Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Sepp
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 116
Liitunud: P Veebr 13, 2011 6:16 pm
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Sepp »

Neile ostame AK kaasabil kabelauad,et saaks raja ääres mängida.




Nõus sinuga, male on liiga ohtlik võib odaga ennast vigastada kui peaksid juhuslikult väsimusetõttu lauale prantsatama ja oda silma läheb. :lol:
Nüüd ka 4x4 auto
Peeter ehk Sepp
2010 IV , 2011 II ,2012 II ,2013 III
Kui saan abiks olla
Tel: 5165626
http://www.sepp.ee
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas boob »

e.p. kirjutas:Totu:
Oleks üks mure maas
...et siis mure 40,- investeerimisega?
täna saab kiipi kasutada korraldaja kuludega :idea:
Selle korraldaja kulu maksavad ju tegelikult võistlejad kinni, või mis?

Identimis-kiibi tagatisraha 60€ oli kirjas ASMV2011 võistlusjuhendis: http://eal.4x4.ee/images/stories/dokume ... juhend.pdf

Olles kunagi ühe kiibi kaotanud, siis sellele rahale lisandus käibemaks arvet küsides...

Marko Mäearu
Endine VABA
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Arto »

Landy kirjutas:
Arto kirjutas:3. Võistlused on igavad ja üksluised
Kus sa selle välja lugesid? Loomulikult saab alati paremini ;-)
Movistar kirjutas:Samas võiks muuta järgmisest aastast ka võistluskalendrit kuna üksluisus tapab.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Arto »

Antud hetkeks siis oleme saanud nii kaugele, et
1. võistlustasu peaks olema odavam, taluvuspiiriks tundub nagu olevat 100€? Võiks kasutada süsteemi, et varem registreerunu saaks odavamalt, õigel ajal registreerunu eelpoolnimetatud summaga ning hiljem registreerunu peaks maksma rohkem.
2. deposiit võiks olla ainult kiibi osas ning tagastataks koheselt kiibi tagastamisel?
3. võistlused siiski ei ole igavad
4. AK saab talutavas piiris hakkama

Kokku on käesolevas ümarlauas võtnud sõna 18 kodanikku, kelledest on kas AK-ga või korraldamisega seotud 6.
Seega praegu teame mida arvavad 12 võistlejat, seega 12 võistkonda kuna ühest võistkonnast kaks erinevat liiget sõna ei võtnud.

Mis Teie arvate:
- kui võistkond säästab 90€ mitu võistkonda lisandub?
- kas offroadi kui ala populariseerimine algab võistlustel?
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Movistar »

Arto. Ei pidanud silmas,et võistlused on igavad ja üksluised vaid võistluskalendri muutmisega mõtlesin võistluste kuupäevade muutmist,kuid panin selle mõttega veits puusse.Paar põeva ei anna midagi ja suures plaanis muuta ei saa.
Ei saa jah olla suvesõit kevadel,või talvesõit sügisel. :D
Eestis korraldatavad võistlused ei ole igavad. V.a viimane Klaperjaht.Varasemad Klaperjahid olid OK.

12 võistkonda on ca 25% aktiivselt osalevatest võistkondadest.
Sinul Arto on olemas varasem statistika ja kontaktid. Saada korraga kõigile meil,kes on viimasel ajal ära kadunud ja uuri,et mis on loobumise põhjus,kas odavam osalustasu motiveeriks neid rajale tagasi tulema.Mis üldse motiveeriks neid rajale tagasi tulema.Millised olid valukohad,millepärast nad käega lõid asjale. Jne.
Et alaliidu esimehe koormust sellises uuringus vähendada,siis võiksid seda teha iga võistlusklassi esindajad ja sina võiksid selle neile ülesandeks teha.
Las õigustavad ka oma eksistentsi rahva silmis. :)
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Madis »

1. võistlustasu peaks olema odavam, taluvuspiiriks tundub nagu olevat 100€? Võiks kasutada süsteemi, et varem registreerunu saaks odavamalt, õigel ajal registreerunu eelpoolnimetatud summaga ning hiljem registreerunu peaks maksma rohkem. - NÕUS

2. deposiit võiks olla ainult kiibi osas ning tagastataks koheselt kiibi tagastamisel? - NÕUS

3. võistlused siiski ei ole igavad - NÕUS

4. AK saab talutavas piiris hakkama - NÕUS
(krt nagu emane koer, kõigega nõus :roll: )

Mis Teie arvate:
- kui võistkond säästab 90€ mitu võistkonda lisandub? - 90.- euri ehk 1400.- krooni - päris palju raha :thumb: . Usun, et päris paljusid motiveeriks selline suhtumine naasmaks rajale. Kui igasse klassi laekuks kas või 5 tiimi, oleks juba lahe.
- kas offroadi kui ala populariseerimine algab võistlustel? - kui rajal on populariseerijaid, siis ikka võistlustel.

Peale 12-ne meeskonna arvamuse võiks siiski veel ülejäänud vaikijad oma arvamuse avaldada. Muidu on pärast jälle sitasti. Põdeda pole ju miskit. Mina leian, et just praegu on see aeg ja koht kus oma häält teha.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1625
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas K.Kotkas »

Ma küsiksin selle võistlustasu osas.

Meie auto paak on 125L bensiini e 175 euro tänase statoili hinnakirja järgi. See kulub reeglina ühe päevaga ära. Lisaks kulub meil raha võistluspaikka saabumiseks ja seal olemiseks, mersu valab treilaga ca 25L/100 reeglina on läinud ikka paagitäis e 90L e ütleme selline 125 euro.

Poest ostame õllu, vorsti jms sodi ning seal on ka alati selline 100 kamba peale ära läinud..

e siis 300€ kütusele, 100€ toidule

Võistluse ettevalmistamisel on alati migi jama, sinna läheb tundmatus koguses pappi, kui lõhume rehvi läheb veel rohkem raha jne

Asi, millele ma tahan tähelepanu juhtida on see, et kas see tasu on 100€ või 190€ ei muuda päeva lõpuks enam midagi, sest kõikidest kuludest on see kõige väiksem. Loomulikult on vastik seda summat ära maksta, kuid alati tasub meeles pidada, et offroad on kõige odavam autodega tehtav motosport....

või see on Tr-3 vormelite eripära ?

Kristjan Kotkas
SB 2.0

Hetkel kasvatame lapsi ja ehitame maja ja ootame moovi ja blackoudi masina valmimist ning laseme külakurnajatel trenni teha
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Heinza »

Kindlasti algab offroadi kui spordiala populariseerimine võistlustelt, kuid lisan kindlasti siia ka fakti mida olen korduvalt kuulnud. Nimelt seisab mul võistusauto alatihti üsna käidava koha peal ja inimesi on piisavalt kes uudistamas käivad, uurimas kus mis selle masinaga tehakse kus teid näha saab ????? Nimelt , KUS TEID NÄHA SAAB. Tegelikuses peaks iga võistluste korraldaja vähemalt väikese nupukese suutma kuhugile lehte , spordi uudistesse , plakatid jne.tegema. Reklaam on väga tähtis. Inimesed ei tea mis me teeme. tean täpselt , et näiteks kanal 2 uudistesse on see üsna lihtne saada. Muidu ei saa siis helistage H.Valnerile ja ta tuleb teeb uudise nupu ja kokkuvõtte. Ta on seda juba meist ka teinud Saarekollil , oli äkki 2010 aasta. On ju võimalik ka mingite näituste sarnast teha. Võistlus kalender avalikult üles koos masinatega. Reklaami ja veel kord reklaami. Näiteks autod koos võistluskalendriga kaubanduskeskuste juurde parklatesse. Olen nõus kindlasti enda autot eksponeerima. Kui noored ei kujuta ette mis kus on võimalik üldse teha ja pole kuulnudki mis kus teha saab siis temas ei tekkigi huvi ja seda teadmatusest. Saksas käies nägin seda kuidas bigfoodidega tehti sama moodi reklaami kaubandus keskuse parklas, 4 autot oli välja pandud , väike tekst millega tegu ees plakatil kirjas ja muidugi võistluste reklaam. Kõik käisid ja uudistasid.
Mõelge , see oleks üks reklaami väljund ja meie endi huvides.

Heino
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas totu »

Hardo, nõus.
Madis, nõus.
Kristjan, nõus (v.a. osalustasu, just et raha läheb niigi ja osalustasu korraga välja käia ja hoolitseda veel deposiidi olemasolemise eest, meie kulud on küll väiksemad, 190.- on veidi alla poole ühe etapi otsekuludest).
Heino, nõus.

Arvet
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Landy »

Heinol on paljuski õigus. Probleem on tihti tõesti selles, et kõik võistluste korraldjad ei oska või ei suuda end ja oma võistlust võistlejatele ja laiemale publikule MÜÜA. Olen nõus, et raja tegemise, kooskõlastuste hankimise ja miljoni mu asja kõrvalt on palju nõuda ka vilunud pressigas uhtelmist. Kõigil pole ka meekonda vastavate oskustega inimest võtta, kuid ehk ulataks 4x4AK siinkohal abikäe.
Alakomitee juurde võiks värvata PR oskustega inimese, kes lisaks üldisle ala tutvustamsile ka vajadusel võsitluste korraldjaid aitaks/nõustaks.
On mu ettepanek liialt utoopiline?

P.S.
Ja pealekasv saab ikkagi alguse rohujuure tasemelt e. turismiklassist.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Movistar »

Üks asi läks kohe alguses aia taha.
Kirjutasin,et kes ei sõida ,pole sõitnud jne,ärgu hakaku kommenteerima.
See tähendab,et just see sihtgrupp,kes on võistlustelt taandunud,kuid piisava motivatsiooni korral tagasi tuleks,peab oma suu kinni hoidma.
Häbi mulle. :oops: Pidasin silmas,et igasugused ninatargad (ja neid siin foorumis jagub) kes ei võistle,pole seda teinud,ega ei hakkagi tegema ,võiksid oma kommentaarid omale hoida.
Seega võistlejad kes te olete kuhugi tahaplaanile jäänud,kuid loete seda teemat,siis avaldage palun oma arvamust,et miks te ei taha enam osaleda ja mis motiveeriks rajale tagasi tulema.Mis peaks olema teistmoodi.
Viimati muutis Movistar, E Veebr 20, 2012 9:32 pm, muudetud 1 kord kokku.
HM Racing Team
Priit82
Fitting 38"
Postitusi: 279
Liitunud: E Juul 09, 2007 7:44 pm
Asukoht: Rapla

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Priit82 »

Madis kirjutas:1. võistlustasu peaks olema odavam, taluvuspiiriks tundub nagu olevat 100€? Võiks kasutada süsteemi, et varem registreerunu saaks odavamalt, õigel ajal registreerunu eelpoolnimetatud summaga ning hiljem registreerunu peaks maksma rohkem. - NÕUS

2. deposiit võiks olla ainult kiibi osas ning tagastataks koheselt kiibi tagastamisel? - NÕUS

3. võistlused siiski ei ole igavad - NÕUS

4. AK saab talutavas piiris hakkama - NÕUS
(krt nagu emane koer, kõigega nõus :roll: )

Mis Teie arvate:
- kui võistkond säästab 90€ mitu võistkonda lisandub? - 90.- euri ehk 1400.- krooni - päris palju raha :thumb: . Usun, et päris paljusid motiveeriks selline suhtumine naasmaks rajale. Kui igasse klassi laekuks kas või 5 tiimi, oleks juba lahe.
- kas offroadi kui ala populariseerimine algab võistlustel? - kui rajal on populariseerijaid, siis ikka võistlustel.

Peale 12-ne meeskonna arvamuse võiks siiski veel ülejäänud vaikijad oma arvamuse avaldada. Muidu on pärast jälle sitasti. Põdeda pole ju miskit. Mina leian, et just praegu on see aeg ja koht kus oma häält teha.
Loodan, et Madis ei pahanda, et tema trükitud teksti kasutan, aga kuna minu nägemus/arvamus on täpselt sama, siis lihtsalt ei viitsinud tükkida :D Ainult punktil 2 võiks juures olla, see pakutud disklafi varjant, kuni tekitatud kahju on korvatud(loodushoid siis).
2018 "Lendav Draakon" TR1 177
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1226
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas heints »

Julgeksin ka sõna võtta järelkasvu juurde hankkimise teemal. Kui tahta sportklassidesse võistlejaid juurde siis minu arvates võiks kõik turistist alguse saada. Aga selleks tuleks turistid võistlema panna omavahel. Praegune lõbusa orjenteerumis seikluse nime all pakutav sõit pole minuarvates paljudele piisavalt ahvatlev.Paljudel puudub ka orjenteerumis oskus ja vahendid.Minu nägemuses võiksid turistid sõita etteantud sellist soft trassi mis oleks läbitav tehaseseades autot lõhkumatta.Samas tuleks rajale või selle kõrvale jätta ka korraliku mudasupluse võimalus aga eeldusel ,et modimatta auto saab seda lõikku vältida sõites näiteks 100m muda asemel 5 km ringiga.Küll ruutus silmadega cheromees rõõmsalt mutta lendab ja crv mees on rahul ,et auto terveks jääb.Kes tahab sõidab kordinaatide järgi ja kes ei oska või pole võimalik saab kaardi mahamärgitud trassiga ette.Asi peaks olema nii lihtne ,et iga maasturiomanik kes suudab autol paagi täis osta saaks päevakese mudas soperdada oskab ta orjenteeruda või ei.Samas peab olema võistlusmoment kuna võitta tahavad ju kõik. Samuti peaks pidama aastaarvestust ja lõpuks tuleks välja anda ka niiöelda meistritiitel. See motiveeriks paljusi osalema kõikidel sõitudel. Osalustasu talutavus piir oleks vist enamusel umbes 25e. Autode ehitust ei tohiks piirata kuna seal hakataksegi vaikselt võidutahtest kolle aretama ja kui neil meestel siis seal igavaks läheb ongi ainuke võimalus liituda sportklassiga.
Sellise ettepaneku peale öeldakse ,et mingu kohe tr1 klassi võidu sõitma. Aga näed ei lähe keegi,samas sõidavad 30 autot ländy linnaautosahvaril mööda vana rautetammi ja on väga rahul.
Sellise formaadi korral tuleks kindlasti kokku korralik segaste jõuk mis korraldajale peavalu põhjustaks.
Samas sirguks äkki sellest jõugust iga aasta näiteks viis meeskonda kes julgeks sportklassis kätt proovida.
Kui sai väga loll jutt siis võib ära kustutada.
Hendrik Helandi
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Koit
Rookie
Postitusi: 17
Liitunud: P Dets 10, 2006 5:35 pm

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Koit »

Osalustasu ja deposiitidega oleme siiamani hakkama saanud ei kurda.
Mis aga mulle ei meeldi, kui võistlustel on juhend, ajakava ,ühesõnaga mingi asi on paberi peal siis võiks see ka nii olla nagu on kirjas.
Samuti võistluste käigus mingi asja muutmine peaks olema äärmine lahendus ja siis peaks ka igat võiskonda informeerima eraldi.
Tõsisemalt peaks suhtuma ka raja mahamärkimisse ja legendikirjutamisse, kui sinna apsakas sisse tuleb siis on minujaoks võistlus rikutud.
Kõgesuurem probleem minu jaoks on uued tehnilised reeglid. Ma saan aru ,et sõitjaid on vähe ja klasse peab koondama aga uus loodav klass pidi tulema ju Vaba+TR2 . Praegu aga ripub üleval ainult vaba meeste poolt tehtud tehniliste reeglite projekt ja nagu ma arusaan meestel on autodki nende järgi valmis tehtud. Järelikult ollakse nii kindlad ,et need reeglid kehtima hakkavad. (Aru ma ei saa miks on vaja väikse rattaga TR-3-me.)
Uued sõitjad ma arvan tulevad varsti ,sest TR-1 rajad on muutunud normaalseks ja sealt see asi ju alguse saab.
Rajal alates 2003 Kevadsõit Team VisaHulkur TR-3
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Movistar »

Olen nõus ka enda käru vedama enne võistlusi kuskile reklaamiks kui mõni korraldaja sellise sooviga minu juurde tuleb.Usun,et oleks reklaam missugune.Offroadmasinatel on aga kõigil ühesugune viga küljes,nad nimelt aavad töökorda alles samal öösel,kui neid treila peale peab ajama hakkama ja kuskil kaubanduskeskuses remonti ei tee.Paljudel ta ikka 2-3 nädalat enne võistlust täitsa valmis on ? Ise proovin küll edaspidi sellist reeglit endale sisestada.
samas peab ka seda arvestama,et enamus meie sõitudest on kuskil sügavas metsas ja pimedas.
Mida see vaene pealtvaataja seal " pealt vaatab" ?Ainuke pealtvaatajasõbralik üritus on Klapper.
Ja muidugi kõik see mis ma arvan reeglitest ja juhenditest kinnipidamises ütlesin vist välja eelmine aasta pärast Klapperit.
Kõik soovijad võivad sealt lugeda.
See (juhendid ja reeglid) on kindel koht,kust võistlejaid tagasi rajale saada,kuid see ei anna tulemusi kohe,vaid pika viitega.Tean selliseid teame kes on löönud asjale käega,et "per*e,vaata milline korralagedus valitseb",meie nii enam ei viitsi.
Nagu kõik teavad,siis üks asi võib erinevast küljest vaadatuna hoopis erinev välja näha.
Erinti närvi ajab võistlustel korralagedus punktidega ja eriti nende kadumisega.
" Korraldajale helistavad mitu erinevat teami (ATV-d olid vist) ja ütlevad,et punkt on kadunud.Pärast helistame meie korraldajale ja ta teatab külma kõhuga,et " selle punktiga vist oli jahh,mingi jama" Krt,kui sa tead,et see on kadunud,siis nii tuleb öeldagi ja kõigile koheselt teadata.Me otsisime nagu lollid veel pool tundi kuid lõpuks loobusime otsimisest. See punkt oli seotud SMS , Sudiste katsega .

Ja muidugi see vaba ja kahe liitmise idee :roll: Kõrvaltvaadates täislollus,kuid võibolla halvematest parim variant.
Vähemalt minule on jäänud mulje,et see liitmine jätab võistlejate rivi hõredamaks.Kas keegi tõesti siiralt usub,et see toob võistlejaid juurde? Millisesse klassi ja miks ta peaks juurde tooma ?
Kas te tõesti arvate,et TR2 jääb koos vabaga sõitma ja nad on rahul ? Mina arvan,et TR2 suretatakse välja (vaadake kasvõi lätti) ja vaba sõidab edasi ning nende read tõienevad ja mitte TR2 arvelt. Need mehed TR2-st,kes sõita tahavad,ehitavad oma auto TR3-ks ja tulevad nö.üle . Ülejäänud loobuvad.Vaadake kasvõi mitu TR2-te regas Saarekollile,ehhki uued reeglid veel ju ei kehti ja TR2 saab vist veel eraldi sõita.
Aga see on ainult minu arvamus ja ei ole vaenu õhutamiseks vaid lihtsalt konstanteerin fakti.
TR2-dega on mõnus koos sõita,eriti Sultsil,kus kõige tugevama konkurendiga koha pärast võideldes,käib ikka korralik lahing. :D Nagu meil see aasta Palmsiga oli.
HM Racing Team
Vasta

Mine “Võistlused/Competitions”