"Konnaga" pukseerimine

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Konnaga" pukseerimine

Postitus Postitas tarmo »

Ise küsid, ise vastad. Pukseerimine ju. Sama teema, kui pukseerida seda raami jäiga ühenduslüliga.
Ma väga ei põeks ja veaks ära, kui ikka vaja on :)
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Re: "Konnaga" pukseerimine

Postitus Postitas MeelisV »

olen aru saanud, et kui kindlustust ei ole ei tohi ka pukseerida vaid siis on ainult treila.
ehk iga auto mis veereb mööda teed kasvõi ühe rattaga osaleb liikluses ja peab omama kindlustust.
ülevaatus ei olnud oluline.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17427
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: "Konnaga" pukseerimine

Postitus Postitas Landy »

Minu puhul pole tegemist ju tehnilises mõttes autoga. See ratstega raam pole kunagi Eestis arvel olnud. Pmst võiks kehtida ju nn. kompressori/tõstuki veo reegel.
Hea oleks mudugi ärakäivad tuled paigaldada. sellele taha.

Kui pollarile ei meeldi, kuvitav kui valusa laksu saab?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Re: "Konnaga" pukseerimine

Postitus Postitas MeelisV »

kunagi oli asi nii

5. peatükk

Eriveosena veetava pukseeritava seadme vedu



§25. Üldnõuded eriveosena veetava pukseeritava seadme veol

(1) Eriveosena veetava pukseeritava seadme, milleks võib olla bituumenikatel, soojak, kompressor, tõstuk jm (edaspidi pukseeritav veos), veol ei tohi suurim kiirus ületada 25 km/h.

(2) Pukseeritava veose tegelik mass ei tohi ületada veduki(-te) tegelikku massi ja korraga ei tohi vedada rohkem kui ühte pukseeritavat veost.

§26. Pukseeritava veose varustus

Pukseeritav veos peab olema varustatud piduritulede, tagumiste suuna- ja ääretulede laternatega, haagise tagumiste punaste võrdkülgsete kolmnurksete helkuritega ning aeglase sõiduki ja kiiruse piirangu (25 km/h) tunnusmärkidega.

§27. Haakeseadis

Haakeseadis peab vastama «Liiklusseaduse» § 13 lõike 3 alusel teede- ja sideministri poolt kehtestatud nõuetele. Võib kasutada konksu ja silmusega haakeseadist, kui veduki konksu ristlõike läbimõõt on 50 –1 mm või haagise tiisli veosilmuse sisemõõde on 90 ± 1 mm, silmuse ristlõike läbimõõt on 45–1 mm ja tööpindade kulumine ei ületa 1,0 mm. Kõik haakeseadised, välja arvatud isepidurduvad, peavad olema dubleeritud julgestuskettide või -trossidega.

§28. Pukseeritava veose tehniline seisukord

Pukseeritava veose tehniline seisukord peab vastama valmistaja nõuetele.


hetkel see määrus ei kehti ja järgmises redaktsioonis sellist asja ei leia

on küll kirjas

3) Eriveosena veetav pukseeritav seade on veduki haakes järelveetav või ees tõugatav mehhanism, konstruktsioon, ehitis või muu seadis, mis ei kuulu riiklikule registreerimisele;

aga rohkem viiteid ei leia

ise võib edasi otsida sellest viitest
https://www.riigiteataja.ee/akt/994653
mille uuem vers. on järgmine
https://www.riigiteataja.ee/akt/13275753

ehk on abiks

arvan, et kui tuled viled on küljes ja töötavad ning kiirus on 25km/h siis ei tohiks palju pahandust olla viidates vanale määrusele, et nii oli kirjas ja sina uusi norme veel ei tea :mrgreen:
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”