Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamisega

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Ptyyp
Fitting 38"
Postitusi: 286
Liitunud: N Sept 13, 2007 4:42 pm
Asukoht: Tartu

Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamisega

Postitus Postitas Ptyyp »

Tere!
Oleks targemate abi vaja! Hetkel pole küll tegu 4x4 masinaga aga siiski võibolla keegi saab aidata!

Probleem siis järgmine!
Tuttav kakkus oma mitsubishi Veradal ( Sigma ) hammasrihma maha, et vända simmerit vahetada! Hammaste märke eraldi ei märkinud. Nüüd siis rihma tagasipanekul mootor küll käivitub aga klappide tirin on sees ning järsult gaasi andes pöördesse ei lähe. sujuvalt võtab ilusti pöörded üles. Tühikäigul aga plödiseb!
Märgid paistavad kõik paigas olevat aga midagi peab ikka kuskile poole nihu olema ning selles osas oleks targemate nõu vaja!
Tegu siis 12 klapilise 3L V6 6G72 mootoriga!
Väike video:
http://www.youtube.com/watch?v=M1pBArSvSZQ

Pilt

Pilt

Pilt

Tänud!
Tunneb ennast 4x4 roolis hästi!
Kasutaja avatar
Ptyyp
Fitting 38"
Postitusi: 286
Liitunud: N Sept 13, 2007 4:42 pm
Asukoht: Tartu

Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis

Postitus Postitas Ptyyp »

Sai proovitud lasta mootor soojaks ajada ning klappide klõbin kadus ära huvitaval kombel kuid mootoril 4 ja 6 pütt ei tööta korralikult!
Eile sai üks samasuguse mootoriga masinal plokikaaned tagasi peale pandud ja käivitamisel oli sarnane klappide klõbin mis ise peale 10min töötamist ära kadus ning mootor töötab nüüd väga hästi!
Sellest tuli ka mõte probleemsel masinal mootor soojaks lasta ning tulem oli sama! Klõbin kadus!
Proovisin süüdet keerata aga paremaks see miskit ei teinud! Küünlad ja küünlajuhtmed on korralikud!
Proovin veel edasi pusida ja vaatan mis saab!
Tunneb ennast 4x4 roolis hästi!
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2883
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis

Postitus Postitas totu »

Klõbin ilmselt hüdrotõukuritest ja tundub et 4. ja 6. juhtmed vahetuses. Ei mäleta enam aga mingi kabe oli nende mootorite töö- või silindrite nummerdamise järjekorraga.
Tehtud, mõeldud.
kastikas
Off Roader Wannabe
Postitusi: 48
Liitunud: R Jaan 23, 2009 11:29 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis

Postitus Postitas kastikas »

Ega juhuslikult väntvõll 360` nukka suhtes ei teinud ?
Uaz 3303 "Maiu"
Volvo tgb1314 "krokodill"
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2883
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis

Postitus Postitas totu »

kastikas kirjutas:Ega juhuslikult väntvõll 360` nukka suhtes ei teinud ?
Ja kui tegi? :) Siis on ta ju jälle õiges asendis.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Ptyyp
Fitting 38"
Postitusi: 286
Liitunud: N Sept 13, 2007 4:42 pm
Asukoht: Tartu

Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis

Postitus Postitas Ptyyp »

Mingit sellist klõbinat nagu eelnevas videos enam ei ole!
Küünalde juhtmed paistavad õiged olema. Nii jagajal kui ka silindrite juures on numbrid peal! Ühe nuki märk tundub teisest peaaegu pool hammast vale olema. Kas see võiks ju ka väheke probleemi tekitada. Keerasin süüdet võimalikult varajaseks ning seda paremini mootor ka töötas kuid ikkagi väheke puudu! Panen homme uue hammasrihma, hetke katsetused vana rihmaga! Kas on võimalik, et rihm väheke veninud?
Tunneb ennast 4x4 roolis hästi!
Kasutaja avatar
Ptyyp
Fitting 38"
Postitusi: 286
Liitunud: N Sept 13, 2007 4:42 pm
Asukoht: Tartu

Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis

Postitus Postitas Ptyyp »

täna sai surved ära kontrollitud! 5-6 silindri surve on 0 ülejäänud on kuskil 130! Milles võib asi olla? Hüdrotõukurites?
Tunneb ennast 4x4 roolis hästi!
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4707
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis

Postitus Postitas uputaja »

130 mida?Bari? veits võimatu. Ehk PSI? ehk 8,9bar. Natuke vähe.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2883
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis

Postitus Postitas totu »

Ptyyp kirjutas:täna sai surved ära kontrollitud! 5-6 silindri surve on 0 ülejäänud on kuskil 130! Milles võib asi olla? Hüdrotõukurites?
Kas klapisääred on suletuna samal kõrgusel? Kui mure tekkis just peale rihmavahetust, kahtlustaks kõveraid klappe. Iseenesest võib ju ka hüdrotõukur klapi lahti jätta aga selleks peab ta totaalselt kinnikiilunud olema.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Ptyyp
Fitting 38"
Postitusi: 286
Liitunud: N Sept 13, 2007 4:42 pm
Asukoht: Tartu

Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis

Postitus Postitas Ptyyp »

uputaja kirjutas:130 mida?Bari? veits võimatu. Ehk PSI? ehk 8,9bar. Natuke vähe.
130Bari jah! Veic vähe küll aga ka mitte kõige hullem! Samas masin aint 220000km sõitnud! Full service history!
Tunneb ennast 4x4 roolis hästi!
Kasutaja avatar
Ptyyp
Fitting 38"
Postitusi: 286
Liitunud: N Sept 13, 2007 4:42 pm
Asukoht: Tartu

Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis

Postitus Postitas Ptyyp »

totu kirjutas:
Ptyyp kirjutas:täna sai surved ära kontrollitud! 5-6 silindri surve on 0 ülejäänud on kuskil 130! Milles võib asi olla? Hüdrotõukurites?
Kas klapisääred on suletuna samal kõrgusel? Kui mure tekkis just peale rihmavahetust, kahtlustaks kõveraid klappe. Iseenesest võib ju ka hüdrotõukur klapi lahti jätta aga selleks peab ta totaalselt kinnikiilunud olema.

Klapisääred tunduvad omas pesas olema! Klapid paistavad ka sirged olema niipalju kui neid seal näha on. Mingit erilist klapitirinat ei täheldanud käivitamisel. Samas oli kuulda hüdrotüukurite tirin. Kui kõik kuus hüdrotüukurit ritta seada siis üks nendest on teistest tunduvalt lühem ja kahte saab täiesti vabalt näpuga kokku suruda. Mismoodi kontrollida hüdrotõukureid? Kas võib olla viga selles, et mõni tõukur viga saanud kui rihm valesti peal oli'?
Tunneb ennast 4x4 roolis hästi!
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2883
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis

Postitus Postitas totu »

Klapp läheb kõveraks taldriku alt ja siis ei ulatu klapisäär enam kaanest nii palju välja, kusjuures asju peab mõõtma, silmaga ei tee seal midagi. Pakuksin klaverid maha ja rihtlatt (joonlaud) klappide peale. Nii laest vaadates, 0,2mm madalam (sügavamal kaanes) klapp viitab juba kõverusele. Kui mootorit eelnevalt remonditud ei ole, peaks üsna hea pildi andma. Tõukurid tundusid juba 10a tagasi odavad (kas võis olla 80 EEK/tk?) ja kannatab ilmselt kõik ära vahetada, laua peal on neid üsna keeruline diagnoosida.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis

Postitus Postitas tarmo »

Ptyyp klaviatuuril pole ehk punkti ega koma. Mõtles ilmselt 13.0 bar'i? :twisted:
See täitsa ok surve ju.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Ptyyp
Fitting 38"
Postitusi: 286
Liitunud: N Sept 13, 2007 4:42 pm
Asukoht: Tartu

Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis

Postitus Postitas Ptyyp »

Täna sai plokikaan maha võetud ja tulemuseks oli 4 kõverat klappi!
Tänud kõigile!
Tunneb ennast 4x4 roolis hästi!
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”