Kuidas teha sahk maasturile?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

Tuul kirjutas:Mul ka saha ehitamine pooleli. Kõik on alles katsetamise järgus.

Pilt

Raam ja sahk kokku siristatud, kinnitused uue "esistange" külge pandud.
Saha alla panin kummiriba maasturi rehvist, mis hiljem katsetamise käigus osutus liiga vedelaks, kamazi rehv ootab juba lõikamist.

Pilt

Ja saigi õue proovima mindud. Jõudlus labidaga võrreldes metsik.

Pilt

Nüüd tuppa tagasi ja tõstmis süsteemi aretama. Mingi paadivintsi hankisin ka aga selle jama on, et trossi väljakerimiseks peab manuaalselt ühte nuppu keerama. Vintsi peangi sellepärast kabiini paigaldama, ja trossi läbi mootoriruumi viima.
jõudu aretamisel , kas sa ei karda et kui nii ette kinnitatud siis mingi hetk võib kogu see konstrui raginaga põhjaalla minna kui sahk peaks kuhugi takerduma,ja märja lumega hakkab ilmselt hirmsasti nina t6stma,niisama nügimiseks kindlasti toimib,detailide ühenduspoldid pane jämedamad ja tugevdatud, mul juba atvl lõi 12 se poldil pea maha nagu saial nuki , jaksu aretamisel
Kasutaja avatar
Tuul
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: T Apr 21, 2009 9:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tuul »

Erilist kiirust ei arenda ja seega arvan, et sahka kõhu alla on kaunis raske saada.
Piiratud teadmistega füüsikast, arvan et kui kinnituspunktid kere küljes on kõrgemal, siis saha ees olev lume raskus ja auto esiosa kaal aitavad sahka maasse suruda, mis kompenseerib hüdrosüsteemi puudumist. Ja kummiriba oma olemusega ei hakka pinnasesse vaid kraabib kinnitrambitud lund.
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

viimast pilti vaadates ,kui nüüd kujutleda et sahal on väga raske edasi liikuda siis auto nina hakkab pigem tõusma kui sahka edasi lükkama aga eks peab katsetama,igasugu paadi ja käemehe (händimän) vintsidest hoia parem eemale,võta kasvõi korralikum atv vints või nina peale mingi 6000lbs asi , aitab ka auto vajadusel hange otsast alla :D
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 447
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

minul on ka all servas korralikust veoka rehvist lõigatud ääris, väga asjalik.

ülaltoodud piltidest arvan, et vertikaalsed ja ka mõned üles- ja allapoole horisontaalsed tugevdused taha külge tuleks kasuks, muidu väänab varsti ära, kui raskema lumega vms kokkupuudet.
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Kasutaja avatar
Tuul
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: T Apr 21, 2009 9:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tuul »

Äkki kellegil paremaid ideid kuidas veoka rehvi lõigata, maasturi rehvile kulus 4 rellaka ketast.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Loe eelnevaid postitusi siin teemas ka. Kummiriba soovitan ka mina väga tungivalt. Eelmisel aastal alustasin ka ilma ribata ja oli ikka väga narr, sest sahk kaevus sügavale kinnitambitud lumme ja ei liikunud enam. Ka tallad ei aidanud.
Maasturi mass ei ole nii suur, et ta suudaks traktori kombel suvalise kinnitambitud lume lahti lüüa oma terava saha servaga. Hakkad nägema kurja vaeva ilma kummita.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Postitus Postitas eero I »

Kas kellegil veel peale Tarmo on kogemusi ilma leevendajata sahaga lume lükkamisel.
Kui palju reaalselt on vaja saha nurka muuta st. vasakule või paremale poole.
Sahk valmimisel ja ei suuda otsustada, kas raisata aega või mitte.
Saha teen oma tarbeks, kihutama ei hakka.
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Postitus Postitas eero I »

Kui teha sahk leevendajaga siis kust neid vedrusid soetada saab ja mis hinnaklassi jäävad.
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas virgo »

Hiiu traktoripoes (oli vist Elve), Hiiu Autoaia kõrval, 125 EEK-u per vedru.
Kummiribast-tegime endale oma aia lükkamiseks Cherole saha. Tera 3mm plekk ja tugiraamistik ning muu mudru 30x30x3mm nelikanttorust. Sahk sai vasakule-paremale pööratav, ilma kummita. Oma aias väikesel kiirusel ajab asja edukalt ära.
Peale selle sai tehtud Wrankule Tai poolt pakutavast kraamist tera, ehk siis ca 8 mm paksusest tera ja sama 30x30x3 mm nelikanttorust raamistik. Kuna wranku sahk oluliselt raskem, siis lõikab sügavamale sisse ja äestab ka uhkelt muru. Katsetamise käigus sai ka enda disainivea tõttu toru nats kõveraks. Seega raskele sahale kindlasti kummiriba alla.

Virgo
Mudas alates 2003.
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

Tuul kirjutas:Äkki kellegil paremaid ideid kuidas veoka rehvi lõigata, maasturi rehvile kulus 4 rellaka ketast.
Me lõikasime kunagi veoka rehve rehvimontaazipingil.Oli pandud selline tera ,mida sai peale keerata nagu treipingil.Lõikas nagu võid ,aga rehvid olid enamuses diagonaalrehvid ja mittemetallist koortiga.Oli vaja just neid rõngaid,mitte mustriga osa. Relaka ketas ei taha hästi võtta ja enne sured suitsu kätte ära, kui rehvi läbi saad. On kasutatud ka tikksaagi ja metallist relaka ketast aga tulemus ikka väga vilets.Kui on riidega koort,siis lõikab ka terava noaga suhteliselt libedalt ,kui tera vette kasta ja kummi laiali venitada.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

eero I kirjutas:Kas kellegil veel peale Tarmo on kogemusi ilma leevendajata sahaga lume lükkamisel.
Kui palju reaalselt on vaja saha nurka muuta st. vasakule või paremale poole.
Sahk valmimisel ja ei suuda otsustada, kas raisata aega või mitte.
Saha teen oma tarbeks, kihutama ei hakka.
Kui teha sahk leevendajaga siis kust neid vedrusid soetada saab ja mis hinnaklassi jäävad.
Siit näed umbkaudu ära tööstuslikult toodetava saha konstruktsiooni, nurgad ja leevendi ehituse: http://www.pomemet.ee/images/stories/ka ... loughs.pdf

Kui pildil nähtavad vedrud huvitavad, siis võin minna ja küsida, mis hinnaga omanik pihutäie ära müüks, ma teda tunnen...
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Postitus Postitas raulex »

Lugesin kogu teema kiiruga läbi,aga ei leidnud kummiriba mõõtu saha metallosast maapinnani.Äkki keegi avaldaks?
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

7cm pane ikka üle
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

Mina ehitan ka, nagu suurmood ette näeb, sahka oma tr2-le.
Pikkus 1250, kõrgus 600, ülelöögi vedrudega, pööratav hüdrauliliselt, tõste hüdrauliline. Alla serva kummiriba. Ilma tugitaldrikuteta. Saab moodne. Kui valmis saab, siis äkki teen pilti kah.
TR3 BHC
Madis 5115033
Arxs
Fitting 38"
Postitusi: 355
Liitunud: K Mai 21, 2008 8:16 pm
Asukoht: Halinga

Postitus Postitas Arxs »

Kui kellegil on pakkuda sahka ATV-le(ärge nüüd pahaks pange, et 4x4, äkki mõni mees tahab teha), siis võiks mulle PS-i panna.
Laiust/kõrgust täi öelda, aga mitte laiem, kui 1500. Kindlasti leevendusvedrud, toetusjalad, pööratav vähemalt 3 asendit(vasak - keskel - parem), kinnitus kõhu all, mida pikemad aisad, seda parem. Tõstmine vintsiga.
Ma ei jää kinni, ma lihtsalt kaotan pidamise ja jään seisma.
Honda TRX680
mämm mämm 650 XMR
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”