"Konna" e. "kutsika" ehitus?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

tambets
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: T Nov 01, 2011 2:31 pm
Asukoht: Lõuna-Osariik

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas tambets »

Njahh. Nendin fakti, et viga siiski tehtud. Kliirens tuleb allapoole tuua.
Hea, et nüüd välja tuli, mitte hiljem =)
Natuke lõikustööd+keevitamist ja ehk saab asja.
Püüan siis kliirensi jätta suurusjärku 150-200.

MahviaDeTyrk:
Sinu jutust ei saa ma absoluutselt aru.
Ilmselgelt ma tean, et rattakeskme kõrgust määrab nii rehvi kõrgus, kui velje kõrgus. Seepärast, ma ei saagi aru, mida sa üritasid väita lausega: "Mis krdi moodi mõjutab konna kõrgust see kas on 13'' või 14'' või 15'' velg seal all ??"
Kombineerides erineva kõrgusega rehve, saab lõpptulemust muuta kuhu tahes suunas.

Minu toodud näide 185/65 R15 on üsna levinud mõõt. Sinu toodud 175/55 R15 - pole kordagi näinud. Kiire guugeldus kinnitas minu arvamust - sellised "imemõõdus" rehvid on rusikareegli järgi ka kallimad, kui näiteks ülimasslevinud 185/65R15 või 195/65 R15.

Edit: Algklasside tasemel teisendamine on mul puudulik :D
Viimati muutis tambets, E Apr 30, 2012 10:10 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

tambets kirjutas:Samuti ei saa ma aru, mismõttes 800mm või 500mm toru pooleks jagades ei ole tulemused vastavalt 4 ja 2,5 cm
1 cm = 10 mm :!:
tambets kirjutas:MahviaDeTyrk:
Sinu jutust ei saa ma absoluutselt aru.
Ilmselgelt ma tean, et rattakeskme kõrgust määrab nii rehvi kõrgus, kui velje kõrgus. Seepärast, ma ei saagi aru, mida sa üritasid väita lausega: "Mis krdi moodi mõjutab konna kõrgust see kas on 13'' või 14'' või 15'' velg seal all ??"
Kombineerides erineva kõrgusega rehve, saab lõpptulemust muuta kuhu tahes suunas.
Tegin tumedaks selle osa millele ma viitasin - ehk siis ükstakama kui suure veljega on asi
(näitena toodud rehvimõõdud olid laest võetud näitamaks, et selliste rehvide korral on suurema veljega ratas väiksema läbimõõduga)
Olgu siis näiteks levinud mõõdud - nt 185/65r15 VS 195/75r14
tartuoffroad.ee
5581340
tambets
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: T Nov 01, 2011 2:31 pm
Asukoht: Lõuna-Osariik

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas tambets »

Loll on ikka loll olla.
Käisin oma postitused üle ja korrigeerisin teisendused ole.


Jätame selle rehvi-velje teema rahule.
Fakt on, et nii veljest kui rehvist sõltub ratta diameeter. Ei saa väita, et veljest ei olene. Samamoodi võin ma kirjutada, et mis seal vahet on, mis rehv on. Mida kõrgem velg, seda kõrgemal on ratta keskkoht.
Las see teema olla - see vaidlus ei vii kuhugi. Ilmselt kõik saavad aru kuidas kombineerides rehve-velgi saab muuta diameetrit.

Jätkakem teemga ja õigetes ühikutes :D
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas urmas »

Mehed/naised. Asjalik teema on/oli
Kõik saavad siin ju aru, mida taheti öelda velje mõõdu suurendamisega.
Küsi midagi konna kohta, kui vaja, jagan meelsasti infot.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas tuningman »

Tekkis Urmasele küsimusi mõningate mõõtude suhtes, mis katsusin Tema lisatud pildil ära märkida. Kas on mingeid standard mõõte, mille järgi te neid konnasid teete, või teeb igaüks ise just selliste mõõtudega nagu temal vaja? Märkidin ka ära selle kanderaami tsentri poldi mõlema poolse mõõdu, sest lugesin, mis ma lugesin aga, küsimus jäi. Kas sain õieti aru, et poldist ettepoole peaks pikem maa jääma, et asi paremini järgi jookseks? Või ajan midad sassi? äkki valgustate natuke, kui liiga tume junn tundun või lihtsalt rumalad küsimused?
Ah ja siis veel, et kui paksust materjalist need kanderaami akumised põõrdplaadid teinud olete?

Pilt
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2479
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas v6sa »

Oleks võinud küsimärkide asemel tähedki panna, saaks lihtsamalt vastata.

Pöördraami ettepoole viimine võib parandada stabiilsust suurel kiirusel (mäletate, 50 on maksimaalselt lubatud!), kuid samas vähendab pööramise nurka, sest poritiivad on kaugemal taga.

Laiused on määratud auto gabariitidega. Maasturi vedamiseks tasub maksimaalselt lubatud 250 cm ikka ära pruukida. Ma ei oska öelda, kui hõlpsalt maanteeamet laiemale liikumise loa annab...

Pikkuse puhul on määravaks veetava auto esiülend - mida pikem see on, seda kaugemale ulatub pööramisel stangenurk. Ning eks seal oleks ju mõistlik läbimahtumise ruum ka jätta enda tarvis.
Mulle ei meenu hetkel suuremat esiülendit, kui 90 cm... Inimese käigumaaks loetakse 40 cm puusadest ja 70 õlgadest...

Plaatide paksuse ja poldi kohta pigem ei arva midagi... Endale teeks 12 mm paksut plaadist ja teljeks võtaks 24 mm poldi.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas tuningman »

Seda tähtede asi tuli omalgi pähe, aga alles siis kui postitus lisatud oli :bang: vabandust. Aga tänud sellegi eest. :hihi:
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
tambets
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: T Nov 01, 2011 2:31 pm
Asukoht: Lõuna-Osariik

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas tambets »

Nii... ammu pole kirjutanud.
Ammu pole aega olnud jällegi ka sellega tegeleda...
Pilte ka pole...:S

Aga...
Teema pole surnud ja ehitamine pole surnud.
Hetke seisuga on veel nipet-näpet teha, ja siis võib haavlipritsi ja värvimisse saata...
Püüan lähipäevil ka pilte lisada ehituse käigust...

Tamps@puhkab.ee
veskioja
Mudder
Postitusi: 87
Liitunud: P Mär 25, 2012 12:32 am
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas veskioja »

Veel x võimalikest varjantidest,mis juba hulk autusi vedand,kahjuks küll ilma reg.
Pilt
Tahaks sellega ka ühele poole saada
Pilt
Pole minu tehtud,ei saa sellega uhkustada,pean seda väheke sättima ja üleliigsed jubinad eemaldama.Vbl.riputab teise ka korraks kaalu otsa,siin on kasutatud kole paksu seinaga torusi,mis antud momenid oli saada.
tambets
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: T Nov 01, 2011 2:31 pm
Asukoht: Lõuna-Osariik

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas tambets »

Nonii.
Ehituse käigust lisan hiljem. Üldiselt, tänu soovitustele, sai kliirens toodud allapoole. Ca 150mm maast. Aga nüüd üks pilt tõestuseks, et ei kõvatanud :D
Vints sai tehtud keerav - st autodel on pukseerimiskonksud - kust ka vintsid ju külje peal, mitte keskel. Kogemusest vintsiga, mis ei keera - jobutamist on palju. Ehk ka kõrgus vale, kuid hakkab vintsi taldrikut mööda jooksma... Seega endale tegin keerava.
Käis haavlipritsist läbi ja sai värvi selga.
Tegin mõned kinnitused ka juurde (st tk ühele rattale)...

Aga teinekord pikemalt. Täna ____
Pilt
UZIS
Mudder
Postitusi: 87
Liitunud: K Veebr 13, 2008 2:58 pm

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas UZIS »

Kuidas konn õnnestus? Ootan kannatamatult detaile ehitusest, kuna endalgi keerlevad hüppava konna mõtted peas.
Kasutaja avatar
empudogy
Fitting 38"
Postitusi: 385
Liitunud: E Okt 11, 2010 11:42 am
Asukoht: Rakvere

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas empudogy »

On äkki konn vahepeal valmis saanud ja mõni pilt äkki olemas?
Autod:
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
mrorav
Rookie
Postitusi: 1
Liitunud: P Veebr 02, 2014 11:50 am

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas mrorav »

Vaatan ,et teema on vana aga ärataks ellu ,kuidas siis konn väljatuli.On teil jooniseid ka ,tahaks ühe konna ka ise ehitada aja viiteks.Kui paksu ja laia metalli kasutasite.Oma konna ehitusest hakkan siis siia pilte koos mõõtmetega panema.
kiljotiin
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: T Juul 14, 2009 8:55 am
Asukoht: Tartu Haaslava vald

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas kiljotiin »

Tundub tulla huvitav, kuna plaan endal ka üks asi valmis teha. Kuna viimasel ajal läheb seda liigagi palju vaja ja kuskilt pole saada.
tambets
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: T Nov 01, 2011 2:31 pm
Asukoht: Lõuna-Osariik

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitus Postitas tambets »

On ikka mõni pilt olemas:

Selline ta siis sai - esimene pilt peale valmimist, kui asjad käisid haavlipritsist läbi ja värvi alla said:
Pilt

Selline nägi välja pärast komplekteerimist:
Pilt

Tänaseks hetkeks see aparaat enam muidugi nii värske välja ei näe, ning on tehtud ka mõned muudatused, millega pange panin.
Nimelt need esimesed nn ülesõidutõkked said tehtud oluliselt madalamaks, kuna juhtus sõiduautodega, et nende esistanged sinna kinni kippusid jääma. Samuti sai madalamaks tehtud ka veopea asukohta, kuna valmistamisel võtsin konksu kõrguse maast omal hoovil olevalt kolmelt autolt, kuid ilmselgelt olid need liiga kõrged tavalise sõiduautoga võrreldes. Auto kinnitamiseks tegin lisaks 4 kinnituskonksu, kuna autode laius verieerub päris hulga, ja on palju mugavam, kui neid on rohkem...
Samuti vints pole enam see, mis pildil. See ilus 50 eurune vints kõnges ära umbes peale 10ndat auto peale tõmbamist.
Nüüdseks on peal isetehtud vints - mis siiamaani toimib veatult...
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”