3,3 TD Patroli mootori tuunimine
Moderaatorid: jr, Moderators
Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine
mitte pumpa maha keerata vaid õhukogust on juurde vaja,ehk see väike vile tuleb kauge kaarega võssa visata ja väheke suurema kojaga muutuva geomeetriaga turbo otsida.
56157755
- Mihkel78
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 143
- Liitunud: P Juul 17, 2005 9:31 am
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine
Miks sa rõhu järgi ei regulli labasid ? juhid nagu wastegatet
Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine
See turbo ei toimi millegipärast nii.Me oleme nii 20 korda regullinud neid labasid edasi-tagasi.Hetkel hakkab juba looma vaikselt.Ülemine rõhk on hetkel ca 1,0 bar.
Kõige imelikum on see,et keera palju tahad,rõhk koormuse all ja suurtel pööretel naljalt üle 1,2 ei lähe .Samas tühikäigul gaasi andes lööb jõhkra rõhu üles.Kell näitab 1,5 bar max. Kohapeal seier lõppu saada on imelihtne.
Eks me veel testi seda asja vähe ja siis on jälle millestki targutada.
Kõige imelikum on see,et keera palju tahad,rõhk koormuse all ja suurtel pööretel naljalt üle 1,2 ei lähe .Samas tühikäigul gaasi andes lööb jõhkra rõhu üles.Kell näitab 1,5 bar max. Kohapeal seier lõppu saada on imelihtne.
Eks me veel testi seda asja vähe ja siis on jälle millestki targutada.

HM Racing Team
Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine
Esimene anomaalia on käes ja ei tea isegi kust viga otsida.
Ühesõnaga tallad korralikult peale,rõhk tõuseb kohe kuskile 1,0 bar juurde ja nii kui pööre tõuseb sinna lõpupoole ,kukub paugust rõhu nulli ,vahel isegi -0,3 bar peale. Tee on sellel hetkel nii must,et ..........
Ei kujuta ettegi kust viga otsida.Ülerõhu klappi pole.Leket ei tuvastanud.Filter umbes ka pole.
Mõistus täitsa otsas selle kohapealt.
Äkki on veel ideid kellegil ?
Ühesõnaga tallad korralikult peale,rõhk tõuseb kohe kuskile 1,0 bar juurde ja nii kui pööre tõuseb sinna lõpupoole ,kukub paugust rõhu nulli ,vahel isegi -0,3 bar peale. Tee on sellel hetkel nii must,et ..........

Ei kujuta ettegi kust viga otsida.Ülerõhu klappi pole.Leket ei tuvastanud.Filter umbes ka pole.
Mõistus täitsa otsas selle kohapealt.
Äkki on veel ideid kellegil ?
HM Racing Team
Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine
Ei osanud kuskil viga otsida ja keegi ei osanud ka nõu anda ning sai alustatud nagu ikka valest otsast
Turbo maha,lauapeal pulkadeks,sees kõik korras kui välja arvata mingi keevise vmt. tükike mis külma osa labasid veidi hööveldanud.
Filter sai puhtaks pestud ja kõik kohad üle vaadataud.Pill käima ja asi veel hullem.Nii kui pööre põhja jõuab tõmbab mootoril hinge täitsa kinni ja turbrõhk kukkus paugust
-0,7 bar peale.Selle peale tuli naaber karjuma,et temal hoovis enam midagi näha pole ja tuba on ka tossu täis
Sai siis hakatud ükshaaval torusid eemaldama ja selgus lihtne tõde, 75 mm toru sisselaskes on liialt väike.Mootor jääb õhunälga.
Filter asub kapoti all oma kojas.Kui peale filtrit toru lahti võtta,siis hakkas mootoril juba veidi parem,kui filter üldse eemaldada siis käis mootor ikka eriti hästi pöörde.Polegi sellist häält veel kuulnud.
Tundub,et see muutuva geomeetriaga turbo reageerib igasugustele anomaaliatele omamoodi.Kui väljuvaid gaase jääb suurel pöördel ühel hetkel väheks,siis pidurdatakse ka (puhas spekulatsioon muidugi) turbo võlli kiirust niipalju,et diiselmootoril tekib hõrendus.
Igaljuhul tuleb hakata suuremat sisselaset ehitama.Imelik on see,et esimesed 2 võistlust ei olnud selliseid anomaaliaid.Ei tea kas mootor on hakanud paremini käima ja õhuvajadus sellega seoses suurenenud

Turbo maha,lauapeal pulkadeks,sees kõik korras kui välja arvata mingi keevise vmt. tükike mis külma osa labasid veidi hööveldanud.
Filter sai puhtaks pestud ja kõik kohad üle vaadataud.Pill käima ja asi veel hullem.Nii kui pööre põhja jõuab tõmbab mootoril hinge täitsa kinni ja turbrõhk kukkus paugust


Sai siis hakatud ükshaaval torusid eemaldama ja selgus lihtne tõde, 75 mm toru sisselaskes on liialt väike.Mootor jääb õhunälga.
Filter asub kapoti all oma kojas.Kui peale filtrit toru lahti võtta,siis hakkas mootoril juba veidi parem,kui filter üldse eemaldada siis käis mootor ikka eriti hästi pöörde.Polegi sellist häält veel kuulnud.
Tundub,et see muutuva geomeetriaga turbo reageerib igasugustele anomaaliatele omamoodi.Kui väljuvaid gaase jääb suurel pöördel ühel hetkel väheks,siis pidurdatakse ka (puhas spekulatsioon muidugi) turbo võlli kiirust niipalju,et diiselmootoril tekib hõrendus.
Igaljuhul tuleb hakata suuremat sisselaset ehitama.Imelik on see,et esimesed 2 võistlust ei olnud selliseid anomaaliaid.Ei tea kas mootor on hakanud paremini käima ja õhuvajadus sellega seoses suurenenud

HM Racing Team
- helar
- I live off from the mud
- Postitusi: 2646
- Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
- Asukoht: Vääna Jõesuu
Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine
Ei haaku küll teema pealkirjaga, kuid garages ringi vaadates leidus mul üks MB CDI pea tutikas muutuva geomeetriaga turbo.
2.8 patrolisse plaan panna.
Küsin : Kuidas lahendasite labade vaakumi/ rõhu (ja võimaliku ülerõhu) lahendused ?
2.8 patrolisse plaan panna.
Küsin : Kuidas lahendasite labade vaakumi/ rõhu (ja võimaliku ülerõhu) lahendused ?
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine
Mootori kubatuur peab sama või nats suurem olema alustuseks,
Geomeetriat juhib rõhuga töötav wastegate membraan,algul kui oli täitsa 0 asendis lõi kella kohapeal põhja,siis kruvisime maha,ehk labasi lahti umbes 3-4mm stopper kruvist mõõtes.
Nüüd rõhu tekkides lükkab veelgi rohkem lahti ja tulemuseks jäi umbes 1,3 bari,aga see tekkib kohe.
Ülerõhk läheb kõik mootorisse,kõik klapid ja avad on kinnikeevitatud
Kuna nüüd sissesõit tehtud võiks vabalt juurde keerata.
Geomeetriat juhib rõhuga töötav wastegate membraan,algul kui oli täitsa 0 asendis lõi kella kohapeal põhja,siis kruvisime maha,ehk labasi lahti umbes 3-4mm stopper kruvist mõõtes.
Nüüd rõhu tekkides lükkab veelgi rohkem lahti ja tulemuseks jäi umbes 1,3 bari,aga see tekkib kohe.
Ülerõhk läheb kõik mootorisse,kõik klapid ja avad on kinnikeevitatud

Kuna nüüd sissesõit tehtud võiks vabalt juurde keerata.
Proto
53951597
53951597
Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine
alla 2 bari on vastutuult sõitmine
Ma olen seda ammu rääkinud,et tuleks ära katsetada mingi vana raipe peal palju see mootor tegelikult kannatab.
Ja proovida palju tugevamalt kannataks pead ka kinni tõmmata selle vana mootori peal.
Kõik datsuni kummardajad räägivad,et 1,5bar-i on lagi, ei tahaks uskuda, mu nelja silindriline väike alumiiniumist bensiini mootor püsib ka veel siiani koos suurema rõhuga töötades. Suveks vahetan peatihendi teise tootja vastu siis hakkab koguaeg 2+ bariga sõitma.
Julge hundirind on kepsutükke täis

Ma olen seda ammu rääkinud,et tuleks ära katsetada mingi vana raipe peal palju see mootor tegelikult kannatab.
Ja proovida palju tugevamalt kannataks pead ka kinni tõmmata selle vana mootori peal.
Kõik datsuni kummardajad räägivad,et 1,5bar-i on lagi, ei tahaks uskuda, mu nelja silindriline väike alumiiniumist bensiini mootor püsib ka veel siiani koos suurema rõhuga töötades. Suveks vahetan peatihendi teise tootja vastu siis hakkab koguaeg 2+ bariga sõitma.
Julge hundirind on kepsutükke täis

56157755
Re: 3,3 TD Patroli mootori tuunimine
Kaanega saab veel seda nalja teha,et peale liimida.Würth toodangus oli pihustatav liim,mis liimis kaane korralikult peale,kui tihend enne paigaldust üle pritsida.
Pärast kaant tuli kangiga maha kangutada,autoks oli S6 millel oli kw umbes 4 korda rohkem kui tehasest ja varem oli kaane tõusmis probleem.
Selles ma ei kahtlegi,et 3,3 kannataks 2 bari ära,lihtsalt enne tuleks kaan üle pingutada ilmselt ja külma mootoriga mitte sõita.
Pärast kaant tuli kangiga maha kangutada,autoks oli S6 millel oli kw umbes 4 korda rohkem kui tehasest ja varem oli kaane tõusmis probleem.
Selles ma ei kahtlegi,et 3,3 kannataks 2 bari ära,lihtsalt enne tuleks kaan üle pingutada ilmselt ja külma mootoriga mitte sõita.
Proto
53951597
53951597