merevesi, kuidas neutraliseerida?

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
5-th wheel
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: N Mär 31, 2005 9:04 am
Asukoht: Vääna-Jõesuu

merevesi, kuidas neutraliseerida?

Postitus Postitas 5-th wheel »

Juhtus siis selline jama, et poiss mul uputas auto kuni usteni merevette/mudasse, auto oli seal päris mitu tundi enne kui kuivale sai. Kiskusin seest kõik matid välja ja pesin seebiveega ning lasin survekaga ka kõik üle. Mis veel peaks tegema et ennetada rooste teket?
Kas peab sildades, vahekastis, käigukastis ka õlid ära vahetama?
Autoks on 94 a kaheukseline Suzuki Vitara. See mõni tund mis auto rannas mudas vedeles, sai saatuslikuks ka esiklaasile ja juhipoolsele küljeklaasile, nimelt miskid kaagid loopisid kividega need sisse. Kui kellelgi on pakkuda sellele mudelile külje ja esiklaasi, siis ootan pakkumist

lool on ka moraal, ärge jätke teismeliste käeulatusse autovõtmeid kui nad omapead kodus on, nende käitumine on aegajalt ettearvamatu ja tagajärjed võivad olla päris hullud.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Õlide vahetus kindlasti! Heida pilk ka mootori õlile, sest pole teada, kui sügaval vees mootor oli.

Kaastunne omanikule, aga omad vitsad vist peksavad.
Viimati muutis Landy, P Okt 08, 2006 5:00 am, muudetud 2 korda kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas virgo »

Landy kirjutas:pole teda, kui süvaval vees mootor oli.Kastunne omanikule...
Ma nüüd pole mingi hirmus ütleja aga R...K LANDY...võta aeg maha ja ära rapsi...kopp hakkab hirmus ette saama..vanust peaks olema, et õigekirja tabada....
Best wishes..
Virgo
Edit... Kui mahlad vahetatud..tasuks ehk kriitilise pilguga muidu ka auto all ringi vaadata - naised saunas rääkisid, et merevesi ei mõju lõdvikutele-voolikutlele ka eriti hästi...
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Võimalik hoolduslist autole, mis olnud usteni meres:

Õlide kontroll, kui emulsiooni pole ja kui tase pole üle normi ma vahetama ei hakkaks.
Starteri kontroll, soovitan lahtivõtta, puhastata ja MÄÄRIDA
Generaatori kontroll, lahti (vähemalt harja ja dioodi osa) puhastada ja MÄÄRIDA.
Auto tuleb alt survepesuriga ära pesta, et sool ei ladestuks.
Kui on trummel pidurid siis trummel maha ja veega puhtaks, kuivaks ning komponendid v.a klotsid MÄÄRIDA.
Madalal asuvad pistikud lahti võtta Contakt 60 antioksüdanti sisse ja kokku tagasi.
Kui on määritavad munakad, ristid siis sinna määret sisse lüüa see pressib vee välja.
Käsipiduri tross, mai ei tea mida sellega teha, kui tross on nailonkattega siis vast pole hullu.

Keegi äkki täiendab...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
krss
Mudder
Postitusi: 72
Liitunud: N Jaan 20, 2005 3:54 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas krss »

Kui kardad roostetamist, võid üritada tsinkida oma autot nii nagu tsingitakse uunikume: pane kuhugi autosse tsinkplekist (mitte tsingiTUD plekist :D ) plaat ja vea sealt juhtmed mööda autot laiali, eelkõige just neisse roostealtimatesse kohtadesse, kust tõenäoliselt soolvett välja ei saanud. Tsink ei toimi mitte nagu "jäätise kastmine shokolaadi sisse" vaid oksüdeerub eelistatult raua suhtes, ehk siis see tsinkplaat pommitab oma elektronidega vajalikke kohti, auto plekk ei korrodeeru. Meetodit kasutatakse muidu uunikumide juures, kus tsinkida pole võimalik mõnedel tehnilistel põhjustel, kuid tahetakse sõita ka talvises soolakeskkonnas. Tõenäoliselt pole sellest soovitusest kasu, kuna vaevalt Sa oma autot nii kaua pead, et roostetamine päevakorda tõuseb.

Soola sees olnud auto pesemisel on märksõnadeks vee osas "palju" ja "soe"
Kasutaja avatar
414 AVM
Rock Crawler
Postitusi: 637
Liitunud: K Aug 23, 2006 10:58 am
Asukoht: Nõmme

Postitus Postitas 414 AVM »

Keegi äkki täiendab...[/quote]
Kas asi on ikka nii dramaatiline? Meie vetes ei tohiks soolsus ületada 3-4 PROMILLI. Kui Sa autoga talvel Tallinnas sõidad, siis on auto nädalaga soolast valge. Selle lörtsi-löga soolsus ulatub Surnumere (soolsus pinnal 30 %) tasemeni. Ja kahtlemata tungib soolast üleküllastunud veeaur kõikjale, kus kaitsmata - katmata osad. Pigem vaadata üle kohad kus õlid, määrded ja elekter sees käivad ja ülejäänu rahule jätta.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Kui starter ja gene jäi vee alla siis tungis vesi ka sinna sisse (mida linnasõidul ei juhtu). Kui vesi tungis sisse, oleks mõtekas ka need lahti võtta, puhastada ja määrida. Se võiks olla kasulik ka hoolduse mõttes ja tulevikule mõeldes ja seda vaatamata mere väiksele soolsusele.
Jah loomulikult ei pruugi asi olla dramaatiline, sellepärast ma kirjutasingi "võimalik hoolduslist" :wink:

Copy: "Pigem vaadata üle kohad kus õlid, määrded ja elekter sees käivad ja ülejäänu rahule jätta". Mis ma siis kirjutasin?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
414 AVM
Rock Crawler
Postitusi: 637
Liitunud: K Aug 23, 2006 10:58 am
Asukoht: Nõmme

Postitus Postitas 414 AVM »

Rahu Erik, ma ei püüa Sind halvustada, vaid rahustada kodanikku, kes kardab, et selle meres käimise pärast tema auto kevadeks läbi on roostetanud.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”