Treileri ehitus?
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 771
- Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
- Asukoht: Tallinn
Koorem peab treileril tasakaalus olema! Just nii 50- 80 kg haakekonksule. Ja treila rehvid õige rõhuga ja sillad, rattad otse ja õigesti jooksma. Siis pole mingit probleemi. Tuleb lihtsalt oma treilaga ära harjuda ja maasturile katse-eksituse meetodiga õige tasakaalupunkt ehk auto asukoht treileril leida. Viimasel puudekoristusreisil jõudsime väikest volvot 3-4 korda ringi parkida treileril. Algul oli ka 70 km/h problemaatilne, kui lõpuks õige asendi saavutasime polnud ka 150 km/h midagi ületamatut.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17417
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Kas niiviisi sai hea ?Andrus Michelis kirjutas: Viimasel puudekoristusreisil jõudsime väikest volvot 3-4 korda ringi parkida treileril.

http://www.lahe.net/landy/sillaehitajad ... mage12.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 771
- Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
- Asukoht: Tallinn
See oli juba peale seda kui hea ära oli olnud. Päris hästi oli nii. http://www.lahe.net/landy/sillaehitajad ... mage10.htm
Re: Treileri ehitus?
Ärataks teema uuesti ellu. Kuna lähemas tulevikus läheb tarvis ühte suuremat haagist, siis hakkasin ühte endale ka projekteerima.
Täismassiks jääb 3500 kg ja alla tuleb 2 torsioonsilda.
Et saada haagise võimalikult sujuv järgnemine vedukile, tekkis paar küsimust:
Kui pikk peaks olema tiisel ja kas selle pikkusest sõltub haagise käitumine teel (veokasti pikkuseks on 4500 mm)?
Kui suure vahega peaks asetsema sillad ja kas nad peaks olema veokasti tsentris või veidi nihutatud ette- või tahapoole?
Kas kellelgi on vastuväiteid antud lahenduse kasutamiseks?
http://www.upload.ee/image/2487180/Hoiva.JPG
Täismassiks jääb 3500 kg ja alla tuleb 2 torsioonsilda.
Et saada haagise võimalikult sujuv järgnemine vedukile, tekkis paar küsimust:
Kui pikk peaks olema tiisel ja kas selle pikkusest sõltub haagise käitumine teel (veokasti pikkuseks on 4500 mm)?
Kui suure vahega peaks asetsema sillad ja kas nad peaks olema veokasti tsentris või veidi nihutatud ette- või tahapoole?
Kas kellelgi on vastuväiteid antud lahenduse kasutamiseks?
http://www.upload.ee/image/2487180/Hoiva.JPG
Re: Treileri ehitus?
Võta näidiseks respo 3500 või 2700. Sealt saad mõõdud ja asetuse. Kui huvi ja Tallinna poole satud näitan lahkelt enda treilat. Plate mõõduga 2000 x 5000
Toomas
50 78 244
Toomas
50 78 244
LC 80
Y60 4.2 aastast 1996
Y60 4.2 aastast 1996
Re: Treileri ehitus?
Mina tegin Knotti mõõtudega, päris hea sai. Kataloogi saab siit: http://katalog.knott.de/ 50. lehel on joonis.
Re: Treileri ehitus?
siig kirjutas:Ärataks teema uuesti ellu. Kuna lähemas tulevikus läheb tarvis ühte suuremat haagist, siis hakkasin ühte endale ka projekteerima.
Täismassiks jääb 3500 kg ja alla tuleb 2 torsioonsilda.
Et saada haagise võimalikult sujuv järgnemine vedukile, tekkis paar küsimust:
Kui pikk peaks olema tiisel ja kas selle pikkusest sõltub haagise käitumine teel (veokasti pikkuseks on 4500 mm)?
Kui suure vahega peaks asetsema sillad ja kas nad peaks olema veokasti tsentris või veidi nihutatud ette- või tahapoole?
Kas kellelgi on vastuväiteid antud lahenduse kasutamiseks?
http://www.upload.ee/image/2487180/Hoiva.JPG
Hm, Zubrjonok (väga lühikese ühendusega) järgib täiesti sujuvalt vedava masina liigutusi, hoolimata sellest et väga lühike tiisel on. Tiisli pikkusest sõltub pigem tagurdus-manööverdusmugavus. Aga kui sa mõned viruaalõlled teele paned, siis mõõdan esmaspäeval oma käru üle (ca 4-4,5m, topeltsillad koos torsioonidega. Tühimass - ca 1tonn, kannab 3.5 tonni) Valmistati eestis, 3T puurmasina veoks. Sai mõned aastad piinatud, rattad ei ole vajunud lääpa.
Kui eriti reibas olen, siis teen pildi kah.
PS. sujuv järgitulemine on puhtalt kinni koorma paigutusest. Kui eksid, siis elab koorem taga täiesti oma elu - ränk lappamine, millest saab ajutiselt lahti ainult rängalt pidurdades ja seejärel käik alla ning põhjagaas. Eriti vastik on langustel, halb koorem hakkab seal iseloomu näitama.
Re: Treileri ehitus?
Olen ka seda joonist vaadanud juba.Mina tegin Knotti mõõtudega, päris hea sai. Kataloogi saab siit: http://katalog.knott.de/ 50. lehel on joonis.
Nii palju kui olen erinevaid jooniseid leidnud, siis sildade vaheline keskpunkt asub ~150mm veokasti tsentrist tagapool.
Tiisliga on selline lugu, et mida pikem, seda parem tagurpidi manööverdada. Samas pikem tiisel nõuab rohkem tugevdusi, seega tuleb valida endale sobiv.
Ainuke, millest keegi rääkinud pole, on kahe silla omavaheline kaugus. Jah, jooniselt saan mõõdu küll kätte, aga mis näiteks juhtub, kui ma muudan seda vahemaad pikemaks. Nt 1m (üldjuhul jääb see vahemaa 700mm kanti)?
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 136
- Liitunud: R Juun 18, 2010 12:40 am
- Asukoht: üldiselt asfaldil aga miks ka mitte seal kõrval
Re: Treileri ehitus?
...koorem muutub stabiilsemaks pikisuunas, raskemaks muutub manööverdamine. Käru hakkab ilmselt rohkem autut juhatama, eriti raske koormaga. Ja sildade asukoha suhe peab jääma ikka koormusega vedava auto suunas, muidu on sama asi kui valesti laetud koorem... käru juhatab autot, mitte vastupidi. Tiisli pikkus mõjutab ka kindlasti edaspidi sõitu, pikema tiisliga sõitmine tunduvalt stabiilsem aga miinuseks see et käru hakkab kurvides rohkem lõikama. Sama asi ka tagurdades pikema tiisliga nõub rohkem ruumi eriti kitsasse kohta tagurdades kuhu peab väikse nurga all keerama.siig kirjutas:Olen ka seda joonist vaadanud juba.Mina tegin Knotti mõõtudega, päris hea sai. Kataloogi saab siit: http://katalog.knott.de/ 50. lehel on joonis.
Nii palju kui olen erinevaid jooniseid leidnud, siis sildade vaheline keskpunkt asub ~150mm veokasti tsentrist tagapool.
Tiisliga on selline lugu, et mida pikem, seda parem tagurpidi manööverdada. Samas pikem tiisel nõuab rohkem tugevdusi, seega tuleb valida endale sobiv.
Ainuke, millest keegi rääkinud pole, on kahe silla omavaheline kaugus. Jah, jooniselt saan mõõdu küll kätte, aga mis näiteks juhtub, kui ma muudan seda vahemaad pikemaks. Nt 1m (üldjuhul jääb see vahemaa 700mm kanti)?
Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"