3,3 TD Patroli mootori tuunimine

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Movistar kirjutas:Kas selle diisli puhul ei kehti :rokem kütet,rohkem jõudu,rohkem tahma?
Vaadates USA diisleid siis nii kui juurde väänad on korralik tomu lõõrist väljas ja ka jõudu tuleb isuga juurde.
Ehe näide oli alles hiljaaegu Kala Ramiga.
Jah nii on, diislil rohkem kütet = rohkem jõudu = suurem temp silindris = rohkem energiat. Soovituslik oleks paigaldada sul ka püromeeter, saad õigel ajal jala pedalilt maha võtta, ennem kui turbo labad või kolvid sulama hakkavad.
+372 5028488
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Movistar kirjutas:
isakene kirjutas:...sain ma õieti aru, et sa siiani ei ole veel üldse pumpa peale keeranud?
Pump käis 2 aastat tagasi mingi venna käes kes midagi tegi.Mida ,ei tea täpselt.Aja jooksul on mingil imelikul kombel asi ainult paremaks läinud.
Masin hakkab iga võistlus järjest paremini edasi käima ja ka rohkem kütet võtma.Samuti on tekkinud anomaalia sellega,et aegajalt ei hoia tühikäiku.Peab gaasi peal hoidma nii 1000 kopikatega pöörde peal,et välja ei sureks.
Tavaliselt hakkavad autod alati enne otsasaamist paremini käima :D
Eks ta tunneb ette,et sults on tema viimane võistlus.
Aa, no siis on ju lihtne lugu :D ma mõtlesin, et oled pumba juba põhja keeranud ja nüüd otsid lisavõimalusi. Tavaliselt patrolimehed käivad kruvika ja nr 10 võtmega ise kapoti all ja keeravad pumpa nagu tuju parajasti on. Pumba külje peal on turbomootoritel pumbast tuleva võlli küljes nukaga plekkseib, mille asendit reguleerib korpuse küljes olev reguleerkruvi. Selle reguleerkruviga käibki etteande reguleerimine. Harju keskmine patroliomanik keerab seda kruvi veerand pöörde kaupa ja katsetab vaheldumisi senikaua, kuni kiirendades tagant kerget kalmaari viskama hakkab. Kui musta kalmaari, see sõltub juba omaniku p*rsenärvitundest ja südametunnistusest. :wink:
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Tugevamad mehed keerasid 3 ringi ja pärast veel 2 varuks :twisted:
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

isakene kirjutas:
Movistar kirjutas:
isakene kirjutas:...sain ma õieti aru, et sa siiani ei ole veel üldse pumpa peale keeranud?
Pump käis 2 aastat tagasi mingi venna käes kes midagi tegi.Mida ,ei tea täpselt.Aja jooksul on mingil imelikul kombel asi ainult paremaks läinud.
Masin hakkab iga võistlus järjest paremini edasi käima ja ka rohkem kütet võtma.Samuti on tekkinud anomaalia sellega,et aegajalt ei hoia tühikäiku.Peab gaasi peal hoidma nii 1000 kopikatega pöörde peal,et välja ei sureks.
Tavaliselt hakkavad autod alati enne otsasaamist paremini käima :D
Eks ta tunneb ette,et sults on tema viimane võistlus.
Aa, no siis on ju lihtne lugu :D ma mõtlesin, et oled pumba juba põhja keeranud ja nüüd otsid lisavõimalusi. Tavaliselt patrolimehed käivad kruvika ja nr 10 võtmega ise kapoti all ja keeravad pumpa nagu tuju parajasti on. Pumba külje peal on turbomootoritel pumbast tuleva võlli küljes nukaga plekkseib, mille asendit reguleerib korpuse küljes olev reguleerkruvi. Selle reguleerkruviga käibki etteande reguleerimine. Harju keskmine patroliomanik keerab seda kruvi veerand pöörde kaupa ja katsetab vaheldumisi senikaua, kuni kiirendades tagant kerget kalmaari viskama hakkab. Kui musta kalmaari, see sõltub juba omaniku p*rsenärvitundest ja südametunnistusest. :wink:
Kunagi ma isegi keerasin seda plekkseibi taga olevat kruvi,see mis tehasest plommitud on,aga mingeid muutusi küll ei täheldanud. :roll:
HM Racing Team
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Vähe keerasid :idea:
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Movistar kirjutas: Kunagi ma isegi keerasin seda plekkseibi taga olevat kruvi,see mis tehasest plommitud on,aga mingeid muutusi küll ei täheldanud. :roll:
Vähe keerasid, tähendab. :wink: Tehaseseades pumbale esimene tiir ei pruugi veel märkimisväärselt mõjuda. Ja õigele poole pead keerama, vabalthingaval näiteks tuli kruvi lahti keerates kütust lisaks. Proovi kõigepealt võlli käega keerata töötava mootoriga. Ühes äärmises asendis peab mootor välja surema, etteande suurendamiseks on vaja keerata teisele poole.

Ning veel, kui kollektorist pumpa tuleval torul/voolikul ebatihedused sees on, siis on kütuse etteanne samuti peetis ja reguleerimine ei mõju.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

Ma pole küll antud kõrgsurvepumbaga kursis,kuid üldjuhul diislite ridapumbad annavad piisavalt survet ja surve pole reguleeritav.Reguleeritavad on pihustite surved . Reguleeritav on ka kütuse kogus ja mootori pöörded regulaatorist.Et kütus paremini pihustuks ja põleks ei tohi pihusti ots lekkida ega kuseda,ning tõstetakse pihustite survet.See regull käib vedru pingsuse tõstmisega seibidega või kruvist keeramisega olenevalt pihustist.See on see surve,mida kõrgsurvepump jõuab veel läbi suruda.Need pihustid pannakse stendi ja reguleeritakse kõik ühesuguse rõhu peale.Üldjuhul on nad tehases reguleeritud olenevalt pumbast sinna 180-200 ati kanti.Mida suurema survega pihusti avaneb seda rohkem võimu.Kütuse pumbast liigsel pealekeeramisel pole mingit tolku ,see ainult lämmatab mootori ära.See peab olema piiripealne ja ei tohi olla nii et suits päikest varjab. Stendis sätitakse ka paika plunzeri kütuse kogus ,mida pritsitakse mootorisse ja need peavad olema võrdsed..Tähtis on ka reguleerida sissepritse nurk .
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Ibra on hästi rääkinud, hau. 8)

Ainuke ebatäpsus on see, et patroli pihustisurved on tehasest tulnuna kuni 115 bar, manuaalis lubatakse minimaalselt 103. 70-80-ga töötab ka veel täitsa ilusti. Mõningate kogemuste põhjal on kasulik siiski pihustisurved mõnevõrra kõrgemaks seada, pidi mootori tööle ja kütusekulule hästi mõjuma.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Härrased te vaatate asja ainult pumba mätta otsast, aga Moovil on turbomootor.

Selles suhtes olen nõus, et liiga tihe suits ei ole hea ja hakkab mootorit lämmatama, aga ärge unustage turbot ja selle tööpõhimõtet. See töötab puhtalt heitgaaside poolt antavast energiast, nii et mida rohkem suitsu ja gaase, seda suurem tootlikus ja rõhk, vähemalt nii kaua, kuni turbo ise takistama hakkab. Sammuti toetab oluliselt turbo efektiivsust põlemisgaaside temperatuur, mis just kütusesegu rikastumisel tõuseb.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

erik kirjutas: See töötab puhtalt heitgaaside poolt antavast energias
Võin seda kinnitada. Chevyl kütet peale keerates tõusis ka turborõhk 9PSI pealt 11PSI peale - sest energia mis vallandus oli suurem ja ajas turbo rohkem pöördesse.

Ja ei naera nii väikese rõhu üle :lol: see on Detroidi 6.2D puhul isegi suur saavutus, sest surveaste on 21:1
+372 5028488
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Postitus Postitas kala »

Movistar kirjutas:
isakene kirjutas:
Movistar kirjutas: Pump käis 2 aastat tagasi mingi venna käes kes midagi tegi.Mida ,ei tea täpselt.Aja jooksul on mingil imelikul kombel asi ainult paremaks läinud.
Masin hakkab iga võistlus järjest paremini edasi käima ja ka rohkem kütet võtma.Samuti on tekkinud anomaalia sellega,et aegajalt ei hoia tühikäiku.Peab gaasi peal hoidma nii 1000 kopikatega pöörde peal,et välja ei sureks.
Tavaliselt hakkavad autod alati enne otsasaamist paremini käima :D
Eks ta tunneb ette,et sults on tema viimane võistlus.
Aa, no siis on ju lihtne lugu :D ma mõtlesin, et oled pumba juba põhja keeranud ja nüüd otsid lisavõimalusi. Tavaliselt patrolimehed käivad kruvika ja nr 10 võtmega ise kapoti all ja keeravad pumpa nagu tuju parajasti on. Pumba külje peal on turbomootoritel pumbast tuleva võlli küljes nukaga plekkseib, mille asendit reguleerib korpuse küljes olev reguleerkruvi. Selle reguleerkruviga käibki etteande reguleerimine. Harju keskmine patroliomanik keerab seda kruvi veerand pöörde kaupa ja katsetab vaheldumisi senikaua, kuni kiirendades tagant kerget kalmaari viskama hakkab. Kui musta kalmaari, see sõltub juba omaniku p*rsenärvitundest ja südametunnistusest. :wink:
Kunagi ma isegi keerasin seda plekkseibi taga olevat kruvi,see mis tehasest plommitud on,aga mingeid muutusi küll ei täheldanud. :roll:
Seda kruvi sai ju igasse asendisse keeratud,aga polnud küll erilist vahet,ei koormuse all ega tühjalt.
Üks pump käis ka viljandi pumba vana juures ja ta ütles et ei saa sealt juurde ja see pump mis peal on hetkel see käis jassi autotoas ja tegi seda tikker,siis sai veitsa juurde kütust ja hakkas veitsa paremini käima.

Kütuse kogusega tõuseb jah rõhk,mul ennem oli 40psid ja nüüd mingi 43-45psid
:twisted:
Palju ei tea see datsuni mootor rõhku kannatab?
2bari ehk 29 psid peaks ikka kannatama ju???
56157755
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

No ma ei usu elu sees, et originaalseades mootoril pumpa ei saa niipalju peale keerata, et korralikku tahma lahti ei võta. Mu oma turbol on pump hõre, madalal tuuril ei taha käia ja seepärast on mõned tiirud peale keeratud. :twisted: Talvel on autojälg lumel parajalt musta värvi ja see tahmalont mis tagant välja kerib on nagu auruveduril. Ma esimese hooga pakuks veaks umbes või ebatihedat kollektorist tulevat voolikut või katkist membraani.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Pumbal =
See kruvi mis on pumba salongi poolses otsas on üldine kütuse rõhk
See kruvi mis on külje peal on boosti kompensaator

Enne keski mainis plunserite asendamist - tean, et pannakse SD23 omasid
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

MahviaDeTyrk kirjutas:Pumbal =
See kruvi mis on pumba salongi poolses otsas on üldine kütuse rõhk
Küsin veel korra puhtast uudishimust - seleta mulle, Türk va hää miis, mismoodi täismehaanilisel plunžerpumbal pumbast kütusesurvet reguleeritakse? Ma teeks kohe korrektuurid oma 7 klassi füüsikatunnis omandatud teadmistesse...?
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
snaiper111
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 160
Liitunud: T Dets 30, 2008 4:04 pm

Postitus Postitas snaiper111 »

Miks sa ei pane kahte turbot peale oleks kõva sõna juu :?:
Vasta

Mine “Nissan / Renault”