TerranoII pumba swap.

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4707
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

TerranoII pumba swap.

Postitus Postitas uputaja »

Prooloog: Tõenäoliselt hakkab varm või hiljem vaevama TII omanike mure nimega Kõrgsurve pump. Mureallikas on paigaldatud 2,7TD 92kw mootorile.
Kõik probleemid lahendab pump, mis pärit 2,7TD 74/73kw mootoritelt.

Süzee: Vanema malli pump sobib külge üks-ühele noo brobleemo :lol:
Eemaldamine, ilge valu ja vaev, ruumi pole kopka eest kah. eemaldada tulebvaakumpump, et saaks KSP-le ligi. NB üks polt hoiab kinni ka vaakumtoru - esimene aste M6 mutter, teine aste 12mm peaga polt kinni 3 poldiga. VKP taga 14mm peaga õlitoru stutserNB ärge vaskseibe ära kaotage.
KSP eest kinni 3me mutriga, alt üks M10 polt. Maha tuleb võtta radikas, et ligi pääseda jaotushammaka kaanele ja hammakatele. Pumba hammakal on ZZ ja vahehammakal Z - need peavad vaheluti minema. Hammakas on pumba võllil koonuse ja kiiluga, hammakal vastavad M8 keermega avad, millega saab koonusest lahti.
Pihusti torud 4tk tagant, ilge keber. :lol:

Well, nüüd siis pump käes. Teine läheb peale nii, nagu teine maha tuli. Lisaks tuleb panna teise gaasipedaal ja tross. Nii, teisel pumbal on taga kaks juhet, tõenäoliselt punane ja must, punase juhtmega on tagasivoolu peal. Punane peab saama + ainult siis kui käivitad. Selleks sobib hästi starteri tõmberelee+ . Must juhe tahab voolu siis kui süüde sees. Well, sellega on siis jonksus.

Turbo regulaator tahab ka õhku saada. Selle jaoks on vaja 5mm torudega kolmikut. Ise panin ta turbo WG vahele.

NB Soovitan pumba panna samase jälge milles vana oli.

Nii, auto käib jah. Raisk jõudu pole kopika eest ja käima läheb jube sitasti. :roll: Vaata nüüd sisselaske kolle küljes selline ilgelt suur vaakumkopsik kuhu üks voll külge läheb. Vot see voll tuleb pimedaks panna ja kõik läheb iseenesest korda. 8)

Mõistlik oleks ka pihustid üle käia- noo nii igaks juhuks.

Epiloog: Peakski vist kõik olema. Rohkem mingeid kalasid olla ei tohiks. Täiendan posti kui midagi meenub.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Postitus Postitas raulex »

Asjalik jutt! Trükin välja kui vahetama hakkan.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4707
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Nii. Veel tarkust juurd - tjuunimise osas siis. Pumba pealekeeramine seisneb selles, et suurendatakse etteantava kütte kogust. Pumba tagumises küljes kruvi, sellel metallist kaitsekübar/selka :lol: peal. Vaikselt kruvikaga aidates saab selle katte kätte. Lihtne. Trikki värk selles, et ruumi pole seal kopka eest kah. Kontramutter on 14mm ja nö kruvi, mida sisse peab keerama on 6mm kuuskant. Kõigepealt 14 padruniga kontra lahti(ästi väike nõks) siis küttekruvi keerasin ca 1 täsiring sisse. Sai hea. Vanakooli onklid rääkisid: Kui põhjagaasiga lont ära kaob on kõik OK. Muidugi see väide ei pretendeeri absoluutsele tõele.

Nii. Nüüd pump paigas, küte peale keeratud, aga pöördel võtab mootori lagisema :roll: Mäletate enne ma rääkisin kolle küljes olevast vaakumklapist. Nüüd vaadake kolle ja tulemüüri vahele, seal üks veel. Proovi korras sai ka sealt toru lahti võetud ja asi sai hea. Ma vastan ausalt, et MA EI TEA mida see klapp juhib. Kui keegi teab ootan ka ise huviga vastust.


Niipalju veel lisaks, et õhtul keran turbo rõhu algatuseks 1bari peale.

PS: Kiirendus on raju

Tänaseks kõik.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
rainz
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 128
Liitunud: R Mär 26, 2010 4:57 pm
Asukoht: harjumaa

Re: TerranoII pumba swap.

Postitus Postitas rainz »

uputaja kirjutas:Prooloog: Tõenäoliselt hakkab varm või hiljem vaevama TII omanike mure nimega Kõrgsurve pump. Mureallikas on paigaldatud 2,7TD 92kw mootorile.
Kõik probleemid lahendab pump, mis pärit 2,7TD 74/73kw mootoritelt.

Süzee: Vanema malli pump sobib külge üks-ühele noo brobleemo :lol:
Eemaldamine, ilge valu ja vaev, ruumi pole kopka eest kah. eemaldada tulebvaakumpump, et saaks KSP-le ligi. NB üks polt hoiab kinni ka vaakumtoru - esimene aste M6 mutter, teine aste 12mm peaga polt kinni 3 poldiga. VKP taga 14mm peaga õlitoru stutserNB ärge vaskseibe ära kaotage.
KSP eest kinni 3me mutriga, alt üks M10 polt. Maha tuleb võtta radikas, et ligi pääseda jaotushammaka kaanele ja hammakatele. Pumba hammakal on ZZ ja vahehammakal Z - need peavad vaheluti minema. Hammakas on pumba võllil koonuse ja kiiluga, hammakal vastavad M8 keermega avad, millega saab koonusest lahti.
Pihusti torud 4tk tagant, ilge keber. :lol:

Well, nüüd siis pump käes. Teine läheb peale nii, nagu teine maha tuli. Lisaks tuleb panna teise gaasipedaal ja tross. Nii, teisel pumbal on taga kaks juhet, tõenäoliselt punane ja must, punase juhtmega on tagasivoolu peal. Punane peab saama + ainult siis kui käivitad. Selleks sobib hästi starteri tõmberelee+ . Must juhe tahab voolu siis kui süüde sees. Well, sellega on siis jonksus.

Turbo regulaator tahab ka õhku saada. Selle jaoks on vaja 5mm torudega kolmikut. Ise panin ta turbo WG vahele.

NB Soovitan pumba panna samase jälge milles vana oli.

Nii, auto käib jah. Raisk jõudu pole kopika eest ja käima läheb jube sitasti. :roll: Vaata nüüd sisselaske kolle küljes selline ilgelt suur vaakumkopsik kuhu üks voll külge läheb. Vot see voll tuleb pimedaks panna ja kõik läheb iseenesest korda. 8)

Mõistlik oleks ka pihustid üle käia- noo nii igaks juhuks.

Epiloog: Peakski vist kõik olema. Rohkem mingeid kalasid olla ei tohiks. Täiendan posti kui midagi meenub.
Mida teeb see klapp tagasivoolu peal? Mis on tema eesmärk?
rainz
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 128
Liitunud: R Mär 26, 2010 4:57 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas rainz »

uputaja kirjutas:Sulgeb tagasivoolu, et käivitusel suurema hulga kütet silindrisse viskaks.
Ta ei saa seda teha kuna kütte kogust kontrollib plunser! Äkki hoopis tõstab pumbas siserõhkku ja sellega pritsenurkka?
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

uputaja kirjutas:Väljendasin valesti - küte, mis peaks nö tavaolukorras tagasivoolu tulema, peab nüüd läbi pihusti käima.
Sul pole kütusepumba tööst küll täielikku ettekujutust.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
rainz
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 128
Liitunud: R Mär 26, 2010 4:57 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas rainz »

uputaja kirjutas:Väljendasin valesti - küte, mis peaks nö tavaolukorras tagasivoolu tulema, peab nüüd läbi pihusti käima.
Tegelikult on pumbas sees madalsurve labapump,mis imeb paagist peale ja tekitab KSP-as siserõhu mille toimel siis kütus pressitakse plunserisse,mis omakorda tekitab kõrgsurve pihustitesse.Pihustid avanevad rõhu all ja küte pihustatakse sil JNE.Tagasivool pihustitelt tuleb pihusti otsa nõela vahelt sest küte määrib neid.Mida suurem nõela kulumine seda suurem ka tagasivool!Pumba tagasivool on tavaliselt kalibreeritud stutsiga ja sellest ka rõhk pumbas.KA saab pumbas rõhkku kompenseerida siserõhu klapist kui madalsurve juba kulunud!Minu pumbal on kah klapp tagasivoolu stutsi asemel Ja ma tõesti ei tea mis on tema eesmärk! Ja kuna mul on külmast peast probleemid mootori töötamisega siis sellest ka minu küsimus! Ja ausõna-küünlad pih.nurgad rõhud JNE on paigas!
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 663
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas Uko »

Nendel pumpadel ei ole mingit vedruklappi.Survet vaja selleks ,et pöörete tõustes keerata pritset varasemaks.Seda reguleeritakse mitmest kohast.On võimalik ka kuidagimoodi kuulmise järgi seda teha aga õiget asja sealt ei saa.Kütte sissetuleku kõrval on erivõtmega keeratav klapp.Põhimõtteliselt sellest survet regullitaksegi.Seal on kork sees,seda sissepoole koputades pumbas etteande surve tõuseb ja vastupidi.Tagasivoolu peal on jah kalibreeritud stuts.
olge marurahulikud!
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4707
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

ibra kirjutas:
uputaja kirjutas:Väljendasin valesti - küte, mis peaks nö tavaolukorras tagasivoolu tulema, peab nüüd läbi pihusti käima.
Sul pole kütusepumba tööst küll täielikku ettekujutust.

Jälle on rõõm Sinu asjalike postitusi lugeda.

Kui Sul ja paljudel teistel on huvi teada saada, mida see klapp teeb, siis vastuse saab sellisest ettevõttest nimega TestRem.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
rainz
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 128
Liitunud: R Mär 26, 2010 4:57 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas rainz »

Uko kirjutas:Nendel pumpadel ei ole mingit vedruklappi.Survet vaja selleks ,et pöörete tõustes keerata pritset varasemaks.Seda reguleeritakse mitmest kohast.On võimalik ka kuidagimoodi kuulmise järgi seda teha aga õiget asja sealt ei saa.Kütte sissetuleku kõrval on erivõtmega keeratav klapp.Põhimõtteliselt sellest survet regullitaksegi.Seal on kork sees,seda sissepoole koputades pumbas etteande surve tõuseb ja vastupidi.Tagasivoolu peal on jah kalibreeritud stuts.
Kütte sissetuleku kõrval olevast klapist ma rääkisingi! Ja selle klapi sees on vedru ja kolvike! Sellisel juhul ta ongi vedru-klapp! Või kuda keegi seda nimetab ! Same shit-different name!
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 663
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas Uko »

Noh peaaegu .Sellega reguleeritakse sisesurvet.Et pumbas tekiks surve on tagasivool kalibreeritud avaga.Kui panna tavaline suure auguga stuts ei teki enam mingit survet.
olge marurahulikud!
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Postitus Postitas raulex »

Uko kirjutas:Noh peaaegu .Sellega reguleeritakse sisesurvet.Et pumbas tekiks surve on tagasivool kalibreeritud avaga.Kui panna tavaline suure auguga stuts ei teki enam mingit survet.
Ise olen selle kalibreeritud avaga stutsi metsa visanud ja vedruklapi asemele pannud.Seda siis vanal passatil,pärast seda töötas mootor oluliselt paremini.Ei pruugi toimida kõigi pumpade puhul.
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 663
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas Uko »

See ainult tundub ,et töötab paremini.Ei toimu ju enam mingit pritse varasemaks keeramist suurematel pööretel.Wolakari mootor teeb vist mingi 4000 pööret ära.Peale 2000+ pööret on asi juba lootusetult hiline.
olge marurahulikud!
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Postitus Postitas raulex »

Uko kirjutas:See ainult tundub ,et töötab paremini.Ei toimu ju enam mingit pritse varasemaks keeramist suurematel pööretel.Wolakari mootor teeb vist mingi 4000 pööret ära.Peale 2000+ pööret on asi juba lootusetult hiline.
Sellest ratsist on mitu aastat möödas ja autogi metallihundist läbi lastud,aga VW käivitus hästi,kütusekulu oli normis ja jõudu ka oli.Samas üle 2500 pöörde eriti ei sõtnud ka.Võibolla oli ka pritsenurk varane ja suurematel pööretel läks ise paika.Huvitavam osa on see,et vedruklapi võtsin kõrgsurvepumba tagasivoolult(Nissani sd 23),seega peab Nissani mootor töötama ilma kalibreeritud stutsita.Üks sd23 mootor on kodus olemas,aga kahjuks meetrise lumekihi all.
rainz
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 128
Liitunud: R Mär 26, 2010 4:57 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas rainz »

raulex kirjutas:
Uko kirjutas:Noh peaaegu .Sellega reguleeritakse sisesurvet.Et pumbas tekiks surve on tagasivool kalibreeritud avaga.Kui panna tavaline suure auguga stuts ei teki enam mingit survet.
Ise olen selle kalibreeritud avaga stutsi metsa visanud ja vedruklapi asemele pannud.Seda siis vanal passatil,pärast seda töötas mootor oluliselt paremini.Ei pruugi toimida kõigi pumpade puhul.
Kalbreeritud stutsi asendamine vedruklapiga ei teinud muud kui tõstis siserõhku ja ei midagi muud! muutis nurkka vähe varasemaks ja kõik!Mingi pöördeni töötas ja edasi oleks jäänud tõesti hiliseks! Su autol oli nurk hiline lihtsalt!
Vasta

Mine “Nissan / Renault”