Süüde lülitist

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Süüde lülitist

Postitus Postitas Myrgel »

Kuna süütelukk katki, siis plaanis korralikum seade ehitada. Tahaks teha kahe lüliti/nupuga. Ühest läheb sisse süüde ja teisest annad starterit. Kes on teinud, andke nõu millist lülitit kasutada. Palju ta voolu kannatama peab ja millise ehitusega? Kas tavalised tevalos müüdavad väiksed lülitid kõlbavad?

Ise oma peaga mõtlesin, et viisakas oleks süüde kaheosalise lülitamisega teha nagu süütelukuski. Esimene osa lülitaks voolu nendele asjadele taha mis süütelukuski esimeses astmes ja teine annaks voolu pumbale, eelsüütele jm.

Ette tänades:
Urmas
5038572
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Miul on kaks surunupp lülitit (siis vastavalt eelsüüte küünlad ja starter) + massilüliti
Need surunupp lülitid pärit miskist elektri juppide poest - sihksed nagu elektrikappide küljes (nt. sellisest http://www.opood.ee/?t=k_ki&i=A219 ju küll + palju ülegi)
tartuoffroad.ee
5581340
syncro1
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 170
Liitunud: N Apr 20, 2006 3:36 pm
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Postitus Postitas syncro1 »

kas lihtsam ei oleks osta uus,kasutatud süütelukk.Neid juhtmeid´,mis sinna jooksevaid on palju.
GAZ-69A.YJ .Eks Würth kaart ja tross.
Kasutaja avatar
-allukas-
Mudder
Postitusi: 52
Liitunud: N Dets 11, 2008 8:38 pm

Postitus Postitas -allukas- »

kas natuke ebakindel ei ole lülitite peale teha süütevoolud. vargaid palju ja ma ei julge kodus enam traktorilegi võtit ette jätta. aga kui soov siis saab ikka teha. starterile peab olema siuke lüliti nagu MahviaDeTyrk soovitas. ja süütevoolude jaoks siis lukustuv lüliti kaheastmeline. kuna need odavama otsa lülitid on nagu nad on. siis soovitaks veel igaks juhuks läbi väikese relee asja juhtida.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

-allukas- kirjutas:kas natuke ebakindel ei ole lülitite peale teha süütevoolud. vargaid palju ja ma ei julge kodus enam traktorilegi võtit ette jätta. aga kui soov siis saab ikka teha. starterile peab olema siuke lüliti nagu MahviaDeTyrk soovitas. ja süütevoolude jaoks siis lukustuv lüliti kaheastmeline. kuna need odavama otsa lülitid on nagu nad on. siis soovitaks veel igaks juhuks läbi väikese relee asja juhtida.
Starterile on mul pandu ilma miskise releeta otse pähe - ei ole see starteri tõmbereleele minev vool miskit nii suure A'ga
Mul on tegelikult süütelukk täitsa alles - aga võtmest keeran välja ja võtan võtme ära aint ööseks kuhugi jättes
tartuoffroad.ee
5581340
seenior2
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: T Juun 09, 2009 5:33 pm
Asukoht: Harjumaa.Keila

Re: Süüde lülitist

Postitus Postitas seenior2 »

Myrgel kirjutas:Kuna süütelukk katki, siis plaanis korralikum seade ehitada. Tahaks teha kahe lüliti/nupuga. Ühest läheb sisse süüde ja teisest annad starterit. Kes on teinud, andke nõu millist lülitit kasutada. Palju ta voolu kannatama peab ja millise ehitusega? Kas tavalised tevalos müüdavad väiksed lülitid kõlbavad?

Ise oma peaga mõtlesin, et viisakas oleks süüde kaheosalise lülitamisega teha nagu süütelukuski. Esimene osa lülitaks voolu nendele asjadele taha mis süütelukuski esimeses astmes ja teine annaks voolu pumbale, eelsüütele jm.

Ette tänades:
Urmas
5038572
Väikesed lülitid kõlbavad,kui süüteluku alla tulevad väikesed juhtmed(ristlõikeid pean silmas).st.ka suuri vooluhulki pole vaja ümber lülitada,kui sinna tuleb aga ka mõni jämedam juhe,siis on vool taga ja lüliti peab need amprid ära kannatama - sinna siis ka vastavaid ampreid kannatav lüliti :!: Siin toodud 60 A nupplülitid peaksid küll asja ära ajama - ei tea ju tegelike voolusuurusi meie :roll: . Pättide(loe varaste) jaoks võiksid sinna lülitite rivisse panna ka ühe nn. salalüliti,kahepoolse,üks asend lülitab voolu kõigist teistest lülititest lahti ja teine asend paneb tööle näiteks signaali autol(kui muud immod-sireenid puuduvad).Lähed autost välja,jätad lüliti keskasendisse.Kui pätt tuleb näppima,on tõenäoline,et katse -eksituse meetodil lüliteid näppides lülitab signaali sisse ja...varas arg,paneb jooksu :lol:
Ka väikeses töökojas saab suuri töid teha!
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Re: Süüde lülitist

Postitus Postitas seff »

seenior2 kirjutas:
Myrgel kirjutas:Kuna süütelukk katki, siis plaanis korralikum seade ehitada. Tahaks teha kahe lüliti/nupuga. Ühest läheb sisse süüde ja teisest annad starterit. Kes on teinud, andke nõu millist lülitit kasutada. Palju ta voolu kannatama peab ja millise ehitusega? Kas tavalised tevalos müüdavad väiksed lülitid kõlbavad?

Ise oma peaga mõtlesin, et viisakas oleks süüde kaheosalise lülitamisega teha nagu süütelukuski. Esimene osa lülitaks voolu nendele asjadele taha mis süütelukuski esimeses astmes ja teine annaks voolu pumbale, eelsüütele jm.

Ette tänades:
Urmas
5038572
Väikesed lülitid kõlbavad,kui süüteluku alla tulevad väikesed juhtmed(ristlõikeid pean silmas).st.ka suuri vooluhulki pole vaja ümber lülitada,kui sinna tuleb aga ka mõni jämedam juhe,siis on vool taga ja lüliti peab need amprid ära kannatama - sinna siis ka vastavaid ampreid kannatav lüliti :!: Siin toodud 60 A nupplülitid peaksid küll asja ära ajama - ei tea ju tegelike voolusuurusi meie :roll: . Pättide(loe varaste) jaoks võiksid sinna lülitite rivisse panna ka ühe nn. salalüliti,kahepoolse,üks asend lülitab voolu kõigist teistest lülititest lahti ja teine asend paneb tööle näiteks signaali autol(kui muud immod-sireenid puuduvad).Lähed autost välja,jätad lüliti keskasendisse.Kui pätt tuleb näppima,on tõenäoline,et katse -eksituse meetodil lüliteid näppides lülitab signaali sisse ja...varas arg,paneb jooksu :lol:
kas sa paigaldad alarme v :hihi: sry offtopic,peace
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

-allukas- kirjutas:kas natuke ebakindel ei ole lülitite peale teha süütevoolud. vargaid palju ja ma ei julge kodus enam traktorilegi võtit ette jätta. aga kui soov siis saab ikka teha. starterile peab olema siuke lüliti nagu MahviaDeTyrk soovitas. ja süütevoolude jaoks siis lukustuv lüliti kaheastmeline. kuna need odavama otsa lülitid on nagu nad on. siis soovitaks veel igaks juhuks läbi väikese relee asja juhtida.
väikesed releed on tavaliselt 30/40a kirjadega ,mis ei ole eriti palju."igaks juhuks"on teadagi mis.. :D ..massilüliti
seenior2
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: T Juun 09, 2009 5:33 pm
Asukoht: Harjumaa.Keila

Postitus Postitas seenior2 »

kas sa paigaldad alarme v sry offtopic,peace
[quote]
Aaa..... kas luazile vaja nii suuri väljaminekuid teha,egas neid keegi varasta ?!:lol:
Peace :wink:
Ka väikeses töökojas saab suuri töid teha!
stihl
Mudder
Postitusi: 75
Liitunud: L Nov 29, 2008 1:56 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas stihl »

Ei ole midagi uut siin ilma peal:

Pilt

Süütelukuks kannatab miski tavaline klemmidega postkastilukk; müüakse sellist ntx. Tööriistamarketi traktori elektriosade osakonnas.
Punane starteri nupp on pärit sealtsamast, maksis umbes 40.- eeku vast.
Süüteluku panin juhtima vist umbes max. kahte tavalist 40A releed, mis omakorda toitsid süütepooli, sal. ventikat, el. akent...ja rohkem nagu polnudki suurt midagi...:)

1963a. Jaguari omaniku petab ära (nagu oleks originaal) ja varast takistab ka.
Klaverivabriku poolt taastatud/lakitud puit pole mõistagi kohustuslik...
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

stihl kirjutas:Ei ole midagi uut siin ilma peal:

Pilt

Süütelukuks kannatab miski tavaline klemmidega postkastilukk; müüakse sellist ntx. Tööriistamarketi traktori elektriosade osakonnas.
Punane starteri nupp on pärit sealtsamast, maksis umbes 40.- eeku vast.
Süüteluku panin juhtima vist umbes max. kahte tavalist 40A releed, mis omakorda toitsid süütepooli, sal. ventikat, el. akent...ja rohkem nagu polnudki suurt midagi...:)

1963a. Jaguari omaniku petab ära (nagu oleks originaal) ja varast takistab ka.
Klaverivabriku poolt taastatud/lakitud puit pole mõistagi kohustuslik...
egas jaguarides ei ole ka sigaretisüütajast võetud laadijaid ja pagan teab mis asju , süütevoolu alt igasugu lülituvaid lambikesi lisatulesid,ventilaatoreid,navigaatoreid ja pagan teab veel mida offroad autosse on leiutatud.Kui on otse akult võetud kaablid siis muidugi ei ole probleemi,kannatab ka tavaline releekene läbi suvalise nupu
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Valmis:
Pilt

Skeemid jm jutt SIIT.

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”