jimny motor jupsib

Moderaatorid: Stupiduser, Moderators

valaskalakene
Rookie
Postitusi: 19
Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
Asukoht: Valgamaa / Tartu

jimny motor jupsib

Postitus Postitas valaskalakene »

Ahoi!

Jimny 2002 aasta 1,3 60kW bensiinimootor. Peale mõningast koormusega või kõrgemate pööretega sõitmist kaob mootoril jõud ära ja pöörded hakkavad kõikuma. Edasi ei jõua ikka üldse minna. Kui mootoril tühjalt käia lasta, siis pöörded kõiguvad tühikäigust +/- 500 pööret ja enamasti sureb välja. Kui uuesti käivitada, siis paremal juhul lötutab sedasi ja sureb peatselt välja jälle. Kui lasta seista minutit 5, siis käib jälle mõnda aega...
On kellekgi midagi sellist ette tulnud või on mõtteid/ideid?
Ilmselt tuleb diagnostikasse minna, oskate soovitada Tartus head kohta?

päikest,

Hannes
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas enx »

Mul täpselt sama jama. Pole siiani veel viga üles leidnud. Diagnostikas käisin esinduses ja muud targemat pole õeldud, et süütepoolid võivad üle lüüa aegajalt koormuse all. Muid vigu nad ei suutnud leida. Küünlajuhtmed ja küünlad sai ka vahetatud ja pole ikka midagi muutunud. Ootaks ka siis targemate arvamusi.

Hendriko
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

kütusefilter umbes ?
valaskalakene
Rookie
Postitusi: 19
Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
Asukoht: Valgamaa / Tartu

Postitus Postitas valaskalakene »

seff kirjutas:kütusefilter umbes ?
Ma ise mõtlesin ka seda.
Aga kui filter täpselt niipalju umbes, et mootor täisvõimsusega töötamiseks vajalikku kütusekogust kätte ei saa, aga tühikäigu jaoks jätkub, siis peaks see nii olema ka peale seda kui hing korra on kinni tõmmatud? Praegu on sedasi, et kui korra lötutama hakkab, siis ei aita muu kui mootoril seista lasta.
Kui vahepeal aju sekkunud on siis jälle peaks sellekohane veakood ka salvestuma?
Mootori tuli kusjuures põlema ei lähe.

Sellel ei ole muud filtrit, kui see mis paagis pumba küljes. Ja ligi pääsemiseks peab paagi maha võtma. Põllu oludes suht vastik tegevus.
Kui diagnostika midagi ei näita, siis tuleb jalad istmiku alt välja ajada ja paak maha kiskuda.

Kas diagnostika peaks seda näitama kui kütust (piisavalt) kätte ei saa?


Hannes
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas enx »

Mul kontrolliti jah ka kütte surve üle. Kõik oli korras. Ma ise ka ei usu, et asi selles on, sest jama hakkab alles siis kui on nii-õelda mootor töösoojaks sõidetud. Maanteel sõites mul pole kunagi seda jama olnud. Ainult metsas aeglustiga või siis pikalt haagist järgi vedades kuskil kehval teel teise kolmanda käiguga. Niikaua kui sõidad maantee kiirusega haagisega, nii kaua on kõik korras aga niikui läheb hoog vaiksemaks ja käigud madalamaks, nii hakkab ka jama pihta. Nagu kuumeneks üle midagi ja tahaks jahutust vahepeal. Temperatuuri näidik salongis tõuseb ainult poole peale skaalast ja pole kunagi kõrgemale tõusnudki.
Süütepooli hind esinduses päris käre ja sp ei jooksnud kohe neid vahetama ka.
valaskalakene
Rookie
Postitusi: 19
Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
Asukoht: Valgamaa / Tartu

Postitus Postitas valaskalakene »

Mnjah, see süütepoolide asi tundub tõenäoline. Kui üldse ei süüdata mõnes silindris, siis sellest ei saa aju ka teada vist? Muud asjad peaksid ajusse justkui jälje jätma?
Suvel, kui lötutama hakanud mootorit käia lasta, siis vahest paukus summutajas. See räägib ka justkui seda keelt, et segu lahkus silindrist põlematta.

Kuidas seda poolide asja kindlaks saaks teha? Kui jälle lötutama hakkab, siis küünlad maha ja jupsiva(te) silindri(te) küünlad märjad?
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas virgo »

Aju temp andur?
Osadel markidel/mudelitel ka vända pöörete andur kuumenedes hakkab jampsima. Tasuks ilmselt üle mõõta kuidas toimetavad. Autodatas peaks ettenähtud takistused/voldid kirjas olema.

Virgo
Mudas alates 2003.
MartinL
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: R Veebr 13, 2009 5:51 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas MartinL »

Kontrolli katalüsaator üle . Balenodel- Lianadel väga tavaline viga.
hj 60
valaskalakene
Rookie
Postitusi: 19
Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
Asukoht: Valgamaa / Tartu

Postitus Postitas valaskalakene »

MartinL kirjutas:Kontrolli katalüsaator üle . Balenodel- Lianadel väga tavaline viga.
Katalüsaator ja mõlemad lambdad on hiljuti vahetatud.
See oleks old asjakohane ära märkida muidugi alguses kohe.
Samas lambda/katalüsaator pani mootori tule põlema.
Esmaspäeval saan juhtme külge - need asjad peaks näha olema.

päikest,

Hannes
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

igast andurite segast panemised väljenduvad tavaliselt error codega ,kütuse mittesaabumisest ei saa aju aga kuidagi aru
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Postitus Postitas honkomees »

seff kirjutas:igast andurite segast panemised väljenduvad tavaliselt error codega ,kütuse mittesaabumisest ei saa aju aga kuidagi aru
ei-ei, mul andis küll umbes filtri puhul elik kütuse mittekättesaamisel lambda-anduri vea, ega sotti saanud, kas andur või tegelikult segu vale
valaskalakene
Rookie
Postitusi: 19
Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
Asukoht: Valgamaa / Tartu

Postitus Postitas valaskalakene »

virgo kirjutas:Aju temp andur?
Osadel markidel/mudelitel ka vända pöörete andur kuumenedes hakkab jampsima. Tasuks ilmselt üle mõõta kuidas toimetavad. Autodatas peaks ettenähtud takistused/voldid kirjas olema.

Virgo
Vända / nuki asendi andur tundub ka loogiline. Seda viga peaks ka testriga nägema. Esmaspäeval ole näha.
Samas, kui trehvab nagu Enxil, et arvuti järgi kõik korras, siis on küll mõistus munadega triiki. Ja nende vigade peale, mida arvuti näitab, peaks vist mootori tuli ka põlema minema?
Nukkvõlli andurit ma proovisin - võtsin välja ja mootor käis tühikäigul ilusti, mootori tuli põles. Rohkem kiusama ei hakand ja panin anduri tagasi.
Selle peale muidugi küll ei tulnud, et andur kuumana lihtsalt villast hakkab viskama. Aga kui ta seda ainult kuumana teeb, siis mõõtmine küll väga keeruline. Mul on tehase remondimanuaal olemas - seal vända anduri kontrollimine käis sedasi, et algul mõõta takistus ja siis liigutada metallitükki anduri ligidal ja vaadata kas takistus muutub.

Temperatuuridest - aju enda temperatuuri ei tundu keegi mõõtvat. Mõõdetakse sisseimetava õhu temperatuuri õhufiltri kopsikus ja jahutusvedeliku temperatuuri. Jahutusvedeliku oma tundub, et samast kohast kus armatuurlaua kell andmed saab. Ja nagu ikka peaks juhul kui nende andurite ahelas kala on mootori tuli põlema ja veakood ka püsti olema.??
Nendes ei tundu asi olevat.

Söön kõhu täis ja lähen siis ja vaatan, mida teeb kui vända andur lahti ühendada.
valaskalakene
Rookie
Postitusi: 19
Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
Asukoht: Valgamaa / Tartu

Postitus Postitas valaskalakene »

seff kirjutas:igast andurite segast panemised väljenduvad tavaliselt error codega ,kütuse mittesaabumisest ei saa aju aga kuidagi aru
just just. Ja kui on errorcode püsti, siis mootori tuli põleb?
Praegu ongi nii, et mootori tuli ei põle ja teatud olukorras mootor ei käi. Errorkoodidest saan aimu esmaspäeval.
Mis asjad on need mida aju ei saa kontrollida?
1. süüdet ei ole kuna süütepool peksab üle vms.?? miks see ilmneb ainult teatud tingimustel arusaamatu.
2. kütet ei saa kätte??? kuigi segu rikkust aju mõõdab miskitmoodi. Kas ta teeb seda lihtsalt klappide asendi järgi sisselaskes?
3. rohkem nagu ei tohikski olla midagi? kui mingi anduri ahelas kala, siis sellest peaks aju teadma ju.
valaskalakene
Rookie
Postitusi: 19
Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
Asukoht: Valgamaa / Tartu

Postitus Postitas valaskalakene »

seff kirjutas:igast andurite segast panemised väljenduvad tavaliselt error codega ,kütuse mittesaabumisest ei saa aju aga kuidagi aru
aga kui kütet ei saa piisavalt, et koormusega mootor astuda jõuaks, siis tühikäigu olematu tarbimise jaoks peaks ikka jätkuma. Ehk hakkab lötutama -> käik välja ja mootor peaks tühikäigul töötama. Praegu on nii, et sedasi ei jää mootor käima kunagi. Tahab seista/jahtuda mõnda aega. Kusjuures tundub et külmaga on see aeg lühem natuke kui suvel soojaga.
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas enx »

Kas juhtme järgi panemine näitas midagi?
Vasta

Mine “Suzuki / Geo”