läpakale toidet?

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 749
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Postitus Postitas pilgrems »

http://www.tehnoturg.ee/EE/3602/EC87

Endal see isend.
Käivitamisel rakendub küll ülepinge kaitse aga selle vastu kasutan arvutil varjanti et panen ta lihtsalt sleep asendise ja pole probleemi.
Kui arvutil aku ka natukene vastu peab pole probleem aga minu saast töötab üldse ilma akuta.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Moss
Rookie
Postitusi: 9
Liitunud: P Nov 30, 2008 9:58 pm
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Moss »

rommi kirjutas: Pealegi kõlab mõistusevastaselt, et võtad autost 13,5V et teha sellest 220V ja siis uuesti 14-15V.
Kusjuures see on ka veel üks variant mida katsetada. Põhjus, miks inverterist voolu tahtsin võtta, oli, et ehk see silubki ära mingid pingekõikumised - ma ju ei tea, kuidas läppar selle vastu võtab. Ei tahaks veel "dzinni välja lasta", olgugi et hind asjal väike oli. Läppari trafol peal 15V ja 5...6A, akul 10,6V ja 2600mAh. Võibolla ta tõesti jääb elama, kui pinge nendesse piiridesse jääb, ei oska öelda, pole elektroonikas väga tugev käpp.

500kroonise Targusega võiks veel ka proovida, üle selle enam nagu käsi ei tõuse kulutama.
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 749
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Postitus Postitas pilgrems »

Kogemustest võin veel öelda et soovitan soojalt kasuta inverterit ja läpaka orginaal laadiat.
Kunagi viskasin läpakale taha teise arvuti laadija ja GPS(altina Usb) pani täiega pange ehk jooksis kokku(tardus x momendil kusagil ).
Mingi pool päeva jamasin kui suutsin arusaada milles prob , ning vahetades laadiad ära ole jama siini olnud.(laadiatel olid voldid samad aga amperas mõned sajad mA erinevad)

Minu arusaam lladiatest ja läpakatest ning GPS ist on: arvuti+ originaal laadia ja GPS ja töötab :vahet ole miiline inverter või UPS sul seal vahel on.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Kasutaja avatar
säinas
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: T Mär 31, 2009 6:13 pm
Asukoht: Maramaa

Re: läpakale toidet?

Postitus Postitas säinas »

See suvi kärsatasin Soomes läbi 2 300W inverterit ja nüüd ka ühe GPS-i. Invererid olid mõlemad üle- ning alapinge kaitsmega. Esimene läks pärast käivitust kärssama, teist kohta ei tea täpselt, millal tulesi vilgutama hakkas. Viimane nädal siis käivitamise hetkel läinud 2 esitule pirni ja GPS, viimane jäi lihtsalt põlema nagu laualamp (kuniks akut), isegi resetile ei reageerinud. Kümnekonna käivituskatse juures tester ülepinget ei registreerinud.
Inverterid olid otse akult. GPS sigarisüütajast, süüde väljas olekus voolu pole. Esituled kustuvad käivitamise hetkeks. Auto on Volvo V-70 2.5 1999.

Kas võib olla miskit, mis tekitab ülepinget juhuslikult? Või ei pruugi tester piisavalt kiirelt reageerida? Või on mul paranoia?
pimeroolis
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 136
Liitunud: R Juun 18, 2010 12:40 am
Asukoht: üldiselt asfaldil aga miks ka mitte seal kõrval

Re: läpakale toidet?

Postitus Postitas pimeroolis »

No üks kirjutamata ja kirjutatud reeglitest(kas inverteri kasutusjuhendis ei ole kirjas) on, et sellised inverterid ja muud mitte auto omad seadmed peaks käivituse ajaks välja lülitama. Kuna käivituse hetkel või kui täpne olla siis käivituse sellel hetkel kui starter töö lõpetab, siis tekkib suht tugev järsk pingetõusu hetk. Millele reageerivad eriti valusalt inverterid, neid võib ju maakeeli ka pingekordistiteks lugeda. Nende ülepinge kaitse sellisele järsule hetkelisele pingetõusule ei reageeri. Muidugi kontrolli millises pingevahemikus inverter peaks töötama. Samamoodi võivad asjale reageerida ka sigaretisüütajasse lülitatud seadmed. Kui oled tähele pannud siis auto omad seadmed(raadio, jne) lülituvad käivitushetkeks automaatselt välja. Samas sa seda pingetõusu piiki ilmselt testriga ei näe eriti digitaalsega. Kuna see on suht lühike ja tester ei jõua reageerida. Esitulede läbi põlemine ei näita kohe midagi, muidugi kui järjest lühikese aja juuksul põlevad siis tasub hakata asja uurima. No vigane võib muidugi olla mootori ja kere vaheline massjuhe võib selle ka läbi kontrollida, siis lahti kruvida ja vaadada et ei ole oksüdeerunud või katki nätsutand.
Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
Kasutaja avatar
säinas
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: T Mär 31, 2009 6:13 pm
Asukoht: Maramaa

Re:

Postitus Postitas säinas »

Tony kirjutas:kui viicid jamada siis: otsi omale 1 UPS millel akud läbi aga elektroonika terve.
Pane ta tagurpidi tööle ja sul on selline garanteeritud ja silutud 220 autos et vähe pole võimsuse saad siis ka vastavalt UPS'i võimsusele Kui sa tahad aga saada 24v pealt siis võimsamad UPS'd 1kw+ töötavadki 24v peal, paned jälle tagurpidi tööle ja jälle olemas Best Tony
on mul mingi valeteadmine, et arvutiupsid on 24V?
Kasutaja avatar
smtasku
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 111
Liitunud: E Okt 26, 2009 10:32 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: läpakale toidet?

Postitus Postitas smtasku »

Tavalised arvuti UPSid on 12V (1 akuga). On muidugi ka 2 ja 3 jne akudega variante, mis on üldjuhul ühendatud jadamisi ja seega siis 24 või 36V. Rohkem akusid kasutatakse suurema toitevõimsusega UPSides, üldjuhul alates 1000VA.
Viimati muutis smtasku, R Aug 31, 2012 10:48 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
säinas
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: T Mär 31, 2009 6:13 pm
Asukoht: Maramaa

Re: läpakale toidet?

Postitus Postitas säinas »

pimeroolis kirjutas:No üks kirjutamata ja kirjutatud reeglitest(kas inverteri kasutusjuhendis ei ole kirjas) on, et sellised inverterid ja muud mitte auto omad seadmed peaks käivituse ajaks välja lülitama. Kuna käivituse hetkel või kui täpne olla siis käivituse sellel hetkel kui starter töö lõpetab, siis tekkib suht tugev järsk pingetõusu hetk. Millele reageerivad eriti valusalt inverterid, neid võib ju maakeeli ka pingekordistiteks lugeda. Nende ülepinge kaitse sellisele järsule hetkelisele pingetõusule ei reageeri. Muidugi kontrolli millises pingevahemikus inverter peaks töötama. Samamoodi võivad asjale reageerida ka sigaretisüütajasse lülitatud seadmed. Kui oled tähele pannud siis auto omad seadmed(raadio, jne) lülituvad käivitushetkeks automaatselt välja. Samas sa seda pingetõusu piiki ilmselt testriga ei näe eriti digitaalsega. Kuna see on suht lühike ja tester ei jõua reageerida. Esitulede läbi põlemine ei näita kohe midagi, muidugi kui järjest lühikese aja juuksul põlevad siis tasub hakata asja uurima. No vigane võib muidugi olla mootori ja kere vaheline massjuhe võib selle ka läbi kontrollida, siis lahti kruvida ja vaadada et ei ole oksüdeerunud või katki nätsutand.
see on mulle kurb uudis. elu on näidanud, et varem või hiljem unustan midagi välja lülitamata enne käivitamist.
edit: kuigi selle viimase, mis soomest ostsin, juhendist suutsin aru saada, et käivitamine pole probleem.
pimeroolis
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 136
Liitunud: R Juun 18, 2010 12:40 am
Asukoht: üldiselt asfaldil aga miks ka mitte seal kõrval

Re: läpakale toidet?

Postitus Postitas pimeroolis »

No võib olla kirjutatud küll et ei ole probleem. Aga tegelikkuses ikkagi need automaatsed regulaatorid-kaitsmed reageerivad sellisele pikemale sujuvamale ülepingele. Aga selliste järskudele piikidele ei jõua reageerida. Ja kui inverter võib sellise piigiga saada sisendile isegi 12v asemel mingi 50-60V isegi rohkem siis seadmes tekkib mitmekordne pinge muundamine mis ületab kindlasti pinge taluvuse piirid ja jama ongi olemas. Noh mingi pildi annab ehk kunagi sõjaväes kutide naljad... Enamus vene sõjaväemasinatel olemas selline asi nagu massilüliti. Ja kui selline massin käis ja tuled ka põlesid siis vennad käisid ja lülitasid massi välja, noh diisel sellest väljaei sure aga kuna laadimine taga ja akude(loe koormuse ) järsk tagant ära vötmine tekitas analoogse piigi mis lõppes enamuse sisselülitatud lampide ka raadioseadmete läbi kärssamisega. Noh mingine nali see ju oli kui teine kukkus pirne välja vahetama...
Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
Muska71
Fitting 38"
Postitusi: 212
Liitunud: R Dets 29, 2006 2:52 pm
Asukoht: KEILA

Re: läpakale toidet?

Postitus Postitas Muska71 »

Selline junn ju täitsa olemas mis teeb 12v läpaka jaoks sobivaks.Täna soetasin sellise 35€ eest ja toimib.http://www.amazon.com/Rocketfish-RF-BPR ... B002ZVHFEG midagi sarnast.Iga eraldi pistik seal karbis teeb 0,5v täpsusega eraldi pinge.
Kasutaja avatar
säinas
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: T Mär 31, 2009 6:13 pm
Asukoht: Maramaa

Re: läpakale toidet?

Postitus Postitas säinas »

Muska71 kirjutas:Selline junn ju täitsa olemas mis teeb 12v läpaka jaoks sobivaks.Täna soetasin sellise 35€ eest ja toimib.http://www.amazon.com/Rocketfish-RF-BPR ... B002ZVHFEG midagi sarnast.Iga eraldi pistik seal karbis teeb 0,5v täpsusega eraldi pinge.
muarust see teeb 200V-st.

sorry, 220.st
Matu1235
Rookie
Postitusi: 12
Liitunud: K Sept 19, 2012 7:56 am

Re: läpakale toidet?

Postitus Postitas Matu1235 »

Kasulikku elektroonikat leiab ka siit http://yeint.ee/it-multimeedia/toiteallikad-1
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”