jimny motor jupsib
Moderaatorid: Stupiduser, Moderators
-
- Rookie
- Postitusi: 19
- Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
- Asukoht: Valgamaa / Tartu
jimny motor jupsib
Ahoi!
Jimny 2002 aasta 1,3 60kW bensiinimootor. Peale mõningast koormusega või kõrgemate pööretega sõitmist kaob mootoril jõud ära ja pöörded hakkavad kõikuma. Edasi ei jõua ikka üldse minna. Kui mootoril tühjalt käia lasta, siis pöörded kõiguvad tühikäigust +/- 500 pööret ja enamasti sureb välja. Kui uuesti käivitada, siis paremal juhul lötutab sedasi ja sureb peatselt välja jälle. Kui lasta seista minutit 5, siis käib jälle mõnda aega...
On kellekgi midagi sellist ette tulnud või on mõtteid/ideid?
Ilmselt tuleb diagnostikasse minna, oskate soovitada Tartus head kohta?
päikest,
Hannes
Jimny 2002 aasta 1,3 60kW bensiinimootor. Peale mõningast koormusega või kõrgemate pööretega sõitmist kaob mootoril jõud ära ja pöörded hakkavad kõikuma. Edasi ei jõua ikka üldse minna. Kui mootoril tühjalt käia lasta, siis pöörded kõiguvad tühikäigust +/- 500 pööret ja enamasti sureb välja. Kui uuesti käivitada, siis paremal juhul lötutab sedasi ja sureb peatselt välja jälle. Kui lasta seista minutit 5, siis käib jälle mõnda aega...
On kellekgi midagi sellist ette tulnud või on mõtteid/ideid?
Ilmselt tuleb diagnostikasse minna, oskate soovitada Tartus head kohta?
päikest,
Hannes
Mul täpselt sama jama. Pole siiani veel viga üles leidnud. Diagnostikas käisin esinduses ja muud targemat pole õeldud, et süütepoolid võivad üle lüüa aegajalt koormuse all. Muid vigu nad ei suutnud leida. Küünlajuhtmed ja küünlad sai ka vahetatud ja pole ikka midagi muutunud. Ootaks ka siis targemate arvamusi.
Hendriko
Hendriko
-
- Rookie
- Postitusi: 19
- Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
- Asukoht: Valgamaa / Tartu
Ma ise mõtlesin ka seda.seff kirjutas:kütusefilter umbes ?
Aga kui filter täpselt niipalju umbes, et mootor täisvõimsusega töötamiseks vajalikku kütusekogust kätte ei saa, aga tühikäigu jaoks jätkub, siis peaks see nii olema ka peale seda kui hing korra on kinni tõmmatud? Praegu on sedasi, et kui korra lötutama hakkab, siis ei aita muu kui mootoril seista lasta.
Kui vahepeal aju sekkunud on siis jälle peaks sellekohane veakood ka salvestuma?
Mootori tuli kusjuures põlema ei lähe.
Sellel ei ole muud filtrit, kui see mis paagis pumba küljes. Ja ligi pääsemiseks peab paagi maha võtma. Põllu oludes suht vastik tegevus.
Kui diagnostika midagi ei näita, siis tuleb jalad istmiku alt välja ajada ja paak maha kiskuda.
Kas diagnostika peaks seda näitama kui kütust (piisavalt) kätte ei saa?
Hannes
Mul kontrolliti jah ka kütte surve üle. Kõik oli korras. Ma ise ka ei usu, et asi selles on, sest jama hakkab alles siis kui on nii-õelda mootor töösoojaks sõidetud. Maanteel sõites mul pole kunagi seda jama olnud. Ainult metsas aeglustiga või siis pikalt haagist järgi vedades kuskil kehval teel teise kolmanda käiguga. Niikaua kui sõidad maantee kiirusega haagisega, nii kaua on kõik korras aga niikui läheb hoog vaiksemaks ja käigud madalamaks, nii hakkab ka jama pihta. Nagu kuumeneks üle midagi ja tahaks jahutust vahepeal. Temperatuuri näidik salongis tõuseb ainult poole peale skaalast ja pole kunagi kõrgemale tõusnudki.
Süütepooli hind esinduses päris käre ja sp ei jooksnud kohe neid vahetama ka.
Süütepooli hind esinduses päris käre ja sp ei jooksnud kohe neid vahetama ka.
-
- Rookie
- Postitusi: 19
- Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
- Asukoht: Valgamaa / Tartu
Mnjah, see süütepoolide asi tundub tõenäoline. Kui üldse ei süüdata mõnes silindris, siis sellest ei saa aju ka teada vist? Muud asjad peaksid ajusse justkui jälje jätma?
Suvel, kui lötutama hakanud mootorit käia lasta, siis vahest paukus summutajas. See räägib ka justkui seda keelt, et segu lahkus silindrist põlematta.
Kuidas seda poolide asja kindlaks saaks teha? Kui jälle lötutama hakkab, siis küünlad maha ja jupsiva(te) silindri(te) küünlad märjad?
Suvel, kui lötutama hakanud mootorit käia lasta, siis vahest paukus summutajas. See räägib ka justkui seda keelt, et segu lahkus silindrist põlematta.
Kuidas seda poolide asja kindlaks saaks teha? Kui jälle lötutama hakkab, siis küünlad maha ja jupsiva(te) silindri(te) küünlad märjad?
-
- Rookie
- Postitusi: 19
- Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
- Asukoht: Valgamaa / Tartu
Katalüsaator ja mõlemad lambdad on hiljuti vahetatud.MartinL kirjutas:Kontrolli katalüsaator üle . Balenodel- Lianadel väga tavaline viga.
See oleks old asjakohane ära märkida muidugi alguses kohe.
Samas lambda/katalüsaator pani mootori tule põlema.
Esmaspäeval saan juhtme külge - need asjad peaks näha olema.
päikest,
Hannes
-
- Rookie
- Postitusi: 19
- Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
- Asukoht: Valgamaa / Tartu
Vända / nuki asendi andur tundub ka loogiline. Seda viga peaks ka testriga nägema. Esmaspäeval ole näha.virgo kirjutas:Aju temp andur?
Osadel markidel/mudelitel ka vända pöörete andur kuumenedes hakkab jampsima. Tasuks ilmselt üle mõõta kuidas toimetavad. Autodatas peaks ettenähtud takistused/voldid kirjas olema.
Virgo
Samas, kui trehvab nagu Enxil, et arvuti järgi kõik korras, siis on küll mõistus munadega triiki. Ja nende vigade peale, mida arvuti näitab, peaks vist mootori tuli ka põlema minema?
Nukkvõlli andurit ma proovisin - võtsin välja ja mootor käis tühikäigul ilusti, mootori tuli põles. Rohkem kiusama ei hakand ja panin anduri tagasi.
Selle peale muidugi küll ei tulnud, et andur kuumana lihtsalt villast hakkab viskama. Aga kui ta seda ainult kuumana teeb, siis mõõtmine küll väga keeruline. Mul on tehase remondimanuaal olemas - seal vända anduri kontrollimine käis sedasi, et algul mõõta takistus ja siis liigutada metallitükki anduri ligidal ja vaadata kas takistus muutub.
Temperatuuridest - aju enda temperatuuri ei tundu keegi mõõtvat. Mõõdetakse sisseimetava õhu temperatuuri õhufiltri kopsikus ja jahutusvedeliku temperatuuri. Jahutusvedeliku oma tundub, et samast kohast kus armatuurlaua kell andmed saab. Ja nagu ikka peaks juhul kui nende andurite ahelas kala on mootori tuli põlema ja veakood ka püsti olema.??
Nendes ei tundu asi olevat.
Söön kõhu täis ja lähen siis ja vaatan, mida teeb kui vända andur lahti ühendada.
-
- Rookie
- Postitusi: 19
- Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
- Asukoht: Valgamaa / Tartu
just just. Ja kui on errorcode püsti, siis mootori tuli põleb?seff kirjutas:igast andurite segast panemised väljenduvad tavaliselt error codega ,kütuse mittesaabumisest ei saa aju aga kuidagi aru
Praegu ongi nii, et mootori tuli ei põle ja teatud olukorras mootor ei käi. Errorkoodidest saan aimu esmaspäeval.
Mis asjad on need mida aju ei saa kontrollida?
1. süüdet ei ole kuna süütepool peksab üle vms.?? miks see ilmneb ainult teatud tingimustel arusaamatu.
2. kütet ei saa kätte??? kuigi segu rikkust aju mõõdab miskitmoodi. Kas ta teeb seda lihtsalt klappide asendi järgi sisselaskes?
3. rohkem nagu ei tohikski olla midagi? kui mingi anduri ahelas kala, siis sellest peaks aju teadma ju.
-
- Rookie
- Postitusi: 19
- Liitunud: L Jaan 10, 2009 11:59 pm
- Asukoht: Valgamaa / Tartu
aga kui kütet ei saa piisavalt, et koormusega mootor astuda jõuaks, siis tühikäigu olematu tarbimise jaoks peaks ikka jätkuma. Ehk hakkab lötutama -> käik välja ja mootor peaks tühikäigul töötama. Praegu on nii, et sedasi ei jää mootor käima kunagi. Tahab seista/jahtuda mõnda aega. Kusjuures tundub et külmaga on see aeg lühem natuke kui suvel soojaga.seff kirjutas:igast andurite segast panemised väljenduvad tavaliselt error codega ,kütuse mittesaabumisest ei saa aju aga kuidagi aru