Roomiku meisterdamisega seotud küsimused
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
Ka kõva plaan see liikur valmis ehitada, enamus tükkegi olemas.
Aga enne vaja üks oluline küsimus lahendada- esivedu või tagavedu!?
Tagavedu oleks lihtsam/mugavam teha, samas põhjanaabrite foorumis teatakse rääkida, et esivedu parem-roomik seisab paremini peal ja piduritega keeramine lihtsam.
Oskab keegi kaasa rääkida?
Aga enne vaja üks oluline küsimus lahendada- esivedu või tagavedu!?
Tagavedu oleks lihtsam/mugavam teha, samas põhjanaabrite foorumis teatakse rääkida, et esivedu parem-roomik seisab paremini peal ja piduritega keeramine lihtsam.
Oskab keegi kaasa rääkida?
gaz fs 1
GC kirjutas:Ka kõva plaan see liikur valmis ehitada, enamus tükkegi olemas.
Aga enne vaja üks oluline küsimus lahendada- esivedu või tagavedu!?
Tagavedu oleks lihtsam/mugavam teha, samas põhjanaabrite foorumis teatakse rääkida, et esivedu parem-roomik seisab paremini peal ja piduritega keeramine lihtsam.
Oskab keegi kaasa rääkida?
Mina teen esiveolise, ning mis selle ehitamise juures keerulisemat on?
Esiveolise eelis on jah see, et tühikuni jõuab nii öelda "puhas" lint, ehk siis kõik see muda ja si** on ära kukkunud, samuti ei hakka ka vedrustus nii otseselt veotühiku peal elama.
Kõige lihtsam viis kuidas teha esiveolist on differ keerata teist pidi, kui originaalis või kasutada reeversit. Aga difri ringi keeramisega peab jälgima, et õlitus jääks korda. mis mootorit ja silda plaan kasutada sul?
Autod:
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Täiesti kahe otsaga asi. Nimelt esiveolisega peab täpselt arvestama kui suurt pealesõidu nurka tahad. Paratamatult tuleb tähik surrem ning seda ei saa nii kere nurka panna kui mittevedavat juhtratast. Seega halveneb ületakistuste sõidu omadus.empudogy kirjutas:GC kirjutas:Ka kõva plaan see liikur valmis ehitada, enamus tükkegi olemas.
Aga enne vaja üks oluline küsimus lahendada- esivedu või tagavedu!?
Tagavedu oleks lihtsam/mugavam teha, samas põhjanaabrite foorumis teatakse rääkida, et esivedu parem-roomik seisab paremini peal ja piduritega keeramine lihtsam.
Oskab keegi kaasa rääkida?
Mina teen esiveolise, ning mis selle ehitamise juures keerulisemat on?
Esiveolise eelis on jah see, et tühikuni jõuab nii öelda "puhas" lint, ehk siis kõik see muda ja si** on ära kukkunud, samuti ei hakka ka vedrustus nii otseselt veotühiku peal elama.
Kõige lihtsam viis kuidas teha esiveolist on differ keerata teist pidi, kui originaalis või kasutada reeversit. Aga difri ringi keeramisega peab jälgima, et õlitus jääks korda. mis mootorit ja silda plaan kasutada sul?
Lisaks kui sa teed esiveolise ning tahad pikka vedrustuse käiku siis peavad roomikutel olema piisavalt pikad juhthambad kuna muidu viskad kiiresti sõites roomiku maha.
Mida rohkem jäävad juhtratta,veotähiku ja kanderatase teljed ühele joonele seda parem kuna siis oht et viskab roomiku maha või tähiku vahele kahekorra on väiksem.
Väiksetel kiirustel ei oma see muidugi tähtsust aga seda sujuvam on sõit mida täpsemini on roomik pingutatud kuna siis ju lõtkud väiksemad ja vähem tõukeid.
Isiklikult vaataks natukene aega tanke jm sõjatehnikat,sealt äärmiselt hea eeskuju võtta.
Roomiku peal seismine on seotud ka roomikute ning tähiku konstruktsiooniga. Näiteks kui sinul on ilma avadeta 2 kordne tähik ja lai roomik kus pole avasid siis pori jm sodi hakkabki kogunema tähiku ümber mis lõpuks viskab roomiku maha. Lahenduseks on aukude tegime tähiku külgedele ja veel mudakraapija lisamine mis lõikab ka ümber tähiku keerdunud heina jne maha.
Eks rohkem ole esi tagavedu seotud mootori ja jõuülekande paigutusega. Kompaktses sõidukis on keeruline vedada kardaani läbi kere

Doonoriks Nissani 4x4 kastikas D 21, mille küljest läheks mootor, käigukast, komplektne kere (ilma kastita).
Tähik, balansiirid, pingutusratas ja roomik on BV 202-lt. Ülekanne on veel lahtine, aga rummu poldivalem võiks olla 5x139,7... siis istuks tähik kohe rummule otsa.
Balansiiride vedrustuseks plaanin kasutada kahte kummitorsioonsilda.
Küsimus veel pingutusratta vedrustuse vajaduses. Orinaalis see minumeelest puudub, kuigi ratas jookseb mööda maad. Võiks seda tõsta kõrgemale nagu on tähik, aga kuna kere on niigi roomiku jaoks tsipa pikk, siis koogutamise vältimiseks pole see vist hea plaan.
Tähik, balansiirid, pingutusratas ja roomik on BV 202-lt. Ülekanne on veel lahtine, aga rummu poldivalem võiks olla 5x139,7... siis istuks tähik kohe rummule otsa.
Balansiiride vedrustuseks plaanin kasutada kahte kummitorsioonsilda.
Küsimus veel pingutusratta vedrustuse vajaduses. Orinaalis see minumeelest puudub, kuigi ratas jookseb mööda maad. Võiks seda tõsta kõrgemale nagu on tähik, aga kuna kere on niigi roomiku jaoks tsipa pikk, siis koogutamise vältimiseks pole see vist hea plaan.
gaz fs 1
patrull82 kirjutas:Olen sarnast asja nainud kakuaamidel, millel on vaiksed bensa/diisel mootorid(1 silindrilised)empudogy kirjutas:
Kas keegi teab, mille oma see on ja kust seda saada võiks? tundub igati hea kerge asi.
Kui neid kasutati 1 silindriliste mootorite puhul, siis see ei pannata 2,0 diisel mootori väänet välja.
Autod:
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Re: Roomiku meisterdamisega seotud küsimused
See asi on jossi käivitusmootori kahekäiguline reduktor.
olge marurahulikud!
Re: Roomiku meisterdamisega seotud küsimused
Tänan info eest, lähen mingi päev kohe vaatama, kas meil laos äkki siis leidub seda, sest jossi mootor peaks seal olema minu meelestUko kirjutas:See asi on jossi käivitusmootori kahekäiguline reduktor.
Autod:
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Re:
Keegi äkki oskab öelda, kui suur on selle käigukasti aeglustamise võime, ehk siis mitu korda erineb sissemõnev kiirjus väljuvast.?empudogy kirjutas:
Kas keegi teab, mille oma see on ja kust seda saada võiks? tundub igati hea kerge asi.
Martin
Autod:
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Re: Re:
empudogy kirjutas:Keegi äkki oskab öelda, kui suur on selle käigukasti aeglustamise võime, ehk siis mitu korda erineb sissemõnev kiirjus väljuvast.?empudogy kirjutas:
Kas keegi teab, mille oma see on ja kust seda saada võiks? tundub igati hea kerge asi.
Martin
Vastan siis sellele küsimusele ise, äkki on kellelgi abiks, aeglustab 3 korda.
Ja olen ka esimesed sammud oma roomiku ehitamiseks teinud, kuid veel eputama ei hakkaks...
Mõned pildid hetke olukorrast...
http://pilt.delfi.ee/album/211123/?page=0
Autod:
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2883
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Roomiku meisterdamisega seotud küsimused
Reduktori kinnitus? Teist poolt ei ole näha aga tundub olema kahest punktist. Reduktorile mõjub ka kardaani vääne, mis eeldab ka päris korralikku kinnitust kardaani telje suhtes.
Tehtud, mõeldud.
Re: Roomiku meisterdamisega seotud küsimused
Kardaani ots on kinni ka veel kahe poldiga, ning ülesse tuleb veel 2, ehk siis kokku läheb kinni samade poltidega, mis originaalis. (5 pildiga) "ülemise korruse" kinnitused on veel paigaldamata.totu kirjutas:Reduktori kinnitus? Teist poolt ei ole näha aga tundub olema kahest punktist. Reduktorile mõjub ka kardaani vääne, mis eeldab ka päris korralikku kinnitust kardaani telje suhtes.
Autod:
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 122
- Liitunud: E Aug 15, 2005 2:10 pm
- Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Re: Roomiku meisterdamisega seotud küsimused
Kas roomikmasin sai valmis?
Re: Roomiku meisterdamisega seotud küsimused
Valmimine on plaanitud sügisesse, kuid, ehitus vaikselt käib. loodan ka varsti uut pildimaterjali panna!Ranno kirjutas:Kas roomikmasin sai valmis?
Terv Martin
Autod:
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)
Nissan Patrol 260 (1991)
MZMA 401 1954 (valmis 2012)
Volvo Laplander l3314 (1970)
ZAZ 965 1964 (valmis 2010)
Toyota Avensis (2007)
Toyota Corolla (1999)