LC 90 ei puhu sooja

Moderaatorid: jr, Moderators

al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

On aastaid tagasi olnud juhus, kus autol samad sümptomid. Sooja ei tule, õhk väljas, tase normis, seier paigas. Soojendusradikas käis maas, pesime, õhutasime- nina telfriga meeter üles tõstetud, möllasime aga ainuke soe, oli töösoe.
Viga oli veepumba tiivikus, mis labaselt oli irdunud võlli otsast. Talvine aeg, üle ei kuumenenud, jahutus toimis tsirkulatsiooniga, aga soojendusradikasse enam ei puhunud...

edit.
Esimese asjana tasuks soojenduskraanid-voolikud kriitilise pilguga üle vaadata. Väsinud mootoripadi võib mootorit piisavalt painutada, et voolik kinni suruda.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2652
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Postitus Postitas helar »

ei OT
sissejuhatuseks:

sõbrad , hästi lihtne küsimus:
Mis te arvate ,kui väljas on näiteks -26C , autoks tuttuus vw polo,millel on reaskolmene bensiinimootor: miljoniküsimus:
kas juhil on tühikäigul seistes salongis soe olla ?
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

helar kirjutas:ei OT
sissejuhatuseks:

sõbrad , hästi lihtne küsimus:
Mis te arvate ,kui väljas on näiteks -26C , autoks tuttuus vw polo,millel on reaskolmene bensiinimootor: miljoniküsimus:
kas juhil on tühikäigul seistes salongis soe olla ?
Soe on suhteline mõiste.Ma olen näinud suvel 25kraadise kuumaga kinninööritud talvemütsiga vanameest ja tal ei olnud mitte soe.Ja olen ka näinud talvel miinus 15 kraadises pakases põlvpükstes eluvenda ja tal ei paistnud mitte külm olema. Aga et soojendusradikast ei tule sooja ,see on juba teine teema.Ma arvan ,et iga mees on kogenud,mitte just päris uuel autol et kui lasta talvel natuke külmema ilmaga pikalt tühikäigul käia ja kui puhur ka töötab natuke suurematel pööretel,siis pikapeale hakkab see soe õhk leigemaks minema. Siis peab vahepeal mootorile pöördeid andma et seda sooja jahutusvedelikku paremini soojusradikasse tuleks.Sellel autol tuleks kontrollida soojendusradikast tuleva vedeliku hulka ,kui ikka tühikäigul natuke niriseb,siis praeguse ilmaga kohapeal sooja ei saa ja soojendusradikat oleks vaja pesta.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Suure mootori sündroom. Chrysleri 5,2 tühikäigul tiksudes hakkab kah leiget õhku puhuma. Korra gaasi ning kuum õhk platsis tagasi. Cherodelgi sama mure, et tühikäigul ei hoia tuba soojana.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
vanavaim
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: R Veebr 11, 2011 9:42 am
Asukoht: Ida-Virumaa, Tartu

Postitus Postitas vanavaim »

Sai õhtul veel katsetatud proovitud. Mootor käima ja tuksus tühikäigul, 5 minutiga oli mootor töösoe, salongipuhur 2-sel astmel, sooja ei puhunud, sai siis kilomeeter sõidetud ja hakkas ka sooja puhkuma, seisma jäädes jälle jahedat õhku, kui aga puhur 1-sele astmele panin hakkas ka päris sooja tulema. Kui aga puhuri välja lülitasin, hakkas mootori temp tõusma ja punase ala peale juba püüdles, puhuri uuesti sisse lülitades langes temperatuur jälle normi. Äkki ongi suur mootor ja -25 külmakraadi see põhjus. Mootoril rihmavahetus plaanis, siis vahetatakse ka veepump
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

Ebapiisavas koguses kuuma vett (või tsirkulatsiooni) soojendusradikas, põhjused eelpool kõik ülesloetud.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2652
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Postitus Postitas helar »

sellisel juhul peaks veepumba vahetus triki ära tegema.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

sellise jutu põhjal kahtlustaks kah veepumpa. 3,0TD cruiseril olen näinud irdunud veepumba labasid võlli küljest.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Võimalikud vead, vastavalt tõenäolisusele.

1. vedeliku tase on ikkagi madal, seda peaks lisama külmale mootorile, võimalik, et samal ajal on vaja gaasi anda, et pump paisupaagist vedeliku taseme alla viiks.

2. eelmisest punktist lähtudes on süsteemis õhk sees ja vedeliku lisamisega tuleb rohkem pusida

3. veepumba tiivik katki, või libiseb läbi.

4. vigane termostaat, arvaks et on vähetõenäoline, aga ei välistaks.

Kaks viimast põhjustajat on pigem ulme, aga ka endal on mõlemat praktikas esinenud sarnastel sümptomitel aga mitte samat marki autol.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

uputaja kirjutas:Suure mootori sündroom. Chrysleri 5,2 tühikäigul tiksudes hakkab kah leiget õhku puhuma. Korra gaasi ning kuum õhk platsis tagasi. Cherodelgi sama mure, et tühikäigul ei hoia tuba soojana.
Ma arvan, et peamine probleem on B varuosana paigaldatud veepumbas, mille tiivik on mingi ebatäpne käkker, mis ei tekita tühikäigul lihtsalt korraliku tsirukulatsiooni. Olen selle jamaga korduvalt kokku puutunud.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Oli kunagi 1,6 Hiacel sarnane seis. Kõik korras aga tuba külm (tõsi sooja andis veidi aega peale salongiradika õhutamist ja pikapeale kustus ka sõites ära). Veepumba tiivikul olid labad küljest ära roostetanud :shock: . Suhteliselt siledapinnaline seib ei jõudnud enam kabiiniahju varustada, mootori jõudis ära jahutada.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

vanavaim kirjutas:Sai õhtul veel katsetatud proovitud. Mootor käima ja tuksus tühikäigul, 5 minutiga oli mootor töösoe, salongipuhur 2-sel astmel, sooja ei puhunud, sai siis kilomeeter sõidetud ja hakkas ka sooja puhkuma, seisma jäädes jälle jahedat õhku, kui aga puhur 1-sele astmele panin hakkas ka päris sooja tulema. Kui aga puhuri välja lülitasin, hakkas mootori temp tõusma ja punase ala peale juba püüdles, puhuri uuesti sisse lülitades langes temperatuur jälle normi. Äkki ongi suur mootor ja -25 külmakraadi see põhjus. Mootoril rihmavahetus plaanis, siis vahetatakse ka veepump
Sa tegid ju ise diagnoosi ära.Veepumba labad on sul katki ,ära mädanend või võlli otsast lahti.Osa veepumpadel on labad lausa plastikust,mis kuumaga laiali pudenevad.100% veepump.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Vasta

Mine “Toyota”