Aitame soome kolleegi - ülekanne aeglasemaks
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
Aitame soome kolleegi - ülekanne aeglasemaks
Tällä kertaa kysyisin vinkkejä uazin välityksiin (gear ration).
Tarkoituksena olis saada hitaammat maasto välitykset eli jakovaihteistoon pitäis rattaita tehdä.
Onko teillä mitään kokemusta tälläisesta projektista?
Tarkoituksena olis saada hitaammat maasto välitykset eli jakovaihteistoon pitäis rattaita tehdä.
Onko teillä mitään kokemusta tälläisesta projektista?
+372 5028488
- Stupiduser
- Vintsmännide AÜ
- Postitusi: 1280
- Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm
Jah, kirjanduse järgi tehakse küll. Olen kohanud manuaalides vahekasti aeglusti ülekandel suisa 3-e erinevat ülekandearvu. Ilma aeglustita on kõigil 1:1.jr kirjutas:... Kas UAZ'le vahekasti tehakse erinevaid ülekandeid?
Samuti väidavad manuaalid erinevaid ülekandearve käigukasti kõigile käikudele välljaarvatud 4. käik.
Nii on see kirjas kirjanduses aga näiteks Tallinna Hiiu UAZ poe tohmanitelt erinevaid ülekandeid küsida pole mõtet - need seal ei tea sedagi, millised ülekanded nendel müügis olevatel käigu- ja vahekasti hammasratastel on.
Peaülekannetega on olukord vähe konkreetsem:
Põllumehesillale peaks kohe poest saama nii kiire, kui aeglase teo ja taldriku.
Sõjaväesilla kogu ülekanne tuleb koos reduktoritega kokku peaaegu sarnane põllumehe aeglasele (see oli midagi üle 5´e).
Yritän kääntää.
jr kirjoitti:
Valmistetaanko UAZ'n jakovaihdestoon erilaisia välityksiä?
G-69:
Juu, kirjojen mukaan valmistetaan. Olen kirjoissa nähnyt jakovaihdeston hidastimiin jopa 3 erilaista välitystä. Ilman hidastinta on kaikki 1:1. Samoin löytyy kirjoissa erilaisia vaihdelaatikon välityksiä kaikille vaihdeille paitsi neljäs. Niin on se kirjoissa, mutta Tallinnan kaupasta ei kannata kysyä, ne eivät tiedä edes sitä, minkäläiset välitykset on siellä myynissä olevissa vaihde- tai jakolaatikoissa.
Akselien kanssa on asia selvempi:
Siviilikäyttöön tarkoitetuille autoille pitäisi nopea ja hidas kierävaihde (tai onko oikea kierukkavälitys) heti kaupasta löytyä. Armejan autojen koko välitys tulee reduktorin kanssa melkein sama kuin siviiliautoissa(jotain yli5)
Suomen kielen taitoni on niin kuin se virollaisilla on...
jr kirjoitti:
Valmistetaanko UAZ'n jakovaihdestoon erilaisia välityksiä?
G-69:
Juu, kirjojen mukaan valmistetaan. Olen kirjoissa nähnyt jakovaihdeston hidastimiin jopa 3 erilaista välitystä. Ilman hidastinta on kaikki 1:1. Samoin löytyy kirjoissa erilaisia vaihdelaatikon välityksiä kaikille vaihdeille paitsi neljäs. Niin on se kirjoissa, mutta Tallinnan kaupasta ei kannata kysyä, ne eivät tiedä edes sitä, minkäläiset välitykset on siellä myynissä olevissa vaihde- tai jakolaatikoissa.
Akselien kanssa on asia selvempi:
Siviilikäyttöön tarkoitetuille autoille pitäisi nopea ja hidas kierävaihde (tai onko oikea kierukkavälitys) heti kaupasta löytyä. Armejan autojen koko välitys tulee reduktorin kanssa melkein sama kuin siviiliautoissa(jotain yli5)
Suomen kielen taitoni on niin kuin se virollaisilla on...
Uku Velbri +372 56 48 43 78
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex