Probleem VW kõrgsurve pumbaga!

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Plekksepp
Mudder
Postitusi: 71
Liitunud: L Mai 19, 2007 8:50 pm
Asukoht: Raplamaa

Probleem VW kõrgsurve pumbaga!

Postitus Postitas Plekksepp »

Ei ole küll päris 4 vedulisega seotud aga kuna paistab et siin palju asjalikke mehi koos, küsin siiski. Kui ei ole sobiv teema siia foorumisse, võib kustutada.
Probleem on vw T4 2,4 diisli kõrgsurve pumbaga. Nimelt hommikul mootor käevituda ei tahtnud enam külmaga, käiasin niiet starter kuum, algul nagu paar korda lubas kuid hiljem ei miskit enam. Lohistasin siis auto töökotta sooja, katkusin filtri juurest kütuse voolikud lahti, kütus voolas, ei mingit hangumis märki. Pumba juurest vaadates (mul on sinna läbipaistvad voolikud paigaldatud) on näha et starterit andes võtab kenasti kütust peale ja tagasivoolust surub välja. Võtsin ühe pihusti toru lahti, sealt ei tule aga tilkagi, seega eeldan et kütus pumpa jõuab aga pumbast pihustitesse välja enam mitte, mittekäivitumise põhjuseks eeldan et kütus pihustitesse ei jõua. Nüüd mõistus otsas, ei tunne seda kõrgsurve pumba hingeelu ka, kas on võimalik et midagi on pumbaga juhtunud (kinni jäänud-katki läinud), mida edasi teha, palun ideid? Väike tähelepanek veel, kütuse voolikutes liiguvad õhumullid ning peale starteriga käiamist hakkab kütus tagasi vajuma, tagasivoolu voolikust siis vajub läbi pumba pealevoolu voolikusse tagasi (näha mullide järgi). Keerasin pumba pealt sisse ja tagasivoolu voolikute stutsid lahti, et äkki mingi klapp seal kuid ei midagi, tühjus. Väga pikalt ei saa starterile valu ka anda, läheb juba kärssama, teise autoga tõmbamine on ka välistatud, tegu on automaatkastiga hädalisega.
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
Külahull
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Okt 08, 2008 8:55 pm

Postitus Postitas Külahull »

Pakun, et sul on õhuleke süsteemi kui peale starteri andmist mullid liiguvad. Kas keegi ei ole alles kütusetorustiku kallal käinud? Pinguta kõik banjopoldid üle.Enamustel autodel on siiski ka käsipump kütuse ülespumpamiseks ja keera kõrgsurvepumbale kõige lähem koht lahti kust kütus peale tuleb ja ürita käsipümbaga õhk välja saada.Kui on väga vaikselt võimalik olla ja käsipumbaga pumbata, siis võib ka õhuleke kuulda olla.
Kasutaja avatar
uppund kana
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
Kontakt:

Postitus Postitas uppund kana »

...eee seal pumba stutsis peaks olema kuulklapp. Wolkari pumpa pole lahanud aga 97a. Mondeol vähemalt on ja enda Montereyl kah täitsa olemas, peaks loogiliselt kõigil mehaanilistel pumpadel olema, vähemalt niipalju kui mina neid näinud olen. Parandage mind kui ma eksin.

Neid õhumulle ei tohiks seal voolikutes küll ringi rännata.
Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........Bussiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
Kasutaja avatar
metsik
I live off from the mud
Postitusi: 2131
Liitunud: R Aug 31, 2007 11:59 am
Asukoht: TALLINN kristiine juures

Postitus Postitas metsik »

Pane putelist või kanistrist otse voolik pumpa.Kui siis läheb on kuskil õhuleke.Seda eeldusel, et su isendil pole paagis pumpa, mis peaks surve üles pumpama.Samas võib olla juba terves sisteemis õhk sees.Siis nats rohkem vaeva.
saaks maakerale tiiru peale. Tel. 5183816
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
Arvon
Mudder
Postitusi: 52
Liitunud: R Juun 11, 2010 10:37 am
Asukoht: Tallinn/harjumaa

Postitus Postitas Arvon »

Oma väikse auto puhul, volkari 1,9 tdi, olen maadelnud kütusefiltri peal oleva klapiga,mille o rõngad(tihendid) on ära surnud ja kisub õhu vahele ja käima ei lähe. Ehk on abiks selline info.
Kasutaja avatar
Ptyyp
Fitting 38"
Postitusi: 286
Liitunud: N Sept 13, 2007 4:42 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ptyyp »

Enda töömasinal 2,4L T4 oli sama probleem ja peale starteri vahetust asi korras! Vana starter küll töötas aga ei vedanud piisavalt kiiresti mootorit ringi ning pumbale ei tekkinud korralikku survet.
Tunneb ennast 4x4 roolis hästi!
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

Ptyyp kirjutas:Enda töömasinal 2,4L T4 oli sama probleem ja peale starteri vahetust asi korras! Vana starter küll töötas aga ei vedanud piisavalt kiiresti mootorit ringi ning pumbale ei tekkinud korralikku survet.
Starter pumbale survet ei anna.Diiselmootor tahabki korralikku akut ja korras starterit et käivitusel oleks võimalikult suured pöörded .
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
Külahull
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Okt 08, 2008 8:55 pm

Postitus Postitas Külahull »

Ptyyp kirjutas:Enda töömasinal 2,4L T4 oli sama probleem ja peale starteri vahetust asi korras! Vana starter küll töötas aga ei vedanud piisavalt kiiresti mootorit ringi ning pumbale ei tekkinud korralikku survet.
Õhumullid kütusetorustikus ei saa ka kuidagi starteriga seotud olla.
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

Mina soovitaks võtta tagasivoolult vooliku otsast ja kui sealt starterit andes kütust tuleb, siis on pump täis ja peab käivituma.
Järgmise asjana peaks uurima suretusklapi toimimist.
Süüte sees peab sinna tulema 12V ja kui ei tule siis otse akult juhe klapile.
Kui aga klapp ka voolu andes ei plõksata, siis saab ka välja keerata ja sulguri välja võtta.
Väikeste õhumullide liikumine ei sega veel mootori töötamist sest pump on kütet täis ja ülevalt tagasivoolust tuleb ka õhk välja läbi 1mm ava koos tagasivoolava kütusega.
Küll aga häirib õhk ridapumba tööd.
Väga võiks soovitada paigaldada mõni käsipumbaga filter või vooliku vahele
Peugeoti munaga käsipump.
igiliikur
Rock Crawler
Postitusi: 675
Liitunud: P Dets 16, 2007 4:01 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas igiliikur »

Vaata jah, kas see magnetklapp voolu saab. Õhk ei ole muidugi hea, aga näiteks mul T3 jookseb samuti tagasivoolus õhk ja küte segamini ja seisma jättes tundub, nagu vasjuks tagasi. Hetkel ei tegele sellega, kuna käimaminemisega mingit probleemi pole 8)
Exid:Frontera´95, Blazer´97,Ranger´03,Pajero´93,Galloper´98,Ranger´08, XC90´03
Hetkel Isuzu Trooper ja RX400h
Plekksepp
Mudder
Postitusi: 71
Liitunud: L Mai 19, 2007 8:50 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas Plekksepp »

Lähen uurin siis seda asja edasi. Otsin selle magnetklapi üles ning tuvastan kas toimetab või mitte. Õhu lekkeid kütuse süsteemis väga uskuda ei tahaks. Eelmine talv sai vahetatud kõik voolikud välja, uued klambrid, kütusefiltri pealt kaotasin selle klapi ka ära. Tookord oli süsteem kütusest tühjaks lastud. Käsipumpa ei ole sellel autol kuid vana akuga vedas päris kiiresti (15-20 sek) kütuse üles ning läks käima. Nüüd on uus võimas aku, veab päris usinalt mootorit ringi, peaks piisavalt kütet pumpa ajama. Eelnevalt olen tähele pannud et tagasivoolu voolikus on pidevalt mõni mullike olnud, mootori tööd ei ole seganud.
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
arved
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: P Juun 06, 2010 8:24 pm
Asukoht: Tõrva

Postitus Postitas arved »

Tere. Minul selline kogemus wv tdi pumbaga et läks õhtale küttepumba sees olev etteande pump mis tekitab surve pihustitele.Algul proovisin ka kõik nipid läbi,et järsku minestas el klapp ära,küte kõik olemas ja vahepeal lubas korra.Keerasin pihusti stutsi lahti pool ringi ja vaikselt läks ainult märjaks,tegelt mis surve peab olema seal.Proovisin veel nii,et panin 1l plast pudeliga kütuse vabalt pealevoolu aga pump kütet vastu ei võtnud.Hellasin diisli spetsile kes jagab asja ja tel teel ütles et etteande pump on kulunud ja labad mis tekitavad surve on kinni jäänud.Võtsin pumba maha ja oligi see viga.Pandi uus etteande pump ja stendist läbi kas toimetab,oligi kõik ok. Pump tagasi peale,kütet täis ja pihusti pealt õhk välja ja oli asi kombes.Selline minu kogemus,ehk on abi sellest.Edu veani jõudmisel!
Plekksepp
Mudder
Postitusi: 71
Liitunud: L Mai 19, 2007 8:50 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas Plekksepp »

Aitähh kõigile kes hüva nõu andsid, sain auto tööle. Magnetklapp ei saanud voolu peale. Eelmine omanik on paigaldanud magnetklapi juhtmele vahele salalüliti mis salongi ära peidetud (lüliti olemasolust ma ei tednudki) ning millele ma olen kogematta vastu läinud enne auto käevitamist. Kuna väljas oli kõva miinus kraad ka, siis esimese asjana saigi kütusega seonduvat süüdistama hakatud. Lihtsalt halb ajastus kogu selle jama jaoks.
Kütusesüsteemis ma ei tuvastanud ühtegi klappi, seega muretsen ühe vooliku vahele käiva klapi ning paigaldan, loodan et sellega saab õhumullidest kütusesüsteemis ka lahti.
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

arved kirjutas:Tere. Minul selline kogemus wv tdi pumbaga et läks õhtale küttepumba sees olev etteande pump mis tekitab surve pihustitele.
Kõik on õige et WV Audi kõrgsurvepumbas on etteande pump ,aga see ei tekita survet pihustitele.Pihustitele tekitab surve ikka kõrgsurvepump.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Seekord siis hea lõpp. Õhulekkeid aitab tuvastada mõõduka rõhu tekitamine paaki, võttab lekkekoha niiskeks. Etteandepumba kulumise saab kompenseerida elektrilise impulspumbaga (müügil tarvikuna karburaatormootoritele), ei ole küll tehniliselt korrektne lahendus aga töötab.
Tehtud, mõeldud.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”