Küsimus keerme tõmbetugevuse kohta

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Küsimus keerme tõmbetugevuse kohta

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Krt ei leia miskit tabelit või miskit kust saaksin vajalikud andmed - seega küsin :oops:

Olemas on :
"polt" 12mm
materjal 355
keere 12.1
mutri pikkus 22mm

Vaja on :
"polt" 30mm
materjal 355
Milline keere ja milline mutri pikkus vastaks samale tõmbetugevusele mis sellel 12mm "poldi" 22mm pikkusel mutril on ??

Ei ole staatiline koormus vaid löök
Jaet eesmärgiks on võimalikult õhuke/lühike mutter
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Keermetel ei saa olla mingit üldist tabeli tugevust, sest tugevuse määrab keerme valmistamise meetod. Näit. rullitud keermed on tugevamad kui lõigatud, valatud nõrgemad kui lõigatud. Veel tuleb teguriks, kas rulliti külmalt või kuumalt jne, jne. Eriti mängib rolli poldi - mutri omavaheline täpsus - lõtk, keerme nurkade omavaheline kattuvus. Samuti on vahe sees, kas keere hoiab koormust eelpingestatuna või vabas olekus. Samuti on vahe ju selles, et keeret keerates suudad sa saavutada väiksema tõmbetugevuse, kui keere staatiliselt hoida suudab.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

erik kirjutas:Keermetel ei saa olla mingit üldist tabeli tugevust, sest tugevuse määrab keerme valmistamise meetod. Näit. rullitud keermed on tugevamad kui lõigatud, valatud nõrgemad kui lõigatud. Veel tuleb teguriks, kas rulliti külmalt või kuumalt jne, jne. Eriti mängib rolli poldi - mutri omavaheline täpsus - lõtk, keerme nurkade omavaheline kattuvus. Samuti on vahe sees, kas keere hoiab koormust eelpingestatuna või vabas olekus. Samuti on vahe ju selles, et keeret keerates suudad sa saavutada väiksema tõmbetugevuse, kui keere staatiliselt hoida suudab.
eino logiš
Rullima ma keermeid ei hakka :roll:
Jaet vaja on justnimelt seda tugevust mida keere staatilislt hoida suudab
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Poltide minimaalne katkemispiir kN

http://www.balticbolt.ee/toode.php?show ... ductID=191

Polte ikka puruks keeratud. Keeret pole õnnestunud läbi tõmmata mutrist.

Äkki on nii, et poldi tõmbetugevus sama või nõrgem kui keerme pidavus.
:roll:
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

urmas kirjutas:Äkki on nii, et poldi tõmbetugevus sama või nõrgem kui keerme pidavus.
:roll:
Sa mõtled nigut standartse mutri pikkuse korral :roll:
Et kuna 30se poldi tõmbetugevus on umbes 6,5 korda suurem kui 12sel - siis võiks 30se mutri 6,5 korda standartsest õhemaks teha ja saaks sama tulemuse :roll:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Sain ise ka aru, et mu pakkumine polnud see, mida vaja...
Keermelõikamis õpikus ilmselt see tarkus olemas. Keerme pindala keeru kohta erinevatel keeretel jne. Ilmselt peab see pindala kattuma sinu erinevatel mõõtudel. Ehk siis ilselt peenkeere sul vaja. Võibolla :roll:
Kasutaja Sidorov levitas siis üht head raamatut, mille cd-d usinalt telliti ja ta need ka valmis tegi ja siis läks nagu läks :twisted:. Seal raamatus oli numbreid.
110% teab tema vastust su küsimusele, kui siia foorumisse juhtub
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
joe80
Fitting 38"
Postitusi: 203
Liitunud: N Jaan 22, 2009 7:54 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas joe80 »

urmas kirjutas:

Äkki on nii, et poldi tõmbetugevus sama või nõrgem kui keerme pidavus.
:roll:
M12 standard mutter on u. 10mm paksusega ja seda toore jõuga keerates ei lähe mitte polt pooleks vaid pigem keerab keerma maha.

Kui tabelid puuduvad, siis jääb järele ainult katsetus. Vaja selleks dünovõtit ja vastavaid polte-mutreid. Esmalt M12, 22mm mutriga number ette ja siis M30 mutter ning jõu ületades treipingis nt. 1mm kaupa maha, kuni soovitud tulemuseni.
Joel 5116353
Audi A4 quattro, Audi A6 quattro
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

joe80 kirjutas: Kui tabelid puuduvad, siis jääb järele ainult katsetus. Vaja selleks dünovõtit ja vastavaid polte-mutreid. Esmalt M12, 22mm mutriga number ette ja siis M30 mutter ning jõu ületades treipingis nt. 1mm kaupa maha, kuni soovitud tulemuseni.
Ja mis sa siis teada saad - pingutusmomentide kohta on ju tabelid olemas

Mul ei ole vaja jämmema mutriga midagi pingutada sama suure jõuga - mul on vaja, et jämmem aga võimalikult õhem mutter sama suurele tõmbele/survele/löögile vastu peaks - dünokuvaldat on vaja millega katsetamiseks peksta :twisted:
tartuoffroad.ee
5581340
joe80
Fitting 38"
Postitusi: 203
Liitunud: N Jaan 22, 2009 7:54 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas joe80 »

Pingutusmoment ju seda tähendabki, kui suurele tõmbele, survele, löögile see jämedam ja õhem mutter vastu peab.
Kui Sa tead selle M12-22mm katki mineku momenti ja võrdsustad selle M30 omaga, siis ongi ju vastus käes.
Joel 5116353
Audi A4 quattro, Audi A6 quattro
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

joe80 kirjutas:Pingutusmoment ju seda tähendabki, kui suurele tõmbele, survele, löögile see jämedam ja õhem mutter vastu peab.
Kui Sa tead selle M12-22mm katki mineku momenti ja võrdsustad selle M30 omaga, siis ongi ju vastus käes.
12 VS 30 pingutusmomendi vahe on 16 korda umbes - et siis võtame standartse 30se mutri ja teeme 16 korda õhemaks :roll:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

Kas need poldid on sul isetehtud,et kirjutad voolavuspiiriks 355 N ?
HM Racing Team
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Movistar kirjutas:Kas need poldid on sul isetehtud,et kirjutad voolavuspiiriks 355 N ?
12 on ise tehtud
30 vajab tegemist
tartuoffroad.ee
5581340
joe80
Fitting 38"
Postitusi: 203
Liitunud: N Jaan 22, 2009 7:54 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas joe80 »

Sa ajad väga teooriat taga, mitte praktikat. Sul vist puuduvad võimalused seda katset praktiseerida, või on äkki paarist mutrist kahju. :)
Ja veel, et pole tarvis Sul võrrelda tabeli näitusid vaid neid, mis dünovõti reaalselt näitab.
Joel 5116353
Audi A4 quattro, Audi A6 quattro
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

joe80 kirjutas:
urmas kirjutas:

Äkki on nii, et poldi tõmbetugevus sama või nõrgem kui keerme pidavus.
:roll:
M12 standard mutter on u. 10mm paksusega ja seda toore jõuga keerates ei lähe mitte polt pooleks vaid pigem keerab keerma maha.

Kui tabelid puuduvad, siis jääb järele ainult katsetus. Vaja selleks dünovõtit ja vastavaid polte-mutreid. Esmalt M12, 22mm mutriga number ette ja siis M30 mutter ning jõu ületades treipingis nt. 1mm kaupa maha, kuni soovitud tulemuseni.
Nende kohta, kes teiste tarkusest ei õpi, on vanasõna. :D

Loomulikult on tabelid olemas.
Ma siiski pakuks keermeniitide pindala võrdlust. Homme otsin Sidorovilt hangitud CD välja...
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

Ise olen teinud selliselt:kui vaja mingit ime mõõdus polti,mida vaja ilmtingimata treipingis teha(nt.tuleb odavam) siis võtan toorikuks 8,8 vmt.poldi, suurema läbimõõduga.Need on vahest lihtsalt niisama käes.
Vahe on selles,et sinu pakutud materjali voolavuspiir on 355 n/mm2 kohta aga 8,8 poldi materjali voolavuspiir on 640 n/mm2 kohta. Laias laastus 2x vahe.
HM Racing Team
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”