Jeep Wrangler 2.5 89' kütusekulu

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

Vasta
Siller
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: P Sept 24, 2006 9:57 pm

Jeep Wrangler 2.5 89' kütusekulu

Postitus Postitas Siller »

Hehe,

Nii selline küsimus et palju võtab teie Jeep Wrangler kütust. Võib võrdluseks tuua ka muude mootori töömahtudega mootoreid.
Küsin seda sellepärast kuna praegu tekitab muret masina suur kütusekulu.
See nimelt kuskil keskmiselt 16l/100km. Eriti talda ka ei anna ja üle 100 km/h ei sõida. Sõidan ka linnas. Kas viga võib olla lambdaanduris? :roll:
Sest praegu on nii et täispaagiga sõidab kuskil 425km seda siis 72l.
Mida soovitaksite teie kütusekulu vähendamiseks, et mida välja vahetada.
Täna sai pandud ka uus Õhufilter. Muud tulemust pole näinud.

Parimat,
Siller
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Mul küll põlvkond uuem, palju mootoritel vahet on, pole süvenenud... aga mõõtmised näitavad, et kulu tuleb kusagil 13-14 kanti (90+ % linnasõit, Talna siduripiinamine). Best ever on olnud 12,x. 255 laiad rehvid ka all muidugi, eks see pane ka oma osa juurde. Näis mida külm(?) talv ja 225 (olid vist) barankad toovad.
Üldse on kogu selle auto aerodünaamika tõkestamatult küüniukse ekvivalendile liginev, nagu enamusel pärismaasturitel, maanteel olulist kukkumist pole märgata.

Lihtsalt, et ära loo omale illusioone. Nii vana moto võib juba kindlasti kõpitsemist tahta, aga ega see kulu sul 5l ka nüüd kuku. :)

Ää, veel, meenus... ma pole esisilda manual hub'ide konversiooni viitsinud teha. Sealt võib ka miski liiter vahet tulla tegelt veel.

Edit: rehvi laiuse rahmasin puusse alguses...
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Re: Jeep Wrangler 2.5 89' kütusekulu

Postitus Postitas atdoom »

minul küll on Cherokee 2002 2,4L...
kui maanteel 90-100 siis keskmine 9,5 , 100-110 siis 10,5... linna vahel keskm 12 (seda nüüd suvel siis).

samas peab tõdema, et ega see 2,4 pole just suurem asi Maasturi mootor...
ennukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 160
Liitunud: E Juul 18, 2005 12:17 pm
Asukoht: TLN:
Kontakt:

Postitus Postitas ennukas »

2,4 on uue põlvkonna DOHC- mootor, sealt ka väiksem kulu.

Minul 2,5 manual, 32/11,5R15 rehv.

Kulu u.14-15
Kat vahet./lambda uus/K&N filter paigald.
Varem oli 33/12,5R15 ning kulu oli 16-18

Linna või maantee kulu vahet pole.

Üldiselt olen rahul.... kuigi võiks jah 4L mootor olla. Omasin ka varem 4-isendit: 235/75R15 rehviga oli linn 16/maantee 14.
Kuidas tunned ära rõõmsa offroaderi?
Vastus: Hambavahed on mudased!!
ennukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 160
Liitunud: E Juul 18, 2005 12:17 pm
Asukoht: TLN:
Kontakt:

Re: Jeep Wrangler 2.5 89' kütusekulu

Postitus Postitas ennukas »

atdoom kirjutas: samas peab tõdema, et ega see 2,4 pole just suurem asi Maasturi mootor...
... ega ka uus väike Chero pole suuremasi maastur. Põhjendan: ees lääbasild ning sealt tulenevalt väiksem kliirens+väiksem vastupidavus hüplevate kändude ja kivide suhtes, lisaks ees ja taga örnakesed plast stanged... Kui on ka autom.kast siis kindlasti lisa kasti kaitsepansser. Ise olen kastikarterissse suht süütus olukorras sügava rebendi sõitnud.
Kuidas tunned ära rõõmsa offroaderi?
Vastus: Hambavahed on mudased!!
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Postitus Postitas atdoom »

>2,4 on uue põlvkonna DOHC- mootor, sealt ka väiksem kulu.
nats voolujoonelisem kere kaa, vist ka oma vanematest vendadest veidi kergem

>Minul 2,5 manual, 32/11,5R15 rehv.
ikka manual ja rehv on 235/70R16

>Kat vahet./lambda uus/K&N filter paigald.
Katti soovitati vahetada... kurat teab neid "spetsialiste" ... kuuma ilmaga kadus tõmme sootuks...
kuradi kallis jubin... ei hakanud siiski veel vahetama.
Vahetasin õhutemp. anduri ära ja ka Lamda andurid panin uued . (kodumaine esindaja küsis 2 lamda eest 6000 krooni... no jah sain usast uued Denso omad koos saate kuludega ~ 1600.-)

ilmad läksid kah jahedamaks... ega 100% julgegi öelda, kas läks asi paremaks (tõme ise nagu veidi paranes)

>Üldiselt olen rahul....
jah, ega hätta pole mind veel jätnud... rohkem sõidumugavuse asi:)
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Re: Jeep Wrangler 2.5 89' kütusekulu

Postitus Postitas atdoom »

>lisaks ees ja taga örnakesed plast stanged...
need pole stanged, need on iluvõred;)))
Kasutaja avatar
Ämblik
Rookie
Postitusi: 17
Liitunud: T Okt 17, 2006 9:38 pm

Postitus Postitas Ämblik »

Jah mis ma oskan öelda ,minu 4.0 mootor võtab linnas mingi 20L 100km aga loomulikult pole mul seda landaandurit enam olemaski,nii et keevitasin selle augu ültse kinni.Mis kõige tähtsam pill kärab mis kole nii et ei hakka landaga jamama .Arvam et niikaua kui liigub tallu peale:shock:
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Kui lambda ära viskate vahelt, siis pange vähemalt lambda emulaator juhtme otsa. Piisab takistist, et jätta ajule hea mulje segust. Saab kulu normi ja mineku paremaks, kuna segu täpsem mis silindrisse läheb.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Ämblik
Rookie
Postitusi: 17
Liitunud: T Okt 17, 2006 9:38 pm

Postitus Postitas Ämblik »

Kuule JR mis see lambda emulaator on ,mul pole õrna aimugi. :roll:
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas virgo »

Ämblik kirjutas:Kuule JR mis see lambda emulaator on ,mul pole õrna aimugi. :roll:
Emuleerib anduri tööd, ehk jätab ajule mulje nagu oleks andur olemas.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Just. Kuna lamda on ise tegelikult takisti, siis saab teda asendada viimastega. Lairiba puhul on see keerukam, kuna aju loeb igat väikest muutust kütte ja õhu segus. Aga nii öelda vanadel kolme juhtmega kitsasriba lamdadel on see täiesti mõeldav, kuna põhimõttelt jälgitakse muutusi cruisimisel ja täisgaasil. Vaja teada ainult väärtust lamda takistuses nii öelda cruisimise ajal ja vastav takisti juhtmele vahele panna.

Kuigi on olemas oht, et täisgaasil mööda trassi uhades võite vabalt klapid ära põletada või kolvid auklikuks lasta, kuna lamdalt tulev signaal on ikkagi aluseks küttesegu lahjendamisel või rikastamisel, isegi kitsasriba lamda puhul. Tavaliselt kui lamdalt enam signaali ei saada viiakse automaatselt mootor üle avariireziimi, ehk dünaamiline küttesegu muutmine lõpetatakse jooksvate näitude alusel. Hakatakse hoopis küttesegu võtma eraldi tabelist konstantsete arvude kujul, kalkulatsioonid sinna tabelisse on tehtud tehaseseades (stock filtrid, väljalase, jne) ning üldjuhul väänatakse segu tublisti rikkamaks, et kaitsta mootorit juhmi juhi eest, kes ikka gaasi tallab, mis sest et "Check Engine" põleb. Sellest ka katkise lamda puhul kõrgem kütusekulu. Kui aga on parandatud väljalase ja sisselase, siis kaob kohe päris kindlasti sisseehitatud turvamehanism, kuna rikka segu asemel võib saada hoopis lahja segu, mis tõstab põlemistemperatuuri bensuka puhul ja sulatab lihtsalt näiteks kolvi silindri külge. Seega, äravõetud lamdaga mootor on samahästi kui perses mootor, kui korralikult itsi on antud.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Ämblik
Rookie
Postitusi: 17
Liitunud: T Okt 17, 2006 9:38 pm

Postitus Postitas Ämblik »

Et nagu ma aru saan peaksin ma selle anduri autole tagasi panema,selle perses mootori kohta ei oska ma midagi öelda, mootor käib autol paremini kui kunagi varem.Andurit tagasi pole ma sellel pärast pannud et sõbral ka wrangler ja temal tuli ka see andur ära kui aga uue pani siis ei hakkanud mootor enam õieti käima ,tühikäigul vist ei käinud,niisis võttis temagi selle ültse ära ja auto käib.Huvitav kas minu auto mootor siis varsti hukkule määratud ?Seda pean küll mainima et kui tallud peale räigelt siis käigu vahele käib ilus laks nagu WRC. :flame2 [/code]
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Tõenäoliselt sa ei talla piisavalt pikalt kõvasti, et kohe midagi juhtuks. Aga saksa bahnil klots põhjas oleks ehk paarisaja kilomeetri jooksul juba tagajärgi kuulda. Huvi pärast vaata küünlaid, kas on ilusad kohvipruunid või tahmased. Kui küünal tahmane, siis segu rikas ehk ... nõgitab ka klapid ära, mis viib ühel hetkel mittesulguvate klappideni ja sealt edasi põlenud klappideni.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Ämblik
Rookie
Postitusi: 17
Liitunud: T Okt 17, 2006 9:38 pm

Postitus Postitas Ämblik »

JR Suuerd tänud sulle info eest.
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”