lumeläbivusega maasturit vaja (krdi Monika)
Moderaator: Moderators
Noh, minu omal on peal nii ESP (väljalülitatav) kui veojõukontroll (väljalülitatav koos ESP-ga). Lisaks on ka lukustatav keskdiffer, mis võib asja mõjutada veidi.
ESP tuleb esmajärjekorras lumes välja lülitada. Siis saab lumes sõita kuni kinnijäämiseni. Kui veojõukontroll on peal, järgneb gaasiandmisele rataste aeglane pöörlemine ja pidurite tehtav veojõu kontrollimine. Libedal see aitab, kuid kõhu peal lumes olles, kui rattad veidi veel maad puudutavad, ei aita, sest ta ei jõua end mööda lund lükata.
Samas, kui veojõukontroll välja lükata, siis lööb rattad ilusti ringi ja ei ürita neid pidurdada ja jõuab end ehk kõhupealt lahti lükata (või siis korralikult sisse kaevuda).
ESP tuleb esmajärjekorras lumes välja lülitada. Siis saab lumes sõita kuni kinnijäämiseni. Kui veojõukontroll on peal, järgneb gaasiandmisele rataste aeglane pöörlemine ja pidurite tehtav veojõu kontrollimine. Libedal see aitab, kuid kõhu peal lumes olles, kui rattad veidi veel maad puudutavad, ei aita, sest ta ei jõua end mööda lund lükata.
Samas, kui veojõukontroll välja lükata, siis lööb rattad ilusti ringi ja ei ürita neid pidurdada ja jõuab end ehk kõhupealt lahti lükata (või siis korralikult sisse kaevuda).
O|||||||O
Olen mõlema auto omanud, mõlemaga olen liiva, lume, muda sees käinud.Alari kirjutas:Eelmises postis on kirjutatud, et Lexus RX300 veojõukontroll on eeliseks LC120 ees, see on ju sulaselge saast, ma olen mõlema masinaga piisvavalt sõitnud, LC120-ga umbes 15 000km, neid autosid pole isegi kohane võrrelda, täiesti erineva suunitlusega.
Lexus RX300 2005 a. Oli minu käes 3 aastat, ls 80 000 km. Veojõukontroll (või libisemisvastane seade, igatahes elektroonika) suudab aru saada et kui sul on vaja hooga läbi näiteks lumevalli sõita, siis ta mootorit ei kägista.
Toyota LC120 2005 a. On minu käes üle 2 aasta, ls 45 000 km. Jaotuskasti normaalasendis piirab elektroonika rattapöörded (ilmselt see on siiski VSC) nii et jõud saab otsa keset lumevalli, vaatamata et gaas on põhjas. Selleks, et antud olukorra vältida, peab panema jaotuskasti L-asendisse, ning diffriluku peale panna (lülitab automaatiliselt VSC).
Lisaks sellele, töötas RX300 stabiilsuskontroll palju sujuvamalt ning tõhusamalt.
Ja nagu öeldakse - imago ei tähenda veel kõike.
Lexus RX (enne praegust põlvkonna) 4WD on palju tõsisem kui üsna paljudel "täisväärtuslikel" jeebidel, sama perioodi Jeep Grand Cherokee ja Mitsu Pajero kaasa arvatud. Pidev 50/50 nelivedu + piisavalt tark veojõujaotus.
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
LC120-l on jah jube tundlik veojõukontroll. Ei lase ei lumepudrus pööretega rattaid ringi lasta ega tänavatel külge
..ok, nali, aga lumepudrus oleks vaja küll natuke tagasihoidlikumat kontrolli. Päästab jah kui lukustada keskdiffer, siis muutub ka kontroll normaalseks (kuigi mitte 100%-liseks väljalülituks).
TiitR kirjutas:LC120-l on jah jube tundlik veojõukontroll. Ei lase ei lumepudrus pööretega rattaid ringi lasta ega tänavatel külge..ok, nali, aga lumepudrus oleks vaja küll natuke tagasihoidlikumat kontrolli. Päästab jah kui lukustada keskdiffer, siis muutub ka kontroll normaalseks (kuigi mitte 100%-liseks väljalülituks).
Alguses pinises natuke andsid korralikult gaasi ja kui tagumine LSD rakendus sai külje kenasti ette.
Aga selle sama kuradi veojõukontrolli pärast paar korda ka porri kinnijäänud lihtsalt jõud rauges ja kõik.
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
No ma ei tea, mul nii kui natuke külg libisema hakkab, kukkub piiksuma ja rattaid raginal pooma, gaasi vajutusest pole tolku - jõudu pole, kõik on ära tapetud4x4JIM kirjutas:TiitR kirjutas:LC120-l on jah jube tundlik veojõukontroll. Ei lase ei lumepudrus pööretega rattaid ringi lasta ega tänavatel külge..ok, nali, aga lumepudrus oleks vaja küll natuke tagasihoidlikumat kontrolli. Päästab jah kui lukustada keskdiffer, siis muutub ka kontroll normaalseks (kuigi mitte 100%-liseks väljalülituks).
ma sain küll vabalt külje ette isegi veojõukontroll sees.
Alguses pinises natuke andsid korralikult gaasi ja kui tagumine LSD rakendus sai külje kenasti ette.
Aga selle sama kuradi veojõukontrolli pärast paar korda ka porri kinnijäänud lihtsalt jõud rauges ja kõik.
Pole küll tarbinud ühtegi veojõukontrolli, aga kui see toimib tühjalt pöörleva ratta pidurdamisega, siis on lumes jama. Praeguse lumega haagivad lamellid nii hästi, et tükati ei jõua masin 2. aeglasegagi minna.
Teine teema oleks kui veojõud jaotatakse ümber... nagu aktiivdiffritega rallikatel, aga see vist maksab väga palju.
Teine teema oleks kui veojõud jaotatakse ümber... nagu aktiivdiffritega rallikatel, aga see vist maksab väga palju.
gaz fs 1
nojah, toimib ki nii, et pidurdab ühte ratast, automaatiliselt suunates momendi teisele.
aga põhimõtteliselt, sellest on abi rohkem kiirendamisel. kui oled lumehanges siis diffrilukku temast ei saa.
siin tuleb selgeks saada- on kaks erinevat süsteemi
veojõukontroll (TRC) ja libisemisvastane (VSC)
keskdiffrilukku rakendusel, vsc lülitub välja ja trc muutub üsna mõistlikuks - tulemus on hea.
täna sai liikuda umbes 70 sm lumes nii et aeglusti oli peal ja gaas oli põhjas, 5000 pööret. Ja auto liikus umbes 5 km tunnis, lükates lumevalli ette.
TiitR - kas Eestis üldse müüdi TLC120 millel oli LSD tagasillas?
aga põhimõtteliselt, sellest on abi rohkem kiirendamisel. kui oled lumehanges siis diffrilukku temast ei saa.
siin tuleb selgeks saada- on kaks erinevat süsteemi
veojõukontroll (TRC) ja libisemisvastane (VSC)
keskdiffrilukku rakendusel, vsc lülitub välja ja trc muutub üsna mõistlikuks - tulemus on hea.
täna sai liikuda umbes 70 sm lumes nii et aeglusti oli peal ja gaas oli põhjas, 5000 pööret. Ja auto liikus umbes 5 km tunnis, lükates lumevalli ette.
TiitR - kas Eestis üldse müüdi TLC120 millel oli LSD tagasillas?
Sai kah eile umbes sama nalja tehtud, silokäru oli veel sabas kah. Üks asi, mille kahe talvega olen ära õppinud, et kui ikka mootor ei jõua vedada enam, siis ei maksa käigukast "D" asendis sõitadenis23 kirjutas:
täna sai liikuda umbes 70 sm lumes nii et aeglusti oli peal ja gaas oli põhjas, 5000 pööret. Ja auto liikus umbes 5 km tunnis, lükates lumevalli ette.