Haagise ehitus ?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas MeelisV »

kunagi oli plaanis haagis tuua poolast
sellel lehel olid siis hinnad vägagi normaalsemad kui meil - täna ei arvutanud mis vahe tuleb

http://www.rydwan.net/plj.html

ja sinna ei pea spets sõitma - keegi teab ikka kedagi kes parasjagu saksast tuleb ja asja sabasse võtab.
TanelV
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 31, 2012 12:27 pm

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas TanelV »

See poola leht on küll päris asjalik , uurin kuidas seal hinnapoliitika .
Tänud :hail
Kasutaja avatar
Jopinto
Fitting 44"
Postitusi: 407
Liitunud: K Juul 20, 2011 10:49 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas Jopinto »

Võtsin poest Respo 3x1,5m kastiga, ühe teljega ja maksin 700 eur. Olen kokkupuutunud teiste tootjatega ka ja vahe on suur. Kerghaagistel lubatud vedada 550kg, olen ise sõitnud tonn + kg ja väga erineval maastikul ja super vastupidav asjandus. Libedaga jookseb uskumatult ilusti järgi, sattusin vedama mootorsaani ühe tiki ga, mis oli veits väiksem ja see tahtis esimeses kurvis autost mööda minna, jalg hakkas sellepale värisema :oops:
Kärul vahetanud aastaga ainult pistikut ja see läks katki oma lollusest. Bauhausi jms kärud oleks juba ammu laiali vajunud sellise koormuse all. Tikid on meil firmas väga kortsus ja lääpas.

Parem leia see 100-200 eur raha juurde ja osta üks korralik asi, mida ei pea hiljem kahetsema. Kindlasti tee endale selgeks, milleks haagist tahad. Kui lähed ostu teed siis võta ise müüaga ühendust ja ütle, et sul on niipalju raha ja tahad sellist asja ja küsi, kas saavad midagi sobilikku sulle pakkuda 8)

Läks veits ülistamiseks aga ma tõesti ei ole Respode müüja ega ka nendega seotud rohkem, kui üks väga rahulolev klient :8ball:
Uued rehvid ja veljed Rehviparadiis.eu ;)
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas ibra »

Jopinto kirjutas:Võtsin poest Respo 3x1,5m kastiga, ühe teljega ja maksin 700 eur. Olen kokkupuutunud teiste tootjatega ka ja vahe on suur. Kerghaagistel lubatud vedada 550kg, olen ise sõitnud tonn + kg ja väga erineval maastikul ja super vastupidav asjandus. Libedaga jookseb uskumatult ilusti järgi, sattusin vedama mootorsaani ühe tiki ga, mis oli veits väiksem ja see tahtis esimeses kurvis autost mööda minna, jalg hakkas sellepale värisema :oops:
Kärul vahetanud aastaga ainult pistikut ja see läks katki oma lollusest. Bauhausi jms kärud oleks juba ammu laiali vajunud sellise koormuse all. Tikid on meil firmas väga kortsus ja lääpas.

Parem leia see 100-200 eur raha juurde ja osta üks korralik asi, mida ei pea hiljem kahetsema. Kindlasti tee endale selgeks, milleks haagist tahad. Kui lähed ostu teed siis võta ise müüaga ühendust ja ütle, et sul on niipalju raha ja tahad sellist asja ja küsi, kas saavad midagi sobilikku sulle pakkuda 8)

Läks veits ülistamiseks aga ma tõesti ei ole Respode müüja ega ka nendega seotud rohkem, kui üks väga rahulolev klient :8ball:
3x1,5m kastiga sa poest 700 € eest kindlasti ei saa.Sa võisid saada mingi väiksema polt- ja neetühendustega haagise. Seda pole mõtet kiita ja oleksid pidanud võtma ikka keevisraamiga.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas v6sa »

Jopinto kirjutas: ...
Kerghaagistel lubatud vedada 550kg, olen ise sõitnud tonn + kg ja väga erineval maastikul ja super vastupidav asjandus.
...

Ei pea päris paika... :?

1) Lubatud kandevõime on 750 kg miinus tühikaal. Minu keevisraamiga Respo 271 kaalub 200 kg ja evib kasti mõõtudega 1,25x2,65. Seega on kandevõime 550 kg;
2) Respo 300 1,5x3 kaalub tühjalt 270 kg, seega on lubatud mass 750-270=480 kg;
3) haagise ülekoormatavus näitab vaid tugevusvaru. Mis samas on õhku vedades ja tühjalt sõites "mõttetu" raud...;
4) kerghaagistega maastikul murdmine lõpeb varem või hiljem tõsise purunemisega. Teelt väljas peab ettevaatlikult toimetama - tean seda omast käest. T-16 ei tunnegi, kui kännu taha jäänud haagise tagatala väändumisel tagatuli kildudeks plahvatab... :floff ;
5) poldikärul pole häda midagi, kui pole plaanis pidevalt maksimaalseid koormaid vedada ja teadlikult ülekoormaid tekitada. Kuigi, keevitatud raam on igal juhul minusugusele ignorantkasutajale vastupidavam. Samas on poldikärul lihtsam purunendud detaile vahetada.

Mis iseehitamisse puutub, siis praegu "tasub" ise teha vaid kahel juhul:
1) tahetakse eriomadustega haagist, mida poeletilt mõistliku hinna/kaalu/mõõtudega ei saa;
2) on olemas kas "väikest remonti" vajav toorik või on rauaväänamine üldse puhkuse eest.

Mul on läbi aastate järel jooksnud erinevaid haagiseid. Praegu pean parimaks hoopis Kernu Kärukeskuse Farmi Pro omasid - jooksevad kergelt ja ei hüppa ka tühjalt. Minu enda Respo kipub tühjalt hüppama ja nõuab talvel libedal naastrehve - muidu jookseb lamellrehvidega pereuniversaali järelt kohe metsa. Naastud annavad pea võrdse pidamise ja ei pea haagise pärast eraldi jalga väristama.

Nelja rattaga kerghaagistel (kahetlejelistel) ma mõtet ei näe - niigi napp kandevõime kahaneb veelgi ja ebatasasel teel on iga konarus topelt tunda. Samas, tühjalt on jaksitumal inimesel neid kergem veeretada ja teatud auke on koormaga sõites tõesti vähem tunda.

Suure kandevõimega haagised ja treilerid on teine teema - juba mõistliku hinnaga rehvide kandevõime tõttu.
Viimati muutis v6sa, T Mai 08, 2012 10:02 am, muudetud 1 kord kokku.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas urmas »

v6sa kirjutas:Nelja rattaga kerghaagistel (kahetlejelistel) ma mõtet ei näe - niigi napp kandevõime kahaneb veelgi ja ebatasasel teel on iga konarus topelt tunda. Samas, tühjalt on jaksitumal inimesel neid kergem veeretada ja teatud auke on koormaga sõites tõesti vähem tunda.
Nelja rattaga on ikka selgelt parem. Seda juhul, kui sillatalad on eraldi.
Odava otsa kaheteljelistel on rattad ühe telje peal ja need on küll mõtetud kaalult ja hinnalt. Koorma vedamisel käituvad pmst üheteljelisena. Lisaks on sillaosa nõrgem, kui üheteljelisel. Hea näide sellest on linna peal vuravad lääpas ratastega kaheteljelised.
Ma pealmiselt kuue meetrise rauaga toimetan ja kogumus sealt. Seepärast tegin omale nõks pikema, madalama ja kitsama (lörtsiga hea, kui haagise ratas jäljes tuleb) omale. Sain sellise nagu tahtsin.
Teist korda ostaks siiski poest ja lepiks mõne puudusega, sest tuleb odavam tuuris 20%+ajakulu.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17426
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas Landy »

Maastikule kindlasti maastikusuutliku haagise mitte "eurokäruga". Olgu selleks UAZ/GAZ või inglaste Sankey - need on head valikud. Lisaks igasugu muid rohkem või vähem eksootilisi militraatotstarbega haagiseid liigub kodumaistel ja piiritagustel oksjonitel.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas v6sa »

urmas kirjutas: ....
Ma pealmiselt kuue meetrise rauaga toimetan ja kogumus sealt. Seepärast tegin omale nõks pikema, madalama ja kitsama (lörtsiga hea, kui haagise ratas jäljes tuleb) omale. Sain sellise nagu tahtsin.
Teist korda ostaks siiski poest ja lepiks mõne puudusega, sest tuleb odavam tuuris 20%+ajakulu.
On ikka kerghaagis? Palju kandevõimet passi sai?
Palju telgede tsentrite vahe on?
Ja kasti mõõdud?
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17426
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas Landy »

Ka kõige kergematel haagistel jääb 3x1,5 m kasti puhul kandevõimeks 530-550 kg ning 2x1,25 m kasti puhul 570-600kg. Alla 150kg tühimassiga paberitega "suurt kerghaagist" MNT LRB (endine ARK) väidetavalt jutule ei võta.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas v6sa »

Landy kirjutas:Ka kõige kergematel haagistel jääb 3x1,5 m kasti puhulkandevõimeks 530-550 kg ning 2x1,25 m kasti puhul 570-600kg. Alla 150kg tühimassiga paberitega "suurt kerghaagist" MNT LRB (endine ARK) väidetavalt jutule ei võta.
Täiesti põhjendatult, kusjuures.

Iseehitaja duralumiiniumi või magneesiumsulameid vaevalt kasutab. Eriti kerghaagise juures :lol: Ning tugevust omav teraskonstruktsioon kaalub paratamatult omajagu...

Vaatame...
Rattad on 15 kg tükk, vedrudega sild 2x10+25 ja torsioon 40 kg, veopea koos tiisliga vähemalt 25, kastiraam ja ported ka midagi (nii 40 kilo ringi, väidetavalt)... Tuled-juhtmed-sulgurid jms pisipudinad kiloke-paar.

Ning alati on võimalik arvelevõtmisel kaalumisega tõestada, et registreerimisele toodav käru on kergem, kui nemad pakuvad. :twisted:
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
TanelV
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 31, 2012 12:27 pm

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas TanelV »

Uurisin siin maad natuke ja soomest saaks mingi väga räbala kärumaja kuskil 200 eur eest , tuttav saaks isegi siia tuua , kui meil on reg 130 eur siis tuleks kokku : 200 + 130 + kärupilet? + materjalid?(põhjavineer ja ported+ nipetnäpet) ja ma arvan et ikkagi odavam kui siit osta mõni pikem käru , tahaks ikka sellist kuhu vähemalt 2 atv üksteise järel kasti sisse mahuvad nii et ported kinni . Tahan 1 teljelist käru millel normaalselt suur kast ,see 3x1,5 jääb täpselt natuke väikeseks , mitte et ma mingit elu suurt käru tahan aga võiks ikka ruumi olla :D . Kuidas sellise ehituse puhul ark käru kandevõime määrab ? Ikkagi tuleb odavam ise teha ju , või ma olen täiesti valesti asjadest aru saanud ???
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17426
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas Landy »

Lähtutakse soomest toodud haagise paberitest (täismass). ilmselt ja peale ümberehitust äki tahavad mingit ekspertiisiakti (tühimass)?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Bytewize
Rock Crawler
Postitusi: 735
Liitunud: L Apr 09, 2011 1:54 pm
Asukoht: Harjumaa | Tel.5II8II4

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas Bytewize »

No regad ta kui uue isetehtud haagise ikka.
Aitan vintsi, tõste ja muu tjuuninguga. Teen lihtsamaid freesimistöid, treimistöid ja pisemat automaatikat-koosteseadmeid.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17426
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas Landy »

Bytewize kirjutas:No regad ta kui uue isetehtud haagise ikka.
Ma jut mõtelein, et kas ümbeeitusena odav ei tuleks? Jääks peamislet vaid registrisse vütmise tasu.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Haagise ehitus ?

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Mis on haagiselamu passis kirjas? Kas peab üldse miskit muutma tehn passis, kui putka maha lõhkuda ja kast asemele teha, gabariite muutmata? Või tood soomest ära, ehitad ümber ja siis marsid ARKi ja väidad, et selline oligi, kui ostsid?
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”