Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas Movistar »

Autol on kokku 3 jahutusventi.Kahega oli lihtne.Jadamisi. Selle viimasega on peavalu.Pirnid on vajalikud vaid takistuse teadasaamiseks.Pärast asenduks takistiga :D


Lolle küsimusi ka veel:
1. Mida näitab takisti peal võimsus wattides ?Millise võimsusega on vaja?
2.Oletame,et leian takisti ja asi toimib.Kui suur oleks orienteeruv energiavajadus sellise skeemi puhul, 24 v juures ? Ventikas ju tarbib ja takistit on vaja ka kütta.Kas siis tarbimine on 300 w või 600 w ? :roll:
HM Racing Team
ttambett
Fitting 38"
Postitusi: 275
Liitunud: E Mär 08, 2010 10:48 pm
Asukoht: Kiisa
Kontakt:

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas ttambett »

Tarbimine on 600 W, 300W Läheb puhtalt soojuseks.
Toyota LC95
Mitsubishi Pajero III, oli.

http://www.puutöö.ee
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas vtl »

Jutujätkuks, selle pooleoomise takistiga on üsna raske õiget koormusjaotust paika timmida, sest iga kontaktikoht ise võib tähendada kümnendikku oomi. Tulemuseks on see, et ventikas töötab sul pidevalt ala- või ülekoormusel.
Üritada tuleks ikkagi leida kas 24V vent või kasutada impulsspingemuundit. Kuni 10A voolule (120W) on neid suht lihtne ja odav leida, võimsamatega on tülikam.
Võib-olla oleks ka alternatiiv olemasolev vent ümber mähkida või -ühendada.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas Movistar »

Samasugust venti pakutakse nii 180 w kui ka 300 w.Ostsin millegipärast 300 w kuna eeldasin,et see jahutab paremini.Proovin selle ringi vahetada.
Igaljuhul on 180 w külge asju lihtsam leida.Kas siis muunduri või takisti näol.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas kalleo »

Lubage et sekkun veelkord. Tevalos on nimet takid (1,0 300W) 40 euri tükk!!!

Miks mitte siiski kasutada konverterit? EBays on "24V to 12V DC to DC Car Power Supply Converter 30A" hinnaga 19.50 taala! (Item number: 160603404067) See on ju 5x odavam kui kõnealused 2 takki... Link: http://cgi.ebay.com/24V-12V-DC-DC-Car-P ... 2564b57723

Takkidest odavam tuleb isegi eraldi 12V lisaaku paigaldamine.(OK, aku raske, vbl kaaluprobleem siis...)
Takkidega vendile sobiva pinge tegemine tekitab mingil määral ikkagi vendi käivitamise ja töötamise probleeme.

Parimat,
Kalle
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas kalleo »

Movistar kirjutas:Lolle küsimusi ka veel:
1. Mida näitab takisti peal võimsus wattides ?Millise võimsusega on vaja?
Takisti võimsus näitab tema poolt suurimat hajutatavat võimsust ja on ainult informatiivne suurus. See on lihtsalt number, mida ei tohiks ületada. Takistil hajuv võimsus tekib takistil olevast pingest ja takki läbiva voolu korrutisest. (Meil siis 12v×25A=300W) Võid panna alati suurema võimsusega (kasvõi 1000W) takisti, see ei muuda elektriliselt midagi. Kui aga paned sinna nt. 50W hajutava võimsusega taki, siis see lihtsalt kuumeneb üle- põleb läbi ja võib Su seadme ka tulemaailma kaasa võtta...
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1226
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas heints »

Kas sinna selle 12v vendi asemele 24v ei saa panna? Oleks ju asi hulka lihtsam.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
Taavi2101
Fitting 38"
Postitusi: 253
Liitunud: T Apr 07, 2009 9:51 am
Asukoht: Järsi-Assaku-Tallinn 56502393

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas Taavi2101 »

Ventika ringivahetamisega probleemi ei tule :D
Vaatan, kas leian sulle samas hinnaklassis 24V ventika aga kinnitused võivad teised olla.
Kui sul raam juba tehtud siis seda sa ringi tegema ei hakka ju.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas Movistar »

Raam on tehtud ja sellega sai hulka vaeva ja raha kulutatud.Ringi tegema enam ei hakka.
HM Racing Team
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas vtl »

Ma loodan, et keegi nüüd järgneva ütluse peale ei solvu, aga 300W (loe: kolmesaja vati) võimsuse hajutamine takistil on tehniliselt ääretult jabur lahendus. 300W on üsna suur võimsus.
Enne "raamide tegemist" ja "hulga vaeva ja raha kulutamist" oleks võinud ju sammukese ette mõelda. Kinnituse ümbertegemine on igatahes oluliselt mõistlikum, kui pärast ilma kütta.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas Movistar »

Ütleme nii,et sain ka lõpuks aru takisti jaburusest selliste võimsuste puhul.Algselt oli plaanis üldse võtta 1 vent esimese aku pealt,aga see lahendus ei toimi.Keerab aku peeti ja mis veel hullem,et massi välja keerates saavad 24 voldised tarbijad läbi 12 voldiste tarbijate ikka omale massi kätte.
Vahetasin täna 300 w vendi 180 w vastu ja seda hakkab käitama inverter.
Seega võiks selle saaga lõppenuks lugeda. Hetkel :D Kuna on veel lahendamata 120 w (12 v) veepumba toitmine ja lisaks igasugused GPS,sigaretisüütajad jne 12 voldised tarbijad.Lõhnab kangesti teise inverteri järele.

Ja veel ei saa ütlemata jätta ka seda ,et iga päev on näha(millegipärast ainult foorumis ja ainult jutu tasemel) neid kõvasid autoehitajaid,kes suudavad masina kõik sõlmed ja tehnilised lahendused valmis projekteerida ja pärast projekti kontrollimist,alles ehitama hakkavad :D
Ka meie mõtlesime 1,5 a kuidas uus masin võiks välja näha ja kuidas ta vastupidavaks saada ja milliseid tehnilisi lahendusi kasutada .Enam-vähem mõtlesime ka välja.Nüüd üritame 6 kuuga praktiliselt nullist hea asja valmis ehitada ja see ei ole lihtne ettevõtmine.Vahel tuleb ka väiksemaid vigu sisse.

:beer:
HM Racing Team
Kodanik2
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 108
Liitunud: L Juul 24, 2004 11:47 pm
Asukoht: Lihula

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas Kodanik2 »

Tegelikuses on üks võimalus veel. Teha selline süsteem, nagu on militaar shevyidel. Ehk paigutad autole 2 x 12V generaatorid (kui ruumi on). Üks generaator peab olema selline kus miinus on mitte korpuses vaid eraldi klemmina. Kumbki generaator toidab ühte akut. Plussiks on sellises süsteemis muundurite vaba 12V ja 24V ühe aegselt. Võib kasutada eri suurusega akusid.
Miinuseks on 2 generaatorit võtavad 2 x rohkem ruumi.
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1168
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas Ax »

No aga pane relee juhtima ja võta 12V ühe aku pealt. Ei tohiks ka erilisi probleeme tekkida.
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas isakene »

Ax kirjutas:No aga pane relee juhtima ja võta 12V ühe aku pealt. Ei tohiks ka erilisi probleeme tekkida.
Ära ise nii tee ja ära teistele seda nõu ka anna, kui too teine just su vaenlane ei ole. :D Selline teguviis rikub akud lühikese aja jooksul, isegi kui tarbija on väikese võimsusega.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Vaja abi takisti võimsuse ja takistuse arvutamiseks

Postitus Postitas Praks1 »

Ja kui mass välja keerata,saab auto läbi 12v tarbiate mingis koguses ikkagi massi,ja üldiselt segas 24v releede juhtimist jne,
Probleem tänaseks juba lahendatud. :D
Proto
53951597
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”