Küsimused EAL 4x4 AK -le
Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
Käärdfiildile lisaks:
4. Kui korraldja suunab TR1 kalssi autod sõitma orienteerumise kiiruskatsel sama rada TR-2, VABA ja TR3-ga, siis alakomitee soovitab võimalusel lähetada TR1 klassi autod rajale esimesena.
4. Kui korraldja suunab TR1 kalssi autod sõitma orienteerumise kiiruskatsel sama rada TR-2, VABA ja TR3-ga, siis alakomitee soovitab võimalusel lähetada TR1 klassi autod rajale esimesena.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
No ma ei saa aru mis neil TR-1 radadel viga on,et siuke kiun on lahti läind.See ongi ju OFFROAD mitte tolmune WRC Rally.Jätkuvalt ei poolda liiga kergeid radu Gaasipedaali sõtkuda ja rooli keerata oskab igaüks ,aga raskest olukorrast välja tulla on juba omaette kunst.WRC jäägu nüüd ikka Turistidele ja miks on nüüd vaja TR-1 tagasi lapsekingadesse suruda?Rong on ju juba ammu minna lastud TR-1 vintsivabaks,no ma ei tea,tule Ansip appi
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Sitaks offroadi aastast 2008
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
MIKS Soomes vaevalt 5 masinat originaalis on,juba mitmendat võistlust järjest?CÄÄRFIILD kirjutas:
Kunagise 15-20 masina asemel 5, no vabandust see ei ole enam võistlus ega saavtussport .
MIKS Lätis 5-8 masinat TR-1 kokku saavad?
Kas rajad rasked?Milles sealne probleem?
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Sitaks offroadi aastast 2008
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
Põhi probleem,miks sõitjaid vähe on raha,suvalised villise võin niivamehed ei ole võimelised sellist summat välja käima,et metsas lõbusalt aega veeta,erand on mingilmääral SMS.
Eesti keskmine osavõtu tasu jääb umbes 200 euri kanti +teposiit+kiip jne
Lätis on see tasu 100 euri ja kõik,seal muidugi pole reeglid korraldajatele nii karmid,igast asutuste poolt.
Eesti keskmine osavõtu tasu jääb umbes 200 euri kanti +teposiit+kiip jne
Lätis on see tasu 100 euri ja kõik,seal muidugi pole reeglid korraldajatele nii karmid,igast asutuste poolt.
Proto
53951597
53951597
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
Tundub ,et marke kogute hetkel just Teie.Minu margid on juba ammu kogutud,seega sellega astusid oma jutuga kahe jalaga ämbrisse.Kui ei usu,võin mõnikord oma erakogu näidata.CÄÄRFIILD kirjutas:
Aga seda jutttu WRC, autorenteerumisest ja margikogumisest oleme juba varem ka kuulnud. Paraku tegelikkus näitab ,et enamus sellise jutu rääkijatest ongi vist siirdunud marke koguma
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Sitaks offroadi aastast 2008
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4424
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
Ja lõpuks olemegi sinna välja jõudnud,:::"et korraldaja nagu teeb normaalseid radu ja vahel ei tee ka ,aga meil ei ole pappi,et sõita.Tehke reeglid karmimaks,siis on lootust ka meil saada pulgakomm ja higine käepigistus "
Nagu väikse lapse nutt,kui komm käest võtta.
Nagu väikse lapse nutt,kui komm käest võtta.
HM Racing Team
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
ibittvajumatt küll Kui on selliseid, kellele tundub rada juba praegu liiga kerge (Kas on selliseid?) või kardab, et äkki TR1 tehakse liiga kergeks (Kes seda kardab?), siis tema siirdub järgmisesse klassi või läheb Ladogale näiteks või sõidab oma lõbuks kuhugi turbaauku. Nii on olnud koguaeg ja miks mitte siis nõnda toimida. Valdav enamus nagu näha juuresolevalt pildilt, soovib siiski selliseid radu TR1 klassi, nagu nad olid ca. 6 aastat tagasi. TR1-s ei ole vaja tehnikat lõhkumas käia iga võistlus. See ei ole arusaadaval kombel ala arengule kuidagimoodi kasuks tulnud. Ei virele ka meie viimasel vaesuspiiril ega näpista võistlemas käimise raha muude igapäevategemiste arvelt, aga pointless tundub see lammutamine ja uppumine ning kändude otsas turnimine TR3 rajal küll. Loomulikult ei pea keegi hulluks minema ja porilompe sentimeetriga üle mõõtma hakkama ja kände üle mõõtma, tuleb läheneda loominguliselt ning vaadata, mis on normaalne ja mis mitte. Sellegipoolest pole pärs lusikat nurka visanud, vaid ikka aegajalt võistlustel figureerinud. Tõsi on samuti see, et masu tähtsust ei tohi alahinnata ent millalgi peab kohale jõudma, et on ka muid tegureid. Enamus kellega ma isiklikult rääkinud olen on tunnistanud, et ei sõida TR1-s just radade raskuse pärast ja siis mokaotsast on mõni pomisenud, et ka rahaga kitsas käes. Siin arvamust ei viitsi lihtsalt paljud avaldada - küllap tundub tuuleveskitega võitlemisena ning ei ole ka foorumi aktiivne külastaja ega kirjutaja. Küll aga on inimesed olnud veendunud, et inimliku ( nauditava, st sõidetava) trassi korral teeksid nad ehk mingi hetk comebacki. Ilmselt ei juhtuks ka see päeva pealt, kuid tasub proovida. Mida on kaotada? Viimaseidki võistlejaid? Vaevalt küll. Võistlustasude koha pealt - noh ilmselt võiksid nad olla väiksemad, kuid peame arvestama ju, et kvaliteetset võistlust oodates peame olema valmis ka selle eest raha välja käima ja kahtlemata on korradajatel ka suured kulud ning rahateenimiseks oleks oluliselt lihtsamaid ja vähem närvesöövamaid variante. Minul isiklikult ei ole seni olnud kahju, et võitjad on saanud auhindu, võistluskeskustesse on loodud olmetingimused, ettevalmistusse on korraldajad pannud oma aja, raha ja vaeva. Ausõna ei ole kahju. Jõuaksid nüüd veel ka rajad jälle sinnamaani, et iga võistlusklassi võistleja saaks seda offroadimist nautida, siis võiks juba kriipsu seinale vedada.
Viimati muutis walkman, K Mai 11, 2011 10:59 am, muudetud 2 korda kokku.
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
tel. 51O7O27
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
Tegelikult koosneb ju võistlemise kulu paljudest komponetidest:Praks1 kirjutas:Põhi probleem,miks sõitjaid vähe on raha,suvalised villise võin niivamehed ei ole võimelised sellist summat välja käima,et metsas lõbusalt aega veeta,erand on mingilmääral SMS.
Eesti keskmine osavõtu tasu jääb umbes 200 euri kanti +teposiit+kiip jne
Lätis on see tasu 100 euri ja kõik,seal muidugi pole reeglid korraldajatele nii karmid,igast asutuste poolt.
1)Võsistluseelne (auto) ettevalmistus
2)Osalustasud, deposiidid, jne.
3)Küstusekulu, majutuskulu, meeskonna toitmine, jooksvad remondi/hoolduskulud.
4)Auto esilagsesse konditsiooni taastamine
Pean ausalt ütelema, et kui punktide 2 ja 3 finatseerimise veel kuidagi lahendaks, siis autospordis paratamatu 1 ja 4 käivad üle jõu. Nii kurb, kui see ei ole, siis väga raske rada tähendab tohti ka suuremaid kulusid nende punktide juures. Ma ei räägi siin oma lollustest tingitud tehnilistest probleemidest, vaid detailide väsimisest ja purunemisest.
Aastal 2008 arvestas meie meeskond, et kõigil võistlustel osalemise korral on aasta eelarveks 80-100 KEEK e. 25-35 KEEK näkku meeskonna liikme kohta. 2000-3000EEK kuus välja käia ei ole just lihtne. Kuna me majandusraskuste tõttu varsti juba 3 aastat enam võistelnud ei ole, siis arvestades kasvanud osalustasusid, kütuse, varuosade, toidu ja muid seonduvaid hindu on need kulutused ilmslet veel kasvanud. Ilmslet oleks kulu min 200 EUR kuus/näkku.
Kahjuks ei saa meie meeskond selliseid kulutusi endale praegu lubada ning seepärast kiibitseme raja ääres ja targutame foorumites. Mis omakorda ei tähenda, et me mõne põneva võistluse eel taas rajale siirduamist poleks arutanud. Kuid alati on kekrikud küsimus, millise rahaga auto peale võistlust taas sõidetavaks muuta?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
Palju on Teie autosse raha kulunud? Tegelikult ei huvita see kedagi aga õige vastus on- palju. Täpselt sama seis on ajaga ja ka leidlikusega. Paraku just neid asju ei ole , või on väga piiratult, paljudel. Kas TR-1 ei peaks ikkagi sõidetav olema tänavaautoga (tegelikult küll klassikalise "safariautoga")? Tuled töölt, veidi karvasem rehv alla ja starti. Hetkel on kogu probleem ju osalejate arvus. Kui TR1 reeglitega ära kammitseda ja rajad leebeks teha, toimub lihtsalt ümberjaotumine. Kellel on piisavalt raha, aega, oskusi ja kohta võidurelvastumiseks, kolivad teistesse klassidesse (mis ka võidavad ju) aga lisandub sõitjaid, kellel on need resursid piiratud. Kes jatkab, peab ilmselt mõned kallid vidinad maha kruvima. Vaieldamatult on uusi sõitjaid lihtsaim saada just tr 1 te. 1 peaks olema sõidetav originaaljõuülekandega (st. CrMo jms. ei tohiks anda mingeid eeliseid) ja salongi (peaks säilima salong) leotamata. Usun et on palju potensiaalseid võistlejaid, kes sõidaksid just sportklassis aga ei ole eriline autoehitaja (täna peab ka TR-1 s seda olema) ja on ka teisi kohti, kuhu raha ülejääke kulutada. 1 on ka ainuke klass, kus rangemate reeglite korral, oleks võimalus proovida, e. teha tänavaautoga paar sõitu ja vaadata kas on tahtmine jatkata. Täna peab sportklassi proovimiseks kulutama päris mitu EURi ja peale proovimist ei ole selle autoga ka suurt midagi peale hakata. Ja kui täna proovida modimata autoga, jääb see ilmselt ainult proovimiseks, kuna ilmselt tulemust kirja ei saa ja auto taastamine osutub üsna keeruliseks ja selline esmamulje ei kutsu alaga edasi tegelema.srock kirjutas:No ma ei saa aru mis neil TR-1 radadel viga on,et siuke kiun on lahti läind.See ongi ju OFFROAD mitte tolmune WRC Rally.Jätkuvalt ei poolda liiga kergeid radu Gaasipedaali sõtkuda ja rooli keerata oskab igaüks ,aga raskest olukorrast välja tulla on juba omaette kunst.WRC jäägu nüüd ikka Turistidele ja miks on nüüd vaja TR-1 tagasi lapsekingadesse suruda?Rong on ju juba ammu minna lastud TR-1 vintsivabaks,no ma ei tea,tule Ansip appi
Ja kui Tr1 rajad (tulevased) ei paku piisavaid väljakutseid, tere tulemast ketserite ridadesse. Teie auto mahub Vaba reeglitesse ilma igasuguste modideta, TR2 jaoks tuleb puur väänata, mis ei ole ka kosmoseteadus.
Tehtud, mõeldud.
-
- Suhtuge Austusega - Vana Kala
- Postitusi: 612
- Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
- Asukoht: viimsi
- Kontakt:
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
Oskad ehk välja pakkuda, milliste reeglitega ja mida kohitseda?Kui TR1 reeglitega ära kammitseda
Hüdrovintsi keelamise teema ammu õhus ja läbirääkimiste staadiumis.
See neil ju olemas, ilma ei saa Soomes kõiki punkte võtta.TR2 jaoks tuleb puur väänata, mis ei ole ka kosmoseteadus
Raketi poisid on leidnud teineteise ja tehnikaga kooskõla ja pingutavad võistlustel kogu raha eest.
Tr1-s on väga suur osakaal hea tulemuse saavutamiseks just meeskonna koostööl.
Palun enne süveneda teemadesse, kui lihtsalt vahtu ajama hakata.
Viimati muutis e.p., K Mai 11, 2011 2:00 pm, muudetud 1 kord kokku.
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
Kahjuks on täna tr1-s umbes sedasi, et 1 kohta ei saavutata vaid jäädakse 1seks. Sest ülejäänud 4 autot kärbusid ära. Kui aga rajal masinaid 15+, siis saab seda nimetada ka saavutamiseks. Lahja supp... (ei midagi personaalset)
Ja mis krdi wrc? Ei pea olema ju kulmudeni mudas vaid saab ka teha rada nii, et aeg ajalt tahab kaardilugeja kallete tõttu autost välja saada, ning kus rada on kiire ja tehniline. Mina ütlen, et sellisel rajal on kiireid sõitjaid väga vähe ehk ei oska sugugi mitte kõik sõtkuda gaasipedaali ja rooli keerata. Tr1es sõites oli tõeline rõõm saavutada1 koht, kui sai edestada näiteks Habet, Tomi, Artisti, Kostiveret. Aga täna...? Täna tr1 võites ei oskaks kuidagi rõõmus olla.
Ja mis krdi wrc? Ei pea olema ju kulmudeni mudas vaid saab ka teha rada nii, et aeg ajalt tahab kaardilugeja kallete tõttu autost välja saada, ning kus rada on kiire ja tehniline. Mina ütlen, et sellisel rajal on kiireid sõitjaid väga vähe ehk ei oska sugugi mitte kõik sõtkuda gaasipedaali ja rooli keerata. Tr1es sõites oli tõeline rõõm saavutada1 koht, kui sai edestada näiteks Habet, Tomi, Artisti, Kostiveret. Aga täna...? Täna tr1 võites ei oskaks kuidagi rõõmus olla.
Viimati muutis Madis, K Mai 11, 2011 2:48 pm, muudetud 1 kord kokku.
TR3 BHC
Madis 5115033
Madis 5115033
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
Raketipoisid ON tegijad, müts maha. Paraku väga paljud ei ole nii tegijad ja see kaotab motivatsiooni. Vaht? Kas praegune olukord on siis nii hea ja järelkasv garanteeritud? Kes kasutavad lubatud vahendeid eelise saamiseks on õigel teel, paraku tehnikasport ei ole ilma piiranguteta jatkusuutlik. Ja seda just hinna pärast (teine asi on loomulikult ohutus). Ja milline sportklass võiks siis olla kasvulavaks???? On siis parem mõte teha Turist sportklassiks? Minuarust ei ole. Mida rohkem klasse, seda vähem sõitjaid igas. Tähtsam on just uusi inimesi alasse meelitada.e.p. kirjutas:Oskad ehk välja pakkuda, milliste reeglitega ja mida kohitseda?Kui TR1 reeglitega ära kammitseda
Hüdrovintsi keelamise teema ammu õhus ja läbirääkimiste staadiumis.
See neil ju olemas, ilma ei saa Soomes kõiki punkte võtta.TR2 jaoks tuleb puur väänata, mis ei ole ka kosmoseteadus
Raketi poisid on leidnud teineteise ja tehnikaga kooskõla ja pingutavad võistlustel kogu raha eest.
Tr1-s on väga suur osakaal hea tulemuse saavutamiseks just meeskonna koostööl.
Palun enne süveneda teemasesse, kui lihtsalt vahtu ajama hakata.
Hüdrovints oleks pidanud keelatud olema enne nende paigaldamise arutamist. Ebaõiglane on kehtestada piiranguid peale lahenduste kasutuselevõttu. Tegelikult peaks TR-1 olema originaalauto ja parim "kohitsemine" on tavaautoga samaväärselt läbitav rada. Tulemus peaks ennekõike sõltuma meeskonnatööst ja õigetest otsustest, mitte vintsi kiirusest ja snorkli kõrgusest. Reeglitega piiramise keeruline külg on osalemine välisvõistlustel.
PS. Enda nägemust TR1 reeglitest ma siia ei kirjuta, oleks liiga ebapopulaarne Kunagi Vaba nägemusest kirjutasin ja selle peale pakuti et olen lihtsalt liiga vaene, laisk ja küündimatu (e. loll). Täna on seis et kaks etappi on klass arvestusest välja jäänud ja mis edasi?
Tehtud, mõeldud.
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
Aga TR1 on ju endiselt originaal autoga sõidetav?!
Mis on tehtud Artisti TR1 autol- kes teab? MINA.
Rehv, Vints, Snorkel(käiakse ka safaril, kus on palju vett), Lukud(mina vintsida ei viitsi)
Endiselt olen seda meelt, et TR1 oli raske, aga tänasel päeval ei saada lihtsalt sellest sita haisust lahti.
2010 aastal oli üks raske rada - Kukepea. Samas suvesõidul said kõik teise päeva punktid tagaveo ja VÄHESE vintsi kasutamisega võetud.
Jah, auto läks tänu võistlusele katki, aga miks?! Sest ei olnud korralikke juppe ja õiget hooldust.
Lihtsam on tagareas uluda kui esireas sõita.
Kaspar,
ka mõned võitlused sõitnud ja võitnud.
Mis on tehtud Artisti TR1 autol- kes teab? MINA.
Rehv, Vints, Snorkel(käiakse ka safaril, kus on palju vett), Lukud(mina vintsida ei viitsi)
Endiselt olen seda meelt, et TR1 oli raske, aga tänasel päeval ei saada lihtsalt sellest sita haisust lahti.
2010 aastal oli üks raske rada - Kukepea. Samas suvesõidul said kõik teise päeva punktid tagaveo ja VÄHESE vintsi kasutamisega võetud.
Jah, auto läks tänu võistlusele katki, aga miks?! Sest ei olnud korralikke juppe ja õiget hooldust.
Lihtsam on tagareas uluda kui esireas sõita.
Kaspar,
ka mõned võitlused sõitnud ja võitnud.
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
-
- Suhtuge Austusega - Vana Kala
- Postitusi: 612
- Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
- Asukoht: viimsi
- Kontakt:
Re: Küsimused EAL 4x4 AK -le
Aastalõpu üritusel panen isiklikult eriauhinna välja
Viimati muutis e.p., N Mai 12, 2011 2:58 pm, muudetud 1 kord kokku.