Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
Krt ei leia miskit tabelit või miskit kust saaksin vajalikud andmed - seega küsin
Olemas on :
"polt" 12mm
materjal 355
keere 12.1
mutri pikkus 22mm
Vaja on :
"polt" 30mm
materjal 355
Milline keere ja milline mutri pikkus vastaks samale tõmbetugevusele mis sellel 12mm "poldi" 22mm pikkusel mutril on ??
Ei ole staatiline koormus vaid löök
Jaet eesmärgiks on võimalikult õhuke/lühike mutter
Keermetel ei saa olla mingit üldist tabeli tugevust, sest tugevuse määrab keerme valmistamise meetod. Näit. rullitud keermed on tugevamad kui lõigatud, valatud nõrgemad kui lõigatud. Veel tuleb teguriks, kas rulliti külmalt või kuumalt jne, jne. Eriti mängib rolli poldi - mutri omavaheline täpsus - lõtk, keerme nurkade omavaheline kattuvus. Samuti on vahe sees, kas keere hoiab koormust eelpingestatuna või vabas olekus. Samuti on vahe ju selles, et keeret keerates suudad sa saavutada väiksema tõmbetugevuse, kui keere staatiliselt hoida suudab.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
erik kirjutas:Keermetel ei saa olla mingit üldist tabeli tugevust, sest tugevuse määrab keerme valmistamise meetod. Näit. rullitud keermed on tugevamad kui lõigatud, valatud nõrgemad kui lõigatud. Veel tuleb teguriks, kas rulliti külmalt või kuumalt jne, jne. Eriti mängib rolli poldi - mutri omavaheline täpsus - lõtk, keerme nurkade omavaheline kattuvus. Samuti on vahe sees, kas keere hoiab koormust eelpingestatuna või vabas olekus. Samuti on vahe ju selles, et keeret keerates suudad sa saavutada väiksema tõmbetugevuse, kui keere staatiliselt hoida suudab.
eino logi
Rullima ma keermeid ei hakka
Jaet vaja on justnimelt seda tugevust mida keere staatilislt hoida suudab
Polte ikka puruks keeratud. Keeret pole õnnestunud läbi tõmmata mutrist.
Äkki on nii, et poldi tõmbetugevus sama või nõrgem kui keerme pidavus.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
urmas kirjutas:Äkki on nii, et poldi tõmbetugevus sama või nõrgem kui keerme pidavus.
Sa mõtled nigut standartse mutri pikkuse korral
Et kuna 30se poldi tõmbetugevus on umbes 6,5 korda suurem kui 12sel - siis võiks 30se mutri 6,5 korda standartsest õhemaks teha ja saaks sama tulemuse
Sain ise ka aru, et mu pakkumine polnud see, mida vaja...
Keermelõikamis õpikus ilmselt see tarkus olemas. Keerme pindala keeru kohta erinevatel keeretel jne. Ilmselt peab see pindala kattuma sinu erinevatel mõõtudel. Ehk siis ilselt peenkeere sul vaja. Võibolla
Kasutaja Sidorov levitas siis üht head raamatut, mille cd-d usinalt telliti ja ta need ka valmis tegi ja siis läks nagu läks . Seal raamatus oli numbreid.
110% teab tema vastust su küsimusele, kui siia foorumisse juhtub
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Äkki on nii, et poldi tõmbetugevus sama või nõrgem kui keerme pidavus.
M12 standard mutter on u. 10mm paksusega ja seda toore jõuga keerates ei lähe mitte polt pooleks vaid pigem keerab keerma maha.
Kui tabelid puuduvad, siis jääb järele ainult katsetus. Vaja selleks dünovõtit ja vastavaid polte-mutreid. Esmalt M12, 22mm mutriga number ette ja siis M30 mutter ning jõu ületades treipingis nt. 1mm kaupa maha, kuni soovitud tulemuseni.
joe80 kirjutas:
Kui tabelid puuduvad, siis jääb järele ainult katsetus. Vaja selleks dünovõtit ja vastavaid polte-mutreid. Esmalt M12, 22mm mutriga number ette ja siis M30 mutter ning jõu ületades treipingis nt. 1mm kaupa maha, kuni soovitud tulemuseni.
Ja mis sa siis teada saad - pingutusmomentide kohta on ju tabelid olemas
Mul ei ole vaja jämmema mutriga midagi pingutada sama suure jõuga - mul on vaja, et jämmem aga võimalikult õhem mutter sama suurele tõmbele/survele/löögile vastu peaks - dünokuvaldat on vaja millega katsetamiseks peksta
Pingutusmoment ju seda tähendabki, kui suurele tõmbele, survele, löögile see jämedam ja õhem mutter vastu peab.
Kui Sa tead selle M12-22mm katki mineku momenti ja võrdsustad selle M30 omaga, siis ongi ju vastus käes.
joe80 kirjutas:Pingutusmoment ju seda tähendabki, kui suurele tõmbele, survele, löögile see jämedam ja õhem mutter vastu peab.
Kui Sa tead selle M12-22mm katki mineku momenti ja võrdsustad selle M30 omaga, siis ongi ju vastus käes.
12 VS 30 pingutusmomendi vahe on 16 korda umbes - et siis võtame standartse 30se mutri ja teeme 16 korda õhemaks
Sa ajad väga teooriat taga, mitte praktikat. Sul vist puuduvad võimalused seda katset praktiseerida, või on äkki paarist mutrist kahju.
Ja veel, et pole tarvis Sul võrrelda tabeli näitusid vaid neid, mis dünovõti reaalselt näitab.
Äkki on nii, et poldi tõmbetugevus sama või nõrgem kui keerme pidavus.
M12 standard mutter on u. 10mm paksusega ja seda toore jõuga keerates ei lähe mitte polt pooleks vaid pigem keerab keerma maha.
Kui tabelid puuduvad, siis jääb järele ainult katsetus. Vaja selleks dünovõtit ja vastavaid polte-mutreid. Esmalt M12, 22mm mutriga number ette ja siis M30 mutter ning jõu ületades treipingis nt. 1mm kaupa maha, kuni soovitud tulemuseni.
Nende kohta, kes teiste tarkusest ei õpi, on vanasõna.
Loomulikult on tabelid olemas.
Ma siiski pakuks keermeniitide pindala võrdlust. Homme otsin Sidorovilt hangitud CD välja...
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Ise olen teinud selliselt:kui vaja mingit ime mõõdus polti,mida vaja ilmtingimata treipingis teha(nt.tuleb odavam) siis võtan toorikuks 8,8 vmt.poldi, suurema läbimõõduga.Need on vahest lihtsalt niisama käes.
Vahe on selles,et sinu pakutud materjali voolavuspiir on 355 n/mm2 kohta aga 8,8 poldi materjali voolavuspiir on 640 n/mm2 kohta. Laias laastus 2x vahe.