08.03.12
Arhangelski oblastiga lõppes ootamtult ka maantee P1 ja seda ainult mitte meile. Üksteisest möödasaamiseks oli vaid üks võimalus:
07.03.12
Liigume mööda lumist taigat Mezeni poole. Läheb põnevaks...
at 20:54 via Mobile
Tagasiteel. Tehnika töötab taas. Ööbime mingil suvalisel teeäärsel platsil. Ja hommikul edasi.
04.03.12
Mezeni vanasõna: Küsimus pole selles, kas sa Mezeni kaudu polaarjooneni jõuad, vaid selles, millise poeni enne vahistamist saad.
Piiritsoon. Võeti kinni ja saadeti tagasi. Meid seal juba oodati Praegu oleme katkiste pidurivoolikutaga Arhangelskis. Probleemid ka toyotaga.
04.03.12
Et kõik ausalt ära rääkida ,nii nagu oli, pean alustama sellest, kuidas mulle aasta alguses helistas kodanik Rait. Siinses keskkonnas paremini tuntud - „Metsik“.
Rait eriti keerutama ei hakanud ja tuvustas õhinaga plaani sõita autoga tundrasse.
Jutu sees sai ka mainitud ,et külma võib tulla kuni 50 kraadi ja saab hirmsasti lumelabidaga tööd teha.
Mina sellest mõttest eriti vaimustatud ei olnud. Leidsin ka kohe rea vabandusi miks ma tulla ei saa. Kaalukamatest võiks välja tuua minu valutava näpu ning ka selle ,et ämmal on kerge nohu. Ja minumeelest on see tundra üleüldse üks nõme koht- seal on praegu külm, mida ma hirmsasti kardan, ja Raadio Maania ka ei levi.
Mõni aeg hiljem hakkasin üle keha sügelema. Proovisin pesta- no ei aidanud. Magada ei saa ,närin küüsi, paanikahood...
Asi selge ,ilmselgelt ei saa minemata jätta. Kuid aru ma ei saa mis mind sinna tõmbab...
Saigi kokku lepitud ,et metsiku autos on üks koht minu. Kohe alguses sai ära märgitud ka fakt ,et esiistmele mina ei pääse kuna Kai, ehk Lilleke, on omale sinna mõnusa pesa pununud.
Ausaltöeldes ei pretendeerinudki.
Vahepeal selgus ,et minu pass oli aegunud juba tükk aega tagasi ,seega tuli uus teha ,peale mida sai ka viisa korda aetud. Kuu aega vene viisat koos kindlustusega maksis miski 80.- € kanti.
Aeg muudkui lendas, kuid keegi polnud veel nõus tulema teise autoga. Ja ühe autoga sinna lollitama minna mõtet pole. Ärevaks hakkas minema.
Lõpuks leppisime metsikuga kokku tingimused mille alusel mina sõidaksin tema Patroliga.
Nüüdseks oli juba 2 autot koos. Mida ei olnud –ülejäänud reisiseltskond.
22. jaanuaril jõudis minuni info : pikat müügis olnud patrolile tekkis kosilane.
Olgu ette ära öeldud, et reisi ajal vahetas pätakas omanikku.
Jälle oli tekkinud olukord kus vähemalt üks auto on puudu.
21.jaanuaril aga toimus maasturite talvesprint kus osalesime ka meie Jeep Grand Cherokeega.
Sõitsin Talvesprindil sillad, talad,vardad kõveraks ja sai ka sügaval vees sulistatud. Kaardilugeja jalge ees oleks saanud lanti loopida....
Vahtisin 22 jaanuari õhtul seda mudast ja kõverat jeepi ning hakkasin vaikselt enda mõistuses kahtlema ,kuid olude sunnil tuli vastu võtta otsus- Lähen oma Grand Cherokeega.
Matkakõlblikuks oli vaja auto saada 30 päevaga.
Olgu kohe ära öeldud ,et minu silmis ei ole tegemist sellise autoga ,mis just hiilgaks oma töökindlusega.
Ei hakka siin pikemalt remondi poolest kirjutama ,kuid sisuliselt sai auto stangest stangeni üle käidud. Tagumistele akendele said ette kleebitud lebomatid , ja autosse sai installitud lällar.
Üks asi jäi veel- teha katuseraam. Selleks olin varunud toru ,millest plaanisin kerge vaevaga teha ägeda raami. Kuna tegemist oli hästi külma nädalavahetusega oli plaanis ka autos ööbimine ära proovida.
Raami ehitus ei sujunud eriti libedalt kuna tundsin suuresti puudust torupainutuspingist.
Üritasin millestki midagi teha, kuid välja tuli kõige rõvedam raam siinpool Emajõge.
Vahepeal helistas Metsik ja teatas ,et teevad Romeki juures sauna ,joovad õlut ja lähevad varsti jääauku. Segased raisk- mõtlesin endamisi.
Lõpuks oli raami ehitusest täielik siiber , olin jubeda känkra valmis ehitanud ja tuju oli s#tt. Võtsin vastu kutse saunalistega ühineda.
See andis ühtlasi hea võimaluse autos magamine ära proovida. -28 kraadiga oli väga hea soe olla.
Selline luksus aga põletab ööga 20l bensiini.
Nüüd kui probleem autodega on lahendatud, tuli hakata tegelema uue murega- leida reisikaaslased.
Vahepeal olin juba valmis selleks ,et sõidan enda autos üksi .
Kuid nagu elus nende asjadega on- algul ei saa vedama ja pärast pidama.
Lõpptulemusena pidid mõned soovijad maha jääma.
Aeg oli tiksunud sinnamaale kus pidi algust tegema auto komplekteerimisega.
Kaasa sai võetud uus bensiinipump ,mille vahetuse tarbeks sai tehtud salongi väike luugike, tööriistad, õhufilter,bensiinifilter, salongi ventilaator, gaasipliit ja põleti koos balloonidega,
Lumeketid, labidas, köied, seeklid, kirves ja veel muud pudipadi mis teel olles vaja võib minna. Lisaks soojad riided, hügieenivahendid, toidunõud, termos jne. Kui ma oleks teadnud kui kallis venes õlle on ,oleks nimekiri ühe artikli võrra pikem.
Toidumoon läks Raidi Toyotsi.
Vahepeal tuli veel üks rõõmustav uudis -meiega ühineb ka kolmas auto ,mis stardib Võrust ning nende kahe reisihuvilisega kohtume kusagil Venemaal.
Niisiis minek kolme autoga: TLC 78 4,2D , TLC 80 4,2 TD ja GC ZJ 5,2 b
Võrukate ja minu autos kaks , Raidi autos neli reisijat, kellest 2 naist.
On 24 veebruari hommik, kell 6.45.
Seisan auto kõrval ja joon kohvi.
Vist said kõik asjad kaasa.... leegime 15 minuti pärast...
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kas mitte 24. hommiku ei vuranud see killavoor oluliselt hilisemal kellaajal Metsiku juhtimisel mööda Väänatammi teed Vääna poole?:) Punt sateliite sabas? Teeäär oli relvastatud oranzide vestidega palistatud.
Tagasitulekut nägin kah vist reedel , N`Issan`d ees ja GC järel, Peterburi teel.
Tahaks ka siukest trippi!
5-th wheel kirjutas:Kas mitte 24. hommiku ei vuranud see killavoor oluliselt hilisemal kellaajal Metsiku juhtimisel mööda Väänatammi teed Vääna poole?:) Punt sateliite sabas? Teeäär oli relvastatud oranzide vestidega palistatud.
Tagasitulekut nägin kah vist reedel , N`Issan`d ees ja GC järel, Peterburi teel.
Tahaks ka siukest trippi!
Ma jõin 24. hommikul ainult kohvi. Seega nägid sa ilmselt mingit muud olukorda.
Tagasiteel ei saatnud meid ükski datsun.
Sinu tahtmised on sinu enda teha.
Helar
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
5-th wheel kirjutas:Kas mitte 24. hommiku ei vuranud see killavoor oluliselt hilisemal kellaajal Metsiku juhtimisel mööda Väänatammi teed Vääna poole?:) Punt sateliite sabas? Teeäär oli relvastatud oranzide vestidega palistatud.
Tagasitulekut nägin kah vist reedel , N`Issan`d ees ja GC järel, Peterburi teel.
Tahaks ka siukest trippi!