Õnneks on endal tähestik sees rublade-nende vanemate, eest. Lihtsalt uute seaduste valguses tekkis küsimus...srock kirjutas:..
Nagu ma aru saan teed või hakkad taotlema B katekooriat,saad sa alguses esmased juhiload.Seega loe: Eelloetletud autode ja autorongide kategooriate juhtimise õigust ei või anda isikule, kellel on esmane juhiluba.Peaks vast sulle ammendav vastus olema ja BE eest pead jälle eraldi eurorublasi välja käima
BE-kat. juhiload
Moderaatorid: jr, boob, Moderators
Oleneb kui kaua aega tagasi on esmaabikursus läbitud. Kui rohkem kui 5 aastat tagasi, siis tuleb ikka uuesti teha. Oma kogemus kolm aastat tagasi, kui selgus et BE-kat tehes oli esmaabikursusest möödunud viis ja pool aastat ning sai onudele jälle raha antud.Mihkel89 kirjutas:BE tegemiseks pole mul eraldi vaja ju esmaabiukursust kui mul on see juba tehtud ?
Kaupo
Proovin abiks olla.
Mootorsõidukijuhi ettevalmistamise eeskirjast toon paar punkti välja.
Märgin olulised lõigu rasvaselt:
§ 7. Juhi täiendusõpe
(1) Juhi täiendusõppe sisu ja maht määratakse mootorsõiduki kategooriale vastava riikliku õppekavaga. Õppetöö minimaalne maht on toodud tabelis 2.
(11) Kui õpilane taotleb kolme aasta jooksul lisaks olemasolevale mootorsõiduki juhtimise õigusele muu kategooria mootorsõiduki juhi tunnistust, siis on koolitajal õigus vähendada liiklusteooriaõppe mahtusid osas, mis on ühine nii omandatud kui taotletava mootorsõiduki kategooria juhi õppel.
Võite ka ise siit välja otsida:
https://www.riigiteataja.ee/akt/13055751
(2) Juhi täiendusõppe läbiviimisel tuleb järgida § 4 lõigetes 28 toodud nõudeid.
Minu kommentaar:
Paragaaf 4 on 10 alapunkti ja täiendõppijad ei pea täitma punkte 1;9;10
Ja punktide kirjeldus:(9) Juhi esmaõppe algaste lõpeb koolitaja liiklusteooria- ja sõidueksamiga. Eksamite läbiviimise korra sätestab koolitaja. Juhi esmaõppe algastme läbimist tõendab koolitaja poolt väljastatav lisa 3 kohane mootorsõidukijuhi koolituskursuse tunnistus.
10) Enne koolitaja eksamit peab õpilane olema läbinud ĢLiiklusseaduseģ § 281 lõike 4 alusel kehtestatud nõuetele vastava esmaabialase väljaõppe.
[RTL 2008, 86, 1195 - jõust. 26.10.2008]
(3) Koolitaja võib alustada juhi täiendusõpet kuni kuus kuud enne ĢLiiklusseaduseģ § 31 lõigetes 1 ja 2 toodud tähtaegu ja §-s 29 kehtestatud vanuse alammäära täitumisel. Nimetatud nõue ei laiene käesoleva paragrahvi lõikes 5 sätestatud täiendusõppele.
[RTL 2008, 86, 1195 - jõust. 26.10.2008]
(4) Juhi täiendusõpe lõpeb koolitaja liiklusteooria- ja sõidueksamiga. Eksamite läbiviimise korra sätestab koolitaja. Täiendusõppe läbimist tõendab koolitaja poolt väljastatav lisa 3 kohane mootorsõidukijuhi koolituskursuse tunnistus.
(5) Juhi täiendusõpe C-, D- ja CE-kategooria mootorsõiduki juhtimise õigust taotlevatele kaitseteenistuse ajateenijatele toimub vastavalt riiklikule õppekavale ja Kaitsejõudude Peastaabi poolt määratud erikavale, mis sisaldab kaitsejõudude tehnika ja tegevuse eripära käsitlevat teooria- ja sõiduõpet.
[RTL 2002, 83, 1274 - jõust. 01.08.2002]
(6) ĢLiiklusseaduseģ § 30 lõike 6 kohase ametikoolituse käigus toimunud juhtide ettevalmistamisel on õppetöö minimaalne maht juhtimisõiguse taotlemisel toodud tabelis 3.
Mootorsõidukijuhi ettevalmistamise eeskirjast toon paar punkti välja.
Märgin olulised lõigu rasvaselt:
§ 7. Juhi täiendusõpe
(1) Juhi täiendusõppe sisu ja maht määratakse mootorsõiduki kategooriale vastava riikliku õppekavaga. Õppetöö minimaalne maht on toodud tabelis 2.
(11) Kui õpilane taotleb kolme aasta jooksul lisaks olemasolevale mootorsõiduki juhtimise õigusele muu kategooria mootorsõiduki juhi tunnistust, siis on koolitajal õigus vähendada liiklusteooriaõppe mahtusid osas, mis on ühine nii omandatud kui taotletava mootorsõiduki kategooria juhi õppel.
Võite ka ise siit välja otsida:
https://www.riigiteataja.ee/akt/13055751
(2) Juhi täiendusõppe läbiviimisel tuleb järgida § 4 lõigetes 28 toodud nõudeid.
Minu kommentaar:
Paragaaf 4 on 10 alapunkti ja täiendõppijad ei pea täitma punkte 1;9;10
Ja punktide kirjeldus:(9) Juhi esmaõppe algaste lõpeb koolitaja liiklusteooria- ja sõidueksamiga. Eksamite läbiviimise korra sätestab koolitaja. Juhi esmaõppe algastme läbimist tõendab koolitaja poolt väljastatav lisa 3 kohane mootorsõidukijuhi koolituskursuse tunnistus.
10) Enne koolitaja eksamit peab õpilane olema läbinud ĢLiiklusseaduseģ § 281 lõike 4 alusel kehtestatud nõuetele vastava esmaabialase väljaõppe.
[RTL 2008, 86, 1195 - jõust. 26.10.2008]
(3) Koolitaja võib alustada juhi täiendusõpet kuni kuus kuud enne ĢLiiklusseaduseģ § 31 lõigetes 1 ja 2 toodud tähtaegu ja §-s 29 kehtestatud vanuse alammäära täitumisel. Nimetatud nõue ei laiene käesoleva paragrahvi lõikes 5 sätestatud täiendusõppele.
[RTL 2008, 86, 1195 - jõust. 26.10.2008]
(4) Juhi täiendusõpe lõpeb koolitaja liiklusteooria- ja sõidueksamiga. Eksamite läbiviimise korra sätestab koolitaja. Täiendusõppe läbimist tõendab koolitaja poolt väljastatav lisa 3 kohane mootorsõidukijuhi koolituskursuse tunnistus.
(5) Juhi täiendusõpe C-, D- ja CE-kategooria mootorsõiduki juhtimise õigust taotlevatele kaitseteenistuse ajateenijatele toimub vastavalt riiklikule õppekavale ja Kaitsejõudude Peastaabi poolt määratud erikavale, mis sisaldab kaitsejõudude tehnika ja tegevuse eripära käsitlevat teooria- ja sõiduõpet.
[RTL 2002, 83, 1274 - jõust. 01.08.2002]
(6) ĢLiiklusseaduseģ § 30 lõike 6 kohase ametikoolituse käigus toimunud juhtide ettevalmistamisel on õppetöö minimaalne maht juhtimisõiguse taotlemisel toodud tabelis 3.
Seda tahaks mina ka teada.jussu kirjutas:Aga millise linna ARK-s seda külgboksi nõuti, siis seda võiks küll avalikustada.
BE-kat.eksamil nõutud harjutuste seas sellist harjutust pole.
https://www.riigiteataja.ee/akt/13060604
Tabel 2. Autojuhi sõidueksami esimese järgu ülesanded
BE- kategooria võimalikud ülesanded on:
- Piiratud alal tagasipööramine
Tagurdamine otsesuunas
Edaspidi slaalomi sõitmine
Tagurdamine pöördega vasakule (ümber nurga)
Tagurdamine pöördega paremale (ümber nurga)
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
Oodium ja Saue ARK,aga ära ma selle külgpoksi tegin.jussu kirjutas:Puhtalt uudishimust küsiksin, et millises autokoolis seda nõuti (kui see saladuseks peab jääma, siis las jääb).
Aga millise linna ARK-s seda külgboksi nõuti, siis seda võiks küll avalikustada.
BE-kat.eksamil nõutud harjutuste seas sellist harjutust pole.

Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Sitaks offroadi aastast 2008
Aga kas sa meie grupile eksamisõiduks autot rentida ei tahaks?jussu kirjutas:Tänud.
Sain väga palju asju endale jälle kõrvataha riputada.
Odium küsib ARK eksamisõidu eest 39euri/kord.Äkki oleksid nõus meie grupile üheks päevaks autot rentima tiba odavamalt per face siis Sauel.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Tegelikult peaks see lausa ettepanek olema,kuna uue liiklusseadusega hakkab ARK sõidueksameid BE 4250kg autorongile olema oluliselt rohkem.jussu kirjutas:Hetkel on mul ARK-sse küsimus välja saadetud, et kas võib teha BE eksamit isikliku autorongiga, mis vastab nõuetele. Eks mõne aja pärast selgub.
Aga minu soovitus on, et eksamit tuleks teha ikka juba tuttava autoga. Laabub paremini ja enesekindlus on suurem. Põrumise protsent ka kindlasti väiksem.
Ja kuna ARK-il autosid pole,siis võiks eksamit anda juhiloa taotleja autoga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Üritan uuesti kirjutada. Panin juba pika jutu kirja aga ma ei tea, mis juhtus aga kogu tekst lendas vastu taevast. Selle peale väiksed õlled on sobilikud ja võtaks kogu jutu uuesti kokku.
Nagu teada, siis kerghaagist (750 kg) autorongi täismassi hulka ei arvestata. Seega veduk 3500 kg+kerghaagis võib sõita B katiga (kuigi tegelik täismass on 4250 kg). Samas toon näiteks : veduk 3499 kg ja haagis 751 kg=4250 kg enam B katiga sõita ei tohi. Uue liikluseadusega tuleb juurde üks vahepealne kategooria. Autorong täismassiga 3501-4250 kg. Sellise autorongiga sõitmise jaoks BE kat. koolitust läbida vaja ei ole ja eksamit võib ka anda oma isikliku autorongiga, mis vastab nõuetele. Haagis peab olema mitte kerghaagis ja kinnine (st. sobib tendiga haagis, haagisuvila, hobuste treiler, kõrgema kaanega haagis). Ei sobi tavaline kastiga haagis, ei sobi paaditreiler. Eksamil teooriat ei ole vaja teha, Registreerite endale sõidueksami aja, sooritate sõidu ja lubadesse ei tule BE kat. vaid B katile lisatakse juurde kood nr.(ei mäleta). Ja saate õiguse sõita autorongiga täismass 4250 kg. Kes BE koolituse läbivad, siis nemad saavad BE kat. lubadesse. Aga see on märksa kulukam, tuleb anda ka teooriaeksam. Kas tohib eksamit anda isikliku autorongiga, siis seda veel ei tea. Eksamil peab BE katil olema autorongi täismass üle 4250 kg. BE kat. saab õiguse sõita autorongiga kuni 7000 kg.
Eksamiharjutustes tuleb juurde minu mäletamist mööda esipidi slaalom, ülejäänud jääb samaks. BE annab ühe eelise veel. Kuna traktor viidi ühe tähe alla, siis jaotati massidega see ära. B kat. võib sõita traktoriga kuni 8000 kg aga BE kat. omanik kuni 18000 kg. Aga see on jälle pikem jutt, sest seal on midagi ka kirjas, et kuna load on tehtud.
Nagu teada, siis kerghaagist (750 kg) autorongi täismassi hulka ei arvestata. Seega veduk 3500 kg+kerghaagis võib sõita B katiga (kuigi tegelik täismass on 4250 kg). Samas toon näiteks : veduk 3499 kg ja haagis 751 kg=4250 kg enam B katiga sõita ei tohi. Uue liikluseadusega tuleb juurde üks vahepealne kategooria. Autorong täismassiga 3501-4250 kg. Sellise autorongiga sõitmise jaoks BE kat. koolitust läbida vaja ei ole ja eksamit võib ka anda oma isikliku autorongiga, mis vastab nõuetele. Haagis peab olema mitte kerghaagis ja kinnine (st. sobib tendiga haagis, haagisuvila, hobuste treiler, kõrgema kaanega haagis). Ei sobi tavaline kastiga haagis, ei sobi paaditreiler. Eksamil teooriat ei ole vaja teha, Registreerite endale sõidueksami aja, sooritate sõidu ja lubadesse ei tule BE kat. vaid B katile lisatakse juurde kood nr.(ei mäleta). Ja saate õiguse sõita autorongiga täismass 4250 kg. Kes BE koolituse läbivad, siis nemad saavad BE kat. lubadesse. Aga see on märksa kulukam, tuleb anda ka teooriaeksam. Kas tohib eksamit anda isikliku autorongiga, siis seda veel ei tea. Eksamil peab BE katil olema autorongi täismass üle 4250 kg. BE kat. saab õiguse sõita autorongiga kuni 7000 kg.
Eksamiharjutustes tuleb juurde minu mäletamist mööda esipidi slaalom, ülejäänud jääb samaks. BE annab ühe eelise veel. Kuna traktor viidi ühe tähe alla, siis jaotati massidega see ära. B kat. võib sõita traktoriga kuni 8000 kg aga BE kat. omanik kuni 18000 kg. Aga see on jälle pikem jutt, sest seal on midagi ka kirjas, et kuna load on tehtud.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17426
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
4250 kg autorongi lubade kood on 96
Pikem ARK vastus siin:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=166 ... c&start=15
Pikem ARK vastus siin:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=166 ... c&start=15
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi