Küsimus hüdro süsteemi kohta
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
- nymmik
- Rock Crawler
- Postitusi: 821
- Liitunud: N Veebr 23, 2006 12:57 pm
- Asukoht: Hüüru Tel.56357444
- Kontakt:
Hüdro süsteem
Peas käivad mõtted lumesahk ette panna ning liigutama panna silindriga mitte vintsiga. Nimelt kas keegi on proovinud hüdrosüsteemi teha mingist roolivõimendi pumbast? Või on mingeid spets elektrimootoriga pumpasid saada?
Grandpa's Garage https://www.facebook.com/GrandpasGarage
VW Amarok
Mazda RX8 2003
ZAZ965
Olnud traktorid Jeep WK 2007 3.0CRD / ZJ-5,2V8 / WJ-2,8CRD / NissanKingCab-3.0V6
VW Amarok
Mazda RX8 2003
ZAZ965
Olnud traktorid Jeep WK 2007 3.0CRD / ZJ-5,2V8 / WJ-2,8CRD / NissanKingCab-3.0V6
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- nymmik
- Rock Crawler
- Postitusi: 821
- Liitunud: N Veebr 23, 2006 12:57 pm
- Asukoht: Hüüru Tel.56357444
- Kontakt:
Tänud, jälle tükimaad targem.
Grandpa's Garage https://www.facebook.com/GrandpasGarage
VW Amarok
Mazda RX8 2003
ZAZ965
Olnud traktorid Jeep WK 2007 3.0CRD / ZJ-5,2V8 / WJ-2,8CRD / NissanKingCab-3.0V6
VW Amarok
Mazda RX8 2003
ZAZ965
Olnud traktorid Jeep WK 2007 3.0CRD / ZJ-5,2V8 / WJ-2,8CRD / NissanKingCab-3.0V6
Kõige parem saha liigutamiseks on mõne väiksema tagaluuktõstuki hüdroajam (kast, milles on el. ajamiga hüdropump, väike õlipaak ja vajalikud klapid) ja juhtpult.
Siis pole muud kui hüdraulilised ühendused ja lund lükkama.
Probleemiks on selle asja kõrge hind uuena ja kasutatuna neid eriti vist ei liigu.
Kõike seda saab ka ise ehitada, aga siis peavad kättesaadavad olema treimistööd ja hüdraulikaalased teadmised.
Siis pole muud kui hüdraulilised ühendused ja lund lükkama.
Probleemiks on selle asja kõrge hind uuena ja kasutatuna neid eriti vist ei liigu.
Kõike seda saab ka ise ehitada, aga siis peavad kättesaadavad olema treimistööd ja hüdraulikaalased teadmised.
gaz fs 1
ValeGC kirjutas:Kõige parem saha liigutamiseks on mõne väiksema tagaluuktõstuki hüdroajam (kast, milles on el. ajamiga hüdropump, väike õlipaak ja vajalikud klapid) ja juhtpult.
Siis pole muud kui hüdraulilised ühendused ja lund lükkama.
Probleemiks on selle asja kõrge hind uuena ja kasutatuna neid eriti vist ei liigu.
Kõike seda saab ka ise ehitada, aga siis peavad kättesaadavad olema treimistööd ja hüdraulikaalased teadmised.

Tagaluuk tõstuki hüdro on ühepoolne (enamus) s.t. üles tõstab ,alla vajub. Paremini sobib aga sillatõste hüdro, see töötab kahtepidi. Aga valdavalt on need 24v.
Õige. Aga oled sa lund lükanud? Õige nurga all olev sahk peabki olema maas ainult oma raskusega, ehk kui sa saha peaksid alla suruma ja siis lund lükkama, näed hirmsat vatti. Küll tõusevad esimesed rattad õhku ja masin ei jaksa enam lükata ja/või on juhitamatu, küll jääb osa lund maast lükkamata.Ainuke koht, kus mõlemapoolselt töötavast silindrist kasu oleks, on kinnisõidetud lume lükkamine, seal aga jääb maasturil raskust väheks (või siis on sahk meeter lai)heeringas kirjutas:ValeGC kirjutas:Kõige parem saha liigutamiseks on mõne väiksema tagaluuktõstuki hüdroajam (kast, milles on el. ajamiga hüdropump, väike õlipaak ja vajalikud klapid) ja juhtpult.
Siis pole muud kui hüdraulilised ühendused ja lund lükkama.
Probleemiks on selle asja kõrge hind uuena ja kasutatuna neid eriti vist ei liigu.
Kõike seda saab ka ise ehitada, aga siis peavad kättesaadavad olema treimistööd ja hüdraulikaalased teadmised.
Tagaluuk tõstuki hüdro on ühepoolne (enamus) s.t. üles tõstab ,alla vajub. Paremini sobib aga sillatõste hüdro, see töötab kahtepidi. Aga valdavalt on need 24v.

boob@endine.lumetõrjuja
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2479
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Toetan Boobi. Lund tuleb niikuinii lükata "ujuva" sahaga, et maapidnda kopeeritaks. Muidu tekivad eelkirjeldatud probleemid juhitavuse ja töö kvaliteediga.
Iseenesest võiks muidugi RV-pumbaga asja ajada, kuid siis peab olema väike silinder, kuna pumba tootlikkus kipub nadivõitu olema. Lisaks on vaja jaoturit, mis pole ka just odav. Või väike, kui Vene traktoritehnika peale minna --> raske maasturile mahutada.
Loll küsimus: miks vintsiga variant ei sobi?
Uue hüdrosüsteemi hinda ma ei oska isegi arvata, oskab siin keegi pakkuda? 35 kEEK? 50 kEEK?
Iseenesest võiks muidugi RV-pumbaga asja ajada, kuid siis peab olema väike silinder, kuna pumba tootlikkus kipub nadivõitu olema. Lisaks on vaja jaoturit, mis pole ka just odav. Või väike, kui Vene traktoritehnika peale minna --> raske maasturile mahutada.


Uue hüdrosüsteemi hinda ma ei oska isegi arvata, oskab siin keegi pakkuda? 35 kEEK? 50 kEEK?
lammutustes sillatõste ja tagaluugimehhanisme piisavalt saada. Hinnad 2-5000. Tagaluugimehhanisme on ka 12V pealt, eriti peaks sobima kaubikute mad, sest suuremate luukide ajami võimusust on selgelt liiast. /1,5tn tõstet, väga väikese nurga all sama sillatõstega/. el. süsteemid peaks olema imelihtsad, neile kes vintsidega tegelenud.
Uuematel tagaluuktõstukitel luugi üles -alla liigutamine ühepoolse silindriga, mis sobib sahale samaks operatsiooniks ja luugi pööramine on kahepoolse silindriga, mis sobib siis saha pööramiseks.
Hüraulika eeliseks on hea töökindlus, suht väike hooldamise vajadus, ja komponentide väikesed mõõtmed ülekantavate võimsuste suhtes. Aga jah, hind sunnib tihti muid lahendusi otsima.
Samas kui ise see tagaluuktõstuki mehhanism aretada, tuleks hind ehk kuskile 10...12K EEK-i kanti.
Kunagi sai tehtud miniatuurne komplekt, kus ajami mootoriks oli mingi auto abs-piduri mootor (romulast 300.-), õlipumbaks katla etteandepump (poest ca 500 EEK-i). Kuna rõhud olid väga väikesed (10 bar-i) sai hakkama odavamate suruõhu klappidega. Õlipaagiks piisas Lada piduriõli paagist, mis asus otse hüdrosilindri küljes.
Ja tõstis see asi väikest ATV lumesahka.
Edu leiutamisel!
Hüraulika eeliseks on hea töökindlus, suht väike hooldamise vajadus, ja komponentide väikesed mõõtmed ülekantavate võimsuste suhtes. Aga jah, hind sunnib tihti muid lahendusi otsima.
Samas kui ise see tagaluuktõstuki mehhanism aretada, tuleks hind ehk kuskile 10...12K EEK-i kanti.
Kunagi sai tehtud miniatuurne komplekt, kus ajami mootoriks oli mingi auto abs-piduri mootor (romulast 300.-), õlipumbaks katla etteandepump (poest ca 500 EEK-i). Kuna rõhud olid väga väikesed (10 bar-i) sai hakkama odavamate suruõhu klappidega. Õlipaagiks piisas Lada piduriõli paagist, mis asus otse hüdrosilindri küljes.
Ja tõstis see asi väikest ATV lumesahka.
Edu leiutamisel!
gaz fs 1
- nymmik
- Rock Crawler
- Postitusi: 821
- Liitunud: N Veebr 23, 2006 12:57 pm
- Asukoht: Hüüru Tel.56357444
- Kontakt:
Hüdrosüsteemi eelistan selleks et tundub mugavam ja töökindlam. Enamus asju oleks vanadest varudest võtta v.a. just õlipump. On olemas vene NS pumpasid aga nagu siin lugesin siis need ei kesta rihmaratta otsas.
Hetkel vaja leida töökoda kes saha valmis teeks, saha kinnituste ja muuga saaks ise hakkama.
Hetkel vaja leida töökoda kes saha valmis teeks, saha kinnituste ja muuga saaks ise hakkama.
Grandpa's Garage https://www.facebook.com/GrandpasGarage
VW Amarok
Mazda RX8 2003
ZAZ965
Olnud traktorid Jeep WK 2007 3.0CRD / ZJ-5,2V8 / WJ-2,8CRD / NissanKingCab-3.0V6
VW Amarok
Mazda RX8 2003
ZAZ965
Olnud traktorid Jeep WK 2007 3.0CRD / ZJ-5,2V8 / WJ-2,8CRD / NissanKingCab-3.0V6
Nagu pildilt näha on tera lumine,järelikult olen lükanud ja ikka oma mitu talve. Probleeme ei ole. Mul lumelükkamisel ei tõuse küll midagiboob kirjutas:Õige. Aga oled sa lund lükanud? Õige nurga all olev sahk peabki olema maas ainult oma raskusega, ehk kui sa saha peaksid alla suruma ja siis lund lükkama, näed hirmsat vatti. Küll tõusevad esimesed rattad õhku ja masin ei jaksa enam lükata ja/või on juhitamatu, küll jääb osa lund maast lükkamata.Ainuke koht, kus mõlemapoolselt töötavast silindrist kasu oleks, on kinnisõidetud lume lükkamine, seal aga jääb maasturil raskust väheks (või siis on sahk meeter lai)heeringas kirjutas:ValeGC kirjutas:Kõige parem saha liigutamiseks on mõne väiksema tagaluuktõstuki hüdroajam (kast, milles on el. ajamiga hüdropump, väike õlipaak ja vajalikud klapid) ja juhtpult.
Siis pole muud kui hüdraulilised ühendused ja lund lükkama.
Probleemiks on selle asja kõrge hind uuena ja kasutatuna neid eriti vist ei liigu.
Kõike seda saab ka ise ehitada, aga siis peavad kättesaadavad olema treimistööd ja hüdraulikaalased teadmised.
Tagaluuk tõstuki hüdro on ühepoolne (enamus) s.t. üles tõstab ,alla vajub. Paremini sobib aga sillatõste hüdro, see töötab kahtepidi. Aga valdavalt on need 24v.![]()
boob@endine.lumetõrjuja
Se et tera peab ujma - no ma ei tea kuidas siis sile tee tuleb.
Aga kui vatti hirmsasti näed, siis tuleb kas tera väiksem teha või hobuseid juurde saada.

Küsimus hüdro süsteemi kohta
Paigaldasin oma Toyotale lumesaha. Sellel on kaks silindrit, üks üles-alla liigutamiseks ja teine nurga muutmiseks. Silinder mis üles-alla liigutab on ühesuunaline - tõsta saab, alla vajub inertsiga ja nurka muutev kahesuunaline. Hüdro on võetud roolisüsteemist (paigaldasin ka suurema paisupaagi) ja saha reguleerimiseks on salongis juhtkangid. Ainuke aga roolisüsteemist võtmisel on see et kui üles-alla tõstmisel on silinder vabas asendis siis rooli liigutades tõstab ta sahka ka üles. See on aga teatud tingimustes väga mugav. Nüüd aga siis murest.
Alguses oli kõik tore aga nüüd on ilmnenud üks kehv viga. Nimelt pärast mõnda aega tööd ei saa enam sahka üles tõsta. Kang muutub jäigaks ja ei tõsta enam. Kui auto seisab mõnda aega siis hakkab jälle korraks tööle. Samas nurka muutev kang töötab kogu aeg! Reeglina lükkan lund nii, et sahk on vabas asendis. Olen üritanud mõelda milles viga on aga pole siiani viga leidnud. Kas kellegil on kogemust mis viga võiks olla?
Täpsustuseks veel jagaja kohta. Sellel on kaks kangi:
1. nurka muutev on kolme asendiga - keskmine asend, ja vasakule-paremale liigutamise asend.
2. üles-alla liigutamise kangil on samuti kolm asendit - tõsteasend kus kangi tuleb all hoida, keskmine asend kus saha kõrgus on fikseeritud ja vaba asend kus sahk jägib teepinda (see on samuti asend kus kang ise püsib).
Alguses oli kõik tore aga nüüd on ilmnenud üks kehv viga. Nimelt pärast mõnda aega tööd ei saa enam sahka üles tõsta. Kang muutub jäigaks ja ei tõsta enam. Kui auto seisab mõnda aega siis hakkab jälle korraks tööle. Samas nurka muutev kang töötab kogu aeg! Reeglina lükkan lund nii, et sahk on vabas asendis. Olen üritanud mõelda milles viga on aga pole siiani viga leidnud. Kas kellegil on kogemust mis viga võiks olla?
Täpsustuseks veel jagaja kohta. Sellel on kaks kangi:
1. nurka muutev on kolme asendiga - keskmine asend, ja vasakule-paremale liigutamise asend.
2. üles-alla liigutamise kangil on samuti kolm asendit - tõsteasend kus kangi tuleb all hoida, keskmine asend kus saha kõrgus on fikseeritud ja vaba asend kus sahk jägib teepinda (see on samuti asend kus kang ise püsib).
Land Cruiser HJ61, Old Man Emu tõstesari
Yokohama M/T, Meh.vints, Lumesahk
Yokohama M/T, Meh.vints, Lumesahk
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1807
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Seda juhtub siis, kui jagajal tekivad sisepinged. Soojenemisel pinged tänu soojuspaisumisele suurenevad ja siiber kiilub kinni. Eriti sagedasti juhtub seda sektsioonjagajatel.
Kui Sul on sektsioonjagaja, siis aitab tavaliselt jagajat kooshoidvate poltide pingusega mängimine. Lase poldid veidi lõdvemaks ja pinguta ükshaaval uuesti, vajadusel erineva tugevusega.
Kui see ei aita või kui Sul on monoblokkjagaja, proovi mängida kinnituspoltide pingusega. Võibolla võtab sealt mingi pinge sisse.
Ja kui abi ikka ei ole, on lugu tõsisem - siis on jagajal mingi sisemine vigastus, mis soojaga mõjuma hakkab. Sel juhul tuleb juba spetsialisti abi otsida.
Kui Sul on sektsioonjagaja, siis aitab tavaliselt jagajat kooshoidvate poltide pingusega mängimine. Lase poldid veidi lõdvemaks ja pinguta ükshaaval uuesti, vajadusel erineva tugevusega.
Kui see ei aita või kui Sul on monoblokkjagaja, proovi mängida kinnituspoltide pingusega. Võibolla võtab sealt mingi pinge sisse.
Ja kui abi ikka ei ole, on lugu tõsisem - siis on jagajal mingi sisemine vigastus, mis soojaga mõjuma hakkab. Sel juhul tuleb juba spetsialisti abi otsida.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
56 486769, isakene@gmail.com