erik kirjutas:Ei saa starterit ja vintsi mootorit nii lihtsalt kõrvutada. Ülekandesuhted ja tarvitatavad voolud on ikka pisut erinevad. Pinge langedes tõuseb voolutoarve, sellest ka temperatuur, sealt edasi, on pildil juba näha. Asjad hakkavad sulama.
Krt, ootan ja ootan aga keegi professionaal sõna ei võta. Ei saa siiski vaiki olla...
IMO on Sul eeldus ja tagajärg vahetuses või lihtsustatud käsitlus. Sellest kui ahela otstel pinge langeb küll ükski vool kasvama ei hakka iseenesest. Võinoh, sõltub, kas võtame arvesse ainult aktiiv- või ka reaktiivkomponente.
Pole enam vanu kaustikuid ja konspekte alles ja googeldama ja wikima ei viitsi ka minna, aga puusalt tulistades on minu arusaamist mööda stsenaarium pigem selline, et kuskil "hujovõi kontaktis" vmt ahela osas tekib pingelangus (ilmneb üleliigne ja piisavalt suur takistus mis on sealjuures ise piisavalt väikese võimsustaluvusega teda läbiva voolu ja tema otstel oleva pinge suhtes), vintsimootor ja seesamunegi kontakt on jadaühenduses (või on see kontaktikas lausa mootoris sees). Seda ahelat läbiv vool tekitab ebasobivas kohas (hujovõi kontakt) pingelangu mis avaldub otseselt seal eraldunud võimsuse ja soojusena (samunegi kontakt või ahela jupp läheb soojaks, mootori poolt vaadatuna kaduma läinud voldid koos alles jäänud ampritega kütavad seda). Nüüd, kui vintsimootori otstele jääv pinge on piisavalt väike selle jama tulemusena, ei jaksata isegi vaatamata reduktorile vintsimootorit eriti hästi ringi ajada ning kuna mootoris reaktiivvõimsus enam tööd ei tee (või teeb liiga vähe), hakkab mootor omakorda sisuliselt (mida vähem ringi käib, seda rohkem) lühiskoormuseks järele jäänud pingele oma klemmidel, ehk jääb ainult aktiivtakistus. Mis ei ole elektrimootori vaskmähisel eriti mainimisväärne. Ehk siis tulemusena läheb ka mähis omakorda sivem kui muidu soojemaks kui muidu ja vool kasvab nii "kontaktikas" kui mootoris kuni ahela aktiivtakistusele vastavaks (kui mootor päris seisab) ja on seal seni kuni ahela nõrgim lüli saba paneb ja maha kärssab.
(Võimalikud on ka vahevariandid, et mootor natuke veel käib ringi ja mingi osa läheb reaktiivvõimsuseks, iseasi palju see päästab.)
Ärge jalaga pekske. Elektrotehnikat ja reaktiivkoormusi jms sai viimati keskas põhjalikumalt nuusutatud, skolko let i zim...
Ammendav seletus elektrotehnika spetsi poolt oleks tore.
EDIT: lihtsustatud käsitlus hetkel, aku on praegu ideaalne pingeallikas siin mängult. Vabalt võib juhtuda et reaalsest, piisavalt pekkis akust enam piisavalt ampreid välja ei pigistagi mõistliku aja jooksul millegi maha põletamiseks.

Ja sama stsenaarium mikroskoopilises variandis rakendub ka täiesti normaalse töö juures. Mõelge, miks soovitatakse võimalikult jämmeid vintsikaableid...