Treileri ehitus?

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Koorem peab treileril tasakaalus olema! Just nii 50- 80 kg haakekonksule. Ja treila rehvid õige rõhuga ja sillad, rattad otse ja õigesti jooksma. Siis pole mingit probleemi. Tuleb lihtsalt oma treilaga ära harjuda ja maasturile katse-eksituse meetodiga õige tasakaalupunkt ehk auto asukoht treileril leida. Viimasel puudekoristusreisil jõudsime väikest volvot 3-4 korda ringi parkida treileril. Algul oli ka 70 km/h problemaatilne, kui lõpuks õige asendi saavutasime polnud ka 150 km/h midagi ületamatut.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Andrus Michelis kirjutas: Viimasel puudekoristusreisil jõudsime väikest volvot 3-4 korda ringi parkida treileril.
Kas niiviisi sai hea ? :twisted:
http://www.lahe.net/landy/sillaehitajad ... mage12.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Postitus Postitas heeringas »

Väga hea :D , parkimiseks.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andrus Michelis »

See oli juba peale seda kui hea ära oli olnud. Päris hästi oli nii. http://www.lahe.net/landy/sillaehitajad ... mage10.htm
WOLF
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: R Okt 08, 2004 12:31 pm

Postitus Postitas WOLF »

Treila huvilised, mul Tallinna külje all kaks treilat sesab.Üks täismassiga 2,8 või 3,0 tonni , teisel oli vist 1,5t või 2tonni.Suurem treila 15000.- ja väiksem 14000.-+km. 56220606
Kasutaja avatar
leek
Fitting 44"
Postitusi: 492
Liitunud: E Apr 04, 2005 12:01 pm
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas leek »

usun,et teema aktuaalne veel ja küsiks,ega kellelgi treila jooniseid pole kuskil netis silma jäänud või keegi omab jooniseid?
GC
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Postitus Postitas GC »

Võiks ju tuletada kui kuidagi selle mulle ahvatlevaks teed!
Kunagi neid ehitatud küll ja rohkem.
Aga korraliku treileri (1,8mx4,0m, kv. 2000 kg, piduritega, 2-teljega) omahind ma arvan kuskil 30 000... 40 000 EEk-i kandis.
gaz fs 1
Kasutaja avatar
leek
Fitting 44"
Postitusi: 492
Liitunud: E Apr 04, 2005 12:01 pm
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas leek »

paistab,et üks kodanik on ärakoollend,äkki teised oskavad midagi tarka öelda!
AGA RAHAKUMMARDAJAID ON IGAL POOL!
GC
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Postitus Postitas GC »

Kui mind pead silmas, siis ei ole!
Jube kiire aeg on ja ps-i ei õnnestu mul saata.
Kui tõsine huvi on, siis võib edasi mõelda.
Hetkel on mul need joonised ainult peakolus.
Paberile saamisega läheb mõni tund aega ja seda ma lihtsalt tegemise pärast ette ei võtaks.
gaz fs 1
Kasutaja avatar
siig
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: T Mär 09, 2010 12:03 pm
Asukoht: Pärnumaa

Re: Treileri ehitus?

Postitus Postitas siig »

Ärataks teema uuesti ellu. Kuna lähemas tulevikus läheb tarvis ühte suuremat haagist, siis hakkasin ühte endale ka projekteerima.
Täismassiks jääb 3500 kg ja alla tuleb 2 torsioonsilda.

Et saada haagise võimalikult sujuv järgnemine vedukile, tekkis paar küsimust:

Kui pikk peaks olema tiisel ja kas selle pikkusest sõltub haagise käitumine teel (veokasti pikkuseks on 4500 mm)?
Kui suure vahega peaks asetsema sillad ja kas nad peaks olema veokasti tsentris või veidi nihutatud ette- või tahapoole?



Kas kellelgi on vastuväiteid antud lahenduse kasutamiseks?

http://www.upload.ee/image/2487180/Hoiva.JPG
tommy56
Fitting 38"
Postitusi: 222
Liitunud: R Nov 09, 2007 8:43 am
Asukoht: tallinn, saku

Re: Treileri ehitus?

Postitus Postitas tommy56 »

Võta näidiseks respo 3500 või 2700. Sealt saad mõõdud ja asetuse. Kui huvi ja Tallinna poole satud näitan lahkelt enda treilat. Plate mõõduga 2000 x 5000


Toomas
50 78 244
LC 80
Y60 4.2 aastast 1996
tarko
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: N Juun 12, 2008 2:38 pm

Re: Treileri ehitus?

Postitus Postitas tarko »

Mina tegin Knotti mõõtudega, päris hea sai. Kataloogi saab siit: http://katalog.knott.de/ 50. lehel on joonis.
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1019
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Re: Treileri ehitus?

Postitus Postitas mart77 »

siig kirjutas:Ärataks teema uuesti ellu. Kuna lähemas tulevikus läheb tarvis ühte suuremat haagist, siis hakkasin ühte endale ka projekteerima.
Täismassiks jääb 3500 kg ja alla tuleb 2 torsioonsilda.

Et saada haagise võimalikult sujuv järgnemine vedukile, tekkis paar küsimust:

Kui pikk peaks olema tiisel ja kas selle pikkusest sõltub haagise käitumine teel (veokasti pikkuseks on 4500 mm)?
Kui suure vahega peaks asetsema sillad ja kas nad peaks olema veokasti tsentris või veidi nihutatud ette- või tahapoole?



Kas kellelgi on vastuväiteid antud lahenduse kasutamiseks?

http://www.upload.ee/image/2487180/Hoiva.JPG

Hm, Zubrjonok (väga lühikese ühendusega) järgib täiesti sujuvalt vedava masina liigutusi, hoolimata sellest et väga lühike tiisel on. Tiisli pikkusest sõltub pigem tagurdus-manööverdusmugavus. Aga kui sa mõned viruaalõlled teele paned, siis mõõdan esmaspäeval oma käru üle (ca 4-4,5m, topeltsillad koos torsioonidega. Tühimass - ca 1tonn, kannab 3.5 tonni) Valmistati eestis, 3T puurmasina veoks. Sai mõned aastad piinatud, rattad ei ole vajunud lääpa.
Kui eriti reibas olen, siis teen pildi kah.

PS. sujuv järgitulemine on puhtalt kinni koorma paigutusest. Kui eksid, siis elab koorem taga täiesti oma elu - ränk lappamine, millest saab ajutiselt lahti ainult rängalt pidurdades ja seejärel käik alla ning põhjagaas. Eriti vastik on langustel, halb koorem hakkab seal iseloomu näitama.
Kasutaja avatar
siig
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: T Mär 09, 2010 12:03 pm
Asukoht: Pärnumaa

Re: Treileri ehitus?

Postitus Postitas siig »

Mina tegin Knotti mõõtudega, päris hea sai. Kataloogi saab siit: http://katalog.knott.de/ 50. lehel on joonis.
Olen ka seda joonist vaadanud juba.

Nii palju kui olen erinevaid jooniseid leidnud, siis sildade vaheline keskpunkt asub ~150mm veokasti tsentrist tagapool.
Tiisliga on selline lugu, et mida pikem, seda parem tagurpidi manööverdada. Samas pikem tiisel nõuab rohkem tugevdusi, seega tuleb valida endale sobiv.

Ainuke, millest keegi rääkinud pole, on kahe silla omavaheline kaugus. Jah, jooniselt saan mõõdu küll kätte, aga mis näiteks juhtub, kui ma muudan seda vahemaad pikemaks. Nt 1m (üldjuhul jääb see vahemaa 700mm kanti)?
pimeroolis
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 136
Liitunud: R Juun 18, 2010 12:40 am
Asukoht: üldiselt asfaldil aga miks ka mitte seal kõrval

Re: Treileri ehitus?

Postitus Postitas pimeroolis »

siig kirjutas:
Mina tegin Knotti mõõtudega, päris hea sai. Kataloogi saab siit: http://katalog.knott.de/ 50. lehel on joonis.
Olen ka seda joonist vaadanud juba.

Nii palju kui olen erinevaid jooniseid leidnud, siis sildade vaheline keskpunkt asub ~150mm veokasti tsentrist tagapool.
Tiisliga on selline lugu, et mida pikem, seda parem tagurpidi manööverdada. Samas pikem tiisel nõuab rohkem tugevdusi, seega tuleb valida endale sobiv.

Ainuke, millest keegi rääkinud pole, on kahe silla omavaheline kaugus. Jah, jooniselt saan mõõdu küll kätte, aga mis näiteks juhtub, kui ma muudan seda vahemaad pikemaks. Nt 1m (üldjuhul jääb see vahemaa 700mm kanti)?
...koorem muutub stabiilsemaks pikisuunas, raskemaks muutub manööverdamine. Käru hakkab ilmselt rohkem autut juhatama, eriti raske koormaga. Ja sildade asukoha suhe peab jääma ikka koormusega vedava auto suunas, muidu on sama asi kui valesti laetud koorem... käru juhatab autot, mitte vastupidi. Tiisli pikkus mõjutab ka kindlasti edaspidi sõitu, pikema tiisliga sõitmine tunduvalt stabiilsem aga miinuseks see et käru hakkab kurvides rohkem lõikama. Sama asi ka tagurdades pikema tiisliga nõub rohkem ruumi eriti kitsasse kohta tagurdades kuhu peab väikse nurga all keerama.
Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”