Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
Moderaator: Moderators
Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
No mis akut tänapäeval ültse osta.
See talv saanud osta 2 akut Exide ja Centra mõlemad jamad. Kui auto seinud rohkem kui 24 h on need omadega otsas. Võtad autopealt maha seisavad öö toas siis töötavad.
Saastad ühesõnaga. 3-4 aastat tagasi ostetud samade firmade akud kestsid täpselt niikaua et see talv pidin uued ostma, eelmiste asenduseks.
Bosch pidas vastu 2aastat.
Kõik need 3 olid bensukate peal mis käivituvad poolest pöördest.
Eelmine aasta ostetud Banner veab külmas seisnud diisli käima nagu nalja, ainult kui diisel -18 kraadiga oleks võimeline voolama.
See talv saanud osta 2 akut Exide ja Centra mõlemad jamad. Kui auto seinud rohkem kui 24 h on need omadega otsas. Võtad autopealt maha seisavad öö toas siis töötavad.
Saastad ühesõnaga. 3-4 aastat tagasi ostetud samade firmade akud kestsid täpselt niikaua et see talv pidin uued ostma, eelmiste asenduseks.
Bosch pidas vastu 2aastat.
Kõik need 3 olid bensukate peal mis käivituvad poolest pöördest.
Eelmine aasta ostetud Banner veab külmas seisnud diisli käima nagu nalja, ainult kui diisel -18 kraadiga oleks võimeline voolama.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
5249634
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 1740
- Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
- Asukoht: Vääna
- Kontakt:
Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
Ma muidugi ei tea mis diisel sul seal paagis on aga Statoili oma vedas ka -25 läbi torudepilgrems kirjutas:... ainult kui diisel -18 kraadiga oleks võimeline voolama.

Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
7 aasta ühe diiselautoga. Esimesena sai Varta Silver peale, kestis 5 aastat, siis -30 juures ei käivitanud (oma viga kah natuke, tühi aku jäi pakase kätte, külmus). Vahetasin Varta Blue vastu, teist (külma) talve käivitab tänaval seisvat diislit pooleteisest pöördest ka tänase -28 juures (rsk jälle pressis 5w.. õli filtritihendi vahelt törtsu välja).
Mingil väikesel seisval bensupunnil on ka Varta peal, aastast 2006, vedeleb nädalaid ja kuid tänaval, kui kellelgi vaja siis sõidetakse ja jäetakse, pole keegi seal hoolinud ja laadinud, käib kenasti ka -25 juures.
Seega vaieldes vastu paljudele eelkõnelejatele: on Varta (Bosch) ja siis need teised...
Aga jälle: jätke tühi aku pakase kätte ja pole vahet, mis nimega (v.a. optima), hommikuks on küljed punnis.
Mingil väikesel seisval bensupunnil on ka Varta peal, aastast 2006, vedeleb nädalaid ja kuid tänaval, kui kellelgi vaja siis sõidetakse ja jäetakse, pole keegi seal hoolinud ja laadinud, käib kenasti ka -25 juures.
Seega vaieldes vastu paljudele eelkõnelejatele: on Varta (Bosch) ja siis need teised...
Aga jälle: jätke tühi aku pakase kätte ja pole vahet, mis nimega (v.a. optima), hommikuks on küljed punnis.
Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
Sai äsja Eberi eelsoojendus autole instaleeritud ja koos sellega igaks juhuks uus Bosch Silver aku. Vist oli 75ah. Kas peaks 2,2 liitrisele dislale piisama? Veel jamasi pole olnud.
Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
Olerexi talvine kirjade järgi kuni -30 visttyyp07 kirjutas:Ma muidugi ei tea mis diisel sul seal paagis on aga Statoili oma vedas ka -25 läbi torudepilgrems kirjutas:... ainult kui diisel -18 kraadiga oleks võimeline voolama.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
5249634
Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
Vaata rohkem seda käivitusvoolu numbrit amprites, kui mahtu. Diisel tahab kiiret pööret, kui voolu ei anta, siis jäädki käiama. Samune Optima on küll numbrites 55Ah, aga käivitusvoolu oluliselt rohkem, kui paljudel suurtel ja käivitab väga edukalt.X-Trail kirjutas:Sai äsja Eberi eelsoojendus autole instaleeritud ja koos sellega igaks juhuks uus Bosch Silver aku. Vist oli 75ah. Kas peaks 2,2 liitrisele dislale piisama? Veel jamasi pole olnud.
Konkreetsel juhul peaks hea olema, sest Silver annab 750/780A ja seda peaks enamusele piisavalt olema.
Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Oleks Optimat tahtnud, aga kiireks läks ja Eberi kütte paigaldajal(Autotäht) oli riiulis Silver olemas nii, et seekord läks nii.
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
Teemast välja, aga mis variandi Eberi paigaldasid ja palju maksis?X-Trail kirjutas: ... Eberi kütte paigaldajal(Autotäht)...
Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
Läks peale Hydronic 2, D5S (5kw). Kell koos tempi anduriga armatuuri + mobla juhtimine. Hind kokkuleppel
umbkaudu 1,6 kilo. Mugav on ikka küll 


Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
Millisest 95 Ah akust üldse jutt. Kui nn jaapanlase kõrge, siis seda Vartal ainult Blue seeriana on kui jutt euroopa mõõdus korpusega 95Ah akust siis võid vaadata ka 100Ah Silverit mis on samas mõõdus korpusega aga parema käivitusvoolu ja tsükli taluvusega. Müüme Vartat (juba aastast 1999) ja kui see ikka jube paha oleks, siis ilmselt oleks ära lõpetanud.
Aga kui välismaakeel suus siis tehnilisi andmeid ja loomulikult ilusat juttu ka leiab :
http://www.varta-automotive.com/index.php?id=3
Aga kui välismaakeel suus siis tehnilisi andmeid ja loomulikult ilusat juttu ka leiab :
http://www.varta-automotive.com/index.php?id=3
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
Sel juhul jah webastoga peaaegu ühte auku...endalgi midagi lisaks plaanis. Tnx. X-TrailX-Trail kirjutas:Läks peale Hydronic 2, D5S (5kw). Kell koos tempi anduriga armatuuri + mobla juhtimine. Hind kokkuleppelumbkaudu 1,6 kilo. Mugav on ikka küll

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
Hind on paraku jah ühte auku. Parima Webasto ja Eberi pakkumise vahe oli 50euri. Kollasin hulga Soome foorumeid läbi ja jäi mulje,et Eberit kiideti nagu rohkem. Hetkel Webasto uuel ThermoTop seerial juppe remondiks pole. Ehk, kui rikkis, siis terve ahi vahetusse. Mõtlesin, et kui garantii läbi mis siis saab? Muidugi eks need tagavarajupid tulevad mingi aeg. Autoeksbert soovitas ise vanemat seeriat! Nii saigi valitud Eber! Loodan, et aku teemat väga ei risustanud. Kütte jaoks peaks ikka korras ja hea tootja aku olema. 

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
Kui me siin juba offtopikut paneme
, siis uuriks, kes tallinnas eberspächerit hooldab ja juppe müüb? Mul autol ostmisest saadik see sama hydronik 5 peal koos puldi ja viledega, aga nüüd kui huvi tekkis, ei ole ta pika seismise tõttu loomulikult huvitatud käivitumisest
Või on kellelgi ideid, kuidas selle hooldusele iseseisvalt läheneda, sest praeguste ilmadega on vist järjekorrad igal pool kevadeni välja.
Et päris offtopik ei oleks, siis ma ütlen, et varta siniseid mul aegade jooksul erinevatel autodel oma kümmekond olnud ja umbes pooled on hästi kestnud, ülejäänute puhul ütleks, et on viletsad. Valged (silver dynamic vist) on paremast küljest ennast näidanud. Kuna ma autodel laadimisvoolu igapäevaselt ei mõõda ja paberil olevaid kasutustingimusi ka sõnasõnalt ei järgi, siis võibolla olen ise süüdi, et need pooled on ära koolenud. Tõenäolsielt siiski mitte.


Et päris offtopik ei oleks, siis ma ütlen, et varta siniseid mul aegade jooksul erinevatel autodel oma kümmekond olnud ja umbes pooled on hästi kestnud, ülejäänute puhul ütleks, et on viletsad. Valged (silver dynamic vist) on paremast küljest ennast näidanud. Kuna ma autodel laadimisvoolu igapäevaselt ei mõõda ja paberil olevaid kasutustingimusi ka sõnasõnalt ei järgi, siis võibolla olen ise süüdi, et need pooled on ära koolenud. Tõenäolsielt siiski mitte.
Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?
Teoretiseeriks siis veel pisut.
Hea aku aitab auto käima, halb aku teeb eijõua-eijõua.
Tootjate tehnoloogia ja materjalide kvaliteedi vahe - selle kohta võib igaüks netist lugeda. (ise eelistan siiski tuntumaid kaubamärke)
Millest aga vähem räägitakse
Samast partiist, samasugused akud on ühe jaoks head ja teise jaoks täielik saast.
Küsimus : MIKS?
Kõigepealt tootja praak: Katkestus või lühis akus - ka kõige eeskujulikumal tootjal seda paraku esineb, erinevus on lihtsalt praagi protsendis - Iga eeskujulik müüja vahetab selle garantii ajal pikema jututa pärast koormustesti tulemust välja.
Kasutusest tingitud erinevused, no siin võrdleks akut pisut nagu elusolendiga.
Puudulik laadimine - ei tähenda alati seda, et auto genekas ei lae. Lühikesed sõidud, palju tarbijaid ja aku on kogu aeg alalaetud ja keemiliste protsesside eripära tingib sellise aku kiirema surma ja jätab teid ühel ilusal kargel talvehommikul maja ette nina nokkima või autoabi ootama.
Jutu mõte, et aku kestab kui teda korralikult sööta e. laadida ja väike trenn ei tee ka paha (vahel kulutatakse kohe peaaegu kogu särts ära) ja siis antakse jälle korralikult süüa. Omal kogemus, et vintsiga autol, mille aku ka mingi aja taga laadija all käib on aku kestvus pikem kui sõiduka peal oleval akul, millega ma reeglina ei tegele ja päevased läbisõidud jäävad 20-40 km-i vahele.
Tänapäeval on muidugi see koht, et ega keegi viitsi põhjusesse süveneda ja korralikku nn taastus laadimis tsüklit kah tegema hakata (no tegelikult pole meil enamusel seda võimalustki = korralik laadija koos nn tühjaks koormamise võimalusega) ja ostetakse uus nn kuluartikkel ja elu läheb edasi.
Kaks kuud aia ääres seisnud Wrangler käivitus eile õhtul nagu naksti, akuks kollane Optima 75Ah tootmisaastaga 2004. Subarugi on siiani igal hommikul käima läinud, akuks Varta Blue 60Ah tootmisaastaga 2006.
Hea aku aitab auto käima, halb aku teeb eijõua-eijõua.
Tootjate tehnoloogia ja materjalide kvaliteedi vahe - selle kohta võib igaüks netist lugeda. (ise eelistan siiski tuntumaid kaubamärke)
Millest aga vähem räägitakse
Samast partiist, samasugused akud on ühe jaoks head ja teise jaoks täielik saast.
Küsimus : MIKS?
Kõigepealt tootja praak: Katkestus või lühis akus - ka kõige eeskujulikumal tootjal seda paraku esineb, erinevus on lihtsalt praagi protsendis - Iga eeskujulik müüja vahetab selle garantii ajal pikema jututa pärast koormustesti tulemust välja.
Kasutusest tingitud erinevused, no siin võrdleks akut pisut nagu elusolendiga.
Puudulik laadimine - ei tähenda alati seda, et auto genekas ei lae. Lühikesed sõidud, palju tarbijaid ja aku on kogu aeg alalaetud ja keemiliste protsesside eripära tingib sellise aku kiirema surma ja jätab teid ühel ilusal kargel talvehommikul maja ette nina nokkima või autoabi ootama.
Jutu mõte, et aku kestab kui teda korralikult sööta e. laadida ja väike trenn ei tee ka paha (vahel kulutatakse kohe peaaegu kogu särts ära) ja siis antakse jälle korralikult süüa. Omal kogemus, et vintsiga autol, mille aku ka mingi aja taga laadija all käib on aku kestvus pikem kui sõiduka peal oleval akul, millega ma reeglina ei tegele ja päevased läbisõidud jäävad 20-40 km-i vahele.
Tänapäeval on muidugi see koht, et ega keegi viitsi põhjusesse süveneda ja korralikku nn taastus laadimis tsüklit kah tegema hakata (no tegelikult pole meil enamusel seda võimalustki = korralik laadija koos nn tühjaks koormamise võimalusega) ja ostetakse uus nn kuluartikkel ja elu läheb edasi.
Kaks kuud aia ääres seisnud Wrangler käivitus eile õhtul nagu naksti, akuks kollane Optima 75Ah tootmisaastaga 2004. Subarugi on siiani igal hommikul käima läinud, akuks Varta Blue 60Ah tootmisaastaga 2006.