Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.
Selline küsimus, kas originaal geneka asemele mis on hetkel 40A istub üks- ühele näiteks miski gaz i 60A genekas? Samas kas generaatori vahetus eeldab ka pingeregulaatori vahetust?
Rohkem ampreid eeldaks juba mootorile siis uusi rihmaseibe millale kaks rihmasoont. Idee oli lihtsalt see vana ära visata ja üks ühele miski gaz i 60 ne peale kruvida, 60A peaks ju üks rihm ära vedama.
Gatesi 11mm laiusega (oli siis vist B profiil?) rihm ajas ringi 95A genekat, millel suur koormus taga. Rihmavahetus käis profülaktiliselt koos õlivahetusega. Vene genekad muidu suhteliselt unifitseeritud, st. asendus lihtne.
Saan aru et võib paigaldada miski lääne geneka ning sinna peale üks lääne rihm ja aitab küll.
Kuid siiski kas on keegi kokkupuutunud nende vene genekate ja pingeregulaatoritega. Kuidas nad omavahel on vahetatavad?
Teisalt kui kellelgil miskit sobivat lääne genet pakkuda andku teada.
kylminaator kirjutas:Saan aru et võib paigaldada miski lääne geneka ning sinna peale üks lääne rihm ja aitab küll.
Kuid siiski kas on keegi kokkupuutunud nende vene genekate ja pingeregulaatoritega. Kuidas nad omavahel on vahetatavad?
Teisalt kui kellelgil miskit sobivat lääne genet pakkuda andku teada.
No oskad ikka küsida Generaatoreid on ju eritüübilisi,samuti releesid !
Osadel genekatel releed sisse ehitatud jne.jne.Soe soovitus ;pöördu oma murega autoelektriku poole ,tuleb odavam ja kiirem,sest elektriga katsetamine lõppeb millegi läbikärssamisega ja mõni asi maksab päris kena raha !
Seda mudugi et genekaid ja regulaatoreid on erinevaid......soov oli lihtsalt teada kas keegi on antud teemaga kokku puutunud.....tundub, et peab uurima targemast kirjandusest.
66-e genekal on pingeregulaator eraldi. Sai just kuu aega tagasi jännatud. Uus klots töötab ideaalselt, ainult juhtmed on vaja ise vedada. Kui natukenegi vene autode elektriskeemi lugeda oskab, siis saab ise ka asjast jagu. 66-e genekas on kahe rihmaga.
Need suurema amperaasiga genekad taluvad tegelikult ainult lühiajalist kõrgemat koormust. Nende nimiamperaas on ikkagi madalam, ka 66-e omal. 53-e genekal on klots otse harjade küljes ja seal ei ole suurt juhtmete leiutamist. Ergutusvool tuleb läbi süüteluku ja 12V ots läheb starteri + klemmi kaudu akusse.
Kunagi mõned aastad tagasi kui veel gaz 40A genekas peal oli uurisin autoelektrikult võimsamate genede kohta.Küsisid kui võimast vaja,vahetavad võlli otsas laagri kaane suuremate numbritega kaane vastu ja ongi võimsam gene.Palju selles jutus tõde on ei tea.Gazi geneka tabletid paar aastat tagasi olid olematu kvaliteediga,mõnikümmend kilomeetrit sõitu ja enam ei laadinud.Odavam oli lammarist läänekas soetada ja peale seda pole enam mingit muret olnud.