nõrk mootor - ja kui suured rehvid?

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

nõrk mootor - ja kui suured rehvid?

Postitus Postitas zhadow »

Ma siin ikka veel pole näppe tõsiselt õliseks teinud - mõtlen ja planeerin alles veel. Olen end ka lugedes kõvasti harinud vahepeal.
Eelmine nädal muretsesin palju paremas korras tooriku - ikka '86 diisel King Cab, sest eelmine vajas liialt pleki ja muid töid, millega ma ei taha tegeleda ning muud sõidukid ei sobigi mulle.
Nimelt peab see auto ka väikestviisi veokaks olema ühtlasi.
Eelmine teema: http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=4124
vanale teemale jätkuks et kuna on olemas vaba klass kus saab võistlemist proovida, siis ma TR1 unustasin enda jaoks ära.

Esimese asjana tahtsin mudakumme osta kuid kuna ma ikka kindlasti tõstet tahan teha siis mõtelsin et peale tõstet on ju ikka kohe uusi kumme vaja et äkki ei kiirustaks kummide ostuga.
Tõstet sellepärast et standardis läheb King Cab-ile vaid 30" alla.

Maksimaalselt võiks vedru tõste olla 3" ja hiljem lisada veel 3" kere tõstet.
Samas ei ole mõtet rohkem tõsta kui rehvid ruumi vajavad - ega ma monster trucki ei taha teha.

Nii et esiteks tahan ära otsustada et kui suured rehvid ma maksimaalselt sinna alla tahan panna - siis saab juba edasiste modifikatsioonidega sellest juhinduda. Aga nagu ma lugesin siis suuremad rehvid kahandavad auto võimsust, kuid mul on niigi nõrk diisel mootor peal.

Siit siis peamine küsimus: et kui autol on 55kw diisel mootoriks, et kui suuri kumme maksimaalselt maksaks alla panna, nii et neid kumme ikka maastikul ära kasutada ka saab ning teedel päris hätta ei jää? Üle 33" ma kohe kindlasti ei taha minna.

Praegu on vist 31" all, 265/70R16 ees (napilt mahuvad keerama all) ja 275/70R16 taga, vähemalt kalkulaator annab 30,6" kuid võimsuse ja kiiruse vähenemist ei ole tunda.

Mis arvate?
ennukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 160
Liitunud: E Juul 18, 2005 12:17 pm
Asukoht: TLN:
Kontakt:

Postitus Postitas ennukas »

Suuremad rehvid kompenseerib aeglasem ülekanne...
Kuidas tunned ära rõõmsa offroaderi?
Vastus: Hambavahed on mudased!!
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

ennukas kirjutas:Suuremad rehvid kompenseerib aeglasem ülekanne...
ja kes aeglasema ülekande kompenseerib? Selleks peab ju kümnetuhandelisi tuulutama hakkama... :roll: Eelnevate postituste põhjal on jäänud mulje, et hr. tahaks kõigepealt hädalistema asjadega ühele poole saada ;)
Aga ma arvan, et 31x10,5 oleks paras sellele masinale!

...ja 6" tõstet sellisel masinal on juba üsna keeruline (kui siin just suurema kummi osa juurde ei arvestatud)
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Ma olen ka kunagi luuranud seda King Cabi ja mul oli selline mõte,et teeks sellest 55kW vähemalt 65kW-d.Siis oleks juba palju lõbusam versioon.Nissaniga on see tore asi,et nende mootorid pole läbi aegade palju muutunud ja uuemate vidinad sobivad päris edukalt sinna külge. :D Kas see on turbota versioon?
Veiko.
PS Ilma keretõsteta saab ka ilusti hakkama.
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
krss
Mudder
Postitusi: 72
Liitunud: N Jaan 20, 2005 3:54 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas krss »

Aga miks mitte teha siis mootorit võimsamaks? Saab ka ilma mootorit lahti võtmata või turbotamata: juba pihusti rõhkudega mängimine, pumba näppimine (eelkõige täpsem häälestus, mitte lihtsalt tahmalondi tekitamine), sisse-välja hingamise parandamine jms annab päris tuntava efekti. Kui viitsimist mootor pulkadeks kiskuda ja/või anesteesiaks mõeldud gaasidega mängida, saab ka päris taltsutatud diisli perutama nii, et muu tehnika enam vastu ei pea :twisted: . Ma ise pigem seisukohal, et vaja oleks suurendada esmalt alumise otsa momenti, mitte maksimumvõimsust kõrgetel pööretel, see pole samas ei kallis ega ka väga keeruline. Tõsi, Nissaniga pole seda tsirkust ise läbi teinud, küll aga mitmete teiste diiselmootoritega (kerge vaevaga saab paremini lippama kui vastava turbodiisli tehaseseades).
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

krss kirjutas:Aga miks mitte teha siis mootorit võimsamaks? Saab ka ilma mootorit lahti võtmata või turbotamata: juba pihusti rõhkudega mängimine, pumba näppimine (eelkõige täpsem häälestus, mitte lihtsalt tahmalondi tekitamine), sisse-välja hingamise parandamine jms annab päris tuntava efekti. Kui viitsimist mootor pulkadeks kiskuda ja/või anesteesiaks mõeldud gaasidega mängida, saab ka päris taltsutatud diisli perutama nii, et muu tehnika enam vastu ei pea :twisted: . Ma ise pigem seisukohal, et vaja oleks suurendada esmalt alumise otsa momenti, mitte maksimumvõimsust kõrgetel pööretel, see pole samas ei kallis ega ka väga keeruline. Tõsi, Nissaniga pole seda tsirkust ise läbi teinud, küll aga mitmete teiste diiselmootoritega (kerge vaevaga saab paremini lippama kui vastava turbodiisli tehaseseades).
See on päris huvitav, siiani pole mootori võimsuse tõstmisele mõelnud.
Mootor ise muidugi on ilma turbota.
Kust sellist spetsialisti leiab kes oskaks pihusteid/pumpa niiviisi kruttida?
Ise ma kindlasti ei julge - teadmisi pole piisavalt.
Samas meeldib mulle praegune sõiduautolik kütusekulu, mis suuremate kummidega muidugi suureneks.

Aga praegu tahan siiski korraga teha asjaliku tõste (kui aus olla eks siis välimuse pärast ka mitte ainult läbivuse suurendamiseks)
Alla 32 või 33" kumm ja vints külge.

Siis vaatan edasi, ilmselt järgneb mootori näppimine väiksel viisil ja tagadifri lukk.
lok665
Fitting 38"
Postitusi: 274
Liitunud: T Jaan 04, 2005 12:24 pm
Asukoht: nömme

Postitus Postitas lok665 »

Kui taha lukku otsid siis mul seisab tudjakas LOCKRIGHT riiulis ja ootab uut omanikku.
Terv lok +372 56 699 909
ärge moded pahandage,et siia sellise pool info-müügi reply tegin 8)
DIESEL POWER
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

lok665 kirjutas:Kui taha lukku otsid siis mul seisab tudjakas LOCKRIGHT riiulis ja ootab uut omanikku.
Terv lok +372 56 699 909
ärge moded pahandage,et siia sellise pool info-müügi reply tegin 8)
Ma korra privas sult selle kohta juba pärisin :)

Üks küsimus on küll selle lukuga nimelt üks inimene rääkis et need automaatsed lukud lähevad lukku kui vedu peale läheb ja lähevad lukust lahti kui gaas maha lasta ja tühikäigul sõita. Et siis keerama peaks just tühikäigul sõites ja et kui keerates gaasi annad ja silla ära lukustab siis teeb auto väga kergelt pirueti?

Selline ohtlik käitumine mulle ei sobi kuna on vaja palju ka linnas sõita ning siin on palju ristmikke ning keeramisi kus ikka tühikäigul sõita ei saa.

Kas kellelgi on kogemusi sellise automaatse lukuga?
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Kahtlustan, et su selle 55kw mootoriga on üsna raske sealt piruetti välja meelitada. Saab ka tänaval sõita :driving
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

rommi kirjutas:Kahtlustan, et su selle 55kw mootoriga on üsna raske sealt piruetti välja meelitada. Saab ka tänaval sõita :driving
Aga vihmase ilmaga ja talvel??? Siis ilmselt saab ka see 55kw piruetiga maha.
Ristmikult ära pöörates käredamalt kohalt ära võttes suudab auto ka LSD-ga sisemise tagaratta ringi ajada, kuigi all on taga 275 lai kumm.

Aga LOCKRIGHT-i kohta leidsin sellise kirjelduse:

While traveling straight the Lockright will lock the axles together similar to a spool. However, when the wheels need to differentiate in a turn, the Lockright will allow the outside wheel to rotate faster to complete the turn. The internal gears on the Lockright will overrun each other to allow this differentiation.
http://www.rocky-road.com/lockright.html

Ei saa siit sellest keeramise tööpõhimõttest eriti täpselt aru...
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

niipalju kui mina tean, siis osad lukud lasevad pärast veo rakendumist sillale pool kuni terve tiiru veel rattal vabalt pöörata enne kui lukku laksavad. Vot ei tea kuidas praktikas aga tervest tiirust peaks piisama tavaliseks 90º pöördeks (kiire arvutus näitab, et 31" ratta ümbermõõt on ca 2,5m, 10m pöörderaadiusega autol läbib tagasipöörde puhul välimine ratas ca 20m ja sisemine 15m)

aga sinu lockraidi kirjeldus on tõesti veidi segane.... seal on kirjas et kurvis laseb ta välimisel rattal kiiremini pöörata. See tähendakski ju et lukk pole pööramise hetkel lukus.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

rommi kirjutas:aga sinu lockraidi kirjeldus on tõesti veidi segane.... seal on kirjas et kurvis laseb ta välimisel rattal kiiremini pöörata. See tähendakski ju et lukk pole pööramise hetkel lukus.
Seda viimast mõtlen minagi, et äkki lockright ei tööta ikka päris nii et vedu peale - lukku, gaas maha - lukust lahti...
lok665
Fitting 38"
Postitusi: 274
Liitunud: T Jaan 04, 2005 12:24 pm
Asukoht: nömme

Postitus Postitas lok665 »

Täpselt nii töötbki,kui kurvis veo tagant ära vötad hakkab lukk lihtsal üle viskama ja nii kui pedaali litsud poob ennast jälle kinni.
DIESEL POWER
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Ei ole selle LockRight lukuga midagi halb sõita. Kunagi sai Broncol sild tagant kinni keevitatud ja nii öelda Spooli effekt saadud. 100% oli pidevalt siis lukus. Linnavahel sõitu oli piisavalt ja polnud 5L mootoriga eluohtlik midagi ristmikel sõita. Pigem oli just hea, kuna tunnetus oli 100% täpselt teada ja auto käitumine pidevalt ühtlane, seda ka libedal teel. Tagurdades kippus küll jah libedaga vahest otse vedama masinat. Rehvid tsipa kiiremini kulusid, aga mitte märgatavalt. See eest saatis mõnus kerge vilin igal pöördel ja parklas manööverdades, mis oli omamoodi "Cool".
+372 5028488
Kasutaja avatar
sass
Fitting 38"
Postitusi: 212
Liitunud: K Mai 05, 2004 1:37 pm
Asukoht: Nõmme

Postitus Postitas sass »

Lockright oli minu eelmisel võistlusautol taga sees(bronco II) ja see töötab siis kui vedu taga ,vabaks laseb silla siis kui siduri alla vajutad ,lihtsalt gaas maha on ikka lukus.Kannatab jah linnas sõita aga eks ARB või mõni muu lülitatav oleks muidugi etem.Kui asfaldi peal ringi keerata nii et on lukus siis sisemine ratas kippus nagu kiiremini ringi käima kui auto liikus.Rehvideks oli siis 31x10,5 saharad.Pirueti tegemine oli muidugi lihtne(:
Suletud

Mine “Hooldus ja Remont”