell ja nael, vaid ka rehvil ja rehvil peaks vahe olema. Kunagi mingile autole ostsin "lamellid" ja läksin neid alla panema. Rehvimees ütles mulle, et supermarketist küll rehve osta ei maksa ning võttis riiulist mingi Pirelli suverehvi ja rääkis mulle rehvi peal olevatest väikeses kirjas tähistustest. Loo moraal oli selles, et see margi suverehv pidavat ka lume peal paremini pidama kui minu supermarketist ostetud "lamell" 
Edaspidi, kui rehve on vaja olnud osta, olen uurinud Tehnikamaailma vms. rehviteste ja selle järgi otsustanud. Ega need absoluutsele tõele ei kandideeri aga päris ämbrisse ka ikka ei saa astuda.

Edaspidi, kui rehve on vaja olnud osta, olen uurinud Tehnikamaailma vms. rehviteste ja selle järgi otsustanud. Ega need absoluutsele tõele ei kandideeri aga päris ämbrisse ka ikka ei saa astuda.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Olen erinevate sõidukitega ca 12 aastat kasutanud ainult lamellrehvi. Mulle meeldib. Varsti torkan oma Jeebile alla Bridgestone Blizzakid jälgides ilma mitte kalendrit. Sõites 2 t kaaluva Jeebiga ei ole lamellidega veel ise liiga pikka (200 m) pidurdusmaad täheldanud, külla aga eelmisel talvel naelrehvide omanikud riputasid ennas mulle 2x konksu otsa. NB! väldi n.n. keskeuroopa lamelle! Olenevalt igapäevaselt sõidetava tee tingimustest tuleb ka rehv valida. Vähe tähtis ei ole ka mugavus. Rehvidest saad päris hea ülevaate http://www.tehnikamaailm.ee/pictures/Rehvitest.pdf
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Olen sõitnud aastaid Nokiani naelrehviga (Nordman, mis sisuliselt üsna vana Hakkapeliita).
Vastu on pidanud hästi --- 4 aastat, oleks pidanud ehk kauemgi, aga polnud vaja, auto vahetus.
Lumes ja lobjakas on juhitavus hea, selline "veniv" ja hammustab vallist hästi läbi.
Jää peal on juhitavuselt kindlasti paremaid rehve, kuid Nokiani kiituseks peab ütlema, et oli samasugune "venivus", juhitavuse kaduma hakkamisest sai aegsasti aru ja see ei toimunud järsku.
Üsna lärmakad rehvid on.
Lamellid mulle ei meeldi. Igasugused testid võivad öelda, mis nad tahavad, sest need tehakse uute rehvidega. Mina sõidan uute rehvidega ainult esimese talve, järgmis(t)el talve(de)l on need mul juba kasutatud rehvid. Ja kasutatud naela ma usaldan rohkem kui kasutatud lamelli...
Vastu on pidanud hästi --- 4 aastat, oleks pidanud ehk kauemgi, aga polnud vaja, auto vahetus.
Lumes ja lobjakas on juhitavus hea, selline "veniv" ja hammustab vallist hästi läbi.
Jää peal on juhitavuselt kindlasti paremaid rehve, kuid Nokiani kiituseks peab ütlema, et oli samasugune "venivus", juhitavuse kaduma hakkamisest sai aegsasti aru ja see ei toimunud järsku.
Üsna lärmakad rehvid on.
Lamellid mulle ei meeldi. Igasugused testid võivad öelda, mis nad tahavad, sest need tehakse uute rehvidega. Mina sõidan uute rehvidega ainult esimese talve, järgmis(t)el talve(de)l on need mul juba kasutatud rehvid. Ja kasutatud naela ma usaldan rohkem kui kasutatud lamelli...
O|||||||O
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1292
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Talverehvid lumme ja jääle
ehh, üldtõdesid ikka tean ja teste ka loen! Sõiduka all olen ülirahul Goodyear UltraGrip 500 naastrehvidega, teine jooks juba ja 5 aasta kokku. Teised, nt Nokian pole sõiduka all õigustanud. Kastika all 3 talve Nokian naastud, selline keskmine tunne libedal. Aga mõlema rehvi juures pole seda lumes ronimist, sõiduka puhul pole ju eriti võimalik ka kliirensi tõttu, siis võtad nelikveolise. Kunagi olid ühe eelmise sõiduka all Hankook talverehvid, nendega läks masin mööda lund nagu tank. Vot nüüd otsingi kompromissi, et ronis lumeks ja peaks jäisel kruusateel.
Aga kas keegi neid konkreetseid mudeleid võrdlevalt on saanud proovida? DM V1 nt võrdluses mõne teisega ...
Aga kas keegi neid konkreetseid mudeleid võrdlevalt on saanud proovida? DM V1 nt võrdluses mõne teisega ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Mina sõistin oma LC-ga 2 talve Cooper Discoverer M+S-dega ja lumes polnud vigagi, kuna klots kaunis suur, kuid jäisel kruusal (jahis pidevalt sellised teed) ei tahtnud eriti hästi pidada. Nagu sa tead, lasin need rehvid äragi lamellida, natuke nagu tuli pidamist juurde, kuid pole ikka see. eelmisel autol (bemm e60) kasutasin GY UG Extreme ja need pidasid, isegi tagaveolise all, küll igast asendist.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2479
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Pelk nael jääs ei pea, kui rehv ise ei toeta. Egas ilmaasjata ei ole kõigis heades naastrehvides ka lamelle sees. Aga igal juhul peab jäässe tungiv naast paremini, kui jää ebatasasuse taha haakuv lamell.
Kuigi mind hämmastab senini lamellrehvi mõningane pidamine vesijääl ehk olukorras, kus lamell ei peaks üldse pidama... Saab sõita küll;)
Üldiselt viskab kalasabas joonisega muster end paremini tühjaks lumes. Sest lumes loeb ainult see, kuidas rehv end puhtana hoiab. Eriti sulalumes...
Olles ise aastaid juba lamellikasutaja, ei näe naeltel enam mõtet. Turvalisemad need reeglina on, kuid juba enda pealt näen, et selle tuvalisuse tasalülitab juht kiirema sõiduga.
Lamellidega sõites olen ettevaatlikum (kuigi liiklusvoolust aeglasemalt sõita pole olnud vajadust
), naastudega läheb ikka liiga uljaks kätte... 
Naastude iseloomu üks omadus on küllalt järsk üleminek pidamiselt libisemisele. Eriti vastikult äkilise iseloomuga olid Pirelli naastud
. Praegu tööauto all olevad Gislavedi üleelmise talve mudelid on talutavad, kuid külgpidamise äkiline kadumine esiveolisel on alati ehmatav kogemus. Olles harjunud lamellrehvi pakutava varase hoiatusega (libisemine algab sujuvalt ja progresseerub, kui juht ei taipa hoogu vähendada), on naastrehvide käitumise kahetisus häiriv.
Mind üllatas meeldivalt Bridgestone Blizzaki lamelli eelmine mudel, mis Hyundai Galloperi all oli meeldivalt hea pidamisega. Ma eeldasin vedelamat tunnetust. Samuti viskas muster end kenasti lumest tühjaks ja eelmainit Galloperile ei olnud pool meetrit kevadist lund oluliseks takistuseks.
Tegelikult ei saa rääkida lamell vs nael - tuleb rääkida konkreetsest valmistajast-mudelist (ja seal veel aastast, kuna aastati näikse erinevusi olevat). Ka mina võin kinnitada, et Barumi lamell ei pea jääl ja Sava "lamellrehvi" ilma naastuta müüa üldse ei tohiks - neil lihtsalt ei ole ei vedamist, ei pidamist. Võtrreldes Continental ContiVikingContact3ga.
Uuemat mudelit (CVC5) olen proovinud vaid lühiajaliselt ja sedagi väga kerge auto all, kuid mind häiris külgpidamise "nurgelisus" - libisemine algas ja lõppes nõksuga...
Asfaldil on kõik lamellid vedelad - seda määrab materjal. Aga ka vaikne ja hea vesiliukindlusega (erinevalt Nokia HP4st, mis mustri kahanedes 3 mm peale muutus sigalibedaks). Aga see on juba suverehvijutt ja teine teema.
Kuigi mind hämmastab senini lamellrehvi mõningane pidamine vesijääl ehk olukorras, kus lamell ei peaks üldse pidama... Saab sõita küll;)
Üldiselt viskab kalasabas joonisega muster end paremini tühjaks lumes. Sest lumes loeb ainult see, kuidas rehv end puhtana hoiab. Eriti sulalumes...
Olles ise aastaid juba lamellikasutaja, ei näe naeltel enam mõtet. Turvalisemad need reeglina on, kuid juba enda pealt näen, et selle tuvalisuse tasalülitab juht kiirema sõiduga.



Naastude iseloomu üks omadus on küllalt järsk üleminek pidamiselt libisemisele. Eriti vastikult äkilise iseloomuga olid Pirelli naastud

Mind üllatas meeldivalt Bridgestone Blizzaki lamelli eelmine mudel, mis Hyundai Galloperi all oli meeldivalt hea pidamisega. Ma eeldasin vedelamat tunnetust. Samuti viskas muster end kenasti lumest tühjaks ja eelmainit Galloperile ei olnud pool meetrit kevadist lund oluliseks takistuseks.
Tegelikult ei saa rääkida lamell vs nael - tuleb rääkida konkreetsest valmistajast-mudelist (ja seal veel aastast, kuna aastati näikse erinevusi olevat). Ka mina võin kinnitada, et Barumi lamell ei pea jääl ja Sava "lamellrehvi" ilma naastuta müüa üldse ei tohiks - neil lihtsalt ei ole ei vedamist, ei pidamist. Võtrreldes Continental ContiVikingContact3ga.

Asfaldil on kõik lamellid vedelad - seda määrab materjal. Aga ka vaikne ja hea vesiliukindlusega (erinevalt Nokia HP4st, mis mustri kahanedes 3 mm peale muutus sigalibedaks). Aga see on juba suverehvijutt ja teine teema.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Discoverer m+s on ju algselt juba lamellitud. Äkki oli miski muu discoverer?
Selleks talveks võtsin ka discovererid, eks varsti ole siis aru saada, kuda nokianiga võrreldes on.
Selleks talveks võtsin ka discovererid, eks varsti ole siis aru saada, kuda nokianiga võrreldes on.
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Tehase lamellidele lasin lisaks veel juurde lamellida...lamellid 5mm. tagant.FlammablE kirjutas:Discoverer m+s on ju algselt juba lamellitud. Äkki oli miski muu discoverer?
Selleks talveks võtsin ka discovererid, eks varsti ole siis aru saada, kuda nokianiga võrreldes on.
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1292
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Talverehvid lumme ja jääle
No nii, mulle ja TiitR'le on Goodyear UltraGrip naelad sõiduka all meeldinud väga, samas FlammablE pole üldse rahul. Kas keegi neist maasturi all on kasutanud, kuidas lumes edasi lähevad?
Siin foorumis on paljud olnud rahul Cooper Discoverer M+S rehvidega, samas olen kuulnud tavaelus ka sellist keskpärase hinnet.
Teeme veel statistikat
Siin foorumis on paljud olnud rahul Cooper Discoverer M+S rehvidega, samas olen kuulnud tavaelus ka sellist keskpärase hinnet.
Teeme veel statistikat

Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Re: Talverehvid lumme ja jääle
GY UG 500 olid 5 talve wranku all ja ülimalt rahul, eriti hea justnimelt lumes. Kannatas ka Aegviidu polügoonil kraave pidi turnimas käia. Seni kuni segu ajaga jäigaks pole tõmmanud, väga hea. Ainult märg asfalt ei meeldinud neile eriti.
Eelmine talv said, ma isegi ei mäleta enam, misasjad alla. (EDIT: michelin x-ice north) Brandname ja kuulasin sõbra soovitust, aga üsna keskpärane, viisakalt öeldes. Kirjutan sellele kalasabamustrile alla, lumes on hea. Seda UG 500 saab vist nüüd Dunlopi margi alt, rehvisegu ja headuse kohta ei oska kommenteerida.
Eelmine talv said, ma isegi ei mäleta enam, misasjad alla. (EDIT: michelin x-ice north) Brandname ja kuulasin sõbra soovitust, aga üsna keskpärane, viisakalt öeldes. Kirjutan sellele kalasabamustrile alla, lumes on hea. Seda UG 500 saab vist nüüd Dunlopi margi alt, rehvisegu ja headuse kohta ei oska kommenteerida.
Viimati muutis tanel, K Okt 10, 2012 9:13 pm, muudetud 1 kord kokku.
tegime pulli, aitab
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Sina rääkisid mudelist UG500-st, mina UG Extreme-st...viimaseid minuteada SUV-idele ei pakuta?honkomees kirjutas:No nii, mulle ja TiitR'le on Goodyear UltraGrip naelad sõiduka all meeldinud väga, samas FlammablE pole üldse rahul. Kas keegi neist maasturi all on kasutanud, kuidas lumes edasi lähevad?

-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1292
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Talverehvid lumme ja jääle
tõsi mis tõsi, ma pole küll näinud Extreme mulle sobivas mõõdus, aga mulle ta väga peen muster ei meeldigi. Ühel tuttaval on all, maanteesõiduks libedaga on hää küll, aga lumes ma kõvasti kahtlen.TiitR kirjutas:... UG Extreme-st...viimaseid minuteada SUV-idele ei pakuta?
Taneli jutt veenab mind koos isikliku kogemusega sõiduautol vist ikka UG500 kasuks otsustama. Tõsi, Cooperil vist soodsam hind

Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"