Talverehvid lumme ja jääle

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas honkomees »

Milline rehv valida? Tingimused: ronimisvõime paksus lumes, kinnisõidetud lumel püsivus + jäätunud kruusateedel püsimine!
Muidugi saab sõita iga rehviga ja nii ise vene ajal ka teinud, aga ikka üritaks leida parimat kompromissi talveks, et sõita saaks ka võimalikult kiiresti.
Praegu silma jäänud Bridgestone Blizzak DM V1, Cooper Discoverer M+S, Goodyear UltraGrip 500 või Nokian HKPL7. Eelistaks naastrehvi aga ära iial ...

Kes mida oskab soovitada antud tingimuste järgi ja ka soodsaid ostlemiskohti vastavale kaubale?
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1453
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas LauriJ »

honkomees kirjutas: ronimisvõime paksus lumes, kinnisõidetud lumel püsivus + jäätunud kruusateedel püsimine!
Eelistaks naastrehvi aga ära iial ...

Kes mida oskab soovitada antud tingimuste järgi ja ka soodsaid ostlemiskohti vastavale kaubale?
Jääpeal on isegi tutikas tänapäevane lamell suhteliselt jama (kogemus Hilux + Bridgestone Blizzak ja Võrumaa teed). Kui kevadel kruusateedele veidi päikest tuli ja teed ilusti siledaks klaasiks muutus siis 60kmh pidurdusmaa oli ikka paarsada meetrit.
Kinnisõtkutud lumel on lamell veidi parem aga minuarust mitte nii palju, et ohverdada pidamine jääl. Seega kui võimalik, pane ikka nael alla. Eelmine talv sõitsin pidevalt Kagu eestis (igapäevaselt tuli Tartu-Võru-Tartu + Võrumaa metsade vahel liikumine) ja Avensisele ostsin poole talve pealt Nokiani lamellide asemele naastud. Teehooldus lihtsalt selline, et maanteel oli tihti hommikuti must jää ja seal mina ei näe lamellil mingit lootust naela vastu.
FlammablE
Rock Crawler
Postitusi: 850
Liitunud: K Apr 04, 2007 10:36 pm

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas FlammablE »

Mul on Jeebi all paar talve Nokianid kasutuses olnud. Hakkapeliita SUV oli äkki nimeks. Sooritus on hea ja kestavad hästi(naelad püsivad hästi sees ja mustri poolest samuti kenasti kestnud). Töökaubikul olid kunagi mingid GY UG naelad all, mis absoluutselt ühestki asendist ei pidanud. Kestsid kahjuks hästi :mrgreen:
4wd sõiduautole sai leitud garaažinurgast ühed pikemat aega seisnud tutikad masteri lamellid, mis nüüd kolmandale talvel vastu lähevad ja esimese kahe talve põhjal üllatas lamell küll positiivselt. Pidasid igal pool. Uusi talvekaid valides siiski käsi veel lamelle võtma ei tõuse.
Kasutaja avatar
CaveMan
True Off Roader!
Postitusi: 1059
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas CaveMan »

Tegelikult vist ei ole ainult lamell ja nael, vaid ka rehvil ja rehvil peaks vahe olema. Kunagi mingile autole ostsin "lamellid" ja läksin neid alla panema. Rehvimees ütles mulle, et supermarketist küll rehve osta ei maksa ning võttis riiulist mingi Pirelli suverehvi ja rääkis mulle rehvi peal olevatest väikeses kirjas tähistustest. Loo moraal oli selles, et see margi suverehv pidavat ka lume peal paremini pidama kui minu supermarketist ostetud "lamell" :P
Edaspidi, kui rehve on vaja olnud osta, olen uurinud Tehnikamaailma vms. rehviteste ja selle järgi otsustanud. Ega need absoluutsele tõele ei kandideeri aga päris ämbrisse ka ikka ei saa astuda.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Kasutaja avatar
ivan
peedist pesumasinale...
Postitusi: 398
Liitunud: P Sept 24, 2006 6:30 pm

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas ivan »

Olen erinevate sõidukitega ca 12 aastat kasutanud ainult lamellrehvi. Mulle meeldib. Varsti torkan oma Jeebile alla Bridgestone Blizzakid jälgides ilma mitte kalendrit. Sõites 2 t kaaluva Jeebiga ei ole lamellidega veel ise liiga pikka (200 m) pidurdusmaad täheldanud, külla aga eelmisel talvel naelrehvide omanikud riputasid ennas mulle 2x konksu otsa. NB! väldi n.n. keskeuroopa lamelle! Olenevalt igapäevaselt sõidetava tee tingimustest tuleb ka rehv valida. Vähe tähtis ei ole ka mugavus. Rehvidest saad päris hea ülevaate http://www.tehnikamaailm.ee/pictures/Rehvitest.pdf
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
Kilpkonn
Fitting 38"
Postitusi: 364
Liitunud: R Dets 14, 2007 10:32 am
Asukoht: Tallinn, asfalt

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas Kilpkonn »

Olen sõitnud aastaid Nokiani naelrehviga (Nordman, mis sisuliselt üsna vana Hakkapeliita).
Vastu on pidanud hästi --- 4 aastat, oleks pidanud ehk kauemgi, aga polnud vaja, auto vahetus.
Lumes ja lobjakas on juhitavus hea, selline "veniv" ja hammustab vallist hästi läbi.
Jää peal on juhitavuselt kindlasti paremaid rehve, kuid Nokiani kiituseks peab ütlema, et oli samasugune "venivus", juhitavuse kaduma hakkamisest sai aegsasti aru ja see ei toimunud järsku.
Üsna lärmakad rehvid on.

Lamellid mulle ei meeldi. Igasugused testid võivad öelda, mis nad tahavad, sest need tehakse uute rehvidega. Mina sõidan uute rehvidega ainult esimese talve, järgmis(t)el talve(de)l on need mul juba kasutatud rehvid. Ja kasutatud naela ma usaldan rohkem kui kasutatud lamelli...
O|||||||O
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas honkomees »

ehh, üldtõdesid ikka tean ja teste ka loen! Sõiduka all olen ülirahul Goodyear UltraGrip 500 naastrehvidega, teine jooks juba ja 5 aasta kokku. Teised, nt Nokian pole sõiduka all õigustanud. Kastika all 3 talve Nokian naastud, selline keskmine tunne libedal. Aga mõlema rehvi juures pole seda lumes ronimist, sõiduka puhul pole ju eriti võimalik ka kliirensi tõttu, siis võtad nelikveolise. Kunagi olid ühe eelmise sõiduka all Hankook talverehvid, nendega läks masin mööda lund nagu tank. Vot nüüd otsingi kompromissi, et ronis lumeks ja peaks jäisel kruusateel.
Aga kas keegi neid konkreetseid mudeleid võrdlevalt on saanud proovida? DM V1 nt võrdluses mõne teisega ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas TiitR »

Mina sõistin oma LC-ga 2 talve Cooper Discoverer M+S-dega ja lumes polnud vigagi, kuna klots kaunis suur, kuid jäisel kruusal (jahis pidevalt sellised teed) ei tahtnud eriti hästi pidada. Nagu sa tead, lasin need rehvid äragi lamellida, natuke nagu tuli pidamist juurde, kuid pole ikka see. eelmisel autol (bemm e60) kasutasin GY UG Extreme ja need pidasid, isegi tagaveolise all, küll igast asendist.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2479
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas v6sa »

Pelk nael jääs ei pea, kui rehv ise ei toeta. Egas ilmaasjata ei ole kõigis heades naastrehvides ka lamelle sees. Aga igal juhul peab jäässe tungiv naast paremini, kui jää ebatasasuse taha haakuv lamell.
Kuigi mind hämmastab senini lamellrehvi mõningane pidamine vesijääl ehk olukorras, kus lamell ei peaks üldse pidama... Saab sõita küll;)

Üldiselt viskab kalasabas joonisega muster end paremini tühjaks lumes. Sest lumes loeb ainult see, kuidas rehv end puhtana hoiab. Eriti sulalumes...

Olles ise aastaid juba lamellikasutaja, ei näe naeltel enam mõtet. Turvalisemad need reeglina on, kuid juba enda pealt näen, et selle tuvalisuse tasalülitab juht kiirema sõiduga. :? Lamellidega sõites olen ettevaatlikum (kuigi liiklusvoolust aeglasemalt sõita pole olnud vajadust :wink: ), naastudega läheb ikka liiga uljaks kätte... :oops:
Naastude iseloomu üks omadus on küllalt järsk üleminek pidamiselt libisemisele. Eriti vastikult äkilise iseloomuga olid Pirelli naastud :floff . Praegu tööauto all olevad Gislavedi üleelmise talve mudelid on talutavad, kuid külgpidamise äkiline kadumine esiveolisel on alati ehmatav kogemus. Olles harjunud lamellrehvi pakutava varase hoiatusega (libisemine algab sujuvalt ja progresseerub, kui juht ei taipa hoogu vähendada), on naastrehvide käitumise kahetisus häiriv.

Mind üllatas meeldivalt Bridgestone Blizzaki lamelli eelmine mudel, mis Hyundai Galloperi all oli meeldivalt hea pidamisega. Ma eeldasin vedelamat tunnetust. Samuti viskas muster end kenasti lumest tühjaks ja eelmainit Galloperile ei olnud pool meetrit kevadist lund oluliseks takistuseks.

Tegelikult ei saa rääkida lamell vs nael - tuleb rääkida konkreetsest valmistajast-mudelist (ja seal veel aastast, kuna aastati näikse erinevusi olevat). Ka mina võin kinnitada, et Barumi lamell ei pea jääl ja Sava "lamellrehvi" ilma naastuta müüa üldse ei tohiks - neil lihtsalt ei ole ei vedamist, ei pidamist. Võtrreldes Continental ContiVikingContact3ga. :mrgreen: Uuemat mudelit (CVC5) olen proovinud vaid lühiajaliselt ja sedagi väga kerge auto all, kuid mind häiris külgpidamise "nurgelisus" - libisemine algas ja lõppes nõksuga...

Asfaldil on kõik lamellid vedelad - seda määrab materjal. Aga ka vaikne ja hea vesiliukindlusega (erinevalt Nokia HP4st, mis mustri kahanedes 3 mm peale muutus sigalibedaks). Aga see on juba suverehvijutt ja teine teema.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
FlammablE
Rock Crawler
Postitusi: 850
Liitunud: K Apr 04, 2007 10:36 pm

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas FlammablE »

Discoverer m+s on ju algselt juba lamellitud. Äkki oli miski muu discoverer?
Selleks talveks võtsin ka discovererid, eks varsti ole siis aru saada, kuda nokianiga võrreldes on.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas TiitR »

FlammablE kirjutas:Discoverer m+s on ju algselt juba lamellitud. Äkki oli miski muu discoverer?
Selleks talveks võtsin ka discovererid, eks varsti ole siis aru saada, kuda nokianiga võrreldes on.
Tehase lamellidele lasin lisaks veel juurde lamellida...lamellid 5mm. tagant.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas honkomees »

No nii, mulle ja TiitR'le on Goodyear UltraGrip naelad sõiduka all meeldinud väga, samas FlammablE pole üldse rahul. Kas keegi neist maasturi all on kasutanud, kuidas lumes edasi lähevad?

Siin foorumis on paljud olnud rahul Cooper Discoverer M+S rehvidega, samas olen kuulnud tavaelus ka sellist keskpärase hinnet.

Teeme veel statistikat :!:
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas tanel »

GY UG 500 olid 5 talve wranku all ja ülimalt rahul, eriti hea justnimelt lumes. Kannatas ka Aegviidu polügoonil kraave pidi turnimas käia. Seni kuni segu ajaga jäigaks pole tõmmanud, väga hea. Ainult märg asfalt ei meeldinud neile eriti.
Eelmine talv said, ma isegi ei mäleta enam, misasjad alla. (EDIT: michelin x-ice north) Brandname ja kuulasin sõbra soovitust, aga üsna keskpärane, viisakalt öeldes. Kirjutan sellele kalasabamustrile alla, lumes on hea. Seda UG 500 saab vist nüüd Dunlopi margi alt, rehvisegu ja headuse kohta ei oska kommenteerida.
Viimati muutis tanel, K Okt 10, 2012 9:13 pm, muudetud 1 kord kokku.
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas TiitR »

honkomees kirjutas:No nii, mulle ja TiitR'le on Goodyear UltraGrip naelad sõiduka all meeldinud väga, samas FlammablE pole üldse rahul. Kas keegi neist maasturi all on kasutanud, kuidas lumes edasi lähevad?
Sina rääkisid mudelist UG500-st, mina UG Extreme-st...viimaseid minuteada SUV-idele ei pakuta? :D
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Talverehvid lumme ja jääle

Postitus Postitas honkomees »

TiitR kirjutas:... UG Extreme-st...viimaseid minuteada SUV-idele ei pakuta? :D
tõsi mis tõsi, ma pole küll näinud Extreme mulle sobivas mõõdus, aga mulle ta väga peen muster ei meeldigi. Ühel tuttaval on all, maanteesõiduks libedaga on hää küll, aga lumes ma kõvasti kahtlen.

Taneli jutt veenab mind koos isikliku kogemusega sõiduautol vist ikka UG500 kasuks otsustama. Tõsi, Cooperil vist soodsam hind :?
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”