GAZ 69 taastamine

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Vasta
kostean
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: E Dets 27, 2010 10:37 am

GAZ 69 taastamine

Postitus Postitas kostean »

Tere,

et päris asja algusest alustada, siis kunagi umbes aastat 15 tagasi sai aidatud koju sleppida üks uunikumauto. Pole vast mõtet pikemat heietada mil viisil too masin tee minu esivanemate majapidamisse leidis aga lühidalt oli mu nüüdseks juba lahkunud vanaisa ikka vene tehnika austaja ja omas ta tol ajal ikka väikest unistust see liikurmasin korralikult omal jõul liikuma saada (kuna juba tolleks ajaks kui too auto sai ca 15 aastat tagasi koduhoovi garaazi toodud oli ta juba teises asukohas jutu järgi teist aastat 15-20 juba pukkidel seisnud.

Mitu aega plaaninud seda asja vaikselt restaureerima hakata- olen näinud väga ilusaid orginaalkujule taastatud Gaz-69sai ja kuna olemas on too UAZ69a täiskomplektina, ehk siis käru on ka olemas saaks sellest üsna kobeda uunikumi vast.

Auto läbisõit on midagi 30-40k kanti vist ja kere ja tent iseenesest väga heas seisukorars (kui mitte arvestada seda, et mingil põhjusel omaaegne värv ei paista eriti pleki küljes kinni püsima. Asjalugu on aga selline, et omal ajal on see auto mõningal määral ümber ehitatud, millisel eesmärgil seda tehtud on pole täpselt teada, aga loodetavasti oskab vene tehnikaga rohkem sina peal olev rahvas mulle öelda mida sel täpselt selel transmissioonisüsteemi ja esisillaga tehtud on ja kas ning seda autot kahesillaveolisene taastada oleks väga raske?

Lisan järgnevalt rea pilte mida ehk asjatundjamad oskavad kommenteerida.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis kostean, K Dets 29, 2010 9:08 pm, muudetud 1 kord kokku.
Maahoole
Off Roader Wannabe
Postitusi: 20
Liitunud: E Juun 28, 2010 4:01 pm
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Maahoole »

Esisild võib olla M-20 (Pobeda) või M-21 (vana Volga) Eriti keeruline ei tohiks olla, kui ramile just midagi tehtud ei ole. Aga see jutt hakkab juba foorumi teemaks minema, siin rohkem müüdava-ostetava kraami info.
Abiks ikka
Maahoole
Off Roader Wannabe
Postitusi: 20
Liitunud: E Juun 28, 2010 4:01 pm
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Maahoole »

Vabandust, ei vaadanud. ongi vist foorumi uus teema.
Abiks ikka
GC
Rock Crawler
Postitusi: 572
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Postitus Postitas GC »

Jah, peaks olema suht lihtne kui raami pole retsitud.
Muidugi tuleb hankida puuduvad sõlmed.
gaz fs 1
gasuzu
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Mai 11, 2008 9:19 pm
Asukoht: Vaida ja Pahkla mõisa taga põllul

69 taastamine

Postitus Postitas gasuzu »

Tere

Selleks,et seda taastada on sul vaja esisild, tagasild,vahekast,käigukast,
kardaanid 3tk,esivedrud .Mootor on lastud umbes 5cm allapoole,vändaauk
(oh kuidas mulle meeldib see sõna) on tehtud läbi esimese ristitala, peaks olema peal..Pildi järgi
TUNDUB ,et esivedrude tagumised kinnitused on alles sinnakülge on riputatud
sõnnikulaotaja transportööri laba.Puudu on raami teine ristitala (mootori
tagumine kinnitus) see ei ole ka oluline.Pildilt ei saa aru kas mootori esimesed kinnitused on alles,neid on tüütu taastada.Kui volga mootor alles jätta ja õigele kõrgusele tõsta tuleb gaasipedaali juurest nurka lõigata.
...hääled minu peas kinnitavad;ma olen täiesti terve!
http://www.youtube.com/watch?v=t8roxM1k02g
kostean
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: E Dets 27, 2010 10:37 am

Postitus Postitas kostean »

Tänud, juba väikselt infot koguneb. Niipalju kui ma raami uurisin võrdlesin
orginaalraami piltidega paistis, et midagi väga ära lõigatud ega lõhutud ei ole.

Kas too tagasild paistab samamoodi mitteorginaal olevat pildil?
Oletasin, et see on orginaal jäetud, ei oska küll kuidagi vahet teha muidugi.

Samuti, kas vahekasti ja mõlema silla veo taastamiseks on vajalik ka käigukasti vahetus orginaali vastu ja kas orginaalkast läheb volga mootori otsa?
Mootorit ennast väga välja vahetada ei tahaks, vajadusel võiks teda katsuda edasi tagasi liigutada niipalju, et vahekastid, kardaanid õigete kohtade peale mahuksid ja kui vaja raami veidi lõigata ja keevitada.
gasuzu
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Mai 11, 2008 9:19 pm
Asukoht: Vaida ja Pahkla mõisa taga põllul

Postitus Postitas gasuzu »

Originaal käigukast läheb küll.Gaz 21 käigukast(see mis on praegu peal) on
käsipiduri jagu pikem.Ära mootorit ettepoole vii , raskem keerata eriti metsas.Kui see mootor jääb siis on kasulikum uazi monoplokk panna
(käigukast+vahekast).Pluss on see juppe on rohkem saada.Kui ostad 69 vahekasti võta kindlasti kaan maha vaata hammas rattad üle jahea oleks kui vaatad järgi veetavavõlli sees oleva puksi ja aeglusti veetavahammasratta,
tavaliselt on see koonusesse kulunud taastamine maksabrohkem kui kasutatud vahekast.
http://www.upload.ee/files/1017618/gaz69repair.pdf.html
see on nüüd kõik gaz/uaz 69 siin on kõik olemas mis võtmeid läheb tarvis kaua aega võtab mis järjekorras vene keeles.
...hääled minu peas kinnitavad;ma olen täiesti terve!
http://www.youtube.com/watch?v=t8roxM1k02g
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”