supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas ibra »

Kõigepealt oleksid pidanud proovima kolvi liikumist silindris ilma mansetita.Kui see OK ,siis mansetid ja tolmukatted kohale ja vaatama et muud liikuvad osad liiguks.Ketas polegi sõidu ajal jahe,olenemata kas sa pidurdad või mitte.Ketta temperatuuri saad ju võrrelda teisepoole omaga.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Hydroid
Rock Crawler
Postitusi: 507
Liitunud: T Sept 15, 2009 7:24 pm
Asukoht: Kohtla Järve

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas Hydroid »

Mansettideta liikus kõik ok. Aga nüüd sai uuuesti kõik lahti võetud ja veel paremini ehk ideaalselt ära puhastatud ning vanad mansettid tagasi pandud. Kõik liigub väga hästi ja kolvid käisid mitte väga vabalt vaid käe jõuga. Kõik töötab nüüd hästi, aga ketas ikka hõõrub natukene vastu kklotsi sest klotsid vist teda väga vabaks ka ei lase, ja natukene ikka kuumeneb, aga pole hulllu ma arvan.
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas kalleo »

kalleo kirjutas:Mul massin küll teine, kuid suporti tugipinnad olid kaldu ja astmeliseks kulunud. Nagu isegi arvata võite juhtuski selline lapsus, et uued klotsid jäid nuka taha kinni... (Piinlik tunnistada, aga peale 25 km maanteel sõitu ei julgenud tükk aega autost eemale minna ja mõtlesin tõsiselt kuhu kustuti viimati sai pandud!)((Huvitav asjaolu muidugi see, et peale paari km-i metsa- ja põlluteed "loksus" miskit paika ja rohkem pole kuuma enam tekkinud... Mis ei tähenda sugugi seda, et tegemist oleks "iseparaneva" veaga.)) OT ka. Siit küssa spetsidele kes on klotse vahetanud, et kui klotsi tugipind on nii 3 mm. sügavuselt soones, siis on lahenduseks uus suport, või? Põhimõtteliselt saaks ju "soone" põhja laiemaks ja sirgeks lihvida? Et klots saaks vabalt liikuda.
Otsustasin, et ei tee uut teemat, kui tohib...

Niisiis, härrased, minul saaga jätkub! Ennist kirjutasin, et korra jäi esimese parema ratta pidur peale klotside vahetamist esimesel sõidul peale, kuid "paranes" kruusateel "iseenesest". Nüüdseks on sõidetud üle 1000 km nii siin kui seal, kuid täna juhtus see jälle! Sõitsin pikalt linnas ja siis maanteele. Asi tundus imelik, pidasin kinni ja selgus, et MÕLEMAD esimesed pidurid tulikuumad. Kusjuures, suitsu ja hääle järgi tundus, et MÕLEMAD VÕRDSELT tulised! Jahutamisest ei tulnud päikese käes muidugi midagi välja ja nii ma siis kulgesin 3. käiguga (rohkem ei jõudnud minna, ja tagurdades esirattad lohisesid järele!) 60-ga kraavisperve pidi lähima kruusateeni. Ja jälle- kruusal logistades hakkas masin veerema, varsti 5. käik ja 20 km-i pärast kohale jõudes pidurid no nats kuumemad kui "töösoojad". Hiljem tagasi sõites 35 km; põld-mets-kruus-asfalt-LINN ja kohale jõudes jälle temp OK!
Härrased, wtf??? Kas mind on tabanud ohvrõudikuradi needus või? Et linnas ja asfaldil enam pidurit ei tohi puutuda??? Kuna täna mängisid nii parem kui vasak esipidur üht nooti, siis ma ei oska enam midagi arvata. Kontuurid ja silindrid ju erinevad... Mõistus on nüüd munadega triiki. Igatahes.
Härrased, kes te olete oma käega Cherol esipiduri klotse vahetanud- ehk oskate mainida mõnd kavalat nüanssi mis minul võib olla on tegemata jäänud... Või on õhk kusagil süsteemis, sest pidurid tunduvad vahest justkui "pehmed"? Või on silla jooks vale- samal ajal piduriklotsidega sai vahetet ka teist mõõtu rehvid... Kummaline on ikka see, et mõlemad rattad jamasid sel korral ühtmoodi...

Vastuste eest ette tänades,
Kalle
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2646
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas helar »

sa ju vahetasid klotse mõlemal rattal. Mis seal siis imestada.
Vota kolb välja ja vaata mis läga sealt koos vedelikuga välja tuleb.
Mina arvan ,et probleem seal.
Kui tegemist on sellest rõvedast plastikust kolbiga ,mõõda supleriga ära_- ega ülalt-alt erinevusi pole.
muust juba ülalpool ka juttu.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas ibra »

helar kirjutas: Kui tegemist on sellest rõvedast plastikust kolbiga ,mõõda supleriga ära_- ega ülalt-alt erinevusi pole.
Jah neil plastikust kolbidel on omadus väljastpoolt jämedamaks minna.Vanade kulunud klotsidega on kolb suhteliselt väljas ja pidurid peale ei jää.Aga,kui uued klotsid panna, siis kolb sees ja see jämedam osa kipub pooma.Aitab peenikese liivapaberiga mõõtu lihvimine.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas kalleo »

ibra kirjutas:Jah neil plastikust kolbidel on omadus väljastpoolt jämedamaks minna.Vanade kulunud klotsidega on kolb suhteliselt väljas ja pidurid peale ei jää.Aga,kui uued klotsid panna, siis kolb sees ja see jämedam osa kipub pooma.Aitab peenikese liivapaberiga mõõtu lihvimine.
Kolvi materjali osas jään vastuse võlgu, igatahes kolvi see serv kuhu klots toetub tundus justkui keraamiline olema. Üks hallikaspruun kild, mida magnet ei võtnud oli servast välja pudenenud. Kolbi ma klotse vahetades välja ei võtnud (1. viga!). Nüüd on siis esimesel võimalusel lahtivõtmine ja puhastamine ikkagi päevakorral. Aga siiski, kummaline on see, et tuhat kilti ei juhtunud midagi (vahetevahel katsusin kettaid) ja nüüd mõlemad korraga kinni?
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas ibra »

kalleo kirjutas:
ibra kirjutas:Jah neil plastikust kolbidel on omadus väljastpoolt jämedamaks minna.Vanade kulunud klotsidega on kolb suhteliselt väljas ja pidurid peale ei jää.Aga,kui uued klotsid panna, siis kolb sees ja see jämedam osa kipub pooma.Aitab peenikese liivapaberiga mõõtu lihvimine.
Kolvi materjali osas jään vastuse võlgu, igatahes kolvi see serv kuhu klots toetub tundus justkui keraamiline olema. Üks hallikaspruun kild, mida magnet ei võtnud oli servast välja pudenenud. Kolbi ma klotse vahetades välja ei võtnud (1. viga!). Nüüd on siis esimesel võimalusel lahtivõtmine ja puhastamine ikkagi päevakorral. Aga siiski, kummaline on see, et tuhat kilti ei juhtunud midagi (vahetevahel katsusin kettaid) ja nüüd mõlemad korraga kinni?
Maanteesõidul ja kui vähe pidurdad ei juhtugi midagi.Kardab linnasõitu.Võta support maha ,esialgu jäta voolik külge ja suru kolb välja, mansett välja.Vaata silindrisse, manseti soonest väljapoole kipub mingi roostene rõngas tekkima,see nühi liivakaga maha.Proovi ilma mansetita, kas kolb lõpus ei poo ja mõõda kolbi ning aja mõõtu.Vaata,kas tolmukaitsmed terved. Kõik tagasi kokku korjata ja enam,sul linnas sellist jama ei juhtu.P.S. Katsu see asi ilma tolmukaitsmete mahavõtmiseta ära teha,muidu pead neid uutega asendama.Edu.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas kalleo »

Tänud põhjaliku vastuse eest!

Aga üks küssa veel. On kellelgi kogemusi, kuidas see tund aega pidurite kuuma rattalaagritele ja määrdele mõju võib avaldada? Velg oli suht kuum, laagrid ju veel kuumemas piirkonnas? Rattalaagrite üldine seisukord mul senini kontrollimata...

Parimat,
Kalle

PS. Liikuvate pindade puhul pole vist sünnis liivapaberit kasutada... Liivapaber ju abrasiivne ja pisemad terad mis paberilt lahkuvad kipuvad lihvitava materjali sisse kinni jääma... Nii et mina kasutan kratsimise asemel alati bensiini, nitrolahustit ja saablit. Vahel õliga, vahel ilma. Võite nüüd näpuga allapoole ka näidata!
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Kasutaja avatar
rt23
True Off Roader!
Postitusi: 1232
Liitunud: P Jaan 27, 2008 1:45 am
Asukoht: Viljandimaa

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas rt23 »

Pidurite kuumutamine lõpetab kolvi kaitsekummi pikapeale ära. Kolbe ja ka muid detaile puhastan mina relaka otsa käiva peene terasharja kettaga, ei jäta mingeid jälgi ega sooni.
Asukoht viljandimaa Suslepa. Tel 53365288 - Toomas
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas kalleo »

Ehk tulevikus kellelegi abiks...
Minu poolt selleks korraks "peale klotside vahetust esipidurid peal" saaga lõppenud. Sai värgeldus lahti võetud. Konnad ja pinnad puhastatud. (Kolvid pudenesid liiva sisse ja neid ma üle ei proovinud/mõõtnud, aga mansetid olid suht madalaks kulunud küll!) Uued kolvid ja mansetid sisse. Uute kolbide ja silindrite vahele juhtus jääma paar-kolm kümnendikku lufti. Aga kui mansetid olid paigas (pidurivedelikuga koos ka), siis oli kolvi üle manseti ja lõpuni pressimine ikkagi paras keberniit. Väga kahtlaselt raske... Pikka heeblit läks tarvis... Aga kokku värgeldus sai ja pidurid toimivad ning ei jää peale ka pärast tugevat pidurdust. Tänud kõigile, kes mind, laiska, tüütut remonditööd utsitasid ette võtma!
Hydroid kirjutas:... Kuidas muidu neid klotse piduriketas laiali peksab, või klotsid lähevad ise? Sest nagu ziguliil oli väike loks jäetud ratta sisse, aga nendel pole enam mingit loksu kuskil.
Manseti ülesanne ongi kolb tagasi sisse tõmmata. Kui kulunud, siis enam ei suuda toimetada.

Nalja kah! Juhtusin ühte varuosapoodi, kus ei teatud et on olemas silikoonmääre! Pakuti järjekindlalt vaheldumisi silikoonõli ja aerosooli. Pärast minutilist vaidlust hakkasid "kasiirid" vist isegi kahtlema, et krt, võibolla ongi silikoonmääre olemas... Lootusetu...

Parimat,
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Kasutaja avatar
rt23
True Off Roader!
Postitusi: 1232
Liitunud: P Jaan 27, 2008 1:45 am
Asukoht: Viljandimaa

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas rt23 »

Manseti ülesanne ongi kolb tagasi sisse tõmmata. Kui kulunud, siis enam ei suuda toimetada.
Ja mina loll mõtlesin, et nende ülesanne pidurivedeliku kinni hoida :roll:
Asukoht viljandimaa Suslepa. Tel 53365288 - Toomas
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas kalleo »

rt23 kirjutas:Ja mina loll mõtlesin, et nende ülesanne pidurivedeliku kinni hoida :roll:
Kah õige!
http://www.safelinebrakes.com/brake-pad ... ction.html
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas tuningman »

minu meelest peaks ka ketas vabalt liikuma, kui kogu aeg pidur peal ja kuum, muutub piduriklotsi pind
klaasjaks ja ei taha enam mitte pidurdada, vähemalt minul on nii paar korda juhtunud... ja vabajooksuga
rooli lahti lastes kisub ju ka väheke... ja minu meelest liigub kolb tagasi piduri pedaali vabastamisel tekkiva vaakumiga, kui õli peasilindrisse tagasi voolab???
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2646
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas helar »

tuningman kirjutas:minu meelest peaks ka ketas vabalt liikuma, kui kogu aeg pidur peal ja kuum, muutub piduriklotsi pind
klaasjaks ja ei taha enam mitte pidurdada, vähemalt minul on nii paar korda juhtunud... ja vabajooksuga
rooli lahti lastes kisub ju ka väheke... ja minu meelest liigub kolb tagasi piduri pedaali vabastamisel tekkiva vaakumiga, kui õli peasilindrisse tagasi voolab???
Sa oled asjast veidi valesti aru saanud.
Edasises seletamises on lihtsaim kasutada ühte füüsika algtõdedest: igale reaktrsioonile järgneb vastureaktsioon.
Pidurisüsteemis on siinkohal juttu survest.
Ma tõesti ei viitsi siikohal pikemalt füüsikatunni loengut pidada.
Mine metsa ja proovi näiteks käsivarre jämedust kasvavat puud painutada.
Sa saad sellega hakkama , kuid mis saab siis kui puu lahti lased?
Täpselt nii toimib ka hüdrauliline pidurisüsteem :)
Klaasjas kettapind ei ole probleem. Jama on siis kui ketas juba sinine. Ja kui enam ei pidurda ,oled ära keetnud vedeliku.
Kiskumist võib põhjustada ka vale silla geomeetria.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: supportis pidurisilindrid kinni jäänud

Postitus Postitas tuningman »

helar kirjutas:Sa oled asjast veidi valesti aru saanud.
Edasises seletamises on lihtsaim kasutada ühte füüsika algtõdedest: igale reaktrsioonile järgneb vastureaktsioon.
Pidurisüsteemis on siinkohal juttu survest.
pidurdades on jah surve, kuid küsiks siis kust tuleb see surve mis selle silindri (kolvi)suportisse tahasi surub??? pidureid õhutades näed selgelt ju oma silmaga kuidas kolvid tagasi imetakse, kui piduripedaali vabastad ja kõik toimib nii nagu peab. tegemist on siiski ju suportipoolt otsast suletud suletud süsteemiga, mis või kes neid siis sealt vahepeal tagasi lükklamas käib, et pidur peale ei jääks?
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”