Head mõtted
Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators
ajut
Kurat lugesin mitu korda aga mitte midagi ei saa aru. Mis mõttes ammu ja kas siin 4x4 inerneti ruumis tehakse reegleid vastavalt sellele, mis tuju kellegil 4x4EAL-is on. TR1-s täpselt 5 võistkonda, las siis lepivad ise kokku kuidas nad sõita tahavad.
Minu meelest on probleem palju suurem ja teistes kohtades kui vintsis. Tehke siis need rajad sellisteks, et ei tekiks küsimust, kas mul ninal on elektriline-, mehaaniline. või hüdrovints. Mitte, et teeme iga hooaeg autosi ja reegleid ümber.
Kangesti meenutab see asi Saaremaa Laevakompaniid, kes süvendas merd vastavalt praamidele, mitte vastupidi.
Priit
QKulgur
Minu meelest on probleem palju suurem ja teistes kohtades kui vintsis. Tehke siis need rajad sellisteks, et ei tekiks küsimust, kas mul ninal on elektriline-, mehaaniline. või hüdrovints. Mitte, et teeme iga hooaeg autosi ja reegleid ümber.
Kangesti meenutab see asi Saaremaa Laevakompaniid, kes süvendas merd vastavalt praamidele, mitte vastupidi.
Priit
QKulgur
Re: Võimas, kiire, kvaliteetne ja töökindel vints TR1 autole
Väga õige! Eriti mis puudutab tr1-e.TR Pjätt kirjutas:Minu meelest on probleem palju suurem ja teistes kohtades kui vintsis. Tehke siis need rajad sellisteks, et ei tekiks küsimust, kas mul ninal on elektriline-, mehaaniline. või hüdrovints. Mitte, et teeme iga hooaeg autosi ja reegleid ümber.
Ja ülepeakaela on segane seis, mis siis hakkab saama või ei hakka saama tr2 ja vabaga. Aga see on teine teema. Tuli lihtsalt emotsiooni pealt.
TR3 BHC
Madis 5115033
Madis 5115033
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Võimas, kiire, kvaliteetne ja töökindel vints TR1 autole
Madise jutul on mõte sees, kuid seda võiks edasi arutada:Madis kirjutas:Väga õige! Eriti mis puudutab tr1-e.TR Pjätt kirjutas:Minu meelest on probleem palju suurem ja teistes kohtades kui vintsis. Tehke siis need rajad sellisteks, et ei tekiks küsimust, kas mul ninal on elektriline-, mehaaniline. või hüdrovints. Mitte, et teeme iga hooaeg autosi ja reegleid ümber.
Ja ülepeakaela on segane seis, mis siis hakkab saama või ei hakka saama tr2 ja vabaga. Aga see on teine teema. Tuli lihtsalt emotsiooni pealt.
a) siin http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=32&t=13858
b) 4x4AK koosolekul, kus antud teem püsitvad sinna valitud/määratud TR1 ja VABA kalsside esindajad.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Võimas, kiire, kvaliteetne ja töökindel vints TR1 autole
Kehtivad reeglid on meil alates aastast 2005, kindlasti on neid osaliselt muudetud kuid mitte iga hooaeg.TR Pjätt kirjutas:Mitte, et teeme iga hooaeg autosi ja reegleid ümber.
Vintsi teema on üleval juba teist aastat, kas muudatused kõigile meeldivad see on iseasi.
Radade raskusaste panebki kõik paika, radade teemal on korraldajatega tööd tehtud juba rohkem kui paar aastat, üks moment saab äkki hakata ka vilju lõikama.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4424
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Võimas, kiire, kvaliteetne ja töökindel vints TR1 autole
Niikauaks kui AK reeglite ümber arutleb, jõuad sa oma hüdrovintsi läbi kulutada ja uuegi soetada.
Kuidagi keeruline tundub,et siiamaani nagu võib ja paigaldatakse ning ühel hetkel öeldakse,et me teeme nüüd uued reeglid ja keerake maha.
Kuidagi keeruline tundub,et siiamaani nagu võib ja paigaldatakse ning ühel hetkel öeldakse,et me teeme nüüd uued reeglid ja keerake maha.
HM Racing Team
Re: Võimas, kiire, kvaliteetne ja töökindel vints TR1 autole
No ma ei tea, kas EAL väidab, et üritad korraldajaga rääkida aga need ei saa midagi aru ja see võtab aega 2 aastat, et nad aru hakkaks saamaArto kirjutas:Radade raskusaste panebki kõik paika, radade teemal on korraldajatega tööd tehtud juba rohkem kui paar aastat, üks moment saab äkki hakata ka vilju lõikama.TR Pjätt kirjutas:Mitte, et teeme iga hooaeg autosi ja reegleid ümber.
Tahaks siis teada, mis tööd nende korraldajatega tehtud on!
Ise tegin suvesõidul ATV-le, TR2le ja TR3le eraldi rajad. Varem konsulteerisin ATV meestega kuidas ja mida oodatakse. Ei olnud eriline vaev ja üle nädala ka ei võtnud. Millest me siin räägime, et keeruline ja kulud lähevad üle mõistuse suureks. Siis kas ei osata või ei viitsita tegeleda ja kurb on vaadata, et selle tegemata jätmiseta teil varsti pole üldse kellegile neid radu teha.
Kuna sa ise Arto oled ka EAL-s ja ka korraldaja, kas siis äkki ei saa iseendaga läbi
p.s. tuleks siis ka järgmisele EAL koosolekule ja aitaks korraldajatega vestelda sel teemal. Olen varem juba välja pakkunud aidata radu teha ja õppetada keegi välja, kelle huvi ongi radu teha. Sest kui sa teed ise huvitava raja, siis on sõitu ka kuradima nauditav jälgida ja veel parem tunne on, kui sõitjatel silmad põlevad ja nad sinu tehtud tööga rahul on.
p.p.s nagu ma aru saan on EAL juba korralikud rajameistrid ja korraldajad tähelepanuta jätnud, sest lugedes foorumit selgub, et aasta parimad sõidud toimuvad hoopis Lehtses ja kes ütleb, et lõpuks kogu seltskond sinna üle ei koli.
Ainult parimat,
Priit
QKulgur
Re: Võimas, kiire, kvaliteetne ja töökindel vints TR1 autole
kes viitsib tegeleda ja mõelda siis saabki hea raja nagu boob ja company on tõestanud,ning seda madalate kuludega.
kui aega natuke rohkem on siis võin aidata atv meestele rada teha.
kui aega natuke rohkem on siis võin aidata atv meestele rada teha.
56157755
Re: Võimas, kiire, kvaliteetne ja töökindel vints TR1 autole
Mälu järgi olid Sina ainuke kes kurtis kaks aastat tagasi Suvesõidu TR-1 raja asjus, möödunud aastal nurises ainult Mudarakett.TR Pjätt kirjutas:Kuna sa ise Arto oled ka EAL-s ja ka korraldaja, kas siis äkki ei saa iseendaga läbi
Möödunud aastal ei nurisetud Sinu tehtud radade kallal samuti.
Toetudes eeltoodule arvan, et ma saan siiski endaga läbi
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Re: Head mõtted
No asi selles, et mina ütlen otse välja kui midagi mäda on ja mäda oli tookord nii TR1-s kui ka ATV-s. Kogu rada oli maha märgitud jalgsi ja kiiruga, ilma igasuguse loogigata ja nii, et punkti kätte saades pidid auto ümber puude kõveraks vintisma. Teistest klassidest kahjuks ei tea.
Suvesõidu tunutuse ja hea raja on loonud ettevõtmine 4x4offroad.ee ja see hoiab seda üritust tänaseni nimekirja eesotsas. Aga kui raja tegemsiele rõhku ei pöörata, siis võib mõni konkureeriv võitlus sellele vanale heale asjale vee peale tõmmata.
Tuleb näha vaeva radade tegemisel ja teha siis ka TR1-le vastav rada, et ei peaks siin võistlejad muretsema nii palju, kel kiirem ja võimsam vints.
Muidugi nurinat on alati. Kas liiga kerge või liiga raske aga nagu näha, siis raske raja austajaid on TR1 vähem ja nemad saavad oma adrenaliini, kas välisvõistlustelt või teise klassi üle minnes. Suurim raske raja nõudja Vahur pole ju enam tükk aega sõitnud ja lõpus vist läksid rajad ka tema jaoks liialt raskeks.
Pakun ikkagi välja, et peale ilusa jutu võtke midagi ette ka, et rajad ja legendi lugemine oleksid määravad mitte vintsimis kiirus.
Jään ootama järgmist EAL-i koosolekut, et siis külalisena osavõtta.
Priit
Suvesõidu tunutuse ja hea raja on loonud ettevõtmine 4x4offroad.ee ja see hoiab seda üritust tänaseni nimekirja eesotsas. Aga kui raja tegemsiele rõhku ei pöörata, siis võib mõni konkureeriv võitlus sellele vanale heale asjale vee peale tõmmata.
Tuleb näha vaeva radade tegemisel ja teha siis ka TR1-le vastav rada, et ei peaks siin võistlejad muretsema nii palju, kel kiirem ja võimsam vints.
Muidugi nurinat on alati. Kas liiga kerge või liiga raske aga nagu näha, siis raske raja austajaid on TR1 vähem ja nemad saavad oma adrenaliini, kas välisvõistlustelt või teise klassi üle minnes. Suurim raske raja nõudja Vahur pole ju enam tükk aega sõitnud ja lõpus vist läksid rajad ka tema jaoks liialt raskeks.
Pakun ikkagi välja, et peale ilusa jutu võtke midagi ette ka, et rajad ja legendi lugemine oleksid määravad mitte vintsimis kiirus.
Jään ootama järgmist EAL-i koosolekut, et siis külalisena osavõtta.
Priit
- uputaja
- I live off from the mud
- Postitusi: 4654
- Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
- Asukoht: Kuusalu lähedal metsas
Re: Head mõtted
Lisaks veel seda, et Saarekolli rajad on väga okid olnud. Olles seda sõitnud 2008 TR1 masinaga ja 2010 käinud ka rada tegemas TR2-3 massinatele, siis võib öelda, et raielank ja muud meelega sittaauku saatmised olid välistatud. Muidu peksate küll Lompi, et nii ja naa, aga radae koha pealt peaksite õppima.
Sellised võistlued võiks pigem pidamatta jätta kui juba eos teatakse, et raja materiaali õieti pole peale väljaveo teede ja lankide. Mõttetu on oma võistlusautot minna vägisi lõhkuma - jah mitte keegi ei sunni, aga kui arvestuses on kohta loota, ei jäeta ka minematta.
Nagu ka Priit mainis, siis punktide metsa ladumise süsteem on ääretult sitt. Mõttetu laduda punkte 20meetrise vahega, sest siis ei saa mitte kopka eest sõita, kuna metsaalune on ühtlaseks mädavanniks vintsitud. Pikemad punkti vahemaad jätavad valiku erinevaid tracke SÕITA.
Selline mulje on jäänud, et võistlusi ei korraldata enam entusiasmiga vaid sellest järgi jäänud kohustusest/kohusetundest asi kuidagi ära teha. Vaadates Lehtse Offroad Pargi tiimi ja nende oskusi, siis peaks nemad palkama proffesionaalseteks rajameistriteks nii suvesõidule, sügissõidule kui ka kevadsõidule, viitsitakse mõelda Autode plekid jäävad nende sõitudel sirgeks!
Ise olen alati nõus appi tulema rada tegema ja kaasamõtlema.
Mu kaks senti sai nüüd kirja. Kui kellelgi on midagi isikliku kobisemiseks, siis 52 94 065
Andres@ radadel 2005 sügissõidust.
Sellised võistlued võiks pigem pidamatta jätta kui juba eos teatakse, et raja materiaali õieti pole peale väljaveo teede ja lankide. Mõttetu on oma võistlusautot minna vägisi lõhkuma - jah mitte keegi ei sunni, aga kui arvestuses on kohta loota, ei jäeta ka minematta.
Nagu ka Priit mainis, siis punktide metsa ladumise süsteem on ääretult sitt. Mõttetu laduda punkte 20meetrise vahega, sest siis ei saa mitte kopka eest sõita, kuna metsaalune on ühtlaseks mädavanniks vintsitud. Pikemad punkti vahemaad jätavad valiku erinevaid tracke SÕITA.
Selline mulje on jäänud, et võistlusi ei korraldata enam entusiasmiga vaid sellest järgi jäänud kohustusest/kohusetundest asi kuidagi ära teha. Vaadates Lehtse Offroad Pargi tiimi ja nende oskusi, siis peaks nemad palkama proffesionaalseteks rajameistriteks nii suvesõidule, sügissõidule kui ka kevadsõidule, viitsitakse mõelda Autode plekid jäävad nende sõitudel sirgeks!
Ise olen alati nõus appi tulema rada tegema ja kaasamõtlema.
Mu kaks senti sai nüüd kirja. Kui kellelgi on midagi isikliku kobisemiseks, siis 52 94 065
Andres@ radadel 2005 sügissõidust.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Re: Head mõtted
Pole antud väitega nõus. Need, kellel on tahtmine otsa saanud on ka lõpetanud võistluste korraldamise. Aastate jooksul on olnud palju korraldajaid, kes on sellega tänaseks päevaks lõpparve teinud. Võistluse korraldamine ei alga sõidupäeval vaid palju kuid varem ja lõpeb ka palju kuid hiljem, kui seda võistlejad näevad. Paljud inimesed panevad võistluse korraldamisse oma aega ja vahel tuleb ka selle "õnne" eest panna sinna ka oma raha. Mis muu kui entusiasm ja armastus selle ala vastu see on. Entusiasm kaob, kui ükskõik milliste pingutuste peale oled sa ikka loll ja saamatu.uputaja kirjutas:Selline mulje on jäänud, et võistlusi ei korraldata enam entusiasmiga vaid sellest järgi jäänud kohustusest/kohusetundest asi kuidagi ära teha.
Offroaderite kahjuks on eestlased metsa mitte offroadi usku inimesed ja radade jaoks on väga raske materjali saada. Olen nõus, et TR 1 rajad on rasked, aga nagu Arto ütles selle küsimusega tegeletakse.
Aastate jooksul olen mitu korda öelnud, et virisejad palun tulge ja aidake, siis näete milline näeb üks võistluse korraldamine välja. Kahjuks pole keegi nendest siiani liitunud. Ega asjata need sõitjad, kes on võtnud endale ka mõne etapi korraldamise, pole öelnud, et enam ma korraldajate kallal ei virise.
"Rattur" aastast 2004
Re: Head mõtted
Meil on 3 nn atesteeritud TÜV tegijat. Võiksin meie tiimi pidada nn. proffesionaalseteks tulemuste tegijateks. Mõte proffesionaalsetest rajameistritest pole paha, aga arvestades võistluste arvu ja radade tegemiseks minevat aega, siis peaksime neile tõenäoliselt maksma aastapalga, sest muu töö tegemiseks neil palju aega ei jää ja kõik nädalavahetused neid perest eemal kiskuda ei oleks ka õige. Seega, kas me oleme valmis selle kinni maksma?uputaja kirjutas: Vaadates Lehtse Offroad Pargi tiimi ja nende oskusi, siis peaks nemad palkama proffesionaalseteks rajameistriteks nii suvesõidule, sügissõidule kui ka kevadsõidule, viitsitakse mõelda
"Rattur" aastast 2004
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Head mõtted
Mina olen ka vahel veidi (liiga palju?) virisenud, kuid olen üritanud võimaluste piires ka võistluste õnnestumisele kaasa aidata (kas sponsorina, rajal kohtunikuna, staabis või muul moel).Kairi kirjutas:Aastate jooksul olen mitu korda öelnud, et virisejad palun tulge ja aidake, siis näete milline näeb üks võistluse korraldamine välja. Kahjuks pole keegi nendest siiani liitunud. Ega asjata need sõitjad, kes on võtnud endale ka mõne etapi korraldamise, pole öelnud, et enam ma korraldajate kallal ei virise.
Vabandan siinkohal Rasmuse ees, kes mind Kõuekõminale appi palus, kuid kellele pidin ära ütlema. Kahjuks seekord nii lühikese ettehoiatusajaga ei saanud tulla, järgmine kord proovin abis olla.
Ka Lehtse posisid on hea näide sellest kuidas palja virisemise asemel tehakse ise ja takka otsa hästi.
Loodetavasti on eeskujud teistele virisejatele nakkvad!
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Head mõtted
Ei ole profesionaalne võistleja. Kuna aga on heade mõtete teema, siis julgen ka kaasa kobiseda.
Minu aru saamise järgi algab raja tegemine siiski kodus kaardi ja arvuti taga. Selleks peab olema ise võistelnud ja autode maastikusuutlikusega tutav. Sellel järgneb (või samal ajal ) töö maaomanikega ja alles siis minnakse metsa rada kontrollima ning maha märkima.
Kulumaterjali poolest on see viimane kõige kulukam. Aga äkki just siin on võimalus ära kasutada harrastajate abi, kes muidu otsivad kohta oma maasturi proovile panekuks suvalises metsas!
Juba siit foorumist leiab inimesi, kes korraldavad safareid. Miks mitte neid safareid korraldada tulevasel võistlusalal. Selge, et TR3 rada ei ole võimalik läbida 2" tõste ja ATR rehviga tänavamaasturil, samas on aga vist heteke suurim probleem just TR1 radade tegemisel?
Lehtse poisid ja nende kogemused on ju ka tulnud aastatega harrastajatele üritusi korraldades. Paljudel ju meeles Lehtse "kiirtee" kus kiiremaks vintsiks osutus GAZ-66 oma. Samal ajal on seal olemas suurpärased tingimused ka mõne karikasarja etapi korraldamiseks. Järeldan seda sellest, et kui saab seal korraldada harrastajate üritusi, siis peaks saama ka ametlikke võistlusi korralda. Lähedal asuval polügoni kasutamise koha pealt tuleb ka ehk Eesti Kaitsevägi vastu. See aga minu oletus ja Lehtse poisid ise saavad siin selge vastuse anda.
Sellisel harrastajate ja profesionaalide lähendamsel on mitu positiivset külge. Mõnest harrastajast saab äkki võistelja. Harrastajetel on võimalus legaalselt oma sõiduriisata kasutada, seda ehk ka peale võistlusi maaomanikega kokkuleppel. On ju siin foormiski küsitud, et kas saaksin tulla peale võistlust rada proovima? Vastuse enamsti eitav. Tule võistlema, maksa raha ja siis saad. Ei meelita just eriti palju rahvast sellisel moel võistlema, kui enne mitte proovidagi ei anta!
Minu aru saamise järgi algab raja tegemine siiski kodus kaardi ja arvuti taga. Selleks peab olema ise võistelnud ja autode maastikusuutlikusega tutav. Sellel järgneb (või samal ajal ) töö maaomanikega ja alles siis minnakse metsa rada kontrollima ning maha märkima.
Kulumaterjali poolest on see viimane kõige kulukam. Aga äkki just siin on võimalus ära kasutada harrastajate abi, kes muidu otsivad kohta oma maasturi proovile panekuks suvalises metsas!
Juba siit foorumist leiab inimesi, kes korraldavad safareid. Miks mitte neid safareid korraldada tulevasel võistlusalal. Selge, et TR3 rada ei ole võimalik läbida 2" tõste ja ATR rehviga tänavamaasturil, samas on aga vist heteke suurim probleem just TR1 radade tegemisel?
Lehtse poisid ja nende kogemused on ju ka tulnud aastatega harrastajatele üritusi korraldades. Paljudel ju meeles Lehtse "kiirtee" kus kiiremaks vintsiks osutus GAZ-66 oma. Samal ajal on seal olemas suurpärased tingimused ka mõne karikasarja etapi korraldamiseks. Järeldan seda sellest, et kui saab seal korraldada harrastajate üritusi, siis peaks saama ka ametlikke võistlusi korralda. Lähedal asuval polügoni kasutamise koha pealt tuleb ka ehk Eesti Kaitsevägi vastu. See aga minu oletus ja Lehtse poisid ise saavad siin selge vastuse anda.
Sellisel harrastajate ja profesionaalide lähendamsel on mitu positiivset külge. Mõnest harrastajast saab äkki võistelja. Harrastajetel on võimalus legaalselt oma sõiduriisata kasutada, seda ehk ka peale võistlusi maaomanikega kokkuleppel. On ju siin foormiski küsitud, et kas saaksin tulla peale võistlust rada proovima? Vastuse enamsti eitav. Tule võistlema, maksa raha ja siis saad. Ei meelita just eriti palju rahvast sellisel moel võistlema, kui enne mitte proovidagi ei anta!
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.