Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
Tere!
Oleks targemate abi vaja! Hetkel pole küll tegu 4x4 masinaga aga siiski võibolla keegi saab aidata!
Probleem siis järgmine!
Tuttav kakkus oma mitsubishi Veradal ( Sigma ) hammasrihma maha, et vända simmerit vahetada! Hammaste märke eraldi ei märkinud. Nüüd siis rihma tagasipanekul mootor küll käivitub aga klappide tirin on sees ning järsult gaasi andes pöördesse ei lähe. sujuvalt võtab ilusti pöörded üles. Tühikäigul aga plödiseb!
Märgid paistavad kõik paigas olevat aga midagi peab ikka kuskile poole nihu olema ning selles osas oleks targemate nõu vaja!
Tegu siis 12 klapilise 3L V6 6G72 mootoriga!
Väike video: http://www.youtube.com/watch?v=M1pBArSvSZQ
Sai proovitud lasta mootor soojaks ajada ning klappide klõbin kadus ära huvitaval kombel kuid mootoril 4 ja 6 pütt ei tööta korralikult!
Eile sai üks samasuguse mootoriga masinal plokikaaned tagasi peale pandud ja käivitamisel oli sarnane klappide klõbin mis ise peale 10min töötamist ära kadus ning mootor töötab nüüd väga hästi!
Sellest tuli ka mõte probleemsel masinal mootor soojaks lasta ning tulem oli sama! Klõbin kadus!
Proovisin süüdet keerata aga paremaks see miskit ei teinud! Küünlad ja küünlajuhtmed on korralikud!
Proovin veel edasi pusida ja vaatan mis saab!
Klõbin ilmselt hüdrotõukuritest ja tundub et 4. ja 6. juhtmed vahetuses. Ei mäleta enam aga mingi kabe oli nende mootorite töö- või silindrite nummerdamise järjekorraga.
Mingit sellist klõbinat nagu eelnevas videos enam ei ole!
Küünalde juhtmed paistavad õiged olema. Nii jagajal kui ka silindrite juures on numbrid peal! Ühe nuki märk tundub teisest peaaegu pool hammast vale olema. Kas see võiks ju ka väheke probleemi tekitada. Keerasin süüdet võimalikult varajaseks ning seda paremini mootor ka töötas kuid ikkagi väheke puudu! Panen homme uue hammasrihma, hetke katsetused vana rihmaga! Kas on võimalik, et rihm väheke veninud?
Ptyyp kirjutas:täna sai surved ära kontrollitud! 5-6 silindri surve on 0 ülejäänud on kuskil 130! Milles võib asi olla? Hüdrotõukurites?
Kas klapisääred on suletuna samal kõrgusel? Kui mure tekkis just peale rihmavahetust, kahtlustaks kõveraid klappe. Iseenesest võib ju ka hüdrotõukur klapi lahti jätta aga selleks peab ta totaalselt kinnikiilunud olema.
Ptyyp kirjutas:täna sai surved ära kontrollitud! 5-6 silindri surve on 0 ülejäänud on kuskil 130! Milles võib asi olla? Hüdrotõukurites?
Kas klapisääred on suletuna samal kõrgusel? Kui mure tekkis just peale rihmavahetust, kahtlustaks kõveraid klappe. Iseenesest võib ju ka hüdrotõukur klapi lahti jätta aga selleks peab ta totaalselt kinnikiilunud olema.
Klapisääred tunduvad omas pesas olema! Klapid paistavad ka sirged olema niipalju kui neid seal näha on. Mingit erilist klapitirinat ei täheldanud käivitamisel. Samas oli kuulda hüdrotüukurite tirin. Kui kõik kuus hüdrotüukurit ritta seada siis üks nendest on teistest tunduvalt lühem ja kahte saab täiesti vabalt näpuga kokku suruda. Mismoodi kontrollida hüdrotõukureid? Kas võib olla viga selles, et mõni tõukur viga saanud kui rihm valesti peal oli'?
Klapp läheb kõveraks taldriku alt ja siis ei ulatu klapisäär enam kaanest nii palju välja, kusjuures asju peab mõõtma, silmaga ei tee seal midagi. Pakuksin klaverid maha ja rihtlatt (joonlaud) klappide peale. Nii laest vaadates, 0,2mm madalam (sügavamal kaanes) klapp viitab juba kõverusele. Kui mootorit eelnevalt remonditud ei ole, peaks üsna hea pildi andma. Tõukurid tundusid juba 10a tagasi odavad (kas võis olla 80 EEK/tk?) ja kannatab ilmselt kõik ära vahetada, laua peal on neid üsna keeruline diagnoosida.