Sookonn, vol. 2 ja vol. 3
Moderaator: Moderators
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Sookonn, vol. 2 ja vol. 3
Selline asi siis teoksil. Kuna vana asja ei ole mõtet meenutada ja uue puhul kehtib reegel "enne mune ja siis kaaguta" ei tahaks ka väga eputada. E. teema siis ennekõike kommentaaridele.
Tegemist üsna staazika "Vaba" võistlusautoga Toyota Hilux, aastast 82, mis saamas uut raami, vedrustust ja mõningaid kaalukärpeid (tõsi, sildade kaalulisa ei pruugi kokkuvõttes erilist võitu anda). Paranema peaks kaalu asetus e. "hantliefekti" loodame vähendada. Pöörderaadiuse peaks ka üsna mõistlikuks kärpima. Tänasel päeval on mootoriks 2,4l, 22R (EFI on maha kooritud ja asendatud horisontaalvooluga Pierburgiga ja talub kaldeid suurepäraselt, süüde on fikseeritud nurgaga EDIS-4), mis ei hiilga ühegi näitajaga kuid käitub väga ettearvatavalt, seda kaa vee all. Jahutus on ja jääb kabiini taha, ka kütusepaak. Kastid originaalid, tõsi kümmekond aastat nooremad kui auto, kui jääb aega, tahaks aeglusti ja esisilla lülitused teineteisest sõltumatuks teha.
Kuna seekord sai offroadile lähenetud suhteliselt radikaalselt, ei tahaks alumisest poolest veel palju rääkida. Kõige märjemates unenägudes näeme end Kuramaa kevadsõidu stardis aga kindlasti ei luba, milline on esimene võistlus ja ka seda kas õnnestub mõni sõit lõpuni teha. Üsna palju kulub aega võimalike nõrkade kohtade otsimisele ja siiani ei ole ühtegi leidnud, see omakorda ei suurenda just enesekindlust (ideaalset asja ei ole olemas, seega ei tea, kuskohast tuleb ebameeldiv üllatus).
Tegemist üsna staazika "Vaba" võistlusautoga Toyota Hilux, aastast 82, mis saamas uut raami, vedrustust ja mõningaid kaalukärpeid (tõsi, sildade kaalulisa ei pruugi kokkuvõttes erilist võitu anda). Paranema peaks kaalu asetus e. "hantliefekti" loodame vähendada. Pöörderaadiuse peaks ka üsna mõistlikuks kärpima. Tänasel päeval on mootoriks 2,4l, 22R (EFI on maha kooritud ja asendatud horisontaalvooluga Pierburgiga ja talub kaldeid suurepäraselt, süüde on fikseeritud nurgaga EDIS-4), mis ei hiilga ühegi näitajaga kuid käitub väga ettearvatavalt, seda kaa vee all. Jahutus on ja jääb kabiini taha, ka kütusepaak. Kastid originaalid, tõsi kümmekond aastat nooremad kui auto, kui jääb aega, tahaks aeglusti ja esisilla lülitused teineteisest sõltumatuks teha.
Kuna seekord sai offroadile lähenetud suhteliselt radikaalselt, ei tahaks alumisest poolest veel palju rääkida. Kõige märjemates unenägudes näeme end Kuramaa kevadsõidu stardis aga kindlasti ei luba, milline on esimene võistlus ja ka seda kas õnnestub mõni sõit lõpuni teha. Üsna palju kulub aega võimalike nõrkade kohtade otsimisele ja siiani ei ole ühtegi leidnud, see omakorda ei suurenda just enesekindlust (ideaalset asja ei ole olemas, seega ei tea, kuskohast tuleb ebameeldiv üllatus).
Viimati muutis totu, E Mai 16, 2016 11:54 am, muudetud 1 kord kokku.
Tehtud, mõeldud.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Edu vaja. Et siis ammendanud, mis mõttes? Sellise mootori raud kannatab ca. 800hp. Lihtsalt ei ole aega leidnud ideede elluviimiseks ja ainuke asi, mida sel mootoril veidi rohkem võiks olla on kW. Moment on üsna hea juba väga madalal ja mingi 8000rpm käib välja. Mootor on täiskapitud ja hakata mingit uut romu renoveerima ei viitsi.Veiko kirjutas:Mis mootoriga tuleb.See praegune on ju end suht-koht ammendanud.
Igal juhul edu sulle.
Veiko.
Projekt sai alguse ideest uus auto ehitada, sai siis kaalu ühele poole pandud saadolev aeg ja raha, teisele vajaminev aeg ja raha ja see teine pool tahtis maa sisse vajuda. Kuna sellist asja ei ole veel keegi ehitanud ja võimalus kõrbeda on üsna suur, sai jäetud ainult kõige mõõdapääsmatumad kulud ja mootorivahetus ei ole kindlasti nende hulgas.
Tänasel päeval hakkab raam juba looma, kurb on kaal. Tõeline offroader peab meid idiootideks, kuuldes raami kaaluks ca. 200 kg!!! Paraku seda numbrit saaks korrigeerida vaid terase asendamisega titaani või komposiitmatejalide vastu (järeleandmised tugevuses ei tule teemaks), mis jääb siiski unistuste sahtlisse.
Kaagutama (pilte näitama) hakkame peale munemist (võistluse lõpunisõitmist).
Tehtud, mõeldud.
Tegelt üsna pommikindel mootor, ainus viga on turbo puudumine. R4-le turbo aretamisega saaks sinusugune metallikunstnik vabalt hakkamatotu kirjutas:Edu vaja. Et siis ammendanud, mis mõttes? Sellise mootori raud kannatab ca. 800hp.Veiko kirjutas:Mis mootoriga tuleb.See praegune on ju end suht-koht ammendanud.
Igal juhul edu sulle.
Veiko.
väike inspiratsioon siit ka: http://www.well.com/~mosk/
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Mõeldud aga aga väike hirm on hõõguvpunase turbo vetteuputamise ees ja sissepritset ei taha taastada, karpaga turbo install on üsna kohmakas ja liikuvate osadega (eriti eri külgedel olevate kollektorite puhul). Tegelikult oleks vaja ajutine sisselaskekollektor korralikult vormistada ja portida, peaks tuntavalt juurde andma ja terasväljalase ei segaks ka. Surveastme tõstmine on mõtteks olnud aga kardan et tapab pöördemomendi madalal ära. Õnnestuka paarsada kilo üldmassi vähendada oleks isegi praeguse võimsusega üsna OK aga sellega tegeleme. Igasugune perforeerimine käib igatahes hoolega, põrand on kaetud ümmarguste ja ovaalsete terasplönnidega ja see kõik on kaaluvõit.rommi kirjutas:Tegelt üsna pommikindel mootor, ainus viga on turbo puudumine. R4-le turbo aretamisega saaks sinusugune metallikunstnik vabalt hakkamatotu kirjutas:Edu vaja. Et siis ammendanud, mis mõttes? Sellise mootori raud kannatab ca. 800hp.Veiko kirjutas:Mis mootoriga tuleb.See praegune on ju end suht-koht ammendanud.
Igal juhul edu sulle.
Veiko.
väike inspiratsioon siit ka: http://www.well.com/~mosk/
Eilse seisuga tekkis esimene arvestatav tagasilöök arendustegevuses- mootor ei mahu ära , täpsemalt generaatorid ja roolipump. Seega tuleb üks kärbetest taastada e. auto saab keskmootori, nagu algselt plaanis oli (e. mootor liigub ca. 450 mm tahapoole ja 70 mm allapoole). Kõigile ato omadustele on see loomulikult ainult kasuks, eriti kui õnnestub ise veel kabiini mahtuda, sõiduomadusi nautima.
Tehtud, mõeldud.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
OK, väike stiilinäide: http://pilt.delfi.ee/album/204209/ , see imelik asi on esiots tagurpidi. Praeguste arengutega oleme graafikust maas, st. veebruari lõpuks pidi raam valmis olema aga haavliprits ja värv peaksid lahenema alles 4. märtsiks, seega Kuramaale pigem ei jõua ja ega kevadsõitgi kindel ole.Madis kirjutas:Mis ullu asja sa seal sepitsed? No spioonipilte võid ju servakesest ikka näidata. Tekitad siin muidu üleliigset uudishimu...
Tehtud, mõeldud.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Et siis mis mõttes? Kui et liiga vähe pilte, vt. 1. postitust, seda kaagutamise kohta.erik kirjutas:Kuule, sa ajad nende piltidega inimesed lausa närvi
Tegelikult tõesti ei taha veel eputada et hiljem projekt fiaskoga lõpetada, üks on kindel- üritame parimat, võimaluste piires. Kraakleme ja vaidleme iga lisatava rauatüki juures, kas seda on ikka hädapärast vaja. Tulemuseks siis värvimata raam koos agregaatide kandurite, põhjakaitsmete, kaitseraudade, küljeraudade (astmelauad, pildil) ja vintsikinnitustega kaalub ca. 210 kg. See tähendab prognoositavat auto massi poolteist tonni, millele lisandub kindlasti "ettenägematuid" kilosid, e. peaksime jääma vana auto 1700-1800 piiresse. Tõsine häda on selles et ei ole kellegi vigadest õppida, taolist ülesehitust ei ole minuteada veel offroadis kasutatud ja kõige suuremad küsimärgid on sillakomponentide üldine vastupidavus (üle 33 rehvi ei kannata niikuinii, kuigi koopasse jätame väikese "arenguruumi") ja liikumine lumes või poolvoolavas poris. Plokiga vintsimisest loodame, praeguste radade taseme juures, pääseda.
Tehtud, mõeldud.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Praeguses tootearenduse etapis panustame sõitmisele (isegi aeglane sõitmine on kiirem kui kiire vintsimine), kui ei õnnestu, tegeleme vintsindusega. Vintsi kinnitus (10" paigaldus) on küll kerge ja unikaalne aga mitte nõrk, ilmselt on nõrgim lüli raam ise.Madis kirjutas:Kuule, siis on ju see vintsindus ette aladimensioneeritud, et sa L O O D A D mitte vintsida plokiga. Paigalda ikka kohe vints, mitte mänguasi. Ja 33" ratas ???totu kirjutas:Plokiga vintsimisest loodame, praeguste radade taseme juures, pääseda.
Kuna ikkagi "eksperimentaalmudel", tahaks kulud võimalikult alla viia, pealegi on kolmes niigi sõitjaid palju, seega jääb (vähemalt esialgu) 33" ja "Vaba".
Protsessist kui sellisest- sai tekitatud kanalid erinevatele eest taha kommukatsioonidele ja raami seisundit iseloomustab sõna "valmis" (vähemalt nii tundub esialgu) ja raam rändab viimistlusse (õnneks on üle õue sobiv asutus olemas ja ei pea seda kolakat kärutama hakkama). Paari lähipäeva jooksul hakkame vana autot lammutama (siiani on täiesti sõidukorras).
Meie hulgas on baigi(bike)mehi, oskab keegi rääkida karbusside, just R4 ja 100+ kW mootorite, hingeelust, kui palju kannatavad kreeni (ehk kuidas käitub kui ratas koha peal külgkaldesse lasta) ja kas on palju tuulutusi atmsosfääri? Ei teeks paha ka mingi saadavuse orientiir. See teema siis puuduvates kW des ja ruumipuuduses, kuna mootor tuleb tuppa. Sissepritset ei taha. Elektroonika on hea asi aga mitte silmini mudas/vees.
Tehtud, mõeldud.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Tänud. Pildid vaid astmelauast ja esipõllest, meie imetlesime (peale seda kui makettkone (mootor koos kastidega) maha sai tõstetud ja risttalad tühjaks lõigatud) näpp suus rohkem seda raamivahet. Kuradi kosmos. Olemasolevale raamile sai lisatud peaaegu 300kg metalli ja 20 kg traati ja siis üle 200 kg välja lõigatudempudogy kirjutas:Tekitab tõsist austust ja väga suurt huvi!
Tehtud, mõeldud.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Nonii, vana auto siis sisuliselt algosadeks ja hakkab takistus tekkima "üleõue "kontoriga. Terasvara nimelises ettevõttes ei suudeta kokku leppida kes on mida lubanud, kus, kes ja mida teeb või osustab ja kas nad üldse midagi teha tahavad. Räägiks omanikuga aga isegi see, kes siis omanik on, jääb segaseks. Fakt et lubadused ei muutu mitte päevadega vaid tundidega, st. iga vestlus toob erinevaid lubadusi või põhjendusi ja mingit loogikat ei suuda tuvastada. Et teha nagu tahaks aga kõikvõimalikke asju on puudu. Oleks pidanus esimese kokkuleppe peale kirjalike lepingu koostama koos tähtaegade ja sanktsioonidega, sõna ei maksa s...gi.
Tehtud, mõeldud.